رواية الجمال جمال الروح الفصل العاشر

طبعا ماما كانت مذهوله من الا بيحصل بيني وبين خطيب بنت عمي قدامها دا بس ماكنتش في حالة تسمح انها تسأل او تتكلم وكان كل الا شاغل بالها هو بابا وكانت عماله تدعيله وتطلب من ربنا يشفيه وهي بتبكي .. وقفنا قدام غرفة العمليات وقت طويل جدا ويوسف كان معاهم جوا غرفة العمليات وانا كنت […]

رواية الجمال جمال الروح الفصل العاشر Read More »

رواية الجمال جمال الروح الفصل التاسع

ضحكت وقالت يعني يوسف ابني عمره ماكان غامض ابدا وكان دايما بيضحك ويهزر وحياته كلها مليانه بالمفاجأت وكان كل يوم سفر من بلد لبلد تقدري تقولي انه لف العالم كله دا غير طبعا البنات الا كانوا ملين حياته هههه احمم هي قالت ايه قالت البنات ملين حياته صح ايوا قالت كدا نهارك مش فايت معايا

رواية الجمال جمال الروح الفصل التاسع Read More »

رواية الجمال جمال الروح الفصل الثامن

عيني كانت علي ايده الا كانت علي خصر بنت عمي بجد احساس صعب اوي وفجأه لقيته بيطلع خاتم الخطوبه ومسك ايدها برقه ولبسها الخاتم وسط سعادت الكل والخاتم دا كأنه سكينه غرزت في قلبي وبصيت لإيدي وملقتش فيها اي حاجه وافتكرت اني مش لابسه اي خاتم او دبلة جواز ولا معايا اثبات يقول ان دا

رواية الجمال جمال الروح الفصل الثامن Read More »

رواية الجمال جمال الروح الفصل السابع

وقفت وخرجت من عندها وانا حزينه علي حالتها دي وبفكر ياتري ايه الا حصل لأبنها عشان تبقى حزينه كدا معقول يكون مات……ممكن بس ليه يوسف قال انه ياسين اكيد في سر وهيظهر مع الايام بس المهم ان انا عرفت انا دلوقتي مرات مين ( يوسف مهران ) ماشي يا يوسف ودخلت اوضتنا وفضلت منتظراه اكتر

رواية الجمال جمال الروح الفصل السابع Read More »

رواية الجمال جمال الروح الفصل السادس

بجد كلامه بيدخل قلبي وبحس بسعاده وانا بسمع صوته بس نفسي افهم انا عايشه مع مين ..لقيته قام وقعد قصادي علي السرير وقالي ( انا الاتنين يا داليدا جسم يوسف جواه روح ياسين ) طب افهم انا ايه دلوقتي من الجنان دا وطبعا سألته وقولتله ( طب انا مرات مين فيكم دلوقتي انا مرات يوسف

رواية الجمال جمال الروح الفصل السادس Read More »

رواية الجمال جمال الروح الفصل الخامس

بصتله وانا مش مصدقه رقته واختياره للكلام الا بيدخل قلبي وبقيت مش عارفه ارد اقول ايه بجد كسفني جدا وكنت هموت من الخجل ..ضحك وقالي نفسك تروحي فين تاني .. مش عارفه ليه محسسني ان هو طالع من المصباح السحري وحسه انه عايز يحققلي كل امنيه ليا ودا شئ كان مفرحني جدا بصراحه لان اجمل

رواية الجمال جمال الروح الفصل الخامس Read More »

رواية الجمال جمال الروح الفصل الرابع

نزلت علي تحت والقصر كان فاضي وكئيب وكأنه بيت للاشباح وكان واسع بطريقه مخيفه وفضلت ادور فيه عن اي حد وانادي واقول يا بشر يالي هنا ولقيت واحده وقفت قدامي بطريقه خضتني وصرخت في وشها وقولتلها انتي طلعتيلي منين قالتلي تحت امرك قولتلها بقولك انتي طلعتيلي منين قالتلي برضه تحت امرك ..قولت ايه الملل دا

رواية الجمال جمال الروح الفصل الرابع Read More »

رواية الجمال جمال الروح الفصل الثالث

بصلي بنظره غريبه قوى وقالي بصوت رعب قلبي ::: كل حاجه قدامك هنا حقيقيه الا حاجه واحده هي الا مش حقيقيه بصتله وانا منتظره اعرف ايه الحاجه الا مش حقيقيه ولقيته بيقول بطريق غريبه ::: انا الحاجه الا مش حقيقيه هو قال ايه يعني ايه هو مش حقيقي بجد خوفني وبعدت عنه وقولتله قصدك ايه

رواية الجمال جمال الروح الفصل الثالث Read More »

رواية الجمال جمال الروح الفصل الثانى

دخلت ماما المطبخ تكمل الا كانت بتعمله وانا مسكت تليفوني وقعدت قدام التلفزيون اتفرج علي اي حاجه تسليني وبعد ساعتين لقيت بابا رجع من شغله بدري عن كل يوم وعمال يبصلي بتوتر سألته في ايه لقيت توتره بيزيد وبص للأرض وقالي (مبروك) طبعا ضحكت وقولتله مبروك علي ايه يا بابا هو انا نجحت تاني ولا

رواية الجمال جمال الروح الفصل الثانى Read More »

رواية الجمال جمال الرواح كامله جميع الفصول

كنت رايحه بيت عمي وعلي فكرة ماما بعتتني عندهم بحجه غير مقنعه وانا كنت مستغربه بس بصراحه انا اتخنقت من قاعدة البيت وقولت اروح اقعد معاهم شويه ولقيت مرات عمي عماله تغمز لبنتها وتشاور بعنيها عليا وحسيت ان في حاجه بتحصل انا مش فهماها وعشان كدا وقفت واستأذنت منهم عشان امشي ولسه بفتح باب شقتهم

رواية الجمال جمال الرواح كامله جميع الفصول Read More »

قصتنا تشبة بعضنا الجزء الثامن والاخير

كلامه،نظراته، لمعه عيونه وهو بيتكلم عني وكأني حلم بالنسباله كلها كانت أشياء تخطفني وتخلي قلبي يعلن بكل استسلام الامان لشخص كان غريب عني من كام ساعه بالتقريب ! -انتي كويسه مسحت دمعه نزلت من عيوني وانا بهز راسي بابتسامه: -الحمد لله رد بقلق: -انتي بتعيطي ليه؟؟ -لا مش بعيط انا كويسه -متأكده؟! -جدًا -طب موافقه

قصتنا تشبة بعضنا الجزء الثامن والاخير Read More »

قصتنا تشبة بعضنا الجزء السابع

-هي السجاده لونها حلو للدرجادي ؟ قالها يوسف بمرح واحنا قاعدين لوحدنا بعد ما بابا سابنا نتعرف اكتر علي بعض رفعت راسي أبص في عيونه وانا ببتسم بتوتر: -ا اه حلو -انتي بتحبي اللون اللافندر ؟ رديت بتلقائيه: -جدا انت مش بتحبه؟ -امممم مش اوي بس مستعد احبه لو أنتي بتحبيه ابتسمت بخجل وانا بحط

قصتنا تشبة بعضنا الجزء السابع Read More »

قصتنا تشبة بعضنا الجزء السادس

-ومش جايز يكون مش هو -مش هتخسري حاجه لو جربتي -هخسر كتير اوي،مشاعر،دموع،طاقه -ليه بتقدري البلا قبل وقوعه -عشان اللي مريت بيه مكانش هين أبدًا -للدرجادي خوفك مانعك بالرغم من كل الكلام الكويس اللي اتقال عن يوسف ؟؟ ضحكت بسخرية وانا ببص قدامي: -طب ما الاتنين اللي كنت مخطوبالهم قبل ما اعرف يونس الناس قالت

قصتنا تشبة بعضنا الجزء السادس Read More »

قصتنا تشبة بعضنا الجزء الخامس

-سمعت أن في شيخ اسمه يوسف بيحفظ قرءان مش كنتي عايزه تحفظي انتي واختك يا ايمي قالتها ماما واحنا قاعدين علي الفطار ليا انا ولمار بلعت اللقمه اللي في بوقي بصعوبه: -هه ا اه ايوه ياماما بس يعني اصل… -اصل ايه ؟ -اصل يعني اصل هو راجل وكده وواعتقد انا ولمار مش هنرتاح معاه احنا

قصتنا تشبة بعضنا الجزء الخامس Read More »

قصتنا تشبة بعضنا الجزء الرابع

-مفيش حاجه اسمها صدفه -يعني ايه -في اقدار مش صدف،وبالمناسبه انتي اللي كاتبه الكلام ده بأيدك في روايتك اللي بيقرأها يوسف دلوقتي اتنهدت تنهيده حزينه وانا ببص ليوسف اللي كان شكله مندمج اوي مع الروايه لدرجه انه مش واخد باله أن الفون بتاعه بيرن ! وفجأه انتبه للصوت واول ما شاف الاسم ملامح وشه اتبدلت

قصتنا تشبة بعضنا الجزء الرابع Read More »

قصتنا تشبة بعضنا الجزء الثالث

-مالك ياحبيبي انت تعبان -احم ل لا ياروحي نمشي؟! ابتسمت ابتسامه رقيقه: -نمشي مشينا في قدامها واحنا شابكين ايدينا في ايد بعض لحد ما بعدنا عن المكان اول ما بعدنا سحبت ايدي من أيده بتوتر -انا انا مش عارف اشكرك ازاي،ا اطلبي اي حاجه وانا هنفذهالك و…. قاطعته بابتسامه رقيقه: -انا مش عايزه حاجه عن

قصتنا تشبة بعضنا الجزء الثالث Read More »

قصتنا تشبة بعضنا الجزء الثانى

.صرخت بجن*ون وهستريه وانا برمي بكسر كل حاجه قدامي: -انت حقييي**ييير انت جبررررروت انا بكرهك انا بكرهك يا يونس علي قد ما حبيتك هكررررهك حسبي الله ونعم الوكيل فيك،عمري ما هسامحك،هاخد حقي منك قد ربنا -حمد لله علي السلامه ياقمر فتحت عيوني بتعب وانا ببص حوليا باستغراب لقيت نفسي في اوضه مستشفي متعلق في أيدي

قصتنا تشبة بعضنا الجزء الثانى Read More »

قصتنا تشبة بعضنا

كنت في البيوتي سنتر يوم فرحي وجاهزه ومستنيه العريس، رنيت عليه بدل المره الف لكن مفيش رد وفجأه اتبعتلي ماسدج واول ما شوفتها الدنيا لفت بيا “انا اسف مش هقدر اتجوزك ” فضلت بقرأ الماسدج اكتر من مره وانا مش قادره استوعب اللي عيني شيفاه قعدت علي اقرب كرسي بوهن وصدم#مه وانا ببص قدامي والدموع

قصتنا تشبة بعضنا Read More »

خطيبي طما ع الجزء السادس والاخير

هيا دي هديه تجيبيها لحد اصلا معلش مش هعرف اشوفك انا كدا كدا هرميهم في الزبالة ) قلت لا دول بتوعي انا عايزهم قالت لي انا هرميهم في الزباله وراحت قافله السكه في وشي . . خطيبي الطما ع رنيت عليه قلت له عايزه حاجتي قالي عايزهم تعالي البيت عندنا خديهم قلت له لا زي

خطيبي طما ع الجزء السادس والاخير Read More »

خطيبي طما ع الجزء الخامس

انا هنا الدم وقف في جسمي ايه الي هوا بيقوله دا قلت له لا طبعا انا عمري ما اعمل كدا قالي شفتي انت اصلا بياعه وملكيش امان انت لو بتحبني فعلا زي مابتقولي كنتي قلتي ايوه مش لا واخترتي الشخص الي بيحبك مش اهلك ! قلت له انا مش هعمل حاجه حرام راح قايلي خلاص

خطيبي طما ع الجزء الخامس Read More »

خطيبي طما ع الجزء الرابع

المهم فضلت باصه ومصدومه بعدين قالي خلاص حصل خير حصل خير المهم خلصنا اكل والشيك جه وطلع ١٥٠ المهم راح قايلي مش معايا فلوس ! وفي نفس الوقت انا اتحرجت رحت مطلعه فلوس من شنطتي وحاسبت الراجل خطيبي طما ع واحنا مروحيين لقيته بيقولي انت معاك فلوس منين قلت ماما وبابا مديني فلوس قالي معاك

خطيبي طما ع الجزء الرابع Read More »

خطيبي طما ع الجزء الثالث

مره بنتكلم فراح قايلي عندك ايه غير الموبايل الي في ايدك دا ( طبعا انا بكل هطل وبكل حسن نيه والله قلت له عندي لاب توب ) قالي فين دا افتحي الكاميرا كدا وريهولي فتحت ورتهوله قالي ماشي اما اجي عندكم ابقي ادهولي قلت له انت عايزه في ايه قالي في الشغل محتاجه المهم انا

خطيبي طما ع الجزء الثالث Read More »

خطيبي طما ع الجزء الثانى

لقيته زعل وقالي مش احنا واحد و و و و من الكلام دا المهم فتحت الكاميرا قالي وريني التسريحة فوريته التسريحه قالي ايه دول الي عليها قلت له برفان وزيت للشعر قالي طب انا عايزهم قلت له بس دول بتوع بنات قالي مش مشكله اعتبريها هديه منك ليا بعدين قالي وريني كدا دولابك المهم قلت

خطيبي طما ع الجزء الثانى Read More »

خطيبي طما ع

جماعة انا هكتب لكم الي حصل معايا وعارفه اني غلطانه والله لكن انا جوايا نار ومبدأتش استوعب اني غلطانه غير بعد فتره من الخطوبه .. اتعاملت بطيبه وحب وعقلي مكنش معايا كنت بتعامل بطيبه مني للأسف عشان كنت فرحانه اني اتخطبت ولقيت شخص يحبني و قلت اهله زي اهلي ياريت ارجوكم تفهموني واحد شافني هوا

خطيبي طما ع Read More »

Scroll to Top