رواية العشق الممنوع ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

تخرج منه حتي الحارس اللي بره وفادي مستغربين من اللي عمر بيعمله لكن محدش قادر يقوله بتعمل اية
كل حاجه بتحتاجها هو اللي بيجبها بقالها اسبوع مشفتش الشمس ولا مسكت الفون
ولكن لا تقدر ان تتكلم لان تعلم انه معه ان يشك بها وباخلاقها لا تقدر ان تلومه بسبب غلطتها

close

 

……………..
اما زياد بدء يروح الكلية الهندسة و يركز علي مستقبله و استقل في الشقة اللي كان بيذاكر فيها و ساب البيت بتاع والدته واستقل لوحده
…………………….

 

في صباح يوم جديد كانت تجلس حورية امام الهاتف و عيونها تدموع وتقف عب جفونها تريد ان تبكي ولكن من الصدمة تشعر ان الدموع لا تريد ان
تنزل
خرج عمار من الحمام بعدما اخد دوش ساخن

 

وشاف حورية دي علي حالتها قرب منها بقلق شديد وقال… حورية مالك يا حبيبتي في اية
لفت نظره نظراتها للهاتف و دموعها تنزل بصمت. مسك الهاتف وهو يري ما الذي راته و اتصدم وهو يري عقد زواج اسيل من احمد و شهادة ميلاد كريم احمد

 

خالته تزوجت والد حبيبته هو كان يعلم ان شاهندا قتلت زوج انجي بسبب ان خالته ماشية معه لكنه لا يعلم انه متزوجها و مخلف منها
عمار وهو يمسك ايد حورية وبيقول بحزن.. حورية اسمعيني
حورية شالت ايديها وقالت بصدمة ودموعها تنزل… خالتك متجوزه ابويا و مخلفه منه علشان كدة شاهندا قتلته صح انت ساكت

 

ليه
عمار بتوتر وحزن… طيب انا ذنبي اية يا حورية انا مليش دعوة
حورية بدموعها تنزل بقهر.. ازاي ملكش دعوة هي بتعه وهي بتقول ان امك كمان مشتركة في موته هي اللي راحت قالت ليهم انهم متجوزين يعني هي السبب كمان في موته

 

وقالت بصوت مهزوز ودموع.. بس تصدق اني اتكسرت يعني ابويا رمز الوفاء و الاحترام يبقي كذاب و خاين وسايب امي علي زمته علشاني انا علي اساس انه بيحبني لو كان بيحبني مكنش جرحني ولا جرح امي انا دلوقتي فهمت حكاية الصور امي اللي كسرتهم علشان اكتشفت خيانته ليها اكيد هو ده السبب بس مكنتش اعرف ان امك
عادي عندها اوي انها تخرب و تشجع اختها علي خراب بيت امي امي اللي اتمرمت انا وهي بسببكوا

 

عمار بصدمة ودموع… حورية انا مليش ذنب في اي حاجه حصلت انا بحبك.
حورية بدموع وصدمة وهي تنظر حولها بعدم تصديق… مانا بحبك بس بفكر ازاي ابقي عايشة مع واحد امه السبب في خراب حياتي انا و امي

 

وانا كمان يا عمار ذنبي اية اعيش من غير اب ذنبي اية وذنب امي اية تفضل تشتغل و تشقي لغاية ما يجلها الغضروف من الشقي و التعب ذنب امي اي تفضل تبكي علي فراقه ليله ليله و الدموع علي خدها كنت اسمعها تفضل تعيط و تكرر اسمه
كنت بحب حبها ليه انا كمان ياعمار ذنبي ايه بعد عشرين سنه اكتشف ان ليا اخ انا معرفش بيه في يوم وليله بقي عندي اخ انا حبيتك اوي انت الوحيد اللي حبيته و وقف جنبي في حزني قبل فرحي بس مش قادرة استوعب ان امك كانت سبب في دمار حياتي انا وامي اسفة انا محتاجة وقت ارتاح فيه انا هروح عند ماما فترة

 

عمار بدموع اتصدم.. انتي عايزة تسبيني معقول
حورية نظرت بعيد عن عينه بدموع
عمار مسك ايديها وقال بدموع … بصيلي حورية انتي بجد عايزة تسبيني تبعدي عني بجد.

 

حورية بدموع…. انا مقولتش كده بس محتاجة ارتاح علشان اشوف واقرر انا هعمل اية
عمار ساب ايدها بحزن وقال… وانتي راحتك هتبقي بعيد عني وعن حضني بتحبيني ازاي و انتي عايزه تبعدي عني ازاي تبقي راحتك في بعدك عن حبيبك

 

حورية بدموع… انت مش مقدر مشاعري وموقفي ليه
عمار بصوت عالي والدموع في عيونه.. انتي انانية علي فكرة
حورية بدموع.. انا انا يا عمار

 

عمار بصراخ بدموع… ايوة انتي انانية طب انا طول الوقت بحاول احافظ علي مشاعرك طول الوقت بحاول اسعدك وانتي انتي مش بتعملي حاجه انا بس اللي بعمل عملت كل حاجه علشان تحبيني وفي الاخر تقوليلي بحب ايهم ايهم بتاع البنات اللي خاربها و اللي امه فعلا قتلت ابوكي

 

استحملت بعدك عني و جفاكي لغاية اللي حصلك استحملته و متكلمتش متكلمتش رغم ان قلبي محروق ومتكسر اتنازلت عن كتير ياحورية علشان اتنزلت عن كتير علشان مكسركيش قدام الناس ولا قدام اهلك واهلي حفظت علي السر و انا قلبي محروق ومتكسر ميت حته مش زعل منك بالعكس كل ده كان غصب عنك بس انا زعلت علي جرحك انتي كمان نفسي مرة

 

تحسي بمشاعري زي ما انا بحس بيكي ولو اطول اجبلك حتة من السما هجبلك انا شايل فوق طاقتي كتير يا حورية وساكت
حورية بصدمة ودموع… انت بتعيرني يا عمار بتعيرني اني مش بنت
عمار بصدمة…. هو ده اللي استنتجاتيه من كلامي هو ده اللي انتي فهمتيه اني بعيرك
حورية بدموع… امال تقصد اية بكلامك انا مأجبرتكش انك تتجوزني ولا

 

عمار هز راسه بصدمة وقاطعها وقال بصدمة والدموع في عيونه.. خلاص خلاص مش عاوز اسمع ولا كلمة زيادة كفاية كدة حتي كلامي فهمتيه علي مزاجك وعلي تفسيرتك انا اقصد بكلامي اني كان نفسي بس تحسي بيا وبمشاعري و تقدريها و تقدري ان بعدك عني بيقتلني وبعدك عن حضني بيعذبني انا مش قاصد اني اجرحك ليه بتفهمي كلامي غلط ليه مش

 

بتفهميه من زاوية تانية ليه انا مفيش مرة جرحتك بكلمة او اذيتك بنظره يا حورية علشان بفضض وبقولك اللي حاسس بيه ابقي بعيرك انتي تعرفي عني كدة ثم حتي لو امي السبب في موت ابوكي متنسيش انه في النهاية خاين امك انا خالتي مش معترف بيها ومعرفهاش اصلا كنت صغير و مكنتش بشوفها اما امي انتي عارفة كويس اوي مشاعري من ناحيتها وعلشان

 

تشمتي او تفرحي امي اتجننت وهي حاليا في مستشفى المجانين ومش هتخرج بسبب حالتها الصعبة يعني ربنا يرجعلك حقك انتي والعذاب اللي عيشتيه يا حورية
نزلت دمعه قهر من عيونه وقال بصوت مرتعش… عايزه تمشي امشي يا حورية امشي

 

وتركها وخرج بره الغرفة وراته نور ونظرت له بخضه… عمار في اية يا عمار عمار
ولكن عمار لم يرد عليها وخرج بسرعة وركب عربيته وطلع بيها بسرعة
اما حورية كانت تقف تبكي وهي تلم اغراضها وهي تبكي بشدة لا تعلم ماذا تفعل غير انها تترك المنزل هذا القاتلة

 

……………………
نور كانت متوترة تقف تحت مش عارفة تطلع ليها تشوف في اية ولا متدخلش لغاية ما شافت حورية ماسكة شنطة هدومها و ماشية بيها

 

نور بصدمة… حورية اية اللي بيحصل انتي رايحة فين
حورية بدموع… رايحة عند ماما
نور بصدمة.. طيب اية اللي حصل يا حورية فهميني معقول هتسيبي عمار
حورية بدموع… اروجوكي يا نور انا محتاجة ارتاح بعد اذنك لو سمحتي محتاجة ارتاح بعد اذنك

 

نور مسكت فيها وقالت بدموع… طيب لو سمحتي استني علي الاقل بابا يجي ويحل المشكله
حورية بدموع وغضب… انا مش عايزه حد ابعدي. عني انا ماشية
وتركتها ونور مسكت تلفونها وقالت بدموع….. الحق يابابا

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top