قصه مربيه للكبار الجزاء الحادي عاشر

مربيه للكبار قصي بنفى:لا يا بنى….هو مش الرز لما الماية بتخلص منه بيكون استوى…ودلوقتى الماية خلصت يبقى المكرونة استوت نوح بتسأول:كدة المكرونة استوت…هنعمل الصلصة ازاى فارس بتذاكى:وهنعمل صلصلة ليه وفى صلصة جاهزة فى التلاجة اتجه نوح للثلاجة وفتحها وأحضر برطمان الصلصة نوح بتسأول:بس الصلصة ساقعة فارس بثقة:عادى يعنى هنسخنها مش محتاجة ذكاء هى (طبخته مقوية […]

قصه مربيه للكبار الجزاء الحادي عاشر Read More »

قصه مربيه للكبار الجزاء العاشر

مربيه للكبار فارس بإقتراح:احنا ممكن نغسلها يصابون عشان تنضف قصي بنفى:لا يابنى هو اى هبل وخلاص…هى المكرونة اللى نوعها وحش ومعدناش هنجيب منها تانى نوح بتسأول:هنعمل ايه دلوقتى فارس بجدية:هنسلقاها عشان تستوى وضعوا الماء فى الوعاء ووضعوها على النار واتجهوا لطبخ الدجاجة نوح وهو يمسك بالكذبرة والبقدونس فى يديه:أنهى واحده فيهم الكذبرة قصي بهل:مش عارف

قصه مربيه للكبار الجزاء العاشر Read More »

قصه مربيه للكبار الجزاء التاسع

مربيه للكبار أنهى كلامه ليتجه للخارج ليخبر نوح ان يدخل ولكنه توقف عندما سمعها تقول نورسين بإبتسامة:انا مسامحاك يا فارس على اللى عملته…وعايزة تعرف انى عمري ما هعمل زى ما صاحبك ده قالك…وبعد كده ما تسمعش كلام أي حد وخلاص لازم تفكر الاول فى العواقب تم لها فارس بإبتسامة ثم أخبر نوح ان يدخل دخل

قصه مربيه للكبار الجزاء التاسع Read More »

قصه مربيه للكبار الجزاء الثامن

مربيه للكبار وبالفعل احضروا لها الموز واتجهوا الى غرفة العمليات ينتظروا خروج الطبيب وبعد ساعتين خرج لهم الدكتور ليتجهوا له بسرعة قصي بلهفة:نورسين عاملة أي يا دكتور الدكتور بعملية:المدام الحمد الله كويسة هى والجنين كمان…هى كان عندها نزيف بس قدرنا نسيطر عليه…هى دلوقتى هيتم نقلها لغرفة عادية…وكمان نص ساعة وتفوق فتحت عينيها بثقل لتجد كل

قصه مربيه للكبار الجزاء الثامن Read More »

قصه مربيه للكبار الجزاء السابع

مربيه للكبار نور بإبتسامة:عارفين..بشكلوكوا ده بتفكرونى بالجيش ثم تابعت بجدية:نضفتوا اواضكوا الكل:اه نضفناه نور بإبتسامة:طيب دلوقتى جه معاد المهمة الاصعب وهى ترويق القصر ..جاهزين؟ الكل:جاهزين يا فندم نور بمرح وغمزة لقصي:أحبك وانت تافه زينا كده ما ان قالتها حتى ازدادت ضربات قلبه..هو يعرف جيدا انها تمزح فهل زوجة والده وحامل بطفله..لا يعلم لما تخيل انه

قصه مربيه للكبار الجزاء السابع Read More »

قصه مربيه للكبار الجزاء السادس

مربيه للكبار فارس بطيبة:اه حامل عمر بحزن مصطنع:وزمانها بقى واكلة دماغ ابوك ومخلياه يكتبلها كل حاجة بأسمها وانتوا تطلعوا من المولد بلا حمس دي لو مكنتش كمان خلته يكتبلها القصر بأسمها ولما يموت تطردكوا منه فى الشار فارس بصدمة:فعلا هو كاتبلاها القصر بأسمها…طب احنا هنعمل ايه عمر بحب مصطنع:طبعا انت عارف انك أخويا وصاحبى ويهمنى

قصه مربيه للكبار الجزاء السادس Read More »

قصه مربيه للكبار الجزاء الخامس

مربيه للكبار نورسين بإبتسامة:عشان انتوا متربتوش يا نوح..مش مقدرين النعمة اللى انتوا فيها…وخدتوا وفاة والدتكوا حجة للى بتعملوا..انا زيي زيكوا والدى اتوفى من سنتين وبعدها بشهرين والدتى ماتت وعشت لوحدى من غير أخ او سند..بشتغل وبصرف على نفسي ويرجع اقعد فى البيت لوحدى.. وبعدها اتجوزت وانا برضوا لوحدى…أنت يمكن وفاة مامتك أثرت عليك عشان كنت

قصه مربيه للكبار الجزاء الخامس Read More »

قصه مربيه للكبار الجزاء الرابع

مربيه للكبار قصي وهو مغمض عينيه:جائنا البيان التالى…سقوط أحد الأبراج السكنية على يد زوجة أب مجهولة الهوية..وقد أعلنت الجهات الرسمية عن بدء تحرياتها عن الواقعة..كان معكم من أرض الحدث قصى الكيلانى يوافيكم بأخر الاخبار نور بغيظ:انا ماشية عشان متشلش قصي بغناء:مع السلامة للى عايز يمشي والمركب اللى تودى مترجعشي نظرت له نورسين بغيظ وخرجت من

قصه مربيه للكبار الجزاء الرابع Read More »

قصه مربيه للكبار الجزاء الثالث

مربيه للكبار نور بمكر:ودلوقتى نبدأ بتنفيذ الجزء التانى من الخطة هشام بإبتسامة:عايزاه يتنفذ امتى نور بمكر:بكرة احسن عشان أكون استعديت لردة فعلهم…….. دخل قصي إلى القصر وهو يترنح نتيجة الخمر الذى شربه نورسين:انت عامل كده ليه.أنت شارب ؟! قصى بغناء:انا شارب سجارة بنى وحاسس إن دماغى بتاكولنى. نور بذهول:وانا اللى كنت مفكراك جد وقاسي قصي

قصه مربيه للكبار الجزاء الثالث Read More »

قصه مربيه للكبار الجزاء الثاني

مربيه للكبار نورسين فى نفسها (أما الأخ اللى متكلمش ده ومفتحش بقوا ولا عبرنى حتى فده نوح عنده 16سنة فى تانية ثانوى ذكى ومجتهد بس مش اجتماعى معندوش صحاب نادرا أما بيتكلم ماشي بوضع الصامت علطول تلاجة زى أخوه الكبير اتأثر جدا بوفاة والدته كان عنده 5سنين ساعتها ده الوحيد اللى واخد لون عنين مامتوا

قصه مربيه للكبار الجزاء الثاني Read More »

قصه مربيه للكبار الجزاء الاول

قصه مربيه للكبار حضرتك عايزنى مربية لولادك…وياترى هما عندهم كام سنة. ~ الكبير29 والوسطانى 26 والصغير 15. (انا نورسين عندى 23سنة أرملة…ايوة أرملة كنت متجوزة من ادهم جارنا رائد فى الجيش اتخطبنا 3شهور مكنتش بشوفوا فيهم غير مرة او اتنين فى الشهر… بعد جوازنا بشهرين استشهد… وبعد أسبوع من وفاتة اكتشفت انى حامل….انا دلوقتى حامل

قصه مربيه للكبار الجزاء الاول Read More »

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء السابع

رواية حماتي بسبع أرواح حكايتي موجوده في كل بيت أكل حماتك مش هو اللي هينقص ميزانية البيت مش هيحصل حاجه لو ذودتي قطعتين ثلاثه ملابس بين غسيل اولادك انتي كدا كدا بتغسلي مش الكام قطعه الخاصين بيها هما اللي هيتعبوا ايديكي وماتنسيش الاهم ودا مش كلامي كما تدين تدان ماتنسيش ان عندك اولاد وافعلي الخير

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء السابع Read More »

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء السادس

رواية حماتي بسبع أرواح ومش مركز وكانت حماتي ماسكه ايدي لحد ما لقيت زوجة اخي بتحاول تدفعها من علي السلم طب مشكلتي انا معاها ليه زوجة اخي بتعمل كدا مش معقول محبه فيا لكن قبل ماتدفعها في حد لحق حماتي وهي هتقعاستغربت ان زوجة اخي عايزه تدفع…حماتي من علي السلم ليه لكن قبل ما تدفعها

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء السادس Read More »

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء الخامس

رواية حماتي بسبع أرواح لكن حسام ماقدرش يتحكم فيها اوي ولفت وعضيته في ايديه لكن بردوا مش سابها وخبطها علي رأ…سها كام مره لحد ما ما…تت واغمي عليه جريت عليه وانا همو…ت من القلق ياريتني مااخدت الخطوه دي انا كنت هخسر ابني ودلوقتي حسام واتصلت علي الاسعاف جم وأخذوا حسام للمستشفي فضل كام يوم وخرج

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء الخامس Read More »

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء الرابع

رواية حماتي بسبع أرواح ( اولادها التانين كل واحد عايش حياه سعيده مع زوجته معادا احنا عشان هي معانا حسام كان في الاول متجاهلني لكن بعد كدا رجع حسام حبيبي اللي دايما يخليني احس اني ملكه واني اجمل واحده علي الأرض ومر الوقت وكنا سعداء جدا وكإننا لسه متزوجين جديد لحد ماسمعت خبط علي الباب

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء الرابع Read More »

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء الثالث

رواية حماتي بسبع أرواح اولادها التانين كل واحد عايش حياه سعيده مع زوجته معادا احنا عشان هي معانا حسام كان في الاول متجاهلني لكن بعد كدا رجع حسام حبيبي اللي دايما يخليني احس اني ملكه واني اجمل واحده علي الأرض ومر الوقت وكنا سعداء جدا وكإننا لسه متزوجين جديد لحد ماسمعت خبط علي الباب خبطات

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء الثالث Read More »

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء الثاني

رواية حماتي بسبع أرواح لسه بنفتح الباب انا واختي عشان نوصل حماتي دار المسنين لقيت ابنها واقف علي الباب اللي هو زوجي واول ماشافها قال بلهفه ماما مالها يا مروه شكلها تعبان كدا ليه كنت مرتبكه جدا ومش عارفه ارد بإيه لقيت اختي قالت هي داخت فجأه وقررنا ناخدها للدكتور لقيته قرب وشالها مننا ودخلها

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء الثاني Read More »

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء الاول

رواية حماتي بسبع أرواح انا اتكلمت مع دكتوره في دار المسنين واتفقت معاها ان تق…تل حماتي طب افرضي زوجك عرف هتعملي اي سمعت الكلام دا من اختي وفكرت لوقت ان فعلا لو زوجي عرف هيعمل اي وخصوصا ان هو بيحب والدته كتير بس انا بجد زه…قت من خدمتها هفضل لحد امتي شايله حمل فوق طاقتي

رواية حماتي بسبع أرواح الجزاء الاول Read More »

روايه جارتي الجزاء السابع

روايه جارتي الجزاء السابع واليوم ده ماما مرضتش تروح وقالت لازم تبات معايا لحد مااكون كويسه!.. نزلوا كلهم وكل واحد رجع بيته.. وماما نامت على الكنبه.. وفي نص الليل صحيت على ألم مميت في ضهري..كأن سكاكين ماشيه على ضهري.. كمية ألم مش طبيعيه.. بدأت أتوَجع لحد ما ماما صحيت على صوتي.. قولتلها شوفي ضهري ماله!..

روايه جارتي الجزاء السابع Read More »

روايه جارتي الجزاء السادس

جارتي الجزاء السادس خبطت عليها وفتحتلي الباب ورحبت بيها زياده عن كل مره.. ولما دخلت قالتلي انها هتجهزلي عصير.. ولكن انا رفضت وقولتلها ان انا مش جايه اتضايف عندها.. ولااراديًا ظهر مني سؤال معرفش ازاي.. قولتلها انتي ايه علاقتك بالدجال!.. سكتت وبصتلي في صمت.. كانت شويه تبتسم وشويه تكشر لدرجة ان انا مابقتش عارفه هى

روايه جارتي الجزاء السادس Read More »

روايه حارتي الجزاء الخامس

جرتي الجزاء الخامس بس المره دي مرضتش انزل أشوف مالها خصوصًا اننا في نص الليل!..طلعت البلاكونه أبص عليها لقيتها واقفه قدام البيت بتحضن جوزها وبتعيط والغريب هنا انها وكل اللي حواليها لابسين اسود كأنهم في عزا..والأغرب ان لقيت حد بيخبط على باب شقتي.. روحت أبص من العين السحريه لقيتها جارتي!.. جارتي اللي واقفه في الشارع

روايه حارتي الجزاء الخامس Read More »

روايه جارتي الجزاء الرابع

جارتي الجزاء الرابع دخلت جوا وقفلت على نفسي زيهم..كنت فاتحه حته صغيره من الشباك علشان أشوف ايه اللي بيحصل بس مشوفتش حاجه!..وتاني يوم لما الناس خرجت من بيوتها مكنش في سيره على لسانهم غير الشيطان اللي خرج وظهر عندنا..كنت بحاول أفهم خرج ازاي؟ مش المفروض الحاجات دي الانسان مبيشوفهاش!.. ولكن لما سألتهم عرفت ان ده

روايه جارتي الجزاء الرابع Read More »

روايه جارتي الجزاء الثالث

روايه جارتي الجزاء الثالث بمجرد ماخلصت كلامي لقيت الهديه اتحولت لـ فستان وطرحه..طبعًا انا جالي صدمه في اللحظه دي لان انا متأكده اوي من اللي شوفته في بيتي!.. ازاي اتبدل في لحظه كده!..خدت الهديه منها وبقيت ابص فيها من كل الزوايا وحاولت كتير أكدب عينيا في اللي حصل ده! .. وبعد ماجارتي سمعت مني الكلمتين

روايه جارتي الجزاء الثالث Read More »