رواية العشق الممنوع ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

بعمق شديد.
وهنا تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
……………………………….
في البيت عند انجي كانت تجلس بعدما اطمئنت علي ابنتها وتحدثت معاها في الصباح الباكر.

close

 

كانت حزينة لا تقدر ان تتخطي ماعرفته في التو
لا تقدر ان تعيش سعيدة وهي تحس انها اتكسرت وانها كانت بلا قيمة عنده اصعب شئ علي المرأة ان تفني حياتها علي زوج وتقدم ما عندها في سبيل الحب و اسعاده ثم تكتشف ان ما افنت حياتها من اجله لم يهتم بها لم يحبها ولم يكتفي بذلك بل كسرها وقهرها والاصعب انه غير موجود حتي توجهه تعاتبه تصرخ بيه
فاقت من سرحانه ودموعها علي صوت جرس الباب

 

مسحت دموعها وقامت تفتح الباب و اتصدمت لما شافت خالد يقف امامها
انجي بهدوء… نعم
خالد بهدوء…. هتسبيني واقف علي الباب
انجي بهدوء… ميصحش تدخل وانا لوحدي اتفضل قول عايز اية

 

خالد بهدوء…. انا زعلت جدا لما جوزتي حورية من غير ما تعرفينا احنا المفروض اهل. و.
انجي بدموع…. اهل اهل من ناحية اية بظبط ها اهل هو انتم كنتم اهل بجد كنتم بتجوا تشوفوا بنت اخوكم نقصها اية محتاجة اية حتي مكالمة التلفون مكنتوش ببتصلوا بيها ايه جاي دلوقتي تقولي اهل ومش اهل اسمعني يا خالد ان بنتي خلاص اتجوزت وعايشة حياتها وبالعربي كدة مكنتش عايزكم تجوا الفرح بس انا مقدرتش اقول كدة قصاد الناس واكسرها قصاد

 

نسايبها لو سمحت زي ما كنت قاطع علاقتك انت واخوك معها ياريت تفضلوا كدة وتبعدوا عننا لو سمحت
خالد بهدوء… يمكن احنا غلطنا في الماضي بس احنا حاليا في الحاضر يا انجي وعلي الاقل نبقي جنب حورية ونقف لجوزها لو عمل حاجه

 

انجي بسخرية…. جوزها مستحيل يعمل حاجه متشكرين لخدماتك ولو عمل انا موجوده
خالد بهدوء…. طيب يا انجي انا همشي دلوقتي بس هجي تاني و لينا كلام تاني سوا
وتركها وونزل وهي قفلت الباب ووقفت ورا الباب ودموعها تلمع في عيونها نظرت لصورة احمد بغل ودموع وقلب كسره قربت

 

منها ومسكتها وهبدتها في الارض و داست عليها بارجليها هي تبكي بقهر وبتقول.. واطي حقير خاين غدار
وبقت كل مكان في الشقة في صورة كانت بتكسرها ثم تعبت وجلست علي الارض تبكي بقهر
……………………

 

في البيت عند سهر ووجية كان يجلس علي السرير سرحان و بجانبه سهر بتغل… مش هتقولي روحت فين امبارح هتفضل مش بتكلمني كدة كتير قولي كنت فين امبارح ومع انجي بتعمل اية كنت معها صح رد عليا
وجية كان يلتزم الصمت ثم رد ببرود….. اه كنت مع انجي عايزة حاجة تاني
سهر بصدمة… انت من امتي بقيت بالبجاحة دي مش همك مشاعري

 

وجية مسكها من شعرها بعنف وقال… لو قليتي ادبك تاني يا سهر هدفنك سامعة واه مش هممني مشاعرك ولا زفت انا رجعتك علشان خاطر نور عمار كدة كدة مكنش عايزك ولو مش عجبك نطلق ولا خلاص
سهر بدموع…. لا خلاص يا وجية اسفة بس ابعد عن الست دي مش كويسة خلت بنتها تضحك علي عمار و دلوقتي هي بتحاول تضحك عليك

 

وجية بسخرية… انا مايضحكش عليا ياماما فاهمة يلا غوري بقي من وشي دلوقتي
سهر قامت ببكاء. وهي بتتوعد لانجي في نفسها وجلست تبكي في البلكونة
…………………

 

وجية بضيق.. ياغبي مشي امورك متخلهاش تشك فيك
وقام من علي السرير ودخل البلكونة وجلس بجانبها علي الكنبة واخدها في حضنه وقال بحب مصطنع.. اسف يا سهر مكنتش اقصد صدقيني انا بس اتعصبت من اللي قولتيه امبارح انا مكنتش رايح مع انجي ولا حاجه بالعكس كان عندي عميل جاي من

 

بره مخصص وكان لازم اقبله
سهر ببكاء.. انت مش بتحبني يا وجية انا حاسة بكدة
وجية اخدها في حضنه اكتر وقال بغل مدرية ورا ابتسامة كلها حب…. ازاي تقولي كدة انتي حبيبتي قبل ما تبقي ام ولادي.

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top