سكريبت “ خديجة بنت قلبي ” الجزء الرابع والاخير

_ بخير. _ متأكده ؟ كررت سؤالي تاني. _ هزت رأسها بنفي وبكت. قربت منها وضمتها بحنان، بكت أكتر وفضلت ترتجف من فرط بكائها. _ إنهاردة في المواصلات حصلي موقف زبالة ومسكت دموعي بالعافية. _ إيه اللي حصل ؟ _ قعدت عادي وكان الكرسى اللي جمبي فاضي، جه راجل كبير في السن قام من مكانه […]

سكريبت “ خديجة بنت قلبي ” الجزء الرابع والاخير Read More »

سكريبت “ خديجة بنت قلبي ” الجزء الثالث

_بابا قالت جملتها بصوت واطي، بصيتلها لاقيتها ماسكه ورقة، وبتبص للأرض بخجل، قابلتها بنظرات قلقه وقلت… _ تعالي يا خديجة في إيه ؟ _ انهاردة عطونا ورقة الرغبات، المفروض نحدد الشعبة اللي حابين نختارها. _ هاااا وبعدين قولي اللي في قلبك. _بصراحة أنا عارفة إن حضرتك وماما عاوزيني أدخل علمي بس أنا مش عاوزة، أنا

سكريبت “ خديجة بنت قلبي ” الجزء الثالث Read More »

سكريبت “ خديجة بنت قلبي ” الجزء الثانى

_ ممكن بقا تبطلي بكا مبحبش اشوفك بتعيطي. _ أنا بحبك وبحب تواديني. _ يلا يا ديجا. _ هتوديني ؟ قالتها فرحة، رديت وقلت.. _ على أساس إني بعد الكلمتين الحلوين دولي أقدر أقول لأ. ضحكت بفرحة وعطيتني شنطتيها عشان اشيلها، بصيتلها بغيظ وبعيدن بصيت لرحمة لاقيتها بتبصلي برجاء، فأخدت الشنطة وأخدتها للحضانة. في ليلة

سكريبت “ خديجة بنت قلبي ” الجزء الثانى Read More »

سكريبت “ خديجة بنت قلبي ” بقلم شيماء الصيرفي

_هتسميها ايه. قالتها أختي بفرحة وهي بتديني بنتي، بصيت لعيونها البريئة وقلت…. _ هسميها خديجة علىٰ اسم جدتها أم المؤمنين، عشان ربنا يكرمها بكرمه زي ما كرم السيدة خديجة برسولنا الكريم. نهيت جملتي شيلتها بين إيدي، قعدت بها في ركن بعيد عن الكل، أذنت في ودنها، بعد ما أذنت زادت هدوء وراحة فوق هدوءها. مكنتش

سكريبت “ خديجة بنت قلبي ” بقلم شيماء الصيرفي Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء السادس عشر والاخير

الظابط ومعاه جاسر وقال الظابط _حلوه قوي الكلام ده يا استاذه سلمى اتفضلي امشي قدامي سلمي _ معقول هونت عليكي تحبسيني والله يا اسراء ما تعرفي انا هعمل فيكي ايه وبعدها اخدتها البوليس ومشي اسراء _ ليه عملت كده يا جاسر انا ما كنتش عايزه اختي يجرلها حاجه برده جاسر _ طيب اسمعي الريكورد ده

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء السادس عشر والاخير Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الخامس عشر

بص علي اسراء تاني وبعدين طلع من الاوضه وقفل الباب وهو بيبص لعزيزة بغضب جاسر: لمي حاجتك واطلعي برا عزيزة: بس يا بيه… جاسر مقطعا بغضب: بقولك لمييي حاجتك وغوري من هنا لمت حاجاتها فعلا ولسه كانت لسه هتطلع من الباب جاسر وقفها جاسر: متنسيش تقولي للمشغلكي ان فاضلها تكة بس وتبقا في السجن.. يلا

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الخامس عشر Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الرابع عشر

عم محمد _ راي تروح تقولها انك بتحبها احسن من اللي انت بتعمله ده جاسر _ مش وقته كل حاجه لوقتها وبعد مرور شهر على نفس الحال والوض جاسر. ها ياعم محمد الكرسى بتاعى فين عم محمد. ملهوش داعى يا رميو مجاتش النهارده جاسر. ايه مجاتش؟ عم محمد. اه مجاتش.. ها هتدخل ولا هتمشى جاسر.

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الرابع عشر Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الثالث عشر

سالم: انا قولت احزرك منها.. خالي بالك كويس وصل لسالم رسالة من جاسر انه يمشي سلمي: انت عرفت ازاي الكلام دا سالم:.. ها.. ما هي اللي كانت عايزني اساعدها في دا.. بس انا طبعا رفض سلمي: شكرا اوي ليك يا سالم سالم: طيب هستأءن انا بقا بصت سلمي لسالم بمكر وراحت واقفت علي السلم وجاسر

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الثالث عشر Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الثانى عشر

جاسر: اكيد انت تعرف سلمي الجيار سالم برتباك: اه.. اعرفها جاسر: امتي اخر مرة قبلتها!! سالم: هو.. هو حضرتك بتسأل ليه جاسر: رد علي قد سؤالي! سالم: انهارده جاسر: لأ… اللي شوفتها انهاردة مكنتش سلمي سالم بصد@مة: اومال مين!!!! جاسر: اختها التوأم اسراء!! سالم: ايه.. ازاي!!! جاسر: اللي اسمها سلمي دي مكرة كبيرة وصرقت هاوية

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الثانى عشر Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الحادى عشر

اسراء باستهذاء. معلش بقا زى ما انت شايف كان نفسنا نضايفك بس زى ما انت شايف مفيش قهوه سالم. كدا طب ماشى همشى دلوقتى واجيلكم وقت تانى تكونوا جيبتوا فيه قهوه اعرف ردك ف اللى قولته اسراء. ماشى هنشوف.. مع السلامه سالم. مع السلامه ياستهم اسراء. عزيزه يعنى حى الوراق كله مفهوش مكان بيبع قهوه

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الحادى عشر Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء العاشر

جاسر _ وهو انتي خايفه من ايه هو يعرف حاجه عنكم عشان خاطر يقولها سلمي _ سالم كان عايز يتجوزني وانا كنت رافضه جاسر بصد@مة. ايه كان عايز يتجوزك ازاى يعنى طبعا هو مفكرها انتى وممكن يعرض عليها الجواز تانى سلمي طبعا.. المصيبه بقا لا توافق هتبقا مصيبه سوده عاى دماغنا جاسر. مصيبه سوده؟ ليه

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء العاشر Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء التاسع

علي طول عزيزه _ عيني يا ست الكل والله ما تخافي وبعدها قفلت معاها وعدا كام يوم واسراء مكنتش بتخرج من اوضتها خالص ودخلت ليها عزيزه عزيزه _ في ايه بالظبط يا استاذه سلمى انتي مش بقيتي تخرجي من الاوضه دي سلمي _ انا مخنوقه ومتضايقه علشان خاطر حاسه ان انا مش فاهمه اي حاجه

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء التاسع Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الثامن

سلمي _ اظن انا عملت معاكي الصح قوي متنسيش ان انا كل ما اشوفك افتكر اللي حصل لحمزه ارجوك انتي لازم ترجعي بيت بابا وانا اخلي حد معاكي علشان ياخد باله منك اسراء _ على العموم خلي حد يوديني البيت لان انا ما اعرفش اي حاجه عنه سلمي _ حاضر وبعدها بعتت واحده مع اسراء

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الثامن Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء السابع

جاسر _ انا عايز البصمة بتاعت حضرتك عشان اكشف عنها واشوفها مطابقة لبصمة القسيمة ولأ بصت سلمي بصد@مة نتيجة كلام جاسر سلمي _ عايز اي يا جاسر ايوه انا سلمي مش اسراء جاسر _ عمر ما تخميني طلع غلط كنت حاسس بكده سلمي _ المهم طلباتك اي معاك لحد مليون جنيه جاسر _ هو انتي

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء السابع Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء السادس

الراجل ــ شوفت اهو انت اللى بتقاطعنى وبتضيغ ف الوقت وبعدين زعلان ليه ماكلها كليات قمه جاسر _صبرنى يارب اخلص مفيش وقت جاسر ــ ماشى يا دكتره ركز معايا كويس هما عايشين ف منطقه شعبيه اسمها الوراق بالنسبه للابله اسراء خريجه كليه تجاره انجلش دى ولا اسمها والابله سلمى طلعت من الكليه عشان لامؤاخذه فاشله

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء السادس Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الخامس

اسراء بصدم#مه _ انا لاقيت الشغاله طلعت تجيب طلبات البيت قولت اقدم انا واجب الضيافه جاسر باستغراب من رد فعل سلمى. عادى يامدام سلمى محصلش حاجه لكل دا سلمى وهى بتحاول تدارى على الموقف سلمى. انا بس مكنتش عايز اتعبها وعشان ترتاح انتى عارفه انك لسه طالعه من المستشفى جاسر ف نفسه. مستشفى ايه هى

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الخامس Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الرابع

سلمي _ الو ايوه ازاي حضرتك عامل ايه المحامي _ هو حضرتك فين يا استاذه اسراء مش انا قلت لك عايزين نقعد مع بعض انا فتحت الوصيه وانتي لازم تعرفيها سلمي _ بصراحه انا حالتي النفسيه وحشه جدا ممكن تيجيلي في اسكندريه انا قاعده في فيله حمزه المحامي _ اللي تشوفي مسافه السكه واكون عندك

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الرابع Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الثالث

اسراء _ ايه ده ازاي ده انتي شبهي قوي هو انت اختي صح سلمي _ معقول يا حبيبتي مش فاكره اي حاجه كده هو ازاي ده حصل اسراء _انا مش فاكره اي حاجه بس هو انا ليه كنت مسافره مع جوزك سلمي _ كنتم رايحين يا حبيبتي تخلصوا شغل لان انتي شغاله عندنا في الشركه

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الثالث Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الثانى

حمزه رن ورد عليه وكانت الشغاله اللي عندو حمزه _ خير يا نرجس فيه اي نرجس _ انسه سلمي جت الفيلا وبصراحه كده عامله تتكلم معانا ب اسلوب وحش حمزه _ معقول طيب معلش يا نرجس استحلمي بس عقبال ما ارجع من السفر واوعدك ان انا هيبقى ليا كلام تاني معاه نرجس _ لا واحنا

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” الجزء الثانى Read More »

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” كاملة جميع الفصول بقلم هويدا زغلول

اسراء _ طول الوقت ده عامله تضحكي عليا وعلي الناس وعلشان أنا فقد الذاكره مفهماني انك انتي أنا سلمي _ انتي اخدتي كتير من الدنيا وانا جت ليا الفرصه أن اخد شويه من النعيم اللي انتي فيه لو انتي مكاني كنتي عملتي كده وقبل ما نبدا الحكايه دي اسراء واختها سلمي اخوات تؤام عايشين مع

رواية ” تؤامي سرقت حياتي ” كاملة جميع الفصول بقلم هويدا زغلول Read More »

سكريبت ” عائلتي ” الجزء الخامس والاخير

_ كنت بقدم استقالتي. نهيت جملتي لاحظت إن معالم وشه اتغيرت ١٨٠ درجة من الغضب للفرحه، ابتسمت وقلت… _ بيتي وولادي محتاجيني من الشغل مليون مرة والحمدلله حالنا المادي كويس مش محتاجين فلوس عشان اشتغل. سكت ثواني وبعدين اتكلمت بخزي وقلت… _ كنت تافهه لما اتأثرت بكلام السوشال والنسوية وإن كل ست لازم يبقى ليها

سكريبت ” عائلتي ” الجزء الخامس والاخير Read More »

سكريبت ” عائلتي ” الجزء الرابع

قالها يوسف وهو ماسكني وبيحاول يهديني. _ إبني كان هيموت،شوفته نايم ازاي لا حول ليه ولا قوة. قلت كلمتي بصوت مليان قهر وأنا بدفن نفسي في صدر يوسف،طبطب عليا بحنين وقال… _ لعله خير،رب الخير لا يأتي إلا بالخير كله، الحمدلله الدكتور قال إننا لحقناه بسرعة. بعدني عن حضنه ومسح دموعي وقال… _ كفاية أفكار

سكريبت ” عائلتي ” الجزء الرابع Read More »

سكريبت ” عائلتي ” الجزء الثالث

سكريبت ” عائلتي ” بقلم شيماء الصيرفي موقع أيام نيوز خرجت من أفكاري على جرس الباب بيرن،قلت أكيد دا يوسف خلص مشواره وجه. خرجت أستقبله،لاقيته جايب معاه طبق حلويات،عطهولي وطلب مني أطلع منه ناكل كلنا. دخلت المطبخ وأخدت شوية حلويات حطيتها في طباق وعملت عصير مانجو. خرجت وقعدنا ناكل كلنا وأحنا بنسمع المسلسل. _ حمزة

سكريبت ” عائلتي ” الجزء الثالث Read More »

سكريبت ” عائلتي ” الجزء الثانى

روحنا النادي وبدأو التمرين وأنا عيوني عليهم بالأخص حمزة لاحظت إنه تعب بسرعة مش زي الأول كان بيبقي أسرع من كده، للحظة أخدت بالي إنه خس كتير عن الأول، معرفش ازاي مختش بالي من حاجة زي دي. بصيت على يامن أخوه ورجعت أبصه تاني لاقيته لسه واقف مكانه وضامم رجليه وبيبص حوليه بكسوف، للحظة خوفت

سكريبت ” عائلتي ” الجزء الثانى Read More »

Scroll to Top