رواية العشق الممنوع ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

وجية بتكبر… بقولك اية انت اللي محتاج بالعربي كدة انت شركتك قربت تعلن افلاسها و انا جدعنه مني قبلت ادخل معاك في صفقة ولكن انت خايف من الشرط الجزئي ليه ناوي متنفذش الشروط
العميل.. لا طبعا بس ليه تحط رقم زي ده
وجية بتكبر….. لانك واطي و معروف ده عنك وبعدين انت اللي محتاج مش انا لو مش عجبك نفضها و نخلص و القرار في ايدك يا

close

 

علي
علي بضيق… طيب يا وجية اديني وقت افكر
وجية بابتسامة… اوك معاك خمس دقايق تفكر فيهم براحتك بس لو خرجت بره الباب المكتب اعتبر الاتفاق ملغي
علي بضيق… طيب انا موافق

 

وجية ابتسم… تمام بكرة تعالي نمضي العقد
علي بضيق… اوك سلام
وجية… سلام
علي خرج من المكتب وهو متعصب و وجية فرد راسه علي الكرسي وهو بيضحك

 

الباب خبط…
ادخل
دخل رجل في نهاية الخمسينات
استاذ وجية حضرتك استاذ علي بيقول انكم اتفقتوا و هتمضوا للعقود بكرة

 

وجية… تعالي يا فهمي وافهم اللي هقوله ده اقعد
جلس فهمي وهو يسمع بتركيز
وجية بهدوء… علي انا عارف انه مفكر الغبي انه هينصب علي ميعرفش اني عارف اللي هو بيخططوله
فهمي.. طيب حضرتك سايبه ليه وليه هتشاركه

 

وجية بهدوء.. مين قال اني هشاركة انا هعلمه ميقفش قدامي و ميفكرش اني واحد اهبل ولا غبي علشان يضحك عليا بص يا سيد علي نهايته خلاص شركته هتعلن افلاسها علي الاسبوع الجاي بالكتير وطبعا هو عايز اي صفقة يدخل فيها مع شركة كبيرة زي شركتنا علشان يرجع شركته و في نفس الوقت عايز يدخل شريك في شركتي علشان يعمل اللي هو عايزة ده غير

 

انه معين واحد زباله في الحسابات عندي علشان وقت ما يحب بيسحب فلوس يبقي بمزاج لان الحسابات بتاعة الصفقات الكبيرة دي مش بتتراجع علي طول علشان كدة هو عايز يبقي شريك و طبعا ده مش علي طول هو الاول عايز نمضي عقد الصفقة وبعدين بقي عقد الشركة اللي ما بنا علشان كدة انت هتكتب في العقد زي ما هقولك بظبط هو هيعلن افلاسه علي

 

الاسبوع الجاي هو كدة كدة كنت هسلفه الفلوس علي ما الصفقة تتم بس انا هربية الواطي
فهمي ابتسم… اللي حضرتك هتطلبه مني هعمله
وجية ابتسم… اسمع يا عم فهمي. انت هتعمل…..
بعد مرور بعض الوقت ضحك فهمي بشماته.. مطلعتش طيب يا وجية بيه حاضر هعمل كل اللي حضرتك طلبته

 

وجية ابتسم… تسلم يا فهمي
فهمي.. بعد اذنك يا باشا
وجية… اتفضل
خرج فهمي من المكتب و وجية قال…ماشي يا علي انا هعرفك انت بتلعب مع مين

 

……………………….
في البيت عند زياد كان يجلس كالعادة شارد
دخلت و الدته سعاد الغرفة بمنتهي الضيق و قالت… مالك يا واد فيك اية مبقتش فاهمة ليك حاجه روحت اتعلمت من غير ما

 

تقولي وبعدين اعرف زي زي الناس اللي في الشارع و كأني مش امك يا واد ودلوقتي قاعد ليا زي النسو*ان المطلقين مالك
زياد بضيق.. اما بقولك اية سبيني في حالي انا مش ناقص
سعاد وهي بتلوي شفتيها…. ولا تكون ست الحسن و الجمال بعد ما اتعلمت رفضتك مش ده اللي حصل يا موكوس مفكر

 

هتبصلك البت دي حاطة عينيها علي فوق يا حبيبي فوق مش هتبصلك دي عايزة تشقط واحد من ولاد الاكابر علشان يعجبها امال دخلت الجامعة ليه يعني
زياد بغضب ودموع… كفاية بقي انتي اية مش بتحسي ليه بيا طول الوقت بتضايقيني و بتكرهني في عشتي ايوة خبيت عليكي علشان كنتي هتقولي عني فاشل انا عمري ما كنت فاشل في الابتدائي ولا اعدادي انتي اللي مكنتيش بتهتمي بيا

 

انتي اللي طول الوقت كنتي بتقوليلي يا فاشل مش نافع في التعليم و هطلعك لغاية ما خلاص الفكرة رسخت في دماغي و بقيت اقول علي نفسي اني واحد فعلا فاشل و مش نافع في حاجه وطلعتيني حتي ماحاولتيش معايا مكنش فارق معاكي غير كلامك مع نسو*ان الحارة علي اللي رايح واللي جاي و الفرجة علي التلفزيون ده اللي كنتي بتعمليه

 

اما حورية مش وحشة هي فعلا تستحق واحد احسن مني وهي فعلا هتتحوز قريب واحد غير و غير مستوانا بس عمرها ما فكرت تخطط و تدبر علشان توقع حد هي وامها قلبهم ابيض غصب عنهم بيلفتوا النظر و الناس بتحبهم زي ما ابويا حب امها لأنها نضيفه و قلبها ابيض مبتتكلمش علي حد مبتظنش في حد طول عمرها في حالها محدش سمع عنهم كلمه وحشة

 

تقرفي انا لو كان في ايدي اختار ام ليا كنت اختارت انجي مش انتي ابدا
سعاد بغضب رفعت ايديها وصفعت زياد علي وجهه زياد اتصدم ولكن سكت واخد بعضه و خرج بره البيت و سمع سعاد بتقول… غور في ستين دهية تاخد يا تربية وا*طية غور
نزل زياد بسرعة من البيت وهو مش طايق نفسه

 

وسيد شافه و شاف حاله الغضب اللي محاوطة ابنه و نده عليه و لكن زياد مردش ووقف توكتوك وركب بسرعة
سيد… يازياد واد يا زياد رد عليا ولكن مشي
سيد بحزن… ياتري اية اللي حصل اكيد سعاد الزفته ليه يد في اللي حصل

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top