رواية العشق الممنوع ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

في البيت عند انجي مضايقة من وجية و اسلوبه الساخر معاها

close

 

كانت تجلس علي الانتريه وهي تشرب الشاي
حورية خرجت من اوضتها وهي ترتدي الفستان
كتب الكتاب
حورية بابتسامة…. ها اية رايك

 

انجي بإبتسامة فرح…. جميل يا حبيبتي انتي اللي محليه
حورية بابتسامة… حبيبتي يا ماما
انجي بإبتسامة… روحي بقي غيري وتعالي علشان نشوف هنعمل اية تعالي
حورية بابتسامة….. اوك

 

دخلت بسرعة غيرت هدومها وخرجت لانجي
انجي بهدوء…. بصي يا حورية يا حبيبتي الخطوبه في قاعة ووجية سالني الصبح علي العدد المعازيم وانا بصراحة اتكسفت هقوله ان اصلا مفيش حد نعزمه غير الجيران اللي اتربينا و عيشنا معاهم وان احنا ملناش حد يسال علينا انا قولتله ان العدد حاولي اربعين لكن هو اصر انه يعمل هو الخطوبه لان المعازيم بتوعه في حدود 500

 

حورية بصدمة…. 500 ليه يعني
انجي بإبتسامة…. ده راجل اعمال يا حورية ويعرف ناس كتير واكيد هيجوا يعملوا الواجب معه
حورية بتوتر… يعني الفستان اللي انا جايبه يليق بالمكان اكيد ناس كلهم اغنيا وممكن يتكلموا عن الفستان وانه رخيص

بنسبلهم
انجي بهدوء وجدية….. حورية لازم تبقي واثقة في نفسك وفي اللي هتلبسيه واوعي اوعي تقليلي من نفسك قدمهم لو انتي احترامتي نفسك قدامهم غصب عنهم هيحترمكي

 

حورية بتوتر… انا بس
انجي بهدوء…. متوتريش نفسك خليكي واثقة في وانا مش هسيبك يا حبيبتي
حورية بابتسامة… حاضر

 

انجي بهدوء… انا حجزتلك عند ميكب ارتسيت شاطرة و كويسة جدا والناس بتشكر فيها وهنروح ليها الصبح قبل الخطوبه
حورية بابتسامة… طيب وانتي ياماما لغاية دلوقتي مجبتيش فستان
انجي بإبتسامة…. انا هبقي اجيب متشليش همي بس اجبلك اللي محتاجه الاول وبعدين اجيب ليا

 

حورية بابتسامة…. لغاية امتي هتفضلي بتهملي في نفسك و تهتمي بيا
انجي بإبتسامة…. لما تبقي ام هتعملي كل اللي بعمله دلوقتي تحرمي نفسك من الحاجة علشان خاطر ولادك يبقوا احسن منك مش هتجيبي قشاية لنفسك قبلهم

 

حورية بابتسامة……. ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا ياماما
انجي بإبتسامة…. ولا يحرمني منك يا حبيبتي كنت عايزة اسالك علي حاجه اخر مرة
حورية باستغراب… اسالي
انجي بهدوء… اعزم عمامك علي كتب الكتاب

 

حورية بضيق… ماما بالعربي كدة انا مش عايزهم يجوا الفرح ولا كتب الكتاب انا بكرهم كفاية اللي هما كانوا عايزينه بعد ما ابويا مات وازاي ستي وجدي كانوا موافقين علي القرف اللي كانوا عايزينه
انجي بهدوء…. بس انا رفضت
حورية بدموع… رفضك. مش كفاية علي طلبهم ازاي يطلبوا حاجه زي دي ويعملوا اللي عملوه بعد موته مش عايزه اشوف

 

وشهم
وسابتها ودخلت اوضتها
انجي اتنهدت بحزن وهي تتذكر ما فعله اخوات زوجها بعد الاربعين.
فلاش باك

 

بعد ما اخدوا العزاء الاربعين كان يجلس حماة انجي و حماها و اخوات زوجها الاتنين
حماها…. شوفي يا بنتي انا مش هكدب عليكي البت حورية لازم تتربي في حضننا مش في حضن حد غريب
انجي بعدم فهم ودموع.. تقصد ايه
حماها بقسوة…. قدامك اخوات جوزك الاتنين اختاري واحد وهتتجوزيه علشان البت تفضل معانا

 

انجي بصدمة ودموع… اية هي بيعه وشروه ابنك لسه مكمل اربعين يوم وانت جيبلي اخواته انقي بنهم مش عيب عليك اللي بتقوله ده عيب
حماتها… في يابت هو احنا بنقولك اعملي حاجه حرام احنا بدل ما نفرض عليكي واحد قولنا تختاري هي وعدانا العيب

 

انجي بدموع… العيب انتم متعرفوش حاجه عن العيب انا مش هتجوز بعد احمد وبنتي انا عارفه هربيها ازاي ومش مستنية من حد حاجه وطلبكم مرفوض
اخوه زوجها واسمه خالد وكان يريد الزوج منها سابقاً ولكن احمد سبقه

 

خالد بضيق… بقولك اية لو موافقتيش تتجوزني انا هاخد البت وهربيها مع عيالي مش ناقص تمشوا انتوا الاتنين علي حل شعركم
اخوه محمد بضيق…. ومتتجوزنيش انا ليه بقي يا سي خالد
انجي صرخت فيهم بغضب… اطلعوا بره بيتي يلا غوروا بره ومحدش يعتب البيت ده تاني معندكمش ريحة الرجولة ولا النخوه

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top