رواية العشق الممنوع ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

ايهم بابتسامة…. محمد رسول الله
جني بابتسامة…. باي
ايهم….. باي يا قلبي
…………………………………………

close

 

في بريطانيا كان يجلس مهاب مع مريم
مريم بعتاب…. اسلوبك مكنش عاجبني امبارح يا مهاب من امتي واحنا بنتعامل مع بعض بالاسلوب ده مهاب بضيق… وانا كمان معجبنيش اللي حصل امبارح
مريم بعتاب…. انا ذنبي اية في الموضوع يعني هو واحد مش محترم انا مالي يابني

 

مهاب بضيق… مهو لو بيعكسك قدامي من غير اي خشا يبقي انا لمواخده بقي مش راجل لو قبلت اللي بيحصل وشكلها هيبقي اخر مرة تيجي معايا هنا
مريم نظرت له بضيق
مهاب بضيق… يامريم انتي اختي مقدرش اشوف واحد بيبصلك كدة وافضل ساكت لولا المعدات والالات اللي عنده انا كنت

 

سفلت وشه بالاسفلت
مريم ابتسمت… هعديها المرة دي و
شو هاد شو هاد
مريم نظرت للصوت وشافت سيدة تقف بتكبر و كانت لينا

 

مهاب مسح وجهه بضيق…. نعم عايزة اية
لينا بدلع… شو بك مهاب هيك تعاملني ياخي احنا عشرة ثلاث اسابيع
مريم مكنتش فاهمة اية حاجه
لينا نظرت لمريم باحتقار وقالت… شو هي اللعبة الجديدة تبعك زوقك اكتير مقرف يا مهاب

 

مريم نظرت لها بحده ولسه هتتكلم
مهاب بابتسامة بارده… من ناحية ان زوقي مقرف ده معاكي حق لاني اختارتك دي حاجه تخلي فعلا زوقي مقرف بنسبة ليها لو لسانك اتطاول عليها باي كلمة هتندمي يا لينا

 

لينا بكره… اوك يا حبيبي اشبع بيها انا راح اتركك بحالك لا تقلق
مهاب بسخرية… انا هقلق منك انتي انتي عبيطة يا بنتي انا ادوس عليكي بجزمتي فاهمة
لينا بضيق… ماشي مهاب

 

وتركته وراحت
مريم بغضب… مين السلعوة دي
مهاب بضحكة… دي اللي اتجوزتها يا ستي

 

مريم بضيق… زوقك فعلا يقرف مالها هيام ولا سارة ولا نادين كلهم جمال مش فاهمة عقلك كان فين وانت بتختار دي دي يا مهاب زوقك. انحدر بالطريقة دي
مهاب بابتسامة… خلاص يا ستي هي مرة وكان ورقتين عرفي واتقطعوا ولا كان ليهم لازمة هي اصلا ملهاش لازمة يا مريم

 

مريم بهدوء… طيب يلا نروح الشغل ونشوف الشغل هنا ماشي ازاي
مهاب بهدوء.. يلا
………………………

 

عند زياد كان يقف في محل ابوه وبيبع للزباين
سيد يجلس هو بيشرب الشيشة….. زياد تعالي شوف فرحة عاوزة اية وادهلها
زياد بهدوء… حاضر يا ابا
سيد بهدوء.. روحي ليه يا بنتي

 

فرحه بهدوء.. حاضر يا عمو
فرحة قربت منه وقالت… عايزة اتنين كيلو مكرونة وعايزة خمسة جنية ورق لورا وعايزة اتنين كيلو رز
زياد بهدوء.. طيب

 

وراح يجيب طلبتها وهي تنظر ليه و سيد كان واخد باله من نظراتها دي وكان حزين عليها وعارف ان ابنه مستحيل ياخدها
زياد جاب الحاجة وقال… اتفضلي ولكن كانت سرحانة وهي مخدتش بالها
زياد بضيق… اتفضلي يا انسة

 

فرحة بخجل… اسفة شردت شوية كام
زياد بهدوء… 95
فرحة… اتفضل

 

زياد ادلها الباقي وهي خرجت بحزن.
……………………………….
في البيت كانت تجلس حورية وتتحدث مع عمار

 

حورية بهدوء.. انا عايزة افهم انت مضايق ليه دي ولدتك يا عمار اية اللي مزعلك في الموضوع
عمار بحزن… انا مابحبهاش يا حورية عمرها ما كان همها مصلحتي طول الوقت كان اللي يهمها الخروجات والفسح مع صحابها والسهر عمرها ما اهتمت بينا ولا بسعادتنا طول الوقت عايزة تتحكم فينا و تعمل اللي علي مزاجها تعرفي كنت بشفق علي بابا علي قدرته علي استحملها وانه يمشي المركب انا الست دي عمري ما حسيت انها امي بالعكس مجرد واحدة عادية لو

 

بعدت عني مش هزعل علي فراقها ولا هزعل بعدها عني يا حورية افهميني
حورية بحزن…… يمكن معاك حق تزعل بس دي في الاول وفي الاخر امك والحقيقة دي عمرها ما هتتغير يا عمار لازم تتقبل ده وبعدين علشان ولدك ميزعلش منك وانت بتقول كلمته باسلوب مش كويس وده مينفعش و ميصحش ابدا يا حبيبي حاول تروح

 

تصلحه وهو اكيد هيسامحك عمو وجية قلبه ابيض
عمار ابتسم…. صح ابيض زي كدة
حورية بابتسامة… طبعا يلا روح صالحه

 

عمار ابتسم…. حاضر ربنا يخليكي ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا ياروح قلبي
حورية بابتسامة…. ولا منك يلا باي
عمار ابتسم… باي
قفلوا المكالمة وعمار كان بيفكر هيقول لابوه اية

 

عمار ابتسم…. خليها بالليل علشان نكون في جو رايق كدة
……………….
دخلت سهر غرفة وجية وهي ماسكة صنية الاكل و شافته حطيط ايده تحت راسه ونايم نوم عميق

 

سهر بضيق… هو ماله بقي ينام كتير كدة ليه و بيتعب كمان كتير
سابت الصنية علي التربيزة الموجودة وقربت منه وهي بتمشي صوابعها علي وجهه…. وجية حبيبي قوم يلا الاكل جاهز وجية
وجية فتح عينيه بضيق… مش عايز اكل يا سهر انا عايز انام

 

سهر بحب… بس قوم وابقي نام تاني يا وجية يعني انا وقف علي رجلي مخصوص علشان اعملك الاكل ولو برد مش هيبقي حلو لو سمحت
وجية قام قعد بضيق كان حاسس انه نفسه يمسك في رقبتها ويخلص عليها خالص

 

سهر جابت الصنيه بهدوء حطتها علي السرير وقالت يلا ناكل و تقولي رايك
وجية بهدوء اكل كام معلقة مكنش واثق فيها كان قلقان تكون حاطه ليه حاجه في الاكل

 

سهر كانت بتاكل وهي مبسوطة وحاسة ان الدنيا مش سيعها
وجية بهدوء… انا كلت
سهر بحزن… اية هو الاكل مش عجبك ولا اية يا وجية

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top