رواية ذكريات كاملة جميع الفصول

ذكريات

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

كريم..نعم يختي….عمر مش هياخد مني وهتشوفي مش هسيبك..قفلت في وشه وقالت لنفسها..اي ياربي الغم دا ..هلاقيها منين ولا منين ووقفت في الشباك لقت عربيه في الشارع اللي جنبهم ونازله منها شهد وسايقها ولد كدا وبعدين شهد جات وخرجتلها ياسمين
ياسمين..انتي كنتي فين…
شهد..اي دا..ونتي مالك انتي كنت فين….
ياسمين..شهد انا زي اختك الكبيره وعادي يعني دا مجرد سؤال…
شهد..لا بقولك اي..انتي عايشه معانا هنا كدا…ضيفه يعني مش قاعده علطول…ملكيش دعوه باي حد وبيا انا بالذات..عشان مزعلكيش
ياسمين..انا مش ضيفه يشهد ..دا بيت خالي وبيت جوزي قريب انشاءالله

close

 

شهد بصدمه..انتي بتقولي اي …جوز مين
ياسمين..انا وعمر كتب كتابنا الاسبوع الجاي…..سابتها شهد بعصبيه وطلعت وياسمين لنفسها..هو نا مالي فخوره اوي كدا ..كل شويه اقول كدا..
بعد كدا سمعت صوت كنزي تحت وبتزعق وبتقول..ماشي يعمر والله العظيم انا هوريك وهندمك علي كل دا
عمر..كنزي انا بحبك انتي والله صدقيني انا متجوزها عشان ابويا ..اهدي بقا
كنزي..المهم انك هتتجوزها
عمر..هتجوزك انتي كمان بعد 3 شهور….

 

كنزي بدلع..بجد يموري…ولا بتسكتني
عمر..بجد يحبيبتي والله……كنت سامعه الكلام دا وزعلانه جدا مش منو زعلانه عليه لانو وحش جدا…ونا مش هقبل انو يتجوز عليا انا اي اللي اللي يخليني اعمل في نفسي كدا..بس للاسف دا خالي وامي مش ممكن ترفض طلب لخالي…ربنا معايا بقا….عدي الاسبوع وجهه معاد الفرح واتعملي فرح كبير اوي وكان عمر بيرق*ص ويهزر معايا ولا كانو عمل حاجه زعلت اكتر
انو ممثل حلو اوي كدا ..حكايتي مش ماشيه زي الروايات اللي بكتبها اوي…بس هنشوف اخرتها…اول ما صوت الموسيقي وقف وخلاص هنمشي ضربات قلبي زادت وخوفت اوي ومسك ايدي وروحنا الفيلا وطلعنا الاوضه بتاعتنا وكانت كبيره جدا ……

 

عمر..ادخلي غيري هدومك في الحمام…دخلت منغير ولا كلمه ولبست لبس النوم عادي هوت شورت اسود وتيشرت بنص كم ورفعت شعري لفوق ونا شعري طويل اوي واسود ونسيت خالص ان في راجل هيبات معايا ..خرجت بنيه سليمه خالص …اول ما خرجت ياسمين وشافها فضل باصص عليها كانت قمر اوي وراحت عالسرير عشان تنام
عمر..انتي راحه فين…
ياسمين..هنام في اي……..بص عمر علي رجليها..افتكرت لبسها وقالت بصوت عالي ..ينهار اسود
عمر..بس قمر اوي……راحه فين انا خلاص شوفت
ياسمين..طب انت رايح تنام فين…مسكها عمر وحاوط خصرها..هو ا مش جوزك بردو ومن حقي انام جنبك و……..
يتبع….

 

قام عمر مسكها وحاوط خصرها وقرب عليها وقالها..هو مش انا جوزك ومن حقي انام جنبك…
ياسمين..والله جوزي فعلا….وزق*تو..ابعد عني يعمر….
عمر..نعم …ازاي يعني انا من حقي أقرب منك طبعا ..انتي مراتي
ياسمين..اممم.مراتك اه …..اقسم بالله لو قربت مني مش هيحصلك خير
عمر بصدمه..مالك يبنتي في اي
ياسمين بعصبيه..عمر..انت از*بل انسان انا شوفته فحياتي…لا ولا تاني ازب*بل انسان بعد عادل ..انتو الاتنين ماشاءالله…

 

عمر بعصبيه..انتي بتزعقيلي يبت انتي وبتشتميتي…متخلينيش اقلب عليكي
ياسمين..انت مش مكسوف من نفسك ونت عاوز تقرب مني وفي واحده تانيه انت واعدها بالجواز..
عمر ارتبك..لو قصدك علي كنزي انا وهي خلاص بعدنا عن بعض…
ياسمين بضحكه بسخريه..اه ..باماره لما قولتلها هتجوزك كمان 3 شهور….انت حق*ير ..واي يخليك تستني ..متتجوزها دلوقتي واخلص
مسكها عمر من شعرها جامد اوي….انتي بتقولي لمين الكلام دا يبت انتي

 

ياسمين وفاض بيها..بقولك انت ..انت وكل الرجاله خاين*ين…محدش فيكم يستاهل حب اي بنت ..يزبا*له
شد عمر شعرها اكتر..احترمي نفسك يبت انتي …هتزعلي مني
ياسمين بألم..سيبني شعري هيتق*طع في ايدك..سيبني
عمر..انا هعلمك ازاي تطاولي عليا بالطريقه دي..ورماها عالسرير وقرب عليها
ياسمين بخوف..عمر انت هتعمل اي……

 

عمر..مدام مش راضيه تسلميلي يبقي اخد حقي بقا.منا جوزك ..ولا اي
مسكت ياسمين مخده وحطيتها عليها..هو نت فعلا هتعمل كدة ونا مش موافقه..انت قذ*ر اوي
شال عمر المخده بعصبيه..انتي بتستفزيني اكتر..انا مش عاوز اعمل كدا….حاولت تهدي ياسمين لأنها خافت منو
ياسمين..خلاص يعمر..نام
عمر..بعد اي بعد ما عصبتيني…تعالي هنا ..وشدها عمر وكان لسه هي……..حد خبط عالباب
عمر..ربنا رحمك من ايدي بس راجعلك
…حمدت ربنا ياسمين وهو قام يفتح الباب

 

شهد بتوتر..الحقنا يعمر كريم جهه تاني…وبابا مش هنا
عمر..شكلها هتيجي فيك انت يكريم……ونزل تحت عمر وكان كريم معاه مس*دس
كريم بجنون..هات فلوس يعمر…..
عمر بهدوء..كريم..امشي دلوقتي بدل ما وربنا هتزعل جامد…لبست ياسمين إسدال وخرجت تبص من فوق وشافها كريم
كريم..يعمر هرتكب جر*يمه انهارده هات الفلوس

 

عمر ..انا عاوزك ترتكب جري*مه …اضر*ب في اي حد انت عاوزه….متخلص وقفت لي
كريم..اه شكلك كنت مشغول مع مراتك الجامده…هي جامده اوي بصراحه
عمر بعصبيه..بااس لحد كدا ورصيدك من الصبر خلص…قرب عليه عمر وضر*بو في وشه وقع منو المس*دس وفضل يضر*ب فيه جامد وكمل
عمر..انا بسكتلك بس عشان مش عاوز مشاكل ..إنما هتجيب سيره مراتي ..اقسم بالله هيكون اخر يوم في عمرك.. لو لمحتك بس بتبصلها تاني..غور فدا*هيه يلا..ورماه برا الفيلا ..وكانت ياسمين واقفه تتفرج علي كل دا ومبهوره بقوة عمر ودخلت بسرعه علي الاوضه غيرت لبسها لبجامه وغمضت عيونها عملت نفسها نامت….

 

دخل عمر الاوضه لقاها نايمه وقرب منها اوي عيونها رمشت
عمر بضحكه..انا عارف انك صاحيه..متخافيش مش هقرب منك…انا طاقتي راحت اصلا
ياسمين..احسن والله ..يلا غوى نام عااكنبه
كان هيزعق عمر بس مسك نفسو لانو تعبان..حاضر…وراح نام عالكنبه

 

 

الساعه تقريبا 2 بالليل قامت شهد من اوضتها اخدت شنطه وحطت فيها قم*يص نوم ولبس تاني وخرجت تتسحب من البيت في الوقت دا كانت خارجه ياسمين لأنها حست انها مخنوقه من الاوضه وشافتها وهي بتتسحب وخرجت من الفيلا
ياسمين لنفسها..يترا راحه فين..انا مش مرتحالك خالص..ربنا يستر…
وصلت شهد لمازن واول ما دخلت البيت زن*قها في الحيطه وفضل يب*وس في رقبتها ويحسس علي جسمها كلو جامد
شهد بضحكه..استني شويه…هغير هدومي طيب….بعد عنها مازن

 

مازن بخبث ونظره قذر*ه..طب بسرعه عشان انا علي اخري وهم*وت عليكي….
دخلت شهد لبست قم*يص نوم ابيض وكانت قمر جدا ..مقدرش يمسك نفسه مازن جري عليها وشالها ودخل بيها عالسرير وعمل معاها المح*رمات
عدي وقت كبير وكانت ياسمين مش جايلها نوم قبل ما شهد ترجع لكن الساعه جات 4 ولسه مجاتش..دخلت ياسمين الاوضه وحاولت تنام وبالفعل نامت ..صحي عمر الصبح بدري وكانت ياسمين نايمه..دخل غير هدومه في الحمام وخرج تاني وكانت صحيت هي ومرهقه جدا وباين عليها التعب وماسكه بطنها وبتتالم

 

عمر.. انا رايح الشركه
ياسمين بألم..ماشي….روح
عمر بقلق..مالك يبنتي حصلك حاجه…..مسكت ياسمين بطنها اكتر وحطت ايديها علي بوقها وجريت عالحمام..استغرب عمر جدا ..هو في اي ..دخل وراها..مالك يياسمين في اي
ياسمين بعدم وعي واغمي عليها..انا تعباا………….
عمر..ياااااسمين……..
يتبع….

 

كان عمر قلقان جدا عليها ومش عارف يعمل اي ..سندها لحد السرير وبيشيل الغطا لقا دم…
عمر باستغراب..هو اي دا ….بصت ياسمين باستغراب اكتر….مش عارفه
عمر..انتي عندك البير*يود….
ياسمين..لا معنديش حاجه…….
عمر بقلق..اومال اي دا…….

 

ياسمين بألم.. والله ما اعرفش حاجه…….وسابته وجريت عالحمام تاني ..قلق عمر جدا واتصل علي دكتوره ووصلت
عمر بقلق..ها خير يادكتور.
الدكتوره..هو انتو متجوزين بقالهم اد اي…
عمر..هو امبارح بس…هو في اي متقلقنيش
الدكتوره ..هي حاجه غريبه جدا انها تحمل من اول مره بس بتحصل عادي…مبروك المدام حامل…..
عمر بصدمه..نععععم….حامل اللي هو ازاي يعني
الدكتوره..والله العظيم حامل..عادي يا استاذ بتحصل انو من تاني يوم تكون حامل …

 

عمر وجز علي سنانه..طب يادكتور اتفضلي انتي…ومشيت الدكتوره وكانت ياسمين قاعده مش قادره تتكلم اصلا وخايفه جدا وبتقول لنفسها هو ازاي دا حصل…ومرعوبه من عمر …دخل عمر الاوضه
عمر بعصبيه…مين دي اللي حامل …ها …حامل ازاي يعني مش فاهم
ياسمين برعب..والله العظيم ما اعرف…..انت بتشك فيا يعمر
عمر..وهو انا اعرفك منين اصلا عشان أشك فيكي او مشكش…..انتي يبت تعملي فيا انا كدا…وديني ما هسيبك
ياسمين..عمر اهدي….انت متاكد انك منمتش معايا امبارح….افتكر ونبي

 

عمر..هو موبايل ضايع مني ومش قادر افتكر مكانو…..
ياسمين..يعمر والله العظيم مش عارفه ….متظلمنيش
عمر..دا انا هفضحك في البيت كلو….قومي معايا يبت…..
ياسمين..لا يعمر متعملش كدا ونبي
عمر..ونا اشيل شيلتك لي..ونا ابويا يقولي دي اللي هتصونك..دا كنزي برقبتك….قومي فزي

 

وش*دها من شعرها وجر*ها علي تحت وكان ابوه وشهد قاعدين……
ايمن بزعيق..اي اللي انت بتعملو دا..ازاي تم*سكها من شعرها كدا…
عمر بعصبيه..اسكت انت مش فاهم حاجه…الهانم حامل
ايمن بصدمه..حامل….انتو لحقتو….ولا في حاجه تانيه
عمر..انا مقربتلهاش اصلا…….شوف بقا البل*وه دي…..
ايمن..صحيح الكلام دا يياسمين
ياسمين..اقسم بالله يخالي مفيش حد لمس*ني…اصلا كان في دم عالسرير بتاعنا ..انا حاسه ان هو

 

عمر..يبابا ودي حاجه انساها
شهد بشماته..هي دي بقا اللي هتصون بيته ..دي اللي هتن*جس البيت يبابا..اطردها بره
ياسمين..متصدقش يخالي ونبي والله العظيم معملتش حاجه
عمر..دا من جبروتها جايباه عندي السرير وليله دخلتنا ..دا انتي جريئه اوي ..عشان كدا مكنتيش عاوزاني اقربلك..دا انا هق*لك انتي وهو
وفجأه افتكرت ياسمين حاجه وقالت بسرعه
ياسمين..انا افتكرت يجماعه افتكرت…………
يتبع….

 

ياسمين بسرعه..انا افتكرت ..افتكرت يجماعه…
الكل باصلها باستغراب …وهي قامت ماسكه ايد عمر اللي كانت ماسكه شعرها وزق*تو وضربته فكتفو واستغرب جدا
عمر بغضب..اي اللي انتي بتنيليه دا….
ياسمين بدموع..انت اللي نمت معايا امبارح…..
عنر باستغراب..ازاي يعني …هنسي حاجه زي كدة…..
ياسمين.. هفكرك………
فلاش باك……

 

كانت الساعه وصلت 4 الفجر ودخلت ياسمين عشان تنام وصحيت لقت وهي نايمه علي نفسها عمر ماسك خم*را وبيشرب وسك*ران جدا
ياسمين بنوم..انت بتعمل اي واي اللي معاك دا ….
عمر وهو سك*ران..اي اللي صحاكي يحبيبتي…..نامي
ياسمين..الله يخربيتك وكمان بتشرب….انا عطشانه اوي …وراحت شربت من الكوبايه بس كان فيها خم*را لكنها مكنتش عارفه لانها كانت نايمه علي نفسها اصلا ولأنها اول مره تشرب سك*رت جدا وبقت مش في حالتها خالص
قرب عليها عمر ..انتي قمر اوي انهارده …لي
ياسمين بضحكه..والله انت اللي قمر……..قرب عليها وحضنها وشالها عالسرير
ياسمين..ابعد يعمر……

 

عمر..لا….مش هبعد….وقرب منها اوي واصبحت مراته أمام ربنا
باااك
ياسمين بدموع..افتكرت يحي*وان………
عمر..مش قادر افتكر اوي……..اه اه افتكرت…..
قرب عليه ابوه ..انت يزبا*له انت مش قبل ما تقول حاجه تتأكد الاول…..

 

عمر..بس ازاي من اول مره كدا….تبقا حامل…وبعدين هي اعراض الحمل بتظهر بسرعه كدا….
ايمن..انت لسه بردو هتشك فيها يا ك*لب…ورفع ايده فالهوا كان هيضر*بو لكن ياسمين مسكت ايده…
ياسمين بدموع وزعل..لا يخالي ..انا مقبلش ان اشوف جوزي يحصل فيه كدا ادامي……
ايمن بغضب..شوفت وصلتنا لأي….شوفت مراتك واقفه ازاي تدافع عنك بعد اللي عملتو فيها عشان تعرف انها فعلا هتصونك….
بصت ياسمين لشهد بقرف..اه يخالي هصون البيت …واكيد مش انا اللي هنج*س البيت مش بخرج بالليل في نص الفجر….
شهد بقلق..انتي بتبصيلي لي….قصدك اي
ياسمين..مقصدش حاجه يشهد..بتاخدي الكلام علي نفسك لي

 

ايمن ..اخر*سو بقا…انت يعمر تاخد مراتك وتروح تكشف عليها ..
وفجأه دخلت واحده ست في سن الثلاثينات وشكلها مش مريح…..
رزان..اي يحماعه كدا محدش بيسأل عليا خالص ….مالكم في اي…
عمر بزعيق..انتي اي اللي جابك هنا يست انتي…

 

رزان..انا مش هرد عليك…ابوك وطليقي واقف …هو اللي هيرد عليا…
بصلها ايمن بعصبيه وقرف…طب خلاص…روح انت يعمر لما نشوف اخرتها ..خد مراتك واعمل اللي انا قولتهولك
طلعو عمر وياسمين وشهد
رزان..انت جوزت عمر امتا….
ايمن..انطقي عاوزه اي مني تاني..مش خلاص اتطلقنا….

 

رزان..تعالي بس نتكلم….وكانت باصه علي ياسمين وهي طالعه اوي……..
دخلو عمر وياسمين الاوضه وكانت ياسمين الدموع في عينيها ووقفت أدام المرايا وحطت ايديها علي بطنها مش عارفه هل هي فرحانه ولا زعلانه …جواها كذا احساس وقاطع تفكيرها عمر…
عمر..انا اسف…….
ياسمين بصتله كدا..اسف..اعمل بيها اي اسف دي…..
عمر..ممكن بس نروح للدكتوره عشان نطمن…..

 

ياسمين..تطمن ولا عاوز يطلع فعلا اني خاينه عشان تطلقني…بص عمر في الأرض وبعدين نفخ كدا وبصلها
عمر..خلاص بقا يياسمين…يلا البسي علي ما اجهز العربيه…انا نازل….وسابها ونزل…قعدت هي تعيط اوي وزعلت انها سلم*تو نفسها قبل ما تحبو ويحبها …لكن رضيت بالأمر الواقع ولبست وخارجه من الاوضه لقت شهد قاعده في اوضتها والباب مفتوح دخلت لها…
ياسمين..شهد..انا عاوزه اتكلم معاكي….
شهد..ونا مش عاوزه لساني بخاطب لسانك…..
ياسمين..انا مش قصدي دلوقتي…انا نازله انا وجوزي رايحين مشوار…انا بقولك بليل نتكلم
شهد..هو نتي مبتفهميش قولتلك مش عاوزه اتكلم معاكي…
ياسمين..طب بصي يشهد انتي هتيجي غصب عنك…انا شوفت ونتي خارجه امبارح بليل…خافت شهد جدا وكملت ياسمين..أنا مش هقول لاخوكي متخافيش..بس لازم نتكلم …انا ماشيه…وسابتها وسط رعبها…..

 

خرجت ياسمين وراحت هي وعمر عند الدكتوره…
عمر..بس اعراض الحمل ظهرت بسرعه اوي دا طبيعي….
الدكتوره..دي مش اعراض حمل…دي عشان شربت بس امبارح…وكويس انك بعتتلي عشان نكتشف الحمل بدري كدا…وشرحتلهم ازاي ياخد بالو منها وادتها مثبتات ..وبعد كدا روحو هما الاتنين البيت ودخلت هي بسرعه وهي غضبانه….
عمر.. مالك في اي…

 

ياسمين..خلاص ..ارتحت واتاكدت انو ابنك….
عمر..ياسمين اهدي بقا مش لازم نتخانق….
ياسمين..طب يخويا..الحق يلا روح للسانيوره….
عمى.. خلاص يياسمين مفيش كنزي…انتي بقيتي حامل وشايله ابني ….مش هقدر اكمل معاها
وخبط باب البيت وكانت الخدامه..استاذ عمر كنزي عاوزه حضرتك…

 

بصتله ياسمين كدا بضحكه سخريه
عمر..طب انا نازل اهو وجاي ينزل قامت مست ايده ..انا نازله معاك……
يتبع….

 

في كتير انتقادات جاتلي بسبب حمل ياسمين بسرعه كدا وعشان كدا قررت اعدل في السيناريو ❤️
ياسمين ومسكت في ايده..استني ..انا جايه معاك……
بصلها عمر كدا وابتسم وقالها..بلاش عشان متضايقكيش..
خبطت ياسمين علي كتفه كدا..ملكش دعوه انت بقا…ونزلو هما الاتنين ومسكت ياسمين في ايده اكتر وهي حاضنه دراعه
وكانت كنزي واقفه هتم*وت من الغيظ……
عمر..خير يكنزي عاوزه اي….

 

كنزي..عاوزه اتكلم معاك…..
ياسمين ببرود..هتكلميه في اي ..قوليلي ….
كنزي..ونتي مالك انا عاوزاه هو…..
ياسمين..عمر..انا همشي …بس متطولش بقا..اوكي….
وسابتهم ومشيت لأنها مش شاغلها الموضوع اوي وبعد كدا راحت قعدت علي كرسي ولقت رزان خارجه من اوضه شهد فاستغربت جدا استغربت لانها كل الوقت دا وهي لسه هنا…واستغربت اكتر لما لقيتها بتنادي عليها….
ياسمين باستغراب..انااا..نعم

 

رزان..اذيك يحبيبتي….عامله اي…
ياسمين..الحمدلله…خير
رزان..اصلي عرفت انك حامل….بسرعه كدا ازاي….
ياسمين..والله عادي يعني انا نفسي استغربت جداا
رزان وخبطت علي بطنها..ربنا يباركلك فيه…عن اذنك بقا يروحي…باي….

 

استغربت جدا ياسمين من طريقتها وبعدين بتبص لقت عمر واقف مع كنزي وبيزعقلها جامد ومشيت كنزي وجالها عمر
ياسمين بابتسامه..الله ينور..ايوه كدا….
عمر..عشان خاطرك انتي والبيبي بعمل المستحيل…..
ياسمين..طب انت رايح فين….
عمر..هروح الشركه بقا خلي بالك من نفسك ومن البيبي ..سلام هتوحشوني…
ابتسمتلو ياسمين ومشي وبتبص وراها لقت شهد واقفه علي اول السلم وباصلها بكل حقد وغلل

 

ياسمين..تعالي يشهد عاوزاكي..
شهد بابتسامه صفرا..لا انا اللي عاوزاكي …تعاليلي في الاوضه…..
طلعت ياسمين بتوتر بسيط واول ما وصلتلها مسكتها شهد من دراعها اوي
ياسمين بقلق..مالك يشهد في اي….
زقت*ها شهد مره واحده من عالسلم لكن ظهر لياسمين انها غصب عنها فوقعت ياسمين طول السلم فجريت عليها شهد وهي
مبينه انها قلقانه عليها جداا وندهت علي ابوها وبدأت تعيط اما ياسمين اغم عليها طبعا واخدوها للمستشفي لأنها حامل فقلقو جدا.
اتصلت شهد علي عمر وقالتله انها وقعت من عالسلم وهي منهاره من العياط طبعا بتمثل

 

اترعب عمر وكان هيموت من القلق……وجري عالمستشفي وهو قلقان جدا وراح
وفضلو واقفين أدام اوضه اللي فيها ياسمين وخرج منها الدكتور
عمر..بقلق شديد..اي اللي حصل
الدكتور.. الحمدلله محصلهاش حاجه رجليها بس اتكسرت ..متقلقوش اوي كدا
عمر..طب والجنين…..
الدكتور..جنين اي المدام مش حامل اصلا…..
عمر بصدمه..نعم….مش حامل ازاي……
يتبع….

”رواية ذكريات ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top