رواية العشق الممنوع ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

اللي قابلوا جراتهم وبناتها التلاته يقفون امام الباب وبعض بنات الحارة
انجي بإبتسامة… ازيكم يا بنات واقفين كدة ليه
البنات بإبتسامة… معقول نسيب حورية في يوم زي ده احنا قولنا لازم نبقي معاها من اول اليوم لاخره لازم نشرفها قدام عريسها هي مش اقل منه لا بنتنا في كتير في ضهرها

close

 

حورية عيونها دمعت لانها كانت حاسة انها لوحدها ومفيش صديقه ليها تقف معاها في اليوم ده
انجي بإبتسامة…. ربنا يخليكم لينا وعقبالكم يارب
ام محمود وام الثلاث فتيات…. يلا يا انجي علشان منتاخرش يلا
انجي بإبتسامة…. ربنا يخليكي ياام محمود

 

ام محمود بإبتسامة… يلا يابت قدامي علشان نلحق نجهز
كلهم نزلوا وركبوا ميكروباص البنات اجره علشان يوصلهم و طول الطريق كانوا بيغنوا ويضحكوا وبيهزروا لغاية ما وصلوا الكوافير في القاعه اللي هيتعمل فيها الخطوبة الميكب ارتسيت كانت منتظرها بره
حورية باستغراب وهمست لانجي… ماما المكان شكله غالي اوي كدة ليه جبتي حقه منين

 

انجي ابتسمت في وسط الموجودين وقالت بهمس… بعدين يا حورية بعدين يلا تعالي
دخلوا الكوافير والميكب ارتست كانوا
البنت بإبتسامة… انتي ماشاءالله جميله مش محتاجة حاجة
حورية بابتسامة و توتر… شكرا ياحبيبتي

 

البنت بابتسامة…. ها في لوك معين تحبي تعمليه
حورية بابتسامة…. بصي انا مش عارفة بس انتي ممكن تشوفي الفستان و تعملي الوك اللي يليق عليه
البنت بابتسامة… طيب تسبيني اعملك حاجه علي زوقي ولو معجبتكيش اعملك اللي انتي عايزه

 

حورية باستغراب… هتعملي من غير ما تشوفي الفستان
البنت… اه واوعدك انه هيعجبك
حورية بابتسامة… طيب اتفضلي
البنت ابتدت ترتبط وجهها من اي شوائب

 

…………………
في الكوافير الرجالي كان يلبس عمار البدله والابتسامة علي وجهه جميلة جدا وولده كان معه و يرتدي البدلة اللي اشترها
وجية بابتسامة…. مهما تعمل انا اوسم منك والبت حورية هتعجب بيا انا وهتتجوزني انا النهارده
عمار بثقه… ممكن تبقي وسيم شوية عني لكن حورية مستحيل تسبني يا عجوز

 

وجية ضحك… انا اصبي منك يا حيوان متقوليش كدة تاني انت عارف انهارده في القاعة البنات هيعكسوني وهيسبوك انت والعروسة وهيركزوا معايا انا
عمار بابتسامة… طيب مش خايف من ماما طيب وانت بتقولها في وشي
وجية بابتسامة وثقة… انا ما بخفش من حد يا حبيبي يلا علشان كمان ساعه هنروح لحورية

 

عمار ابتسم بفرحه….. طيب
…………………………
بعد مرور ساعة في الكوافير
حورية بصدمة…. اية ده

 

انجي بإبتسامة… الفستان
حورية بصدمة… ايوة انا شايفه انه فستان فين الفستان بتاعي فستان كتب الكتاب ده فستان فرح
انجي بإبتسامة…. مهو ده فرحك فعلا
حورية بصدمة… ازاي يعني يا ماما انهارده كتب الكتاب بس

 

انجي بإبتسامة… بصراحة عمار جه واتحايل عليا اني اخليها فرح ووالده كلمني واقنعني والكلام ده من اسبوع بس وانا وفقت وقولوا خليها مفاجأة ليكي
حورية ابتسمت بدموع… بتتكلمي بجد يا ماما يعني فرحي انا وعمار انهارده
انجي حضنتها بحب وقالت….. رغم ان فراقك صعب عليا يا حورية الا اني مبسوطة جدا ليكي الف الف مبروك يا حبيبتي

 

حورية دموعها نزلت بفرح وقالت… بجد انا مش مصدقة نفسي
انجي ابتسمت بدموع وقالت… يلا يا حبيبتي قوليلي رايك في الفستان
حورية نظرت للفستان بفرح وقالت… يهبل فستان تحفة
الميكب ارتسيت بابتسامة… طيب يا عروسة ممكن تلبسي الفستان علشان العريس زمانه علي وصول

 

حورية بابتسامة وفرح… حالا تعالي يا ماما ساعديني
انجي بدموع….. يلا يا حبيبتي
ودخلوا الاتنين المكان المخصص لتبديل الملابس
وبعد مرور ربع ساعة خرجت حورية وكانت فعلا حورية بالفستان و انجي دموعها كانت عالقه في جفونها وتنظر لأبنتها بفرح

 

وجلست حورية لاميكب ارتست لتضع اللمسات الاخيرة
ام محمود قربت منها وربطت علي كتفها وقالت… حزينة ليه يا انجي
انجي بدموع… انا مش حزينة بس اليوم ده جه بسرعة وانا متعودتش ان بنتي تبعد عني يوم واحد
وهي دلوقتي هتبعد عني علي طول صعبة اوي يا ام محمود ان ضناكي يبعد في يوم وليله ويبقي ليه حياته الخاصة

 

ام محمود بإبتسامة…. هتتعودي يا حبيبتي وحورية بنت اصول و عمرها ما هتسيبك وهتجيلك كل يوم متزعليش نفسك يلا وبعدين انا معاكي يلا تعالي نقف جنبها
انجي مسحت دموعها وقالت بابتسامة… يلا
وقفوا والبنات كانوا بيغنووا ويرقصوا ويزغرطوا

 

بعد نصف ساعة سمعوا صوت كلاكسات العربيات
نزل عمار بسرعة
وجية مسكه وهو بيضحك… اهدي يابني واتقل شوية متبقاش كدة
سهر كانت تقف بضيق وعصبية ترتدي فستان اسود مكشوف جدا

 

وجية بابتسامة.. هما هيخرجوا دلوقتي علشان يمكن مخلصوش
عمار بنفاذ صبر… انا هدخل استعجلهم
وجية بابتسامة… اصبر يلا وبلاش سربعة قولتلك هما هيخرجوا دلوقتي
وفعلا خلال عشر دقايق خرجت حورية في ايد مامتها اللي كانت ترتدي فستان محتشم جدا يصل لغاية رجليها وبكم بلون

 

السماوي وتضع القليل من مساحيق التجميل وكانت جميله جدا لدرجة ان وجية سرح فيها و سهر خدت بالها و اتعصبت اوي ونظرت لانجي بكره
وعمار راح لحورية بسرعة
وراحت عند وجية ومسكت ايده بغيظ وقالت.. في حاجه يا حبيبي

 

وجية بهدوء…. حاجه اية
سهر بغيظ…. نظرات حضرتك لاستاذة
وجية بابتسامة خبث وبرود… اية يعني هي حلوة غصب عني بصيت ليها
سهر بصدمة… انت بتعكسها قدامي

 

وجية بابتسامة باردة… انا مش بعاكسها انا بقول الحقيقة هي جميله جداً جداً بصراحة انتي عارفاني مش بنافق ولا بجامل حد يلا افردي وشك ده علشان الناس هتاخد بالها
سهر بصدمة ودموع….. انت ازاي بتقول كدة في وشي مش مراعي حتي مشاعري
وجية بابتسامة باردة…. بقولك اية بلاش افورة ها بلاش افورة يلا

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top