رواية العشق الممنوع ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

حسين بهدوء… مش هحاسبك علي اسلوبك معايا يا عمر ولا علي اهانتك لعمتك بس ازاي تعمل كدة بتبجي بجساوة ( بقساوة) جلبك دي
عمر بغل… ولله و انتم لما تجبروني اتجوز واحدة زي دي بعد اللي عملته عايزيني اطبطب عليها واقولها معلش غلطة وعدت يابت عمتي واخدها بالاحضان لا يا ابويا انا كرامتي متجبلش حاجه زي دي انا اتجوز واحدة غيري لمسها مرة و اتنين وعشرة

close

 

وهي كانت عاملة فيها البت اللس مفيش في تربيتها تنين ومتجيش تتحدت غير بعد ما تحمل و تسجط وكمان هي ماتحددتش واحنا اللي كشفنها عايزني اعملها ازاي دي اني لو اطول اجتلها هجتلها
حسين بضيق…. يا عمر يا بني البت غلطت وغلطة كبيرة و تستحق عليها الجتل بس متنساش انها كمان عرضنا و شرفنا

 

ومحدش درا بالموضوع حاول تسامح ولو مش هتقدر تتعايش معاها افضل او اتجوز عليها وقت ما تحب او طلجها بس طالب منك طلب وانت مسافر تاخدها معاك
عمر نظر ليه بعصبية… نعم.

 

حسين بهدوء… اسمع مني ابعدها عن البلد يا عمر يابني مش ضامن الواد ده يرجع يحوم حوليها تاني خدها معاك وزي ما جولتلك بس خليها علي زمتك فترة وبعدين طلجها بس مش عايزين حد يتحددت عليا واصل يا عمر
عمر بعصبية… ماشي يا ابوي اما اشوف اخرتها مع البومة دي

 

حسين سابه و مشي وهو حزين علي ابنه و بنت اخته
رحمة بنت عندها 19 سنه بنت عمة عمر وكان بيحترمها جدا ولكن بعد اللي عملته اصبح يحتقرها ويعاملها اسوء معاملة
………………………….

 

عند مهاب كان يجلس في كافية وتجلس معه فتاة جميلة اسمها مريم
مهاب بهدوء… وبعدين
مريم بمشاكسة…. يا بني اضحك احنا مش واخدين منها حاجه

 

مهاب ابتسم… طيب يا ستي وبعدين في ام الصفقة اللي مش عايزة تخلص دي انتي مابقتيش تشوفي شغلك حلو يا مريم
مريم بحزن مصطنع… كدة يا مهاب هان عليك تقولي كدة وبعدين بابا وباباك هما اللي بيشوفوا الصفقة مش احنا جبتك النهارده علشان صفقة بريطانيا لازم نسافر علشان نتمم علي المكن و المعدات للمصانع و انكل اكمل قالي خدي مهاب معاكي

 

مهاب ابتسم…..طيب هشوف الحوار ده وهبقي اقولك هنسافر امتي
مريم بإبتسامة… اوك اعزمني علي الغداء بقي
مهاب بابتسامة… همك علي بطنك لو سمحت

 

اما مريم كانت مبتسمة وقالت… ياعم علشان اقدر اركز خلص
اعرفكم مريم صديقة مهاب من الطفولة عندها 29 سنه اتجوزت قبل كدة و عندها طفل عنده اربع سنين تعرف مهاب من ساعة ما نقلوا هي واهلها جنب فيلاتهم و من وقتها وهما اصدقاء بقالهم اكتر من 20 سنه وكان حضر فرحها و كمان طلاقها

 

………………………

يتبع…..

في صباح يوم جديد في شركة وجية كان يجلس علي و بعض العملاء

 

فهمي… العقود جاهزة يا وجية بيه
وجية بجدية… طيب هاته يا فهمي يلا علشان نمضي العقود
علي اتكلم و العملاء الاخرين اتكلموا وعلي استغرب و لكن سكت

 

العقود اتحطت قدام وجية ومضي عليها ولسه علي هياخد الورق شاف وجية بيوجه الورق للعملاء التانين اللي مضوا الورق وقالوا…. شرف كبير لينا يا وجية بيه اننا نشارك حضرتك ده شرف نعتز بيه
وجية ابتسم…. طبعا انا اللي اتشرفت بمشاركتكم الصفقة دي اكيد يوم ما اشارك حد في صفقة لازم يكون قد المقام

 

كان يتحدث وهو ينظر لعلي اللي كان يجلس بصدمة وقال… وجية هو مش ده الصفقة اللي انا وانت متفقين عليها
وجية باستغراب شديد…. اولا اسمي وجية بيه ثانيا صفقة اية انت مجنون انت يا حبيبي شركتك بتعلن افلاسها ازاي بقي هتشارك في صفقة زي دي بملايين و بعدين يا علي انا كنت هساهم كاتبرع كدة بمبلغ بسيط يمكن يساعد شركتك في

 

حاجه ومتعلنش افلاسها و يمكن حد يحب يتطوع ليك كمان ولكن انا مستحيل اشارك واحد معهوش الفين جنية علي بعض مش ملايين
الكل كان يلتزم الصمت و علي كان مصدوم لان ده كان امله الوحيد

 

العميل… طيب يا استاء وجية احنا هنمشي دلوقتي وهنبقي نتفق علي موعد تاني نتقبل فيه و نتكلم في التفاصيل
وجية ببتسامة… اوكية في انتظاركم مع السلامه
ا…… مع السلامه بعد اذنك
وجية بإبتسامة…. اتفضلوا

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top