رواية ذكريات كاملة جميع الفصول

ذكريات

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

عمر..خير يادكتور…اي اللي فيها اي…..
الدكتور بابتسامه..مبروك المدام حامل
عمر بفرحه شديده..حامل……….
يتبع
الدكتور..مبروك المدام حامل….
عمر بفرحه شديده..حامل…..حامل بجد يادكتور ولا…….
الدكتور بضحكه..لا المره دي حامل بجد…..هتحتاج تاخد الادويه دي كتبتها اهو…عن اذنكم…..
وخرج الدكتور…..
عمر..ياسمين…..مبروك….
ياسمين بدموع..مبسوط يعمر باللي انت عملته فيا…..
عمر..ياسمين..متكس*ريش فرحتي لو سمحتي…….انا فعلا فرحان
ياسمين..وفرحان لي بقا…..عشان عرفت تكس*رني صح

close

 

 

عمر بصدمه من كلامها..ياسمين..انا فرحان لأنك هتجبيلي واد او بنت ..هيكونوا حته مني ومنك..وخصوصا انو هيكون منك يياسمين
ياسمين..انت يعني فارق معاك مين اللي جايبه …انا ولا غيري…..
عمر..ياسمين…انتي عاوزه تتخانقي وخلاص….براحتك يستي…
ياسمين..عمر……انا مشاعري ملخبطه جدا

 

عمر بهدوء وحنيه..من اي بس …اي حاجه مضايقاكي قوليلي…
ياسمين..خلاص يعمر….
عمر..هو اي اللي خلاص….
ياسمين..خلاص ….مش عاوزه اتكلم دلوقتي…
عمر..لا قوليلي بس
ياسمين..بصراحه كدا …انت لسه بتكلم كنزي…..
عمر بسرعه..لا…..
ياسمين..عمر…..
عمر..قولت لا…..

 

 

ياسمين..عمر..انا عاوزه تفسير للصوره اللي شهد وريتهالي…..
عمر..والله العظيم مشربتش ..هي حطتلي حاجه في العصير خلاني كدا..اما شهد بقا…..
ياسمين..هي اي …مالها……
عمر..ياسمين انا هروح الشغل وهاجي تكون أعصابك ارتاحت…..
ياسمين قامت من عالسرير..يعني هتخرج دلوقتي……

 

عمى.. اه هتنيل دلوقتي…عاوزه حاجه
ياسمين..اتكلم عدل…
عمر..انتي مالك اتكلم عدل ولا لا….هو انتي هتحققي معايا
ياسمين..عمر…اهدي كدا ..بدأت ترجع تاني زي الاول
عمر..مهو كل محاولاتي معاكي فشلت…نفسي نكون زوجين بجد…..انا …بحبك
سمعت ياسمين الكلمه وحست انها مبسوطه جدا مش عارفه لي معقوله لحقت تحبو في الوقت القصير دا
ياسمين..قولت اي……

عمر بحنان..ياسمين انتي سمعتيني كويس انا بجد بحبك…ونفسي يطلع احساسي نحيتك انو انتي كمان بتحبيني صح…..
ياسمين بكسوف وبصت في السقف وهي مبتسمه
ابتسم عمر..بلاش تقوليها دلوقتي…كفايه انك حساها زي ما انا حاسسها
ياسمين ابتسمتلو وخبطت علي كتفه براحه..خلاص يعمر..روح شغلك دلوقتي ولما تيجي نتكلم
عمر بابتسامه..حاضر …..وسابها ومشي وراحت هي بسرعه أدام المرايا تبص علي نفسها وهي بتضحك بفرحه جدا…انو فعلا بيحبها…عمرها ما حست الكلمه دي من عادل….فردت شعرها وقعدت تضحك بفرحه اوي…هي كمان حبته ايوه حبته في الوقت البسيط دا ..وكمان حامل منو

 

وقفت عالسرير وقالت بصوت عالي..ياااااس……
..خرجت شهد من الفيلا وراحت لرزان….
شهد..ايوه اي هو اللي كنتي عاوزاه مني
رزان..انا عرفت ان ياسمين كانت مخطوبه لواحد اسمه عادل..عشان كدا خليت حد كدا يتفق معاه يروح فرح اخوها
شهد..حد ….حد مين…….

 

 

كريم دخل..انا يشهد…..قامت شهد وقفت وخافت جدا….
شهد..كريم…
كريم..ايوا انا….بصراحه بقا انتي عارفه اني كنت معجب بيها زمان …واحنا صغيرين ولما شوفتها ادامي ..بصراحه بقا نفسي فيها اوي….
شهد..كريم..اوعي يكون دا كمين منك ..وهتروح تقول لعمر…..
كريم بضحكه.. عيب عليكي ……
وقعدو مع بعض يخططو ازاي هيطلقو عمر وياسمين وكل واحد ليه غرض من طلاقها

 

رزان لما كنزي تتجوز عمر وكنزي اصلا بنتها لكن مخبيه عليهم كلهم وعلي شهد كمان هتكون ضمنت مستقبلها وكنزي طبعا نفس الكلام وشهد عشان تتجوز من مازن وكريم لانو عاوز ياسمين……..
رجع عمر لبيته واول ما دخل لقا الباب بيتقفل وياسمين وراه….
عمر بصلها بضحكه..اي دا مالك….
ياسمين اخدت نفس عميق وغمضت عيونها.. عمر..كنت عاوزه اقولك حاجه ….
عمر ..قولي …
ياسمين..بس انا خايفه
عمر..خايفه مني….؟؟؟
ياسمين..لا طبعا هخاف من اي….اه بصراحه خايفه منك

 

ضحك عليها عمر اوي وعلي طفولتها…انا مش عاوزك تخافي مني انا بالذات ..خافي من كلو الا انا
ياسمين بقوه..عمر…..
عمر بنفس طريقتها…نعم
ياسمين غمضت عيونها..انا بحبك…….
فضل واقف عمر متنح كدا ليها وباصصلها اوي وهي مغمضه عيونها ومكسوفه جداا ..ومكانش مصدق نفسو ..فتحت هي عيونها ببراءه

 

قرب عليها عمر وهي ترجع ورا وهو يقرب وهي ترج لحد ما خبطت في الحيطه…قرب عمر وشو من وشها اوي وبيشم ريحتها وبيلعب في خصلات شعرها الطويل اوي واسود اوي وبدأ يشمه وحط ايده علي خدودها الحمرا وقرب وباس*ها من خدودها
عمر بكل هدوء وراحه..مش عارفه تقولي الكلمه دي بسرعه …..
ياسمين بكسوف..عمر ..براحه عليا …ممكن اموت منك ..دا لما عينك بس بتيجي في عيني بحس اني هيغم عليا….
بعد عمر عنها..خلاص بلاش
ياسمين بصوت عالي شويه..هو اي اللي بلاش ..تعالي هنا …وشدته من ياقة قميصه عليها اكتر
ضحك عمر عليها وقرب ليها جدا ودفن وشو في رقبتها وفضل يب*وس في رقبتها وحط ايده علي وسطها وشالها وهي كانت سايبه جسمها خالص ومستسلمه ليه وكان هو بياخد بالو لانها حامل..حاسه انو واحشها جدا وعاوزاه يقرب منها اكتر ويحبها اكتر …حست كل دا لما جابلها حقها من عادل….شالها وحطها عالسرير

 

وبرفع وشو بص لعيونها دقيقه وكان فوقها عالسرير وبعد كدا نزل وشو تاني ودفنو في رقبتها……
صحيت ياسمين من النوم وهو كان نايم جنبها وفضلت تبصلو بفرحه وحركت ايديها علي وشو براحه وحست انها عشقته مش حبته بس ومن حركة ايديها صحي هو من النوم…….ومسك ايديها با*سها..صباح الخير يحبيبتي
ياسمين بابتسامه..صباح النور يروحي….صحيتك معلش
عمر وقام اتعدل..لا دا كويس عشان اروح الشركه….
ياسمين..ماشي..متتاخرش عليا بس…..

 

قام عمر من عالسريرلي بقا
ياسمين..عشان بتوحشني …اوي
عمر بصلها اوي بدون اي رياكشن ..انا حرفيا بحبك اوي …اوي.
ياسمين..انا كمان ..بحبك اوي……قرب باس*ها من خدها ودخل غسل وشو وكان بيلبس…
ياسمين..عمر كان في حاجه قلقاني كدا
عمر..خير يحبيبتي
ياسمين..اختك شهد..بصراحه نظارتها ليا….وكمان حوار كنزي دا…بصراحه بقيت اخاف منها….
عمر..عندك حق…بس هو نتي معملتيش اي حاجه تضايقها

 

ياسمين..الحاجه الوحيده اني شوفتها مره وهي خارجه بليل من الفيلا وقولتها من ساعتها وهي كدا
عمر بصدمه..نعم..خارجه امتا يعني وازاي
ياسمين بكذب..مهي طلعت كان في واحده صاحبتها عاوزاها….
عمى.. ياسمين متحاولش تحوري.. كانت رايحه فين…
ياسمين..معرفش والله من ساعتها وهي قالبه عليا……خرج عمر من الاوضه بمنتهي العصبيه وراح لشهد اوضتها
عمر بعصبيه..هو انتي اي اللي خرجك من البيت بليل
شهد بتوتر ورعب.. بتقول اي

 

 

 

عمر بزعيق..هو انا بتكلم هندي…ولا عشان بوكي مسافر بقا ونا كل يوم في شغلي هتدوري علي حل شعرك..هااا
شهد برعب شديد..انا مش فاهمه انت بتقول اي ومين قالك الكلام دا…
عمر..مش فاهمه…طيب يشهد..انا بقا هوريكي ..وسابها وخرج ور*زع الباب بتاع اوضتها واتخضت هي جدا وبقت مش قادره تسند نفسها.لكن قامت بمنتهي الغلل والحقد…..ودخلت أوضة ياسمين

 

شهد.. بحقد وتهديد. .هو نتي مش ناويه تتلمي بقا….
ياسمين بهدوء..اتلم ازاي يعني
شهد بزعيق..ايوه اتدلعي اتدلعي..اقسم بالله لو مبعدتيش عني لاقت*لك انتي واللي في بطنك
ياسمين بخوف من شرها ..انتي عرفتي ازاي اني حامل……..
يترا اي اللي هيحصل وياسمين رد فعلها اي………….
يتبع….

 

ياسمين بخوف من شرها..وانتي عرفتي منين اني حامل….
شهد..هو نتي هتحققي معايا ..انتي مالك انتي انا عرفت منين….
ياسمين..طب وانتي عاوزه مني اي دلوقتي….
شهد..انتي عارفه يياسمين انا بقالي فوق ال5 سنين بعمل كل اللي انا عاوزاه منغير ما اي حد يعرف عني اي حاجه ..بخرج واروح واجي كل دا براحتي ومزاجي…فاهماني……مش هتيجي انتي بقا في الاخر تبوظيلي حياتي..والا والله هعيشك سواد طول عمرك..وعمر مش هينفعك

 

ياسمين بقلق..هتعملي اي يعني…….
شهد بشر ..تخيلي كدا معايا ..ونتي بتطف*حي اي عصير او اي اكل ..اكون حطالك فيه حبوب كدا تخليكي تسقطي وتخسري اللي فبطنك
بصت لها ياسمين وهي مبرقه برعب منها ومن طريقتها وتفكيرها..دي شهد مكملتش 22 سنه……
وكملت شهد وهي بترفع حجبها بشر..او مثلا ونتي نازله من علي سلم الفيلا اللي مكنتيش تحلمي تدخليها اصلا ..تقعي من عالسلم تنك*سر رقبتك انشاءالله …وبردو تسقطي وتخسري اللي فبطنك…….

 

 

فضلت واقفه ياسمين خايفه منها اوي تعمل فيها حاجه ومردتش عليها خالص لأنها حست انها اما مريضه نفسيا او هي شريره فعلا…..
كملت شهد بابتسامه بخبث لما شافتها خافت منها..خافي علي نفسك..وعلي اللي فبطنك..وخبطت علي بطنها
وكملت بزعبق..اسمي ميجيش مع عمر تاني ولا بالخير….ولا بالشر…فاهماني يبت انتي……وسابتها ومشيت…
فضلت ياسمين واقفه مرعوبه وخايفه جدا علي نفسها واللي فبطنها..مبقتش حتي مآمنه تشرب كوباية الميه يكون فيها الحبوب دي….

 

وقفت ادام المرايا وحطت ايديها علي بطنها بخوف ومبقتش عارفه تعرف عمر ولا لا…….
عدي كام ساعات ورجع عمر البيت..اول ما دخل الاوضه جريت عليه ياسمين حضنته اوي وهي بتعيط فهو استغرب جدا لكن بادلها الحضن وكان باب الاوضه مفتوح عدت شهد من أدام الاوضه وبصت لياسمين كدا فقفلت ياسمين الباب برجلها وهي حاضنه عمر
عمر..مالك يحبيبتي بتعيطي لي….
ياسمين بعياط..عمر..متسيبنيش قاعده هنا لوحدي تاني ونبي….انا بخاف من البيت دا

 

 

شالها عمر وهي فحضنه وقعدو عالسرير وهي لسه حاضناه وقافشه في رقبتو جامد اوي
عمر..طب اهدي يحبيبتي بس..اهدي ….هي شهد قالتلك حاجة
رفعت وشها ياسمين ليه وبصت في عينه بخوف مش عارفه تقوله ولا تخاف علي نفسها احسن….
دفنت وشها في صدرو وقالت…
ياسمين بدموع..انا مش عاوزه اتكلم دلوقتي يعمر…المهم متسيبنيش…

 

ضمها عمر ليه اوي فحضنه وكانت عاوزه تدخل بين ضلوعه من خوفها وقلقها……
ورفعت وشها دفنته في رقبته وكانت شفايفها ملامسه لرقبته وبا*ستو بو*سه خفيفه في رقبته
فابتسم هو ..بقيتي جريئه اوي……
غمضت عيونها ياسمين وهي حضناه اوي وفضلو كدا كتير اوي لحد ما هي نامت وهو حس ..فقام منيمها عالسرير وغير هدومه ونام جنبها
عند رزان…….

 

رزان..يبنت اللذينه..ايوه كدا خوفيها
شهد..لازم تخاف…
رزان..طب انتي عرفتي منين انها حامل
شهد..بسيطه..الدكتور وهو نازل سالتو فيها اي وقالي……

 

 

رزان..لا والله جامده…هو كريم فين
شهد..قالي انو في مشوار كدا وجاي……….
صحي عمر ولقاها لسه نايمه فقام غسل وشو وغير هدومه وكانت الساعه تقريبا 11 بالليل وكتبلها ورقه عشان لو صحيت وملقتوش انو في مشوار…………..
خرج من البيت وراح الكافيه مستني حد….وفجأه جهه كريم
كريم..مساء الفل يحبيبي
عمر وهو بيسلم عليه وبياخدو فحضنه..وحشتني والله
كريم..ونت كمان…
عمر.. اقعد اقعد…….ها ..كنزي ورزان وشهد اتفقوا علي اي

 

كريم..خد بالك من مراتك عشان عاوزين يسقطوها ويحطولها برشام يسقطها
عمر بقلق..طب اول ما يعملو كدا تقولي عالطول…..
كريم..عيني يا اخويا…المهم بس انك تكون سامحتني
عمر..سامحتك يكريم..بس زي ما وعدتني لازم تتعالج…
كريم..نخلص بس الحوار دا ..ونا اكيد هتعالج…وهبطل اشرب اي حاجه….
فلاش باك
كان قاعد عمر في مكتبه ولقا رقم غريب بيرن عليه….

 

عمر..الو…مين
كريم..انا كريم.. عامل اي يعمر
عمر بعصبيه..وليك عين تكلمني يبج* ح
كريم..اهدي بس انا عاوزك في حوار يخصك ..قابلني ف*****الساعه 7 بعد شغلك
فكر عمر شويه وبعدها وافق يقابله..وحكاله كريم علي كل حاجه وكان عمر كمان عارف ان عادل جاي الفرح
عمر.. طب وانت اي خلاك تقولي….

 

كريم ..والله انا لما عرفت اللي هما عاوزين يعملوه..قلت دا اخويا بردو …ونت طول عمرك كويس معايا ..وكمان دا الموضوع وصل لقت*ل ابنك اللي هو انا ابقي عمو..ودا بقا كفايه اوي
عمر..أصيل يكريم……..
باااااك………
يتبع….

 

عمر..بس يكريم والله هفضل شايلهالك طول عمري
كريم..متقولش كدا يعمر..المهم احنا هنعمل اي مع شهد اختك….
عمر..لا شهد دي حسابها معايا جامد اوي….هي علاقتها بمازن عامله ازاي
كريم.. معرفش..بس باين عليها بتحبو اوي….
عمر..مش عارف لي قلبي حاسس ان البت دي عامله مصيبه….
كريم..طب ونت اي اللي مخليك مستني…متخلص عالناس دي كلها
عمر..خايف …خايف علي ياسمين والجنين اوي…انت متعرفش بقم غاليين عندي ازاي..اخاف بقا يتقلب كل دا لكره اكتر ويعملو فيها حاجه
كريم..خلاص يخويا…شوف انت بس الوقت المناسب وقولي……….

 

روح عمر البيت ودخل الاوضه لقا ياسمين لسه نايمه وحضنه رجلها وشعرها مفرود عالسرير…بصلها بابتسامه وقرب عليها با*س راسها ودخل غير هدومو وخرج قعد عالسرير وقاعد عالفون…فضلت تتقلب شويه وبعدها صحيت
ياسمين بنوم..عمر…..انت لسه صاحي
عمر..اه يحبيبتي …
ياسمين..هي الساعه كام
عمر..2 الفجر……..نامي نامي
قامت ياسمين..بس انا مش عاوزه انام تاني…..

 

عمر ساب الفون وبصلها..مش ناويه بقا تقوليلي كان مالك….
ياسمين..مالي ازاي يعني….
عمر..قعدتي تعيطي شويه وتقوليلي متسيبنيش لوحدي..وكدا يعني…..
سكتت ياسمين وبصت في الأرض.. خايفه يعمر…
عمر..من اي بس يروحي..قوليلي طيب …
ياسمين..طب بص …انا حليت الموضوع يعني…خلاص بقا
عمر وبدا يتعصب..متتكلمي يياسمين بقا…حصل اي

 

 

ياسمين ورفعت صوبعها..اهو شوفت بقا بتتعصب عليا ازاي…
عمر بضحكه علي شكلها..طب خلاص ….قولي يحبيبتي
ياسمين بخوف..عمر انا….انا…..أنا بحبك اوي…وراحت في حضنه….
بادلها عمر الحضن..ياسمين انتي كنتي هتقولي حاجه تانيه….
سكتت ياسمين ومردتش وفضلت حاضناه….
عمر..كل ما تحبي تهربي من سؤال تيجي فحضني…..

 

ياسمين..عشان دا اكتر مكان بحس فيه بالأمان واني مطمنه…..
ابتسم عمر وفرح من كلامها اوي ضمها ليه اكتر……….
صحيت شهد الصبح راحت لرزان……
شهد..لازم نلحقها قبل ما البيبي يكبر في بطنها
كنزي..ايوا لازم….عمر مش هيكمل مع البنت دي ..عمر هيتجوزني انا…
رزان..طب بصي يشهد.. انا اشتريت الحبوب ..هتحاولي تحطيها في اي حاجه لياسمين..وهتسقط بعدها بكام ساعه…
شهد..حاضر يرزان…وانشاءالله…هتسقط…واخدت منها الحبوب…وفي الوقت دا دخل كريم….
كريم..متجمعين عند النبي انشاءالله الله..وكمل في سره..اظن والله….

 

شهد بفرحه..تعالي يكريم…الحق….
كريم باستغراب..مالك يبنتي في اي…
شهد..خلاص هنحط انهارده الحبوب لياسمين…
كريم اتصدم لكن مبينش ادامهم..طب هايل….هتعملو كدا امتا…
رزان..انا هاجي انا وكنزي كأننا جايين نزوركم عادي يعني وطبعا هتجيبو عصير..هنحطولها فيه….
كريم.. هو انتو بتروحي هناك عادي..مش المفروض قاطعين مع بعض…
شهد..لا مهو عمر عارف ان كنزي صاحبتي من زمان..ورزان كل فتره بتيجي تزور بابا….

 

كريم لنفسه..اه يولاد الك*لب…وربنا يشهد لاقت*لك..بس لما عمر ياذنلي
كريم..تمم يجدعان..اعملو اللي انتو عاوزينو ونا بقا هروح ع واحد صحبي كدا…
وقام مشي وفضل يرن علي عمر لكن فونه مفقول
كريم..رد بقا يعمر ونبي….مراتك وابنك في خطر……وفضل يرن وبردو مقفول….
جهزت رزان نفسها هي وكنزي وراحو للبيت وكان عمر في الشركه وياسمين قاعده في اوضتها
شهد..يا اهلا بحبايبي عاملين اي…
رزان..وحشتينا والله قولنا نيجي نسلم عليكو..هو عمر فين…
شهد..في الشركه..ثواني هنادي لياسمين……
طلعت شهد لياسمين خبطت ودخلت وياسمين ساعتها قلقت منها..
شهد..تعالي سلمي علي رزان وكنزي

 

ياسمين..انا تعبانه ومش قادره اقوم…
شهد..لا مينفعش..قومي بقا….
وفي الاخر نزلت ياسمين مع شهد وطلبو من الخدامه تعمل عصير وحطتلها شهد الحبوب منغير ما الخدامه تاخد بالها وقدمتلهم العصير وكان أدام ياسمين الكوبايه اللي فيها الحبايه…….
في نفس الوقت دا راح كريم لعمر الشركه وطلب يقابلو ضروري ودخلو…..
عمر بقلق..مالك يبني في اي…
كريم بقلق شديد..الحق يعمر..هيحطو لمراتك الحبوب دلوقتي
اترعب عمر وخرج جري من الشركه هو وكريم و……..
يتبع….

 

خرج عمر من الشركه جري هو وكريم وبقا عقلو مش فيه ومش عارف يفكر و….
في الفيلا..
رزان..ونتي بقا يحبيبتي عامله اي في الحمل..
بصت ياسمين لشهد كدا انها قالت لرزان..الحمد لله يطنط ..كويسه
كنزي..هو نتي مبتشربيش العصير لي ..دا فيه فيتامين عشان يساعدك في الحمل وكدا…
شكت ياسمين شويه فيهم لكن تراجعت عن الشك ومدت ايديها اخدت العصير ولسه هتشرب ..فونها رن وكانت امها
سابت العصير..عن اذنكم هرد علي ماما …بصو كلهم لبعض كدا وهما متضايقين…..
………………….

 

عمر وكريم في العربيه وسايقها باقصي سرعه…
عمر بتوتر وقلق شديد.انا مش عارف اعمل اي بجد….حاسس ان مخي مشلول مش قادر افكر
كريم بقلق..رن عليها يعمر بسرعه…..
عمر.. ايوه صح..مش بقولك مخي مشلول….رن عليها لقا فونها مشغول
عمر بعصبيه وهو بيخبط ع الدريكسيون..مبترديش لييييه يياسمين…ردي بقااا..فونها مشغول يكريم….
كريم..طب اهدي بس يعمر.. خلاص قربنا اهو عالبيت….فضل يرن عليها وهي بردو فونها مشغول…..
في الفيلا…..
كنزي..هي مش ناويه تيجي بقا…دا اي دا

 

شهد..مش عارفه اي الحظ دا ..امها جايه ترن دلوقتي….
كانت ياسمين بتتكلم مع مامتها في الفون وبعد كدا قفلت ولسه جايه تقعد لقت عمر داخل البيت جري بس كريم مشي عشان ميعرفوش انو بقا معاه…اول حاجه بص عليها كانت كانت العصير لقاه كامل ..حط ايده علي قلبه وهو بينهج
ياسمين باستغراب..مالك يعمر في اي
عمر بزعيق شديد وعصبيه..هو انتي مبترديش ع الزفت لي يست هانم
ياسمين بهدوء..مفيش كنت بكلم ما…..

 

عمر بزعيق اكتر..لا والله..تردي بردو..بطلي استهتار
بصتلو ياسمين بدموع واستغرب من طريقته..عن اذنكم يجماعه……
وطلعت علي فوق ……..كل اللي قاعدين استغربو واتحرق*و من جواهم عشان مشربتش العصير
كريم بابتسامه..عاملين اي…
كلهم..تمم الحمدلله…..
رزان..مبتسالش عليا لي يعمر..زعلانه والله
بصلها عمر بابتسامه لكنو من جواه في نار..معلش بقا..هبقا اسأل عليكي…
ونده عالخدامه وجاتلو واخدها علي جنب….

 

عمر..بقولك اي..انا هنده عليهم كلهم دلوقتي وانتي براحه كدا هتبدلي كوباية العصير اللي أدام كنزي ببتاعت مدام ياسمين..فاهمه
الخدامه..تحت امرك يا افندم…….
عمر..تعالو يجماعه عاوز اوريكم العربيه بتاعتي بعد ما غيرتلها شويه حاجات كدا……
خرجو كلهم بصو عالعربيه وبدلت الخدامه العصير وبعدين رجعو وشربو كلهم العصير وياسمين كمان وقعد معاهم عمر يجي نص ساعه
بدأت كنزي تحس بوجع في بطنها…
عمر ..مالك يكنزي في اي….
كنزي..مش قادره..يطنيييييييي الحقيني يماما…..
شهد وعمر بصو لبعض..ماما

 

رزان بتوتر..مهو انا زي امها يعني عادي….مالك يكنزي..
كنزي بصراخ..بطنييييييي…واخدوها عالمستشفي وفضل عمر في الفيلا واقف يضحك وبعت لكريم يطمنه …..وبعدها بص علي أوضة ياسمين
بزعل لانو زعلها وطلع جري عالاوضه وكانت هي قاعده في زاويه كدا ومحاوطه رجليها بين ايديها وبتعيط فوقف فضل باصص لها شويه و..
عمر بحده..قومي اقفي وتعالي هنا
ياسمين لسه جايه تتكلم…..
عمى بحده اكتر..بقولك قومي اقفي وتعالي هنا …..

”رواية ذكريات ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top