خطبتي

تعلمين ذلك ،، أرجوكي ماما لا تُعيدها ،، واقتربت أنا منها وقبّلت يدها ورأسها وقلت : أمين.. ماما…   مرت أيامي في هذا البيت ودهشتي فيه تزيد يوماً بعد يوم ،، كان هو من يُغير لها الحفّاظ ،، وكان يُحممها في مكانها بفرشاة الإستحمام… وكان يُبلل لها شعرها ،، ويُسرحه لها وعندما تألمت من المشط أحضر […]

خطبتي قراءة المزيد »

قصه وعبره

، راح الجرسون وقال لصاحب المطعم انت ليه خلتني اقدملهم الفاتوره فاضيه رغم انها طالعه بمبلغ كبير  ابتسم وقاله ، بالصدفه كنت واقف ورا الطفل وهو بيصلي لربنا وبيشكره فحسيت ربنا مكلفني بأمر في استطاعتي اقدمه  – تخيل معايا لما صاحب المطعم سمع الصلاة عمل ايه ! ما بالك بصانع الكون بأكمله ممكن يعمل ايه

قصه وعبره قراءة المزيد »

الساعه

أثمن وأجمل كثيرًا فالعطايا لا تجلب سوى العطايا الأجمل . ابتسم بحبٍ شديد وتذكر أنه هو الآخر حين حمل لها الساعة حصل على أخرى له واستحق الترقية لسلامة قلبه ونيته ، وأنه في كل مرة يقبل رأسها ويطربها بكلمات الحب والغزل كان يجد الجمال واللطف في يومه بأكمله .

الساعه قراءة المزيد »

مراتي الجزء الثاني

أتقبض عليهم بتهم كتير منها أنثى وتعذ،،يبها وانتحال شخصية رجل شرطه والعبث بم،ة وتشو،،يه ج،ثة والتمثيل بها بالاضافة لفصل عامل المستشفى القديمه عن عمله تمت الي اللقاء في روايه جديده 💐😘💐

مراتي الجزء الثاني قراءة المزيد »

كوثر الجزء الثاني

بحمد: اخيرا هكون اب مش مصدق الحمدلله. الباب خبط. بقلم ميرا ابوالخير هارون راح يفتح لاقي مين: كوثر. كوثر ببرود: حبيت ابارك لما عرفت انه مراتك حامل. شهد بغضب: جايه لي تاني. هارون وقف من جواه مبسوط حضنها: هكون اب يا كوثر مش مصدق . كوثر زقته: ابعد عني انا واحدة متجوزة وحامل. هارون بصدمه:

كوثر الجزء الثاني قراءة المزيد »

قصه وعبره

ولكن العبرة منها من دق باب الناس دقوا بابه ومن لاحق عورات الناس فضحه الله با أهله ))فاتقوا الله عباد الله ولا يغرنكم بملذات الحياة ويغفلكم عن نعيم الله في الآخرة..( ..أحذر من النهايه .. ) الي اللقاء في قصه وعبره جديده 💐😘💐

قصه وعبره قراءة المزيد »

قصه الكلب المشنوق كامله

مسؤول القسم الهامل يدمر كل الموظفين في قسمه.. ويكون في مهب الريح.  يا هل ترى… كم من الكلاب الخائنة اليوم؟؟؟ وكم شاة ذبحت وبيعت ونهبت واستباحت؟؟؟ وكم من ضبع يصول ويجول حولنا؟؟؟ 🌸💐🌸💐🌸💐

قصه الكلب المشنوق كامله قراءة المزيد »

قصه دكتوره صيدلانية الجزء الخامس

وحالتك ساءت من تاني بعد ما كنتي أبتديتي تتحسني انا جنبك ومش هسيبك وربنا يجمعنا من تاني بملك عندي يقين انها لسه عايشه وبخير تمت اذا اعجبتكم قولولنا رايكم في التعليقات ان انتهيتم من القراءه صلوا على خير خلق الله والله هيرضيكم . صلى الله عليه وسلم.

قصه دكتوره صيدلانية الجزء الخامس قراءة المزيد »

قصه دكتوره صيدلانية الجزء الرابع

انا شوفتك خلاص أفتحي الباب بقولك لا مش هفتح ..لازم اعرف الولد دا بيعمل ايه عندك بقولك أفتحي الباب والا هكسره على دماغك لا مش هفتح ..مش هفتح بعدها بربع ساعه ..سمعت صوت حد بيقول  أفتحي الباب يا مدام ..احنا الشرطه ؟ الشرطه ..بس انا متصلتش بيهم يمكن حد من الجيران بلغ عنهم بصيت من

قصه دكتوره صيدلانية الجزء الرابع قراءة المزيد »

قصه دكتوره صيدلانية الجزء الثالث

بصيت للستارة لقيت رجلين طفل صغير واقفه وراها وباينه من تحت لسه هروح ناحية الستارة واشدها لقيت أميمه واقفه ورايا وبتقولي . في حاجه يا دكتورة إيمان اتخضيت وانا بقولها لا مفيش ..خدت ملك وقولتلها تصبحي على خير رجعت الشقة وانا حاسه انه في حاجة غلط بتحصل

قصه دكتوره صيدلانية الجزء الثالث قراءة المزيد »

قصه دكتوره صيدلانية الجزء الثاني

دا ميدو هو اللي أدهوني ميدو !! ميدو مين ! أبن طنط أميمه وعمو حسن ؟ أزاي يعني هما معندهمش ولاد أصلا لا عندهم رجعوا بيه من المصيف انتي متأكدة ؟ ايوه ..ليه هو ميدو مش كويس ؟ مش عايزه العب معاه تاني ! ها..لا يا حبيبتي مفيش حاجه ..يلا عشان تنامي بكره عندنا حضانه

قصه دكتوره صيدلانية الجزء الثاني قراءة المزيد »

روايه قلبي عاقل الجزء الثالث والاخير

هاني لاحظ راح: احم انتي كويسه. حور: ا ايوا ت تمم. هاني حاسس بحاجه الامتحان فاضل نص الوقت وحور الالم بيزيد ومع ذلك متحمله: اااااااه. هاني جري عليها: ح حور انتي كويسه. حور بالم ودموع: م مش قادره بطني بتوجعني اووي اااه. هاني بخوف والكل: شكلها بتولد. هاني شالها وخرج بسرعه علي العربيه وهي بتصرخ:

روايه قلبي عاقل الجزء الثالث والاخير قراءة المزيد »

روايه قلبي عاقل الجزء الثاني

دخول. الامن: تمم. جنا بصدمه: يعني ايههه. الشخص: يعني لحقها وكله باظ. جنا بكر”اهيه: كده تمم اوي يا ست حور. الشخص: هنعمل ايه. جنا بخبث: انا يلي هعمل. في الكافيه. كانت قاعدة ومن جواها فرحانه ومبسوطه عشان هاني دافع عنها. شادي: وحشتيني. حور: عايز ايه. شادي بحب: نسيتي كل يلي كان بينا يا حوري نسيتي

روايه قلبي عاقل الجزء الثاني قراءة المزيد »

قصه قهر امرأه الجزء الرابع والأخير

احنا اخدنا أول خطوه فى مرحلة العلاج رؤيه:ا. ازاى الدكتوره:كونك إنى أقتنعتى إن كل دا كان خيال فاحنا كده وصلنا لنقطه كويسه جدا فاضل لينا بس إنك تبطلى خوف من الناس رؤيه ضحكت:كان لازم أقتنع إن كل دا خيالات أنا بقالى ست شهور بتعالج الدكتوره:ههه منهم شهرين منطقتيش فيهم كلمه واحده رؤيه:ك. كنت خايفه أتكلم

قصه قهر امرأه الجزء الرابع والأخير قراءة المزيد »

قصه قهر امرأه الجزء الثالث

صح إسلام:اه لما دخلت الحمــ..ــام ولقيت التحليل خبيته لحد ما نشوف هنعمل ايه زينه:بس للأسف سقطت إسلام:أنت كنت عايزاها تكمل حــ..ــمل؟! زينه:اه طبعا إسلام بحيره:طب ليه مش أنت قولتيلى إننا هنتسلي شويه وبعد كده هطلقها زينه:دا قبل ما أعرف إنها كانت حا..مل إسلام:بمعنى؟؟ زينه:بمعنى إننا هنستنى لحد حــ..ــمل تانى.. وبعد كده هناخد منها البيبى ونرميها

قصه قهر امرأه الجزء الثالث قراءة المزيد »

قصه قهر امرأه الجزء الثاني

مجبتيش مجموع أنا هقت..لك وأخلص منك نا:عن يا ماما سماح وهى تلوى ا: معاكى يا حبيبتى “رنا دخلت أوضتها بسرعه وهى د..موعها على خدها وحطت ايديها على بطنها بحسره وفضلت وبعد كده خرجت الموبايل وعملت مكالمه” =الو رنا:ايوه يا أحمد أرجوك متفصلش أحمد ب:عايزه ايه يا رنا احنا ال بنا

قصه قهر امرأه الجزء الثاني قراءة المزيد »

شهد الجزء الخامس والأخير

إني غني قلت له بعصبية : ….. اومال كنت هعمل ايه يعني… مفيش حد بيجيله فجأة عرض سفر بالمواصفات دي .. أنا مش أحمد زويل ضحك وقالي: ….. إنتِ بالنسبة لي أحسن من أحمد زويل ومجدي يعقوب ونجيب محفوظ كمان ضحكت وسكتْ خالص … كمل كلامه وقال: …. خلاص ماتشيليش هم …. أنا هقابله واظبطها

شهد الجزء الخامس والأخير قراءة المزيد »

شهد الجزء الرابع

وطي صوتك هتفضحينا …. لأ أنا مش حرامي … أنا بسرق الناس اللي بتسرق حق غيرها … بسرق معدومي الضمير اللي اكلين حقوق الغلابة … ده حقنا وأنا باخده منهم …. بس ده مش مبرر للسرقة. .. وبعدين أنت ليه واثق فيّ أوي كدا قالي بحزن : …. عشان أنتِ شبهي ..وعشان حاجة تانية كمان

شهد الجزء الرابع قراءة المزيد »

شهد الجزء الثالث

حاسة إن ف حد معايا ف الأودة …. حاسة بنفّس قريب مني جدا …. عايزة انزل من السرير ومش عارفة …. وفجأة النور قطع …صوّت بسرعة وجريت عشان افتح الباب … بس فجأة لاقيت إيد مسكت أيدي وحد بيقولي …… مالك يا شهد بتصوتي ليه كان صوت ماما … قلت لها برعب : ….. ماما

شهد الجزء الثالث قراءة المزيد »

شهد الجزء الثاني

بتضحك : ….. لا دي حكاية تخوف … قلت لها بعصبية : … هو ده وقت هزار يا لمياء … أنا هموت من الرعب قالت لي بجدية : …. مش قصدي والله يا شهد … أنتِ عارفاني بموت ف الألغاز والحكايات العجيبة قلت لها بحزن : …. طيب هعمل إيه أنا دلوقتي قالت لي :

شهد الجزء الثاني قراءة المزيد »

قصه وعبره من الواقع الجزء الرابع والأخير

استسلمت لليأس ولحظاته المريرة لما وصلت إلى هذه الحياة التي أعيشها الآن بفضل الله أولاً ثم بفضل تمسكي بالأمل . ‏ㅤㅤ صدقوني ومن تجربة خضتها واستطعت النجاح فيها، ليس هناك أجمل من التفاؤل، والتشبث بالأمل حتى وإن كان صغير. ‏ㅤㅤ قال تعالى : (ومن يتق الله يجعل له مخرجا ويرزقه من حيث لايحتسب)

قصه وعبره من الواقع الجزء الرابع والأخير قراءة المزيد »

Scroll to Top