قصه طفوله مسلوبه

عمار باستغراب ي ترى بتعمل ايه جوة استناها اشوفها هتخرج امتى ولا أكسر الباب ولا أعمل ايه

فى الداخل

اول م دخلت جيجى استقبلت خالد بالحضن

وأخذو يتبادلو القبلا”ت بقذا”رة

جيجى: كنت واحشنى مoت يا لودا

خالد بو”قاحة: وانتى كمان يا قلبى

جيجى بزعل: بس فى م

قاطعها خالد بقب”لة عميقة

خالد بجرئة: مبسش احنا نقضى ليلة حلوة الأول وبعد كده قولى اللى انت عاوزاه

وبدأو بعفل كل ما يغضب الله

عمار ف السيارة: لأ كدا كتير دى غابت اووى دى لو بتمتحن كان زمانها خلصت

ونزل من السيارة وحاول يفتح باب الشقة الأول براحة قبل م يكسرة بس الباب مفتحش بالذوق

راح بكل قوته دفعه دفعة قوية وكسرة

خالد كان لسه بيجرى عشان يلب.س هدومة بس عمار كان أسرع منه

عمار بصد@مة من بشا”عة المنظر ولكن ما صدم#مه تماما هو رؤية خالد

عمار بصد@مة: أنت !!!!!

عمار كسر الباب

بس اتصدم من اللى شافه

لقى جيجى قاعدة فى السرير ومتغطية بملا”ية

وخالد بيدور على هدومه عشان يلب”سها

عمار بصد@مة من بشا”عة المنظر

عمار بصد@مة: انت تانى

خالد بجشع: يااه معقولة النهاية تنتهى بسرعة كده

عمار بغضب: انا لو مو”تك دلوقتى هتمو”ت مرتاح وانا مش عاوز كده

انا بقى هوريك كل انواع العذ”اب اللى مشفتهاش

قعدو يضر”بو فى بعض بالبوكسات وبكل قوتهم هما الاتنين

جيجى فضلت تتسحب بالراحة لحد م وصلت لهدومها ولبستها

وخدت الشو”ز بتاعتها ولسه هتطلع

عمار شافها ساب خالد وراح مسكها من شعر”ها

عمار بغضب جحيمى: رايحة فين ي سا”فلة وفضل يضر”بها بالقلام

خليتى شرف العيلة فى الطين والله.ل….

ولم يكمل كلامه بسب خالد ضر”به بالفازة على دماغه

وقع عمار ينز”ف من رأسه بشدة

جيجى بخضة: ينهار اسود انت عملت ايه احنا كده روحنا ف داهية

خالد بقلة رحمة: يلا بسرعة نخلع عشان لو فاق مش هيرحمنا اناوانتى

جيجى بخوف: لا انا خايفة الا يكون ما”ت

خالد بهروب: انتى حرة بقى انا ماشى

جيجى بحيرة: يا ربى اعمل ايه ف البلو”ة دى

راحت بسرعة الصيدلة

جيجى من فضلك ي دكتور انا عاوزة حبوب هلو”سة يعنى لو حد خدها يقوم ميفتكرش حاجة

الطبيب بمكر: ايوة بس دى ممنوعة من البيع وسعرها غالى

جيجى بخبث: دا هخدمك احلى خدمة بس ادينى الحباية وهديك اللى انت عاوزة وطلعت من الشنطة ١٠٠٠ جنية وادتهاله

الطبيب بطمع: خدى مش خسaرة فيكى شريط كامل

اخدت جيجى الشريط وشكرت الطبيب

بعدها راحت ادت لعمار حباية وطلبتله الاسعاف..

فى المستشفى

عند نور ووالدتها

بدأت نور تفيق تدريجيا ومامتها كانت قاعدة جنبها وبتقرألها قران

نور بتعب: م ماما

فريدة بفرحة: حمد الله على سلامتك يا حبيبتى

نور بتشوش: انا بعمل ايه هنا

فريدة بحزن: انتى يحبيبتى عملتى حادثة

نور……

الطبيب دخل عليهم لقى نور فاقت

الطبيب حمد الله على سلامتك ي أنسة

الدكتور لفريدة: مدام حضرتك والدتها صح

فريدة: ايوة يا دكتور

الطبيب: طب ي مدام كنت عاوز اقولك حاجة بنت حضرتك كانت هتتعرض لمحاولة قت”ل امبارح

فريدة بخضة: يلهوى من مين

الطبيب: احنا شوفنا ف الكاميرات واحدة لابسة نقاب وواحد مغطى نص وشه احنا كنا لسه هنروح نمسكهم بس خرجو بسرعة جدا

فريدة ببكاء: ربنا على الظالم حسبى الله ونعم الوكيل

الطبيب بشك: بس بيتهيألى اللى كان مغطى وشه ده الشاب اللى كان معاكى امبارح

فريدة بصد@مة: خاال

جيجى خدت حباية من شريط الحبوب بتاع الهلو”سة وعطيتها لعمار بخوف وطلبتله الاسعاف

بعد مدة جات الاسعاف ونقلت عمار على نفس المستشفى اللى فيها نور

بعدها اتصلت جيجى على عمها

جيجى بكذب: ألو يا أنكل انا وعمار كنا ف ديس”كو واتخانق مع واحد هناك عشان كان عاوز ير”قص معايا

سالم بخوف على عمار: طب هو عامل ايه

جيجى: لسه ي أنكل الدكتور بيكشف عليه

سالم: طب ادينى العنوان

جيجى: نفس المستشفى اللى فيها البنت اللى خبطها

سالم بتوتر: طيب طيب انا جاى انا وصفاء سلام

سالم باستغراب: ديس”كو غريبة يعنى دا حتى عمار مش بيحب الأماكن اللى صوتها عالى

بعد مدة

بيوصل سالم وصفاء المستشفى بيلاقى جيجى بتعيط والطبيب

خارج من عند عمار

سالم بلهفة: خير ي دكتور

الطبيب: خير ان شاء الله الحمد لله الجرح سطحى هو كان عاوز خياطة بس وان شاء الله يقدر يخرج بكرة

تنهد كل من سالم وصفاء براحة ودخلو للإطمئنان على عمار ومعهم جيجى

الدكتور: بس يا ريت هدوء عشان هو لسه تحت تأثير البنج

جميعهم بطاعة: تمام

تسريع للأحداث

☆عمار بيخرج من المستشفى ومش متذكر اى حاجة حصلت بسبب اللى حصله ومدخلش عليه كلام جيجى لما قلتله ان هما كانو مع بعض ف ديس”كو هما الاتنين بس عاداها بمزاجه لما يفهم ايه اللى بيحصل بالظبط

☆ نور هى كمان خرجت من المستشفى بعد عمار بأيام وقدمو الفيديو اللى فيه محاولة ق”تل نور للحكومة وحكو للشرطة على خالد وعلى اللى عمله فيها وهى صغيرة وهو نفسه كان شريك ف محاولة قت”لها

☆خالد وجوليا اختفو خالص ومش باين لهم اى أثر

وف يوم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top