رواية في بيتنا عروسه

قالها اه علام يا بنت الكلب ياللي زليتي علام وحطيتي راسه في الطين علام اللي ستر عليكي ومرضاش يفض-حك وانتي مصممه تمشي و-سخ وجايه تقابلي ع-شيقك يافا-جرة وطلع السك-ينه ضربها بيها في بطنها.. 😱
صافيه نزلت من عند الدكتور شافت صباح مرميه علي الارض والد-م مغرق الارض صرخت بعلو صوتها وسكان العمارة طلعوا علي صوتها وهي بتصرخ وماسكه في علام وتقوله قتلتها ليه ليه ق-تلتها ليه حرام عليك دي كانت جايه تقولك الحقيقه 😭😭. علام قالها حقيقه ايه انها وحده خ-اينه وشمال وجايه هنا تقابل عاشي-قها وانتي طلعتي زيها 😡 قالتله اخ-رس قطع لسانك ياحبببتي يا صباح 😭 ومسكه ايد صباح وبتعيط بجنون نزل الدكتور قالهم وسعوا وسعوا ياجماعه وبص للممرضة قالها اتصلي بل اسعاف بسرعه بص لصافيه قالها مين اللي عمل فيها كده..بصت لعلام وقالت له ال-حيوان ده هو اللي قتلها ومن قبلها عذبها عذاب محدش يستحمله وهي لسه عروسه 😭😭 الدكتور بص لعلام وقاله ليه عملت كده علام قاله دي وحده خا-ينه كانت جايه هنا تقابل عشي-قها فوق 😡 الدكتور قاله انت بتقول ايه دي مريضه من المرضي كانت عندي في العياده بتكشف وصافيه قالت قوله يا دكتور لما كشفت علي صباح لقيت ايه 😭

الدكتور قام وقف جمب علام وقاله انا كشفت علي مراتك وطلعت بنت بنوت لسه علام بصله بستغراب ودهشه وقاله بتقول ايه بنت بنوت ازاي انا كنت بنام معاها ومش بنت وكانت زيها زي اي مره شمال.. الدكتور قال لا مراتك كانت انسه ولا زالت انسه لسه الغشاء بتاعها مطاطي مبينف-ضش بسرعه لازم عمليه صغيرة علشان يتفتح واللي انت عملته فيها واغت-صابك ليها ده مأثرش فيه انت كنت بتأذيها وبس علام بص في الارض وعنيه مبرقه من اللي سمعه وهيت-شل والدموع مغرقه وشه ونزل قعد جمب صباح ع الارض مسك ايدها وحط ايده تحت راسها وضمها لصدرة وقالها سامحيني يا حبيبتي سامحيني انا مكنتش اعرف الغضب عماني والله يا صباح محبيت قبلك ولا هحب بعدك لو جرالك حاجه هم-وت نفسي ابوس ايدك قومي اوعي تموتي انا غلطان انا غلطان 😭😭 صافيه وعلام قعدين جمب صباح يعيطوا والاسعاف جات شالت صباح وعلام معاها مسبهاش والدكتور خد صافيه معاه في عربيته وراح ورا عربيه الاسعاف. الدكتور بص
لصافيه وقالها اهدي يا انسه ان شاء الله هتبقي كويسه. هي فين اهلها قالتله موجودين انا هكلمهم ومسكت الفون اتصلت بام صباح قالتلها واتصلت بام علام قالتلها ام صباح قعدت تصوت واخواتها كلهم جم وابوها وطلعوا ع المستشفي كلهم وام علام كمان جريت علي المستشفي ومعاها عيالها ومراتتهم.. كلهم وصلوا المستشفي لقيوا علام قاعد علي الارض ادام باب غرفه العمليات وصافيه والدكتور وقافين جمبه. ابو صباح مسك علام من هدومه وصرخ فيه وقاله ليه عملت كده ليه بنتي عملت ايه لو زعلتك كنت قولي وانا اجبلك حقك لاكن تقتلها ليه ليه وعلام بيعيط ومش قادر ينطق واخوات صباح مسكوه وعوزين يضربوه واخوات علام مسكوهم وكانوا هيمسكوا في بعض الدكتور زعق فيهم وحاشهم عن بعض وقالهم اللي بتعملوه ده مينفعش هنا بدل ما تدعولها دلوقت هي محتاجه دعواتكم وام صباح حضنه صافيه وبيعيطوا وام علام بتعيط هي واحسان وسلايف صباح وقفين علي جمب ودنهم في بوق بعض وبيتكلموا الكل قاعد علي اعصابه وكلهم متوترين

الا علام مقرر من جواه لو صباح ماتت هي-موت نفسه وراها.😢
ابو صباح بص لصافيه قالها فيه ايه يا صافيه احكيلي يا بنتي حصل ايه
صافيه حكيت لابو صباح كل حاجه من ليله الفرح لغايت الدكتور اللي راحوا له اللي واقف وبيسمع زيه زي اهلها وجات حته سلايف صباح اللي سمعوها وهي بتحكي لصافيه ومسكوها زله عليها وواخوات علام بصوا لهدي وسناء بصه غل وراحوا عندهم كل واحد مسك مراته ضربها بلقلم علي اللي عملوه في صباح وابراهيم كان هيرمي اليمين علي مراته وامه قالتله لا يا ابراهيم مراتك غلطت بس مش لوحدها كلنا غلطنا ياابني متغلطش انت كمان مراتك حامل ياابني كفايه اللي احنا فيه 😭 سكتوا كلهم وصافيه كملت كلام لغايت ما وصلت عند حته الدكتور واللي قاله الدكتور ان صباح شريفه ولسه بنت ابو صباح بص للدكتور وقاله صحيح يا دكتور انا بنتي ساليمه الدكتور
قاله ايوه ياحج بنتك زي الفل صاغ سليم ولو مش مصدقني لما تقوم بلسلامه اكشف عليها في اي حته وهتتاكد من كلامي ابو صباح قاله طب اومال ازاي يا دكتور ايه اللي حصل انا مش فاهم حاجه الدكتور قال اللي حصل لبنتك ده نتيجه جهل وخوف وعقد بنتك كانت صغيرة لا تفقه شيء عن امور الزواج والظاهر ان والدتها كمان مكنتش بتكلم معاها ولا بتفهمها كل حاجه وحتي جوزها زيه زيها جاهل ومعندوش خبره ولا حتي فكر انها مظلومه ولا فكر يكشف عليها علشان يطمن ده من كتر جاهله لاغي دور الدكاترة من الوجود واتصرف هو من دماغه وظلم البنت المسكينه اللي جوه دي والعيب مش فيهم لوحدهم العيب علي الاهل كمان.. امه اللي مفهماه ان البنت لازم تنزف دم علشان دي علامه الشرف بالنسبه ليهم والدخ-له تبقي بلدي علشان كلهم

يطمنوا ويرتاحوا لاكن يفكروا ان البنت دي ممكن تكون مظلومه وانها سليمه وانها متربيه لا كل همهم شويه الدم اللي بيتباهوا بيه لا حول ولا قوة إلا بالله طول ماالجهل كده هيكون فيه زي صباح كتير… ابو صباح بص لعلام وقاله انا مربي بنتي احسن تربيه وانت مش واخدها من الشارع كنت رجعهالي وانا كنت هوديها للدكتور واطمن عليها دي بنتي الوحيده يا عالم بنتي الوحيدة هتروح ضحيتكم منكم لله منكم لله وبص لام علام وقالها ذنب بنتي في رقبتكم كلكم حسبي الله ونعم الوكيل 😭 وام علام واحسان بيعيطوا والكل واقف علي اعصابه وعلام في ملكوت تاني بيفتكر اللي عمله في صباح والعذاب اللي عذبه ليها ويبكي بحرقه من قلبه ويقول يارب سامحني وخلي صباح تسامحني لو جرالها حاجه هموت ونبي يارب اديني فرصه اصلح غلطتي واعوضها يارب يارب 😭😭
باب اوضه العمليات اتفتح وطلع الدكتور الكل اتلفوا حوليه بلهفه وقالوا خير يا دكتور الدكتور قال اطمنوا يا جماعه الحمد لله لحقناها هي نزفت دم كتير بس الحمد لله السكينه موصلتش لاي عضو في بطنها كانت هتبقي مشكله كبيرة علام قاله يعني مش هتموت يا دكتور مراتي كويسه قاله لا مش هتموت يا سيدي اطمن احنا بننقل ليها دم وهتروح اوضه عاديه وتقدروا تطمنوا عليها عن اذنكم.. علام سجد ع الارض وشكر ربنا وراح باس ايد حماه ابو صباح وقاله سامحني يا حج انا غلطان سامحوني كلكم انا هصلح كل حاجه وهصلح غلطتي واوعدك يا عمي اني هخلي صباح اسعد واحده في الوجود ابوها قاله لما هي تفوق وتقوم بلسلامه تبقي تقرر هي عوزة تكمل معاك ولا لا واللي بنتي هتعوزة هعملهولها انا عمري ماهاجي علي بنتي واظلمها كفايه اللي حصلها.
يتبع….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top