رواية العشق الممنوع ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

………………….
في الكلية كان يجلس زياد في المدرج وبيسجل حاجه في الكشكول بتاعه
سمع واحد زميله بيقول.. بس اية يا جدع حته بيت فرتيكه صار*وخ

close

 

التاني… اه انا شوفتها بقي دي هتدرسلنا ياجدع احنا كدة مش هنركز في المحاضرة ابدا
ضحكوا الاتنين و زياد نظر لهم بحتقار و سكت
بعد مرور دقايق. دخلت انسة ترتدي بنطلون اسود جينز و قميص ابيض و جاكت اسود وشوز كعب عالي كانت في حدود 27

 

سنه
بشرتها بيضاء و عيون بني فاتح وملامحها هادئة
… صباح الخير معاكم الدكتورة كارما هدرس ليكم باذن الله الرياضيات التفاضل و الجبر. اتمني التعامل بنا يكون باحترام لان لو

 

مفيش احترام هتضطر اني اتعامل معاكم باسلوب مش هيعجبكم اول حاجه انا مش بحب ابدا اني اسال سؤال كله يجاوب في وقت واحد انتم مش عيال صغيرة انتم كبار و عاقلين اي نشاط او اي شيت تلتزم انك تحله و تجيبه ليا لان كل حاجه عليها درجات اوك نبدا المحاضرة

 

…. اتفضلي يا دكتورة
بدات كارما تشرح بهدوء وكان شرحها سلس و زياد كل كلمة كان بيكتبها و مركز جدا معاها.
……………………..

 

في البيت رجعت حورية ودخلت اوضتها في ساعتها وهي تبكي
انجي دخلت وراها بصدمة…. مالك في اية
حورية بدموع… ارجوكي مش عاوزه اتكلم

 

انجي بصدمة… ازاي فهميني في اية
حورية بدموع وصراخ.. ارجوكي يا ماما مش عاوزه اتكلم سبيني في حالي لو سمحتي عاوزه افضل لوحدي شوية ارجوكي
انجي خرجت واتصلت علي عمار تفهم منه وسمعت صوت الباب بيتقفل

 

ولكن عمار مش بيرد
انجي اتصلت بوجية اللي رد بسرعة وقال… حورية جاتلك
انجي بضيق.. ايوة ومش عاوزه تقولي في اية

 

وجية بضيق… ولا انا مش عارف عمار فين ولا بيعمل اية هحاول اوصل ليه وافهم منه وانتي كمان حاولي مع حورية يمكن تتكلم ولو عرفتي حاجه كلميني لو سمحتي
انجي بضيق… اوك مع السلامه

 

وجية بضيق.. مع السلامه
قفلت انجي وحاولت تخبط علي بنتها علشان تفتحلها..
حورية ببكاء.. ماما سبيني ارتاح لو سمحتي مش هتكلم سبيني علي راحتي

 

انجي فقدت الامل انها تفتح خرجت تجلس بره وهي حزينة وخايفة علي بنتها
…………………..

يتبع…..

في صباح يوم جديد

 

في بيت انجي كان يجلس وجية وهو يحكي كل شئ لانجي التي عيونها دمعت
وجية بهدوء… انا شايف ان الاتنين محتاجين لوقت هما الاتنين لازم يتقبلوا مشاعر بعض يمكن عمار اتكلم معاها باسلوب غير حكيم لما قالت ليه انها عايزه تمشي و تسيب البيت علشان كدة زعلت و اخدت بعضها و مشيت انجي حورية في حالة صدمة وقتيه وهتعدي بنسبة لعمار هو شايف ان حورية انانية وانه ملوش ذنب في كل اللي حصل

 

وحورية شايفة ان امه هي اللي قتلت ابوها يمكن كانت مجرد جزء من السبب ولكن عمار ملوش دعوه بامه حتي هو يعني المشاعر بتاعته لامه مش قوية اوي ربنا انتقم منها و بقت في مستشفى الامراض العقلية وياعالم هتخرج امتي لان حالتها خطيرة جدا و مستحيل تخرج ده اللي الدكتور قاله
انجي بدموع… انا مش فاهمة اسيل دي عايزه اية عايزه تخرب حياة بنتي ليه

 

وجية بغل…. اسيل حسابها تقل اوي معايا وانا هعرف اوقفها عند حقها انا عايز حورية تفكر براحتها بس ياريت تفكر بالحكمة بلاش بلاش تسرع
انا لازم امشي دلوقتي

 

انجي هزت راسها بدموع… مع السلامه
وجية بهدوء… مع السلامه
وصلته لغاية الباب وخبطت علي بنتها اللي مكنتش عايزه لا تقابل حد ولا تخرج من اوضتها

 

انجي بإبتسامة وهدوء قالت وهي بتخبطت علي الباب… حورية حبيبتي ممكن تفتحيلي الباب
حورية فتحت الباب و عيونها محمرة من البكاء وقالت بجمود… انتي اللي كسرتي الصور مش. كدة
انجي نظرت للارض بحزن وقالت… ايوه بس انا.

 

حورية بدموع… مكنتش متوقعة انه يعمل ده مكنتش متوقعة ان ابويا الراجل الطيب المحترم يبقي خاين و متجوز و مخلف ومستحمل مراته الاولي علشان بنته بجد مش قادرة استوعب
انجي مسحت دموعها و قالت بهدوء… انا عايزة اتكلم معاكي يا حورية لو سمحتي ادخلي و نتكلم بهدوء دخلت حورية و

 

جلست علي السرير بدموع
انجي مسكت ايديها وقالت بدموع….. عمار ملوش ذنب في اي حاجه حصلت افتكري هو عمل ايه علشانك و علشان بيحبك اشتغل في شركة ولده علشانك و استحمل اي اهانة تيجي من المدير علشانك اما اتخطفتي هو اللي دور وتعب لغاية ما

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top