مهاب ** ايوا ي هند دي Oــش اول مرة حتي بصي وطلع تليفونه وكان فيه صور وفيديو لهند ومصطفي ف |gضـ|ع Oــش تمام
هند بصـــ⊂oــة شافت Lلفيـ⊂ يـg والصور و⊂oــgعهــ| نـ، ،ـزلت
مهاب قعد G⊂ــط رجل ع رجل ** اي رايك Lلفيـ⊂ يـg دا يتبعت لمعتز ع حظك يشوف حفيدته المصونة
هند بــcــيـ|ط وبتحاول تتكلم بس Oــش عارفه
مهاب ** هاااااا اي رايك ي عروسة
هند بــcــيـ|ط ** ل ل ل لا عشان خاطري
مهاب بســـ،،ــخرية ** انتي فاكرة أن ليكي خاطر عندي ولا اي
هند بــ|نهيــ|ر ** لا لا لاااااااا Ggقــcــت فقدت وعيها عـLــيه
مهاب قام شــ|لهــ| G⊂ـــطهـ| ع |لـШـرير وجاب ميا القاها ف Gشهــ| بدأت ترمش بعنيها عرف انها فــ|قت Gنــ|oــت ودخل غير Gنـ|p هو كمان
*****
ف منزل مصطفي”
مصطفي بيتكلم فيـ⊂يـg ** اي ي ⊂ـــبيبتى عاملة اي وحشتيني |gي |gي
ريماس بـــ⊂لع ** لو وحشتك كنت جيت شوفتني ع الاقل شوفت ابنك
مصطفي بضحك ** دا لسي مكملش شهر ف بطنك يبت بلاش ⊂لع
ريماس ** تؤ تؤ هو ال عاوز يشوفك Oــش انـL
مصطفي بغمز@ة ** جايلك بكرة ي بطل ⊂ـــيـ|تي
ريماس بضحكة ** حلاوتك بقي ي صاصا مستنياك يروح قلـ، ،ـبي
مصطفي. ** ماشي ي حبيبي هقفل دلوقت ع ورايا كام حاجة كدا
ريماس ** ماشي يروحي سلام
قفل معاها وقـ|p لبـ، ،ـس ونزل ملهي ليلي
الجد ** اي ي معتز انت Oــش هتروح تصبح ع اختك ولا ايه عاد
معتز ** وه أنت Cــ|gزني |رgح اشوفها بعد كل ال حووصل دا ي جدي
اشرف بتن@هيدة ** انـL مجدرش ابعد عن بنتي واصل ي بوي
الجد ** نروح نشوفها بس Oــش دلوجت لما ادهم يجول هو اكيد هير@بيها من اول وجديد
معتز ** تستاهل هي ال ⊂ـــطت راسها كلنا ف الطين ي أبا
اشرف بـــ⊂ـــزن ** ربنا يسامحها ي معتز يارب
الجد ** قومو نااامو ونبقي نروح بعدين بردو لهند
كلهم قاموا دخلوا اوضهم ونامو
……🖤
ف صباح يــgم جديد تحديدا ف منزل عــ شــ ق وادهم ”
ادهم صحي لقي عــ شــ ق نـ|يــoــة ف الصالة |تنهـــ⊂ وجاب ميا ر@شها عليها |تفزcـت وقامت ** اي اي
ادهم ** قومي نضفي |لشـــ،،ــقة دي بس اعملي فطار الاول
عــ شــ ق بصوت ⊂ـــزين ** حاضر هغير بس
⊂خلت غـ، ،ـيرت وخدت دش وصلت فرضها وطلعت لقت ادهم قاعد يتفرج ع التليفزيون
⊂خلت |لـoـطبخ وبدأت تحضر الاكل خلـ، ،ـصت وطلعت ** اتفضل الاكل
ادهم قعد كل من غير ولا كلمة ** الحمدلله شبعت يلا نضفي
عــ شــ ق ** انضف اي ⊂ـــر|p عليك |لشـــ،،ــقة نضيفة
ادهم بسخرية: معاكي ⊂ـق بقي ماهي منزل عروسة ولا اقولك اي رايك اخليكي عروسة بجد
وقر@ب و***
البارت التاسع(عشق الادهم)
ادهم ** والله منزل عروسة طيب ي عــ شــ ق وشد مفرش السفرة ووقع الاكل كله عـLـي الارض
عــ شــ ق بصـ، ،ـر|خ ** ادهمممممم انت عملت اييييي هو انـL قــ|درة
ادهم بزعيـ، ،ـق ** انتي ازاي تعلي صووتك |ـــليـc انتي |تجـ، ،ـننتي |لشـــ،،ــقة دي Cــ|gزهـ| بتـــ،،ــبرق في ساعة
وسابها ودخل |gضته
عــ شــ ق بصـ، ،ـر|خ ** عااااااااااا ماشي ي ادهم ماشي
وبدأت تنضف |لشـــ،،ــقة وهي بتـcـيط عـLـي حظها وثقتها ال هي السبب في وجودها هنا
*****
ف منزل مهاب ”
مهاب ** اي ي عروسة كل دا نـgم
هند بدoــgع ** م مهاب والنبي انـL اسفه عشان خاطري
مهاب ** يوووه قولتلك امبارح ملكيش خاطر عندي ف فكك Oــنى بقي قومي قومي شوفي اي حاجة اعمليها بس ابعدي عني
هند بــcــيـ|ط ** امال انت اتجوزتني ليه ي مهاب Oــد|p عارف كل دا
مهاب ** انـL اتجوزتك عشان ادهم Oــش اكتر
هند ** مصطفي كان هيتجوزني علفكرة
مهاب ** مصطفي مين دا مصطفي متجوز ومراته حــ|oــل كمان انتي مش فاهمة ولا اي ولولا أن ادهم صاحبي مكنتش حابب يتخدع في اخته اتجوزتك Oــش اكتر
هند Cــيــطت اكتر ازاي عملت كدا في اخوها وقامت ⊂خلت |لاgضة
****
ف الصعيد ”
الجد ** اي ي معتز مناويش تتجوز بجي ي ولدي ولا ايه
معتز ** لما الاقي بــنــ،ــت الحلال ي جدي
الجد ** عندي يولدي بــنــ،ــت الحلال دي
اشرف ** مين دي يابا
الجد ** بــنــ،ــت الشيخ غسان الشامي يولدي
معتز ** بس انـL مشوفتهاش قبل كدا واصل
الجد ** لما نروح يولدي ابقي جول رأيك
اشرف ** أن شاءالله يابوي
معتز بتن@هيدة ** أن شاءالله
مصطفي ** ريمو ريمو انتي فين ي حبيبي
ريماس بفرحة ** عاااا مصطفي G⊂ـــشتني |gي ي مصطفي
مصطفي ** وحشتيني اكتر ي حبيبي وبصلها بخـــ،،ــبث ** والنونو كمان وحشني |gي
ريماس ** مصطفي بقي أنت Oــش بتفكر غير في كدة
مصطفي بضحك ** دا احلي حاجة تعالي بقي وحشتيني يروح مصطفي
وشالها و( سكتت شهرزاد )
……🖤
ادهم ** عاوز اتغدا قومي
عــ شــ ق بتـcـب ** انـL Oــش قــ|درة اعمل حاجة خلاص تـcــبت |gي
ادهم ** انـL مليش دعوة انـL جعان
عــ شــ ق بتـcـب ** حاضر هقوم اقوى الاكل
ادهم ** ماشي قاعد اهو
عــ شــ ق قامت وهي تـcـبـ|نة من ترويق |لشـــ،،ــقة
وبدأت تسخن الاكل
فات ساعة وهي مطلعتش لسي من |لـoـطبخ
ادهم بزهق ** بقالها سنة بتسخن حبة اكل
وقـ|p ⊂خل |لـoـطبخ لقي ***
البارت العاشر(عشق الادهم)
ادهم ⊂خل |لـoـطبخ لقي ⊂خـ|ن بسيط وعشق واقفة جمب البوتجاز
بصلها باستغراب: عــ شــ ق ونادى بصوت مرتفع ** انتي بتعمللللي اي Oــش واخدة بالك أن الاكل ١تحر!!ق
عــ شــ ق بصـــ⊂oــة ** هه ل ل لا والله مخدتش بالي انـL اسفه وكملت بــcــيـ|ط ** انـL Oــش بعرف اطبخ ي ادهم
أكمل الموضوع بالضغط على الصفحة التالية