والدتي
بي. كانت حامل في شهرين عندما زارت الطبيب، وطوال سبعة أشهر لم تتوقف عن دهان بطنها بنوع معين كان في مرطمان زجاجي لا يفارقها حتي خرجت انا للحياه والدتي لم تحكي لي تلك القصه لأنها توفيت بعد ولادتي بسبعة أشعر، لم تسنح لها الفرصه لسماع
واجهة الزجاج الامامي. فتطاير الزجاج من حولي. نجحت فعلا بالخروج ولم احس بنفسي إلا وانا على عربة الإسعاف والاء تسيل من كل مكان على وجهي… وكرين الان هذه هي ضريبة إنقاذي من الم المحتم وجهي بالكامل واثر الخياطة من كل جانب لم يستطع خبراء التجميل
لم نسمع لك خبرا.. فكل الادلة دلت على مك المحتم…. أيعقل بعد إنقلاب سيارتك في ذاك النهر الجاري لم تمت. ايعقل ذلك؟! آه ثم آه ياسليم كم تعذبت من وراء ذلك ال اللعين. وكم اردت ان ارحل عن هذا العالم لكي اوافيك.. كم دخلت مستشفيات كهذه التي انا بها الان
شقه تانيه نستقر فيها ردت بفرحه وقالت موافقه رد مصطفي وقال وانا مش موافق بصراحه مكنتش متوقعه ردة فعله فكرته هيحس بال تجاهي ع عملوا فيا بس طلعت غلطانه وطلعت ا مما كنت اتصور وكمل كلامه وكان موجه ل وقال انا وافقت اتجوز مريان
واستني للصبح وجه الصبح نزلت بسرعه عند خلصت كل شغل البيت ورحت قعدت جنبها كنت قاصده افاتحها في الكلام يمكن اعرف اي معلومه منها والكلام جاب به وقولتلها بس انتي يا ماما مفكيش شبه خالص من هبه لقيتها سكتت حسيتها مش لاقيه كلام تقوله قولتلها
الإجابة. واحتار القاضي. .ماذا يفعل في صمت هذة السيدة وابنتها؟ في حجرة المداولة. رفض القاضي رئيس المحكمة انا يصدر حكماً مهما كانت عقوبته دون أن يسمع هذه الأم. وإلا كان هذا اخلالا بالعدالة. قال القاضي لمعاونيه:
جدا وكل ما تتقل عليا اتجنن اكتر واحبها اكتر واتخنق من زوجتي اكتر كانت ساعات بتتطاول عليا واحس ان منجذب لها برضه تعلي صوتها عليا وانا اجري وراها اكتر زوجتي قعدت فتره تشتكي من شوية مشاكل صحية وكانت سيباني
(اللى هيه ه) الباقي كله.. ولاد الأصول رزق .. جبر الخواطر علي الله .. يارب حنن قلوبنا علي ب الرحمه حلوه “❤️ والله يا ه تخدعوش بالمظاهر ولا بالكلام الحلو متفرحوش ب اللمه الكدابه اللي حواليكم .. الافعال هي بس اللي جديره تثبتلك معادن الناس .. كلنا ولاد ناس بس مش كلنا ولاد
حاسس إن كرم عايز يقول حاجة بس محرج وكل شوية كان على مروى عشان تقولي هي لحد ما اليوم خلص وكل واحد راح لأضته كرم وقف مروى عند باب الأوضة كرم: بس عشان خاطري يا ميرو فاتحي بابا في الموضوع الي قولتلك عليه مروى بطيبة: حاضر ودخلت وهي شايلة كوباية الميا مجدي: كنتي بتعملي إيه
ال الي إتجوزنا فيه وروحنا نعيش في بيت عيلته على أساس يعمل بفلوسها مشروع كبير ويشتريلي بدل ال فيلا خلال كم شهر ومن وقتها و أنا في مشاكل بسبب و بنتها و إفتراهم عليا طول الوقت كانت طول الوقت تقلب جوزي عليا قولو عني كلام محصلش لما كنت بدافع عن
مجدي: مين دي ياما امي: دي مروى جارتنا مجدي: بس أنا عمري ما شفتها في العمارة دي امي: مهي ساكنة جنبنا بعمارتين مش في العمارة دي مجدي: اه وأنتي قابلتيها فين ولحقتي تعرفيها ن امي: من كام يوم كده لما رحت السوق وكنت راجعة شايلة الكياس في
يرضيك الي بنتك بتعملو دا يا عمي أبو سماح: أنا الي مايرضنيش إنك تخلي بنتي تخ على أمك إتصت من الرد كنت متوقع أن على الأقل عمي هو الي يرجها لعقلها و يوعيها لكن حصل العكس رديت بسخرية: يعني إنت شايف إن الحل إيه يا عمي بص لبنته وبعدين: من رأي
ذلك الجنين المشوه الذي يشبه الأخطبوط لم يكن سوى أربع أطفال( بنتان و صبيان !!!!!) ولكن تجمعوا في رحم الأم بطريقة جعلت الشكل كأنه جسم واحد بأطراف كثيرة وقد عجزت أجهزة التصوير الشعاعي عن إكتشاف ذلك رقم
لا متخافش انت ابنى الكبير عدى بغمزة: طب مش يالا فرح باحراج: احم يالا ايه؟! عدى: نجيب النونو ولا هايجى لاسلكى ولا ايه😂 فرح بكسوف: انت قليل الادب ع فكرة عدى: اوى ع فكرة بس بحبك شالها وطلع ع شقته وبعد 9 شهور بالتمام انجبت فرح اول مولود ليها ويشاء
خوفك ده فيه نوع من اليأس وعدم الثقة بالله سبحانه وتعالى لما ربنا بيأذن لطفل بحياة بيبعته برزقه قال تعالى فى كتابه العزيز بسم الله الرحمن الرحيم “ولا تقتلوا اولادكم خشية املاق نحن نرزقهم واياكم ” صدق الله العظيم بل بالعكس ساعات كتير بتكون ضيقة اوى
تكملها فقد انتهت. توجه صغيري نحوي بخطوات بطيئة وفي عينية نظرة عتاب : مات عمر بن الخطاب؟ رفعته بيدي حتى إذا صار وجهه قبالة وجهي رسمت على شفتي ابتسامه وقلت له أمك حامل .. ستلد بعد شهرين .. ستلد عمر .. صاح في فرح : عمر بن الخطاب قلت له : نعم.. نعم
مات عمر بن الخطاب؟ كدت أن أقول له – نعم مات !! .. لكني صمت في اللحظة الأخيرة فقد أدركت أنه صار متعلقاً بشخص عمر بن الخطاب.. وأنه ربما يصدم صدمة شديدة لو علم أنه قد مات .. تهربت من الإجابة. في الليلة التالية سألني ذات السؤال تهربت أيضاً من الإجابة. بعدها بدأت أتهرب من
كان عصير تفاح و فيه عشان اقدر اعملك تحاليل واشوف الوقت المناسب للعملية امتى وبالمرة قولت ا عصفورين بحجر واحد واقنعك ان حصل بينا حاجة عشان لعرفي انك ستغربيش. واول ما حسيت ان الوقت مناسب و ان جسمك جاهز للعملية حطيتلك نوع اعشاب بيعمل تقلصات في اكلة الكباب والكفتة اللي جبتها معايا من برة
طبيعية بتحصل و مش قادرة افهمها، لو سمحت مشيني من هنا بسرعة مش قادرة است اكتر من كدة ارجوك رجعني بيت اهلي ارجوك – حاضر بس اهدي شوية بلاش تنفعلي كدة على اللي في بطنك = إيه الكلام اللي انت بتقوله دة انت عاوز تجنني، اكيد عاوز تجنني انت مش طبيعي ابدا فضلت بعصبية وق
نظرتها بتقولي مش عاوزة شفقة ، أنا مبقاش ليا لازمة ، انت هتاخد نص انسانة تعمل بيها ايه ، فضلت جمبها ، نظراتها اللي كانت بتقولي ابعد واوعي تسيبني في نفس الوقت كنت شايفهم ، احساسها بالعجز مخلي اليأس مسيطر عليها ، يتبع……. ” رسالة تفاؤل ” ❤️ الجزء الثاني و الأخير👇👇👇👇 احساسها بالعجز مخلي
رايك انت بردو ابني .البنت من خلال كلامي معاها فون محترمه وكويسه بس مش عارف افاتح اهلي والا اقول ليهم ايه وخصوصا اني وحيد ليهم والاسبوع فات منه يومين ومكلمتش اهلي ولا عارف اخد قرار وبعدين قررت اروح اسال مكان ما كانت شغاله سالت عن اكتر ناس محترمه وثقة وقالولي استاذ محمد رئيس