غير مصنف

انا وحمايا

ع اوضته واميره كانت بتطمن ع حبيبه ولما اطمنت دخلت ع اوضتها والوقت عدى والساعه دقت 12 بالليل وأشرف نام بس اميره بتفكر تقول لاشرف ع ابوه ولا لا وقالت لما اقوم اطمن ع حبيبه وقامت ودخلت ع اوضته حبيب وهى مش مصدقه وبتجبرنى عالشغل هنا انا تعبت وزهقت والله صدقينى لاقيت نفسى بقول لعبير […]

انا وحمايا قراءة المزيد »

وقفت ملك والدموع تغرق وجهها

الأنصارى بطل الرواية يبلغ من العم أثنان و ثلاثون عامآ يملك و ېتحكم فى مجموعة شركات كبيرة بارد قوى حاد يمتلك قلب من فولاذ لا يلين ملك برهامى بطلة الرواية تبلغ من العمر ثلاث و عشرون رقيقة و جميلة ذات شخصية حنونه كاملة هانم الأنصارى فى نهاية الخمسينات شخصية أرستقراطية قوية عڼيفة لا

وقفت ملك والدموع تغرق وجهها قراءة المزيد »

النونو

ايه؟! عدى: نجيب النونو ولا هايجى لاسلكى ولا ايه😂 فرح بكسوف: انت قليل الادب ع فكرة عدى: اوى ع فكرة بس بحبك شالها وطلع ع شقته وبعد 9 شهور بالتمام انجبت فرح اول مولود ليها ويشاء الله ان فى نفس اليوم اللى تولد فيه يجى لعدى فيه بيعة كبيرة جدا سددت كل ديونه وغير كده

النونو قراءة المزيد »

اختيارك

عملتها وحشة في حقك أو إني حسستك في يوم إنك مش فارقة معايا. رفعت وشي وابتسمتله وبعدها اتكلمت: _يونس يعني أنت بجد مزهقتش مني. _إلي بيحب حد مبيزهقش منه يا قلب يونس. فرحت جدًا وكأني هطير من الفرحة بعد كلامه وبعدها سألني: _قوليلي بقا كنتِ فين أنا روحتلك عند مامتك ملقتكيش. _أكيد مش هتلاقيني أصل

اختيارك قراءة المزيد »

قصه حقيقه تحرق القلب

وقال إنه كان يظن أنها تعطيه الراتب عن طيب خاطر وليس بالإجبار وأنه كان يأخذ الراتب لينفقه على الاولاد ليكي يحظوا بحياة طبيعية ولا يحرموا من شئ وأنه لو كان ماله يكفي لما أخذ منها وأقسم أنه لن يأخذ منها ولو قرش واحد. ودخل لغرفة النوم ونام ولم يستيقظ وعندما ذهبت لايقاظه وجدته مېتا لقد

قصه حقيقه تحرق القلب قراءة المزيد »

الهانم

وحبها وحور رجعت لاهلها وسامحوها. سهيلة: لازم تروحي عشان الامتحانات. تاني يوم حور راحت الجامعه وداخلت هاني داخل بعدها واتصدم وقف شويه والعيون بتكلم بعضها. احد الطلاب: يلا يا دوك الامتحان. انتبه وبدء يوزع الامتحان وعيونه عليها وهي باصه من تحت النقاب. بدء الامتحان وحور حست بالم في بطنها حطت ايديها علي بطنها هاني لاحظ

الهانم قراءة المزيد »

قصة سيدنا سليمان و حفل الزفاف

قوة الإيمان والتوكل على الله. بناء الهيكل (المسجد) الشهير: وُرد في القرآن الكريم أن سيدنا سليمان قادر على بناء مسجد كبير في مدينة القدس، والذي يُعرف باسم “بيت المقدس” أو “الهيكل الذي بناه سليمان”، والذي يعتبر مكانًا مقدسًا في الديانات الإبراهيمية. لغة الطير: يُروى في القرآن الكريم أن سليمان كان يتحدث مع الطيور ويفهم لغتها.

قصة سيدنا سليمان و حفل الزفاف قراءة المزيد »

قصه حقيقه

الخطوات بيقرب عليا والنور الاصفر بيوضح اكتر كل ما الخطوات بقت اقرب لغاية ما حسيت بخبطه خفيفه على الباب من جوه بعدها سكنت كل الاصوات لثواني وبعدها سمعت….روووووووح حيه في جسد مېت سمعت الجمله دي بصوت زي الفحيح فساعتها قعدت اخبط على باب الشقة بايديا الاتنين لغاية ما لقيت ام يحيي فتحت باب شقتها على

قصه حقيقه قراءة المزيد »

امال مراتك فين

ماختطش البيت هنا ( طلع مصطفى تليفونه واتصل علي اخته ) مصطفى: خدي يا شروق كلمي فاطمه ورضيها ( خدت شروق التليفون منه بإيد بترتعش وبدموع بتنزل من عنيها بصمت شروق: ألو ازيك يا فاطمه فاطمه: اهلا شروق: ماتزعليش مني يا فاطمه ماكنش قصدي ازعلك فاطمه ببرود: محصلش حاجه يا حبيبتي اهم حاجه ان انتي

امال مراتك فين قراءة المزيد »

يا ابني لازم تتجوز من هنا من الصعيد

علي فوق…وطلع…. يتبع الفصل الثالث عبدالرحمن پضيق بقولك يا حسام انا مش طايق نفسي دلوقتي اقفل ونكلم بعدين… عبدالرحمن قاعد بيتكلم في التلفون پضيق و شمس قاعده في الكنبه ومنزله راسه پخوف.. الباب خپط عبدالرحمن پضيق مين فتحيه انا يا بيه الوكل عبدالرحمن فتح پضيق وخد منها الصنيه.. دخل وقفل الباب.. وحط الصنيه قدام شمس…

يا ابني لازم تتجوز من هنا من الصعيد قراءة المزيد »

احد السلاطين

أحد السلاطين لم يرزق بأبناء ورغم زو اجه من عدة جوارى وذات يوم خرج للصيد وهاجـ،ـمه نمر أصـ،ـابه بجر وح كثيرة ولم ينج إلا بمشـ،ـقة عندما إلتفت حوله إكتشف أنه ضـ،ـاع في الغابة ومن بعيد شاهد كوخا صغيرا اتجه إليه وعندما طرق الباب خر جت له عجوز رحبت به وقدمت له الطعام والشراب وضـ،ـمدت جراحه

احد السلاطين قراءة المزيد »

الجار قبل الدار

بيت جاره من غير عويل ولا صراخ ولا ضجيج. فسأل والد العريس من المتوفى فرد عليه الابن الكبير لجاره إنه والدي توفى ظهر اليوم، وعند شعوره بالوفاة أوصانا بالحفاظ على الهدوء وعدم إظهار الحزن إذا وافاه الأجل؛ لتكتمل فرحتكم بولدكم، لأنه يعرف مدى حبك لولدك الوحيد، وأوصانا والدي أن تخرج الجنازة بعد انتهاء الفرح حتى

الجار قبل الدار قراءة المزيد »

زgجتي حــ|oــل وانا لم انجب

ولو أعلم ان دخولى بيتك |خــgف يسبب تلك كل |لـoـشـ|كل ما كنت ⊂خلت ولكن هذا واجبي فقال صديقي الطبيب استمر في |لكـ، ،ـشف يا دكتور ما حالت الولد وعندما رجع الطبيب وجد الطفل فارق |لـــ⊂ـــيـ|ة بسبب ارتفاع درجه الحراره الشديده. والكل هنا يتهمني انني السبب في مoت الطفل وقد أصابني شعور بالبلادة كان هذا احب

زgجتي حــ|oــل وانا لم انجب قراءة المزيد »

انتي مستعره من امك

حقًا مستعر”ي من أمك بسبب بيعها سندوتشات قدم الجامعة؟؟ زياد: نعم، ولا أرغب في أن يعرف أحد أنها أمي. أنا طبيب ولدي سمعة في الجامعة، ولا يمكن لأمي أن تبيع السندوتشات. قلت لها أن تتوقف عن ذلك مليون مرة وأنا مشغول. الفتاة: أين تعمل؟ كل هذا العمل يذهب لزوجتك، وأنا أرغب في تربية أخواتك مثلما

انتي مستعره من امك قراءة المزيد »

سيدة تبلغ من العمر 50عام

50عام قصتي كاملة تعد هذه القصة واحدة من القصص المعبرة التي لا بد أن نأخذ منها العبر والعظة، وعلى كل سيدة ان تفكر قبل أن تخون زوجها، فهي من ضمن القصص التي استطاعت أن تحظى برواج كبير من قبل ناشطي مواقع التواصل الاجتماعي، وانقسمت الردود ما بين رافص إلى مؤيد وتتبع السيدة سرد القصة وقالت:

سيدة تبلغ من العمر 50عام قراءة المزيد »

حكايه المدرس والتلميذ والسبحه

يشاركه والده تجربته المدرسية ..! فغيبته أقدار الله !! وبلا نظريات علم النفس ** الطفل أرادني ( أب پديل ) أعوضه ⊂ـــنين الأب الذي غاب عنه ؟ ذلك |لــoـgقف .. غير مسار ⊂ـــيـ|تي المهنية وعلاقاتي الإنسانية .. بت أؤمن أن التربية قيمة ورسالة عظيمة لاحقاً .. بدأت أعزز طفلي الصغير بالملامسة والسلام ومسح الرأس .

حكايه المدرس والتلميذ والسبحه قراءة المزيد »

ماما انا عاوزك تعمليلي خمس سندوتشات

رحيم إنك عاوز الأكل لصاحبتك وكنت عملتلك كتير؟ ” بصلي وحط إيده في إيدي وقال: ” أقولك إزاي ياماما وربنا أمرنا نعمل الخير في السر ” بس مينفعش تخبي على ماما؟ – بس العبادة بتتحسد؟ وهو أنا هحسدك! لا بس ممكن تقولي لحد ويحسدني وأنسى أجيب أكل والبنت تفضل جعانة، يرضيكي ياماما يعني كدا؟  ضحكت

ماما انا عاوزك تعمليلي خمس سندوتشات قراءة المزيد »

Scroll to Top