رواية العشق الممنوع ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

انجي ابتسمت… انتي معزومة علي خطوبتها و كتب كتابها الاسبوع الجاي و اتعرفي عليها
رشا بإبتسامة…. الف الف مبروك يا حبيبتي ربنا يتمم ليها علي خير
انجي ابتسمت….الله يبارك فيكي عقبالك يارب
رشا بإبتسامة…… ربنا يخليكي يا طنط

close

 

مراد بهدوء.. يلا يا شباب الواجبات بتاعتكم وصلت اهي كل واحد يقوم ياخد واجبته
رشا قامت جابت الطبق بتاعها و بتاع انجي و ادتلها وقالت… بالف هنا يا طنط
انجي ابتسمت… شكرا يا حبيبتي
كلهم فتحوا وجباتهم و ابتدوا ياكلوا ومعهم انجي
…………………………………..؟…….؟………….

 

في تمام الساعة السابعة ونص كان يجلس في غرفة مغلقة في مطعم
كان يجلس وجية وهو مستني اسيل
اللي دخلت بعد مرور نصف ساعه كان وصل غضب وجية لاعلي درجة بسبب تاخرها عليه
سمع الباب بيتفتح و تدخل بابتسامتها الباردة

 

وجية بغضب… اتاخرتي كدة ليه مش في معاد مديهاني
اسيل ببرود… هدي اعصابك يا وجية متبقاش عصبي كدة
وجية بغضب… انا مش ناقص برود اللي عندك قوليله و خلصيني
اسيل ببرود… طيب انا قولت لازم افهمك اللي حصل من زمان وانت مكنتش فاهم و

 

وجية بغضب… اخلصي بقولك اخلصي من غير مقدمات
اسيل ابتسمت ببرود… مراتك قصدي طلقتك سهر هي السبب في موت اخوك وحيد يا وجية بيه
وجية بصدمة… قصدك اية هي ازاي يعني ردي عليا
اسيل ببرود… بعد ما هي اتجوزتك وخلفت منك عمار طبعا وحيد هيشاركك في مراث ابوك علشان كدة اجرت شوية عيال صيع

 

وبيشدوا بودرة وخليتهم يصاحبوا وحيد وده شاب في الكلية و سنه صغير و هيتعرف علي اي حد يجي يحاول يتقرب منه ووحدة واحدة علموا الشرب وسهر كانت بتخليهم كل مدة يزودوا الجرعة لغاية اخر مرة ادت الامر بتزويد الجرعة مات فيها وجسمه مستحملش وهي اللي يعتبر قتلته اصل هي مكنتش عايزة حد لا يشاركك ولا يشارك ابنها في المراث بتاعهم و الشركات

 

كلها تبقي بتاعتك وبعد ما تموت ولادك اللي يورثوك يا وجيو
وجية بصدمة.. انتي كدابة سهر مش وحشة كدة
اسيل بسخرية… تعرف انا كنت مفكرة كدة بردوة بس يا حبيبي انا سمعتها بودني من 15 قبل ما يفكروا ينفوني و يسافروني بريطانيا

 

ولو عايز الدليل روح وجهها وشوف ملامح وشها هتعرفك اذا كنت كذابة ولا صدقة لو ملامحها كانت عادية وهادية يبقي انا كذابة لكن لو اتوترت وخافت انا صح يا وجية والقتل مش صعب لا علي سهر ولا علي شاهندا وانت عارف السبب
وجية قام بسرعة وغضب وخرج من المطعم وركب عربيته وطلع بيها علي بيت سهر
………………………………

يتبع…..

 

وجية خرج زي المجنون من المطعم وطلع علي بيت سهر وخبط بطريقة عنيفةجدا و بيصرخ …. افتحي يا سهر الكلب افتحي بقولك
لسه هيكمل كلام سمع صوت رسالة علي موبيله مهتمش ولكن التلفون رن وكانت اسيل
رد بسرعه وسمع صوت ضحكها المستفز….. وجية حبيبي علشان يعني لو طلعت غبي و قدرت تضحك عليك بعتلك فيديو مهم

 

كنت محتفظة بيه من زمان علشان لما يجي اليوم اللي انتقم من كل واحد يكون معايا دليل يا بيبي باي
وقفلت الخط و وجية فتح الرسالة بايد مرتعشة والدموع تلمع في عيونه مكنش قادر يصدق انه كان معاشر واحدة بالوحشة دي انه كان عايش مع حرباية بتتلون في كل مكان شوية افتكر اخوه اللي كان بيعتبره ابنه وحبيبه والغالي كان بيرخص ليه

افتكر اخر مرة شافه فيها وكأنه كان بيودعه افتكر اخر كلمة قالها ليه والدمعة الاولي نزلت
فلاش باك
في تمام الساعة السابعة مساء

 

كان وحيد شاف في العشرين من عمره ووجية كان في الثلاثين من عمره
وجية كان داخل من باب البيت ووحيد خارج منه
وجية بهدوء… علي فين يا وحيد
وحيد بتوتر ملحوظ….. مفيش يا وجية انا رايح اذاكر شوية مع صحابي
وجية بجدية …. تذاكر

 

وحيد بتوتر… ايوة اذاكر
وجية قرب منه وحط ايده علي كتفه بحنان وقال…. حبيبي لو في مشكلة او حاجه مضايق وعايز تقولي عليها اتكلم انا هسمعك
وحيد بدموع حاول يداريها….. مفيش يا وجية انا بس تعبان بسبب قرب دخول الامتحانات

 

وقال كلام غريب مكنش فاهم سببه… وسامحني لو في حاجة عرفتها و زعلتك مني سامحني لو غلطت غصب عني من يوم موت ابويا وانا معتبرك ابويا رغم ان الفرق مش كبير بنا بس حنيتك عليا حسسيتني ان ابويا عايش معايا واني مش لوحدي وانا ولله اي حاجه حصلت او هتحصل غصب عني يا وجية
وجية بصدمة… اسامحك علي اية وفي اية ما تفهميني انت حد بيهددك بحاجة انت في حاجه عايز تقولها وخايف مثلا ازعل

 

منك قول وانا صدقني مش هعملك حاجه من امتي وانا بزعلك او بزعل منك وانت بتقول اني ابوك احكيلي وانا هلقي حل بقالك فترة متغير ووشك غريب و باهت والتوتر ونظراتك اللي كلها دموع و تأنييب ضمير في اية يا وحيد وكل ما تشوفني تخبي وشك عني وكأنك زعلان مني و كانك مش عايز تشوف وشي قولي يا وحيد انا زعلتك في اية
وحيد بدموع…. انا مكسوف اوريك وشي يا وجية مش زعلان منك مكسوف احط عيني في عينك متوقعتش اني هوصل للمرحلة دي انا عمري ما زعلت منك عمري ما اقدر ازعل منك يا وجية

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top