Uncategorized

رواية حبيبتي المتمرد الجزء الخامس

تبعد عنها وانتي بنتي زي رشا ولو في يوم علي زعلك انا هقف جمبك انتي … -اي ده يا ست انتصار بعتيني حالا كده …طيب لو هي غل*طت في حقي .. بعدت الست انتصار وقالت: -هقف في صفها برضه لان مفيش ست بتغ*لط -انا اللي جبته لنفسي ..كان مالي ومال الجواز .. كلنا ضحكنا عليه […]

رواية حبيبتي المتمرد الجزء الخامس Read More »

رواية حبيبتي المتمرد الجزء الرابع

المكان …احيانا مكنتش اقدر مبصش عليكي .. كنتي قوية واي حد يحاول يحر*جك بتخليه يخ*رس …مكنتيش مستنية.حد ياخد حقك كنتي انتي بتاخديه ….صحيح احيانا لسانك كان عايز ق*صه بس رغم كده لقيت نفسي بقول محظوظ اللي هيتجوزك بس لما قربت منك قولت في نفسي ليه مكونش أنا المحظوظ ده يا رؤى ليه منتجوزش ونكون مع

رواية حبيبتي المتمرد الجزء الرابع Read More »

رواية حبيبتي المتمرد الجزء الثالث

ممكن تقضي اليوم هنا بس تنام تحت … -طب والشغل قالها علي فقولت بسرعة : -انا ناوية اخد إجازة منه يومين ..وبعدين بصيت لام علي وقولت: -والله ما عارفة اقولك ايه …شكرا ليكي …أنا جيت حمل عليكي فجأة بس اضبط اوضاعي وامشي . طبطبت علي ايدي وقالت: -يعلم الله حبيتك زي بنتي رشا اللي نايمة

رواية حبيبتي المتمرد الجزء الثالث Read More »

رواية حبيبتي المتمرد الجزء الثاني

زي ده … ربعت أيدي وقولت: -بس كنتي عايزة تجوزي بنت جوزك لراجل زي ده عادي … وشها اتقلب فابتسمت وقولت: -بس الحق مش عليكي … بصيت لبابا وقولت بنبرة مك*سورة : -الحق علي ابويا اللي سمع كلام مراته وكان هيبيعني بالرخ*يص… هزيت كتفي وكملت: -بس أنا غف*لتكم واتجوزت علي زميلي عرفي …مش كده يا

رواية حبيبتي المتمرد الجزء الثاني Read More »

هذا الولد الأنيق تحول لأهم فنان في جيله.. تزوج من فنانة شهيرة وابنته ممثلة شهيرة لم تتزوج!! لن تتخيل من هو!!

إسماعيل عبء تربيته ورعايته. وكانت والدته في سن الشباب، ونصحها المقربون بالبحث عن حياة جديدة، والزواج للمرة الثانية، وبالفعل تزوجت وتركت نور الصغير في بيت عمه. وبالرغم من حرص الأم على زيارة ابنها بين الحين والآخر، تولدت داخل “نور” حالة من الرفض تجاه أمه، كان سببها شعوره بأنها لم تكن وفية لوالده، وأنها تركته بحثا

هذا الولد الأنيق تحول لأهم فنان في جيله.. تزوج من فنانة شهيرة وابنته ممثلة شهيرة لم تتزوج!! لن تتخيل من هو!! Read More »

قصه قررت خطيبتي كامله

تتعطل ولأنها مترة جدًا ، وبعد الإمتحان تها : -كيف كان امتحانك ؟ =جيد . -مابك ؟ =لمّ لم تني ليومين ؟ -أعلم أن مزاجك مستاء لخوفك من الامتحان . ­=أليس من المفترض أن تهون عليّ ، أن تهدئني ، أن تمنحني الثقة وب التفاؤل أم تتركني بين خوفي من الامتحان وبين استيائي من إهمالك

قصه قررت خطيبتي كامله Read More »

وعند الله تجتمع الخصـ،ـوم

ظلمته …ظلمته جامد ..ما رحمتوش ولا رحمت عياله ….ما صعبش علي منظره و هو بيبكي و يقولي مستنيك قدام ربنا ….قلبي ما رقش لتلات ولاد وبنتين وأمهم وهو ماشي بيهم بعد ما سرقت شقاه…. والراجل حرفيا الدموع غرقت الملاية… إحكيلي يا عم أحمد قال الطمع …أيوة الطمع وموت القلب …الراجل كان شريكي في تجارة كبيرة

وعند الله تجتمع الخصـ،ـوم Read More »

رواية شروق ومصطفى الجزء الرابع والأخير

مصطفى ووقفت قدام شقة حماتها        مصطفى: ايه وقفتي ليه  شروق بمكر: من الواجب ان اسلم علي حماتي الاول قبل ماطلع شقتي  مصطفى بدهشه: غريبه يعني دا انا قولت ان انتي هترفضي تدخلي لأمي نهائي  شروق: انا قولت ان لما حب ادخل عندها يبقى بمزاجي مش انت الا تطلب مني  (وخبطت شروق علي شقة حماتها وفتحت

رواية شروق ومصطفى الجزء الرابع والأخير Read More »

رواية شروق ومصطفى الجزء الثالث

فعلا عمرك ما هتتغير يا مصطفى وبعد اذنك احنا موضوعنا انتهى وياريت تطلقني بهدوء مصطفى: مش هطلقك يا شروق وهتفضلي مراتي ولو عايزه ترجعي معايا اهلا وسهلا مش عايزه يبقى هسيبك كدا لا متجوزه ولا مطلقه شروق بقوة: يبقى كفايه عليا اكون بعيد عنكم دي لوحدها راحه ليا مصطفى بغضب: هتندمي يا شروق شروق: انا

رواية شروق ومصطفى الجزء الثالث Read More »

رواية شروق ومصطفى الجزء الثاني

وعدم تقديره لتعبها ) ابن امه بقلمي/ملك إبراهيم نزلت شروق شقة حماتها شروق: مساءالخير يا ماما حماتها بسخريه: اهلا يا ست شروق عاش من شافك شروق: عاش من شافني ايه بس يا ماما ما انا كل يوم عندك بس النهارده كنت تعبانه حماتها: ومين سمعك وانا كمان تعبانه من الصبح ومش لاقيه حد يسأل عليا

رواية شروق ومصطفى الجزء الثاني Read More »

لماذا يري الرجل زوجته اقل جمالا من الأخريات!

العالمين..لرأيتَ الكلاب الضالة في الشوارع أجمل من كلّ نساء العالمين.. قال الرجل: لماذا تقول ذلك ؟ فقال الحكيم: لأن المشكلة ليست في زوجتك.. المشكلة أن الإنسان إذا أوتي قلبًا طمّاعًا، وبصرًا زائغًا، وخلا من الحياء من الله.. فإنه لا يمكن أن يملأ عينه إلا تراب مقبرته.. يا رجل ! مشكلتك هي أنك لا تغضّ بصرك

لماذا يري الرجل زوجته اقل جمالا من الأخريات! Read More »

قصه حقيقيه حدثت قبل نصف قرن صاحب القبر الجزء الثاني

أن يراقبه مره آخرى وقت صلاه العصر ولكن بحذر اتى الرجل الغريب الى الترعه كالعاده ملأ ابريقه وذهب متجا نحو المقبره بدأ الشاب يناديه ولم يرد عليه وهو ينادي ويصرخ لم يرد عليه الى أن دخل ذلك الرجل الغريب القبر انصدم الشاب. وراح مسرعا الى القبر وصار ينظر الى الرجل مالذي يفعله واذا بالرجل يقوم

قصه حقيقيه حدثت قبل نصف قرن صاحب القبر الجزء الثاني Read More »

قصه شوف رب العباد لما يحب

التعب نمت على الكنبه ، جه الدكتور صحانى وقالى الراجل ده كان هايجيله شلل رباعى بسبب جلطه كانت نازله على المخ وكويس انك لحقته وجبته المستشفى واخد العلاج اللازم . بصراحه فرحت جداً ان الراجل هايبقى كويس مع انى معرفهوش ولا يعرفنى بس حسيت بإرتياح نفسى كدا .. المهم بقيت أزور الراجل ده يومياً لغاية

قصه شوف رب العباد لما يحب Read More »

امرأة بـ100 رجل ..الحاجة ” فريال” تقود سيارة نقل ثقيل لكسب العيش ” انا ارجل من جوزى و ربيت عيالى بالحلال” في قصة كفاح ابكت كل من سمعها..💥💥شاهد قصة كفاح الحاجة ” فريال “

في سن الـ16. وفقًا لتصريحاتها عبر أحد اللقاءات عبر مواقع التواصل الاجتماعي. وقالت: «انفصلت لشدة قسوة الإنسان ده عليا، وأنجبت خالد ابني، ورجعت لخالتي تاني وعشت معاها وفكرت استقل بنفسي ومتجوزش تاني أبدًا».  وأشارت «الحاجة فريال» أنها ذات يوم رأت سيدة تقود تاكسي، وهو ما حفزها للتوجه نحو مدرسة القيادة وتعلمت خلال3 شهور السواقة

امرأة بـ100 رجل ..الحاجة ” فريال” تقود سيارة نقل ثقيل لكسب العيش ” انا ارجل من جوزى و ربيت عيالى بالحلال” في قصة كفاح ابكت كل من سمعها..💥💥شاهد قصة كفاح الحاجة ” فريال “ Read More »

قصه ست كبيره

حلقها بقولك طلعي الفلوس اللي معاكي بدل ما ادب..حلك بنتك قدامك دخلت وراه واتسحبت من غير ما يحس بيا ولقيت دراعي على رقبته من وراه خنقته بكل قوتي ومسكت ايده ..لكنه ضربني بكوعه في جنبي …ورجع بضهره بيا بسرعه وخبطني في الحيط ..مسكت الشال بتاعه ولفيته بسرعه على رقبته ..ونزلت فيه ضرب بكل قوتي لغاية

قصه ست كبيره Read More »

” عمرك ما هتتعلمي من غلطك ” 😠

بمشاعر أبوية! كانت كل ما تبوَّظ حاجة أقولها ” فداكِ ” فتيجي المرة اللي بعدها تطعلها أحسن مليون مرة! لما حاجة تتكسر منها كنت بقولها ” تعيشي وتكسري ” فكانت بتركز أكتر المرة اللي بعدها.. الست طلعت بسيطة جدًا بطبيعتها. كل اللي محتاجاه من الدنيا شخص مقدرها.. تغور كنوز الدنيا قدام شخص حنين! ” يهزمنا

” عمرك ما هتتعلمي من غلطك ” 😠 Read More »

سكريبت .. إنتي طالق 😮الجزء الخامس والاخير

لحد ما قررت اتشجع واكلمها _آلاء =نعم _عندكو شامبو لا ده احنا هنهزر بقي _تتجوزيني = اي وليه في اي _اي دي عايز اتجوزك =ليه دي عشان بحبك ماهو مش بس حسن اللي بيحبك لا ده وكمان ابوه بيحبك _لو وافقت هظلمك =لو ظلمي ع ايدك موافق اتظلم طول عمري _مش بخلف وعمر ماهيكون عندك

سكريبت .. إنتي طالق 😮الجزء الخامس والاخير Read More »

سكريبت .. إنتي طالق 😮الجزء الرابع

حاسس ان اخرتها هتكون حلوه بليل خلصت شغل ورجعت البيت دخلت ع شقتي داده حضري العشا اعبال مااغير حسن ي حسن اسف ي الاء ماكنتش اعرف انك هنا طمنيني عليكي الحمدلله بخير بابي بابي وحشتني ع فكره وانت كمان ي حبيب بابي يلا نتعشا عشان تخلص الهوم ورك. لا لا يبابا انا خلصت الهوم ورك

سكريبت .. إنتي طالق 😮الجزء الرابع Read More »

سكريبت .. إنتي طالق 😮الجزء الثالث

عمل كده عشانك عشان يبين حقيقته القذره. الحمدلله ع كل حال ناويه تعملي اي ي الاء؟ مش عارفه انا ما بقتش عارفه حاجه خالص انا حتي مش عارفه هروح فين؟ بس انا عارف في عماره والدي ووالدك اشتروها زمان مع بعض العماره دي لسه موجوده باباكي باع كل الشقق اللي فيها لولدي معادا شقه واحده

سكريبت .. إنتي طالق 😮الجزء الثالث Read More »

سكريبت .. إنتي طالق 😮الجزء الثاني

ماتتعبيش تاني انا مش عايزك تتعبي وتروحي عند ربنا زي ماما وعد هتخليكي معايا ومش هتسيبني ي طنط. هاا وعد ي حسن مااعرفش ليه كنت مشدودالهم اووي كنت حاسه احساس غريب كأني عرفهم من سنين مش عارفهم صدفه لأ تاني يوم ف المستشفى ادخل ازيك ي استاذه آلاء الحمدلله ي دكتور علاء ع فين ي

سكريبت .. إنتي طالق 😮الجزء الثاني Read More »

قصه بعد 8سنوات من الفراق

وليس هذا فقط بل قالت أيضا أنهم سينتقلون من الحي. لقد كسر قلبي تكسيرا. هل يا ترى استيقظ ضميره؟ هل تمنى أن أكون فعلا ذلك الشخص الذي في باله لكي يطلب مني السماح؟ مهلا! إنه يتقدم نحوي “السلام عليكم هل يمكنني الجلوس بجوارك من فضلك”… حركت رأسي بمعنى نعم. وجلس بقي مهلة من الزمن وقال

قصه بعد 8سنوات من الفراق Read More »

قصه بعد ما دخلنا البيت الجزء الخامس

السكرتيرة وقال بتساؤل:  _أسماء عايز أسألك سؤال، إي أكتر حاجة ممكن تخلي الست تفرح وتُقع في حب واحد?  بصتلهُ بإستغراب وبعدين فكرت شوية وقالت:  =يعني، خاتم، سلسلة، ورد، شيكولاتة كدا يعني.  دخل المكتب بتاعهُ تاني وقعد يفكر. بالليل كنت قاعدة بتفرج على التليفزيون على فيلم رُعب ومضلمة الشقة وباكل لِب وسناكس، سمعت صوت باب الشقة

قصه بعد ما دخلنا البيت الجزء الخامس Read More »

قصه بعد ما دخلنا البيت الجزء الرابع

إبتسمتلي وقالت:  _معلش بقى مرة تانية، إنتوا عرسان جُداد ولازم منطولش.  بعد سلامات مشيوا، قفلت الباب وأنا خايفة ألف ورايا، إبتسمت بِبرائة ولفيت ولاقيتهُ واقف عادي وهادي وساند جسمهُ على الحيطة وكـَ عادتهُ حاطط إيديه في جيوب البنطلون، رغم إن كان شكلهُ عادي بس إتخضيت إنهُ واقف ورايا، وقولت وأنا بتنفس بعُمق ولسة مُبتسمة

قصه بعد ما دخلنا البيت الجزء الرابع Read More »

قصه بعد ما دخلنا البيت الجزء الثالث

إيدي بسرعة وشرب وقال بدهشة وهو بياخد نفسهُ:  _مين دي اللي خريجة سياسة وإقتصاد!!  بصتلهُ بسخرية وقولت:  =حضرتي.  شرب من الماية تاني وقال بعد ما عدل نضارتهُ:  _دا إزاي، اللي أعرفهُ عن بنات الريف إنهم مش بيتعلموا.  قربت منهُ شوية وقولت:  =إنت عايش في سنة كام، لأ طبعًا بنتعلم بس الفرق إننا مش بنخرج ومعظمنا

قصه بعد ما دخلنا البيت الجزء الثالث Read More »

Scroll to Top