رواية العشق الممنوع ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

مهاب وقف وقال بغضب…. متكلمتش اصل انتي لما بتكلم بتقولي وبتعدي و بتطلعيني غلطان اهو هو اللي اتكلم اي اجتماع مع الراجل ده منتيش جاية
ماجد بغضب… الراجل محسسني اننا هو مش موجودين هوا وعمل تسبيل

close

 

ماجد وهو بيقلده… اتعلمي انستي انني اتحدث العربية
مريم غصب عنها ضحكت… خلاص يا سيدي مكنتش قصة هي انا مالي مش هو اللي بيعاكس
ماجد بضيق… خدها ياعم وروحها انا مش ناقص فقعة مرارة انا هروح اكلم مزتي وحشتني
مريم بابتسامة…. روح يا خويا نفسي اشوفها

 

ماجد بإبتسامة… لا احسن تحسديها عليا والبت تسبني
مريم بابتسامة…. انت مفكر نفسك مهند يا بني
ماجد بغرور.. اجمل منه
مريم بابتسامة… مش هرد عليك

 

مهاب بغيره… خلصتم يلا يا استاذه وانت متتاخرش بكرة
ماجد بنظره خبث… حاضر يا معلم
مهاب خد مريم و ركبوا العربية
وماجد ابتسم بخبث.. اقطع دراعي ان ما كان بيغير عليها مني

 

مهاب في العربية… ياريت لما اقول متجيش يبقي متجيش صممتي انك تيجي انهارده و شوفتي اية اللي حصل لو مكنتيش نشفتي دماغك
مريم بهدوء… اعتقد يا مهاب ان ده شغل ابويا زي ما شغلك بظبط انا مش جاية هنا اهزر ولا سيبه ابني علشان اجي اتسلي هنا
مهاب بسرعة… انا مقولتش كدة

 

مريم بضيق… مش لازم تقول عنيك قالت اللي في قلبك رجعني الفندق بسرعة لو سمحت
مهاب بضيق… مريم انا
مريم بدموع… لو سمحت انا مش عايزة اتكلم ولا اسمع حاجه ممكن
مهاب سكت بضيق…
وطلع علي الفندق

 

……………….
في البيت عند ايهم… بتقولي اية
شاهندا بغضب… ابوك كان مختارها علشان الشراكة اللي بينه وبينها انا بقي مش عايزة البت دي وتطلقها
ايهم بغضب… لا بقي مش علي مزاجكم تطلقوني وعلي مزاجكم تجوزني انا عايز جني و مش هطلقها

 

شاهندا بغضب… يبقي حصل ابوك و تغور من هنا
ايهم بغضب… ماشي هطلع اخد هدومي و مش هتشوفي و شي تاني كفاية تلعبوا بيا بالمنظر ده
وتمشوني زي قطعة الشطرنج بتحركوها زي ما انتم عايزين انا تعبت منكم و تبعت من مشاكلكم اللي كلها غلط في غلط في غلط سبوني في حالي بقي انا و جني هنكمل حياتنا سوا مش هنطلق ومش هسيبها فاهمة مش هسيبها
وطلع بسرعة علي غرفته يجهز هدومه

 

اما شاهندا اتعصبت وقالت.. في ستين دهية هترجع ليا زي الكلب علشان تقدر تعيش في المستوي اللي انت خدت عليه واكيد ابو السنيورة مش هيصرف عليك يا بيه وتسيب مفتاح العربية و تغور فاهم
ايهم فضل يلم في حاجته المهمة وخلص ونزل وساب مفتاح العربية وخرج بره البيت بدون ولا كلمه معاها مرة تانية
شاهندا بعد خروجه جلست تبكي

 

……………………….
ايهم فضل ماشي في الشارع مش عارف هيروح فين وعند مين
اتصل بخالته سهر
سهر بابتسامة…. ازيك يا ايهم عامل ايه يا حبيبي
ايهم بضيق.. ماما طردتني

 

سهر باستغراب… ليه
ايهم بضيق… عايزني اطلق جني وده مش هيحصل
سهر باستغراب…. اية اللي اتغير يا ايهم مش كانت موافقة اية اللي اتغير انتم مكملوتش اسبوع كتبين الكتاب واكمل اية رايه في الموضوع

 

ايهم بضيق…… بابا وماما اتطلقوا
سهر بصدمة… لا دا كدة في حاجات كتير حصلت انا مش عارفة عنها حاجه هي شاهندا اتاكدت ان اكمل بيخونها
ايهم بحزن… ايوة
سهر… علشان كدة اطلقوا طيب انت هتروح فين دلوقتي

 

ايهم بضيق… مش عارف انا ماشي في الشارع بس مش عارف انا هروح فين
سهر بابتسامة… طيب روح علي العنوان اللي هبعتهولك انا وجية رجعنا لبعض تاني والشقة فاضية انا سايبه مفتاح احتياطي

 

مع البواب هكلمه يدهولك
ايهم بابتسامة… مش عارف اشكرك ازاي يا خالتو
سهر بابتسامة… انت ابني يا حبيبي متقلقش وانا هتكلم مع شاهندا مع السلامه
ايهم بابتسامة… مع السلامه
سهر قفلت الخط و بعتت العنوان لايهم اللي ذهب باتجاه المنزل

 

………….
في بيت اسيل كانت تضحك بهسترية…. يا يا اكمل بيتك بيت اية بقي البيتين اتخربوا و الاتنين رموك بره رمية الكلاب بظبط وكمان ابنك اتطرد من البيت شوفت ازاي انا شاطرة والمعلومات كلها بتجي لغاية عندي يا يا شمتانه فيك فرحانة اوي اوي انا كفاية عليا اوي كدة معاكم خربتها علي الاخر اما سهر لسه وجية معملش حاجه بس انا متاكدة انه هيعمل وبكرة هروح خطوبة ابنها واخت ابني

 

……………………………….
في صباح يوم جديد
انجي كانت ماشية في البيت بتجهز الحاجة بسرعة
ودخلت عند حورية اللي كانت بتجهز الفستان في الشنطة علشان تروح للكوافير

 

انجي بهدوء… خلصتي يا حبيبتي علشان نروح ومنتأخرش ونخلص بدري
حورية بتوتر… حاسة اني ناسية حاجة يا ماما
انجي قربت منها بابتسامة وقالت… الدهب اللي نزلتيه انتي وعمار امبارح واشترته مش اخدتيه في الشنطة
حورية بتوتر… ايوة
انجي بإبتسامة… الفستان

 

حورية بتوتر… ايوة اخدته
انجي بهدوء… طيب الميكب هيتحط هناك الشوز بتاعك وموجود في الشنط يبقي ناقص اية يلا بقي علشان منتاخرش
حورية بتوتر… حاضر يلا
اخدت الشنطة و خرجت هي وانجي

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top