Author name: adminsameer

قصة امي سرقت زوجي الجزء الثالث

صحيت على صوت ضحكات هستيرية قمت بصنعه من السرير هاسه بدوخة فظيعة نزلت تحت وانصدمت بامي في حضن احمد عقلي مكنش عايز صحيح الي شوفو فضلت ابصلهم وانا مش مستوعبه حاجة احمد لما شافني حاول يبررلي بس جريت بسرعه برة البيت وانا بعيط بحرقة والموقف اقضي النهار كلو بالمستشفى الدكتور كلفني اراقب حالة الشاب بتاع […]

قصة امي سرقت زوجي الجزء الثالث Read More »

قصة امي سرقت زوجي الجزء الرابع

بصيت بالشباك شفت امي وخطيبي ببوسو في بعض بشـ.ـهوة شرسه جدآ بعدها خلـ.ـعو ملابس بعض واحمد شال امي دخلها لاوضة النوم قمت دخلت البيت ورحت للمخزن بسرعه لقيتهم قطعو جثة البنت ودخلوها في اكياس الزبالة خفت اوي وكنت هصوط بس مسكت نفسي ورحت لاوضة النوم وقفت برة الباب سمعت امي بتتاوه واحمد كان بتغزل في

قصة امي سرقت زوجي الجزء الرابع Read More »

قصة امي سرقت زوجي الجزء الخامس قبل الأخير

نص الليل رحنا المقبرة انا وامي واحمد الجو كان بارد كنت بسمع ضحكات الشيطان والارواح المعذبه بوضوح خفت اوي وكنت هتراجع بس اتزكرت تضحية اخت عادل وقررت اني اكمل بشجاعه بعد موصلنا المقبرة لقيت جماعه عبدة الشيطان بانتطارنا احمد ضحك وقلي خلاص يا رزة كده حكايتك معايا خلصت هنقدمك كغربان للشيطان ونستخرج الكنز قلتله ايه

قصة امي سرقت زوجي الجزء الخامس قبل الأخير Read More »

قصة العجوز مع مكينه قص العشب.. الجزء الاول

#قصة_واقعية كنت فى زيارة للولايات المتحدة الامريكية و ذهبت لأحد المحلات الكبرى لشراء بعض الأشياء و اثناء انتظاري لدفع قيمة مشترياتي ، دخلت سيدة مسلمة ترتدى حجاباً محتشماً و تبدوا عليها علامات التعب من جر صندوقٍ ثقيلٍ أمامها ، يبدوا انه كان لماكينة لقص الحشائش ، ذهبت السيدة المسلمة للموظفة التى تجلس على ماكينة الحساب

قصة العجوز مع مكينه قص العشب.. الجزء الاول Read More »

قصة العجوز مع مكينة قص العشب الجزء الاخير

و هنا وقفت الموظفة فجأة و في ذهول شديد و هى تحدق النظر فى السيدة المسلمة و تمتلىء عيناها بالدموع و أخذت تحضنها و تقبلها و تقول لها : أنا لا أفهم ، كيف قررت الرجوع ، لدفع مبلغ هو بالأساس خطأي ، و حمل هذا الصندوق الثقيل ، و أخذ اليوم اجازة من عملك

قصة العجوز مع مكينة قص العشب الجزء الاخير Read More »

قصة ابو نصر الصياد … الجزء الاول

كان في البلدة رجل اسمه أبو نصر الصياد يعيش مع زوجته وابنه في فقر شديد مدقع وفي احد الأيام وبينما هو يمشى في الطريق مهموما مغموما ً حيث زوجته وابنه يبكيان من الجوع مر على شيخ من علماء المسلمين وهو “أحمد بن مسكين” وقال له : أنا متعب فقال له الشيخ: اتبعني إلى البحر فذهبا

قصة ابو نصر الصياد … الجزء الاول Read More »

قصة ابو نصر الصياد … الجزء الثاني

فابتهج وجهها وابتسم ابنها فرحاً.. وعاد يحمل الهم فكيف سيطعم امرأته وابنه ؟ وبينما هو يسير مهموما سمع رجلاً ينادي من يدل على أبو نصر الصياد؟ فدله الناس على الرجل.. فقال له إن أباك كان قد أقرضني مالاً منذ عشرين سنة ثم مات ولم أستدل عليه ، خذ يا بني هذه الثلاثين ألف درهم مال

قصة ابو نصر الصياد … الجزء الثاني Read More »

قصة اليتميتين الجزء الاول …

– مبروك يا مدام جالك بنتين زى القمر رجاء بتعب للممرضة : لو سمحتى عيالى امانة فى رقبتك ابوهم مات فى عز شبابه وسابنى حامل فيهم فى الشهر الرابع وانا يتيمة ماليش حد وحاسة انى خلاص نهايتى قربت الممرضة بحزن : متقوليش كده محدش هيربى ولادك غيرك ان شاء الله هتكونى كويسة رجاء بتعب :

قصة اليتميتين الجزء الاول … Read More »

قصة التمتين الجزء الثاني

سكب حكيم دلو ماء بارد على زوجته المسكينة النائمة زينب بفزع : ايه فى اي حرام عليك انت بتعمل فيا كدا ليه انا عملتلك ايه ثم تذكرت امر الطفلتين وقالت بفزع يا مصيبتى يا مصيبتى يا مصيبتى وديت البنتين فين روح يا شيخ حسبى الله ونعم الوكيل فيك حكيم بغضب : طاااخ ثم ضربها بالقل*م

قصة التمتين الجزء الثاني Read More »

قصة اليتيمين … الجزء الثالث ..

عثمان : جبتلك اللى انت قايلى عليه يا باشا زاهر بلهفة : الولد عثمان : لا يا باشا دى بنت زاهر : مش مشكلة اهم حاجة حلوة وتنفع عثمان : اعتبرها بنتك يا باشا الف مبروك تتربى فى عزك عدنان جايلك بيها دلوقتى شوفها وقولى رأيك زاهر براحة : ماشى ي عثمان ونسبتك محفوظة عثمان

قصة اليتيمين … الجزء الثالث .. Read More »

قصة اليتيمين الجزء الرابع….

رباب بتفتح الباب بالصدفة لقت اتنين مغطين وشهم جايبين جث*ة جوزها وف لمح البصر اختفو رباب بصدمة وصويت : ي لهواااى ي مصيبتاااى الحقونى قت*لو جوزى يا ناااس وف اقل من الثانية الناس كانو متجعين حولها واحد من اللى واقفين : لا اله الا الله البقاء لله ي مدام رباب انا هبلغ البوليص انتى بتتهمى

قصة اليتيمين الجزء الرابع…. Read More »

قصة اليتيمين الجزء الخامس … الاخير

فجاءة سمعو خبط على الباب المعلمة : مين صابر : انا صابر يا معلمة المعلمة: افتحى يا زهرة دخل صابر صابر : ازيك يا معلمة المعلمة: ازيك يا صابر افندى اهلا وسهلا ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قصة اليتيمين الجزء الخامس … الاخير Read More »

قصة ابكتني بدموعي ثرية علي الطريق … الجزء الاول

وقفت امراه ثريه في الطريق بعد ان تعطلت سيارتها ولوحت بيدها للسيارات المسرعه لكن لم تقف لها مضي عليها الوقت وبدء رذاذ المطر وخشيت حلول الظلام وفجاه توقفت سيارة قديمة الصنع يسوقها شاب حنطي البشرة نظرت إليه وإلى السيارة فترددت هل تصعد أم تبقى؟ كانت تخشى من طمع بها تظن أن كل من يراها سيعلم

قصة ابكتني بدموعي ثرية علي الطريق … الجزء الاول Read More »

قصة ابكتني بدموعي ثرية علي الطريق … الجزء الثاني

وصلت إلى المدينة وهي تُضّمَر في نفسها أنها ستعطيه ما يطلب من الأجرة فطلبت النزول وتوقف كم حسابك ؟ لا شي !!لاااا لا يمكن انت ساعدتني و اوصلتني قال السائق آدم اجرتي أن تفعلي الخير مع من تجديه و انصرفت مذهولة !! واستمرت في طريقها لتقف أمام محل كوفي فدخلت وطلبت من العاملة كأس قهوة.

قصة ابكتني بدموعي ثرية علي الطريق … الجزء الثاني Read More »

قصة ابكتني بدموعي ثرية علي الطريق … الجزء الثالث

(تركت باقي الحساب هدية لك) ففرحت المرأة كثيراً و قلبت الورقة لتجد كلاماً آخر (وتركت ما تحت الطاولة هدية لمولودك) كادت تصرخ من الفرح وهي ترى مبلغا يساوي مرتبها 6 أشهر لم تتمالك دمعتها من الفرح فذهبت سريعاً وأستأذنت من عملها وذهبت مسرعه لتخبر زوجها الذي يحمل همّ ولادتها دخلت البيت مسرعة تنادي زوجها الذي

قصة ابكتني بدموعي ثرية علي الطريق … الجزء الثالث Read More »

Scroll to Top