رواية بنت المنياوي

هشام : انتي بتتكلمي جد
نورسين : عزززززت .. عززز
ولسه هتكمل هشام حط ايدها علي بوقها
هشام : ياخساره للدرجه دي انا مابقيتش اهمك
نورسين شالت ايد هشام من علي بوقها
نورسين : ماتبصش فوق تاني ياهشام لما تحب بعد كده حب علي قدك بلاش تبص لاسيادك
هشام ضر@ب نورسين حته قلم علي وشها من غيظه وطلع وسابها ومشي
وقتها نورسين قعدت في الارض ورمت الفستان من ايدها وقعدت عليه وبقت تعيط
هشام مشي اليوم ده وهو مخنوق جدا ومش شايف قدامه لدرجه ان العربيات كانت هتخبطه
اللي سايق العربيه : مش تفتح يا اعمي
هشام بصله كده وهو تايه مش شايف فعلا قدامه زي ما يكون اتعمي ومش شايف حد قدامه غير صوره نورسين وهي بتقوله بلاش تبص لاسيادك بعد كده
ومن كتر ما هو مش عارف يروح فين راح لصاحبه اللي في الحاره
صاحب هشام : اهلا .. اهلا ياهشام ليك وحشه ياراجل
هشام : ينفع اقعد عندك هنا لحد بكره
صاحب هشام: ياعم انت تقعد طول العمر مش بكره بس
قلمي مآآهي آآحمد
صاحبه الاوتيل : نورسين هانم مالك قاعده كده ليه وبتعيطي ليه
نورسين : انا انا عايزه اروح
صاحبه الاتيليه: طيب علي الاقل قيستي الفستان
نورسين: ايوه .. ايوه كويس بس خليني اروح
صاحبه الاتيليه: طبعا اتفضلي
نورسين ركبت عربيتها وروحت
بقلمي مآآهي آآحمد
فاروق : عرفت هتعمل اي
البودي جارد: ماتقلقش يافاروق بيه هجيبهملك الاتنين حيين
فاروق : برافو عليك
انت عارف مكان المخزن اللي هنا هتجيبهملي من غير ما حد يحس بيك
البودي جارد: اعتبره حصل
البودي جارد راح البلد بتاعت هشام وهناك اول ما شاف لقي ياسين وكان لوحده محدش معاه
ياسين: انتوا مين وعايزين اي
البودي جارد: انت ياسين
ياسين : ايوه انا
البودي جارد: فين اخوك هشام
ياسين : مش هنا سافر علي مصر انتوا مين
البودي جارد: فاروق بيه عايز يردلك هديتك

وضرب ياسين روسيه علي دمااغه راح لدنيا تانيه خالص
البودي جارد: الوو ايوه يافاروق بيه ياسين كان لوحده هشام في مصر مش في البلد
فاروق:
البودي جارد: حاضر يافاروق بيه احنا جايين
فاروق:
البودي جارد: ماتقلقش يافاروق بيه محدش هيشوفنا واحنا داخلين هندخل من الباب اللي ورا
فاروق قفل الفون وكان متعصب جدا ان هشام مش معاهم
راح رامي الفون في الحيطه من كتر عصبيته
ومش عارف يجيب هشام ازاي
فون هشام علي طول مقفول وقافل علي نفسه الاوضه اللي عند صاحبه ولا بياكل ولا بيشرب واخيرا جه يوم الفرح بتلع نورسين بالنهار
وهشام فتح تليفونه واول ما فتحه لقى ابوه بيتصل
هشام : الوووو يابويا ماتقلقش يابويا انا كويس
عم حجازي:
هشام : اي انت بتقول ايه بقاله يومين مش باين
عم حجازي:
هشام : طيب يابويا انا جاي هركب القطر وجاي
هشام قام عشان يلبس بسرعه وهو بيلبس
صاحب هشام: رايح فين ياصحبي
هشام: لازم امشي حالا اخويا مش باين
هشام كان بيلبس وهو مستعجل جدا بيبص لقي فونه رن
هشام لقى رقم غريب
صاحب هشام: مين
هشام : مش عارف رقم غريب
صاحب هشام : طيب ماترد يمكن يكون اخوك ولا حاجه
هشام رد بسرعه
هشام : الوووو
فاروق :
هشام : هو مالهووش ذنب في حاجه انت كل مشكلتك معايا انا خلص حقك مني انا
فاروق:
هشام : انا جاي .. جاي بس اوعي تعمله حاجه
هشام قفل الفون بسرعه
صاحب هشام : رايح فين ياصحبي
هشام : مافيش وقت احكيلك
صاحب هشام: مش هينفع اسيبك كده غير لما تقولي حصل اي وابقي معاك كمان
هشام حكي لصاحبه علي كل حاجه
صاحب هشام : تمام انا هبقي معاك ولو حصلك اي حاجه او اتأخرت هبلغ البوليس علي طول ماتقلقش انا في ضهرك
هشام راح هو وصاحبه .. وصاحبه دخل من الفيلا في وسط تجهيزات الفرح وبقي مراقب المخزن اللي هشام دخله بسرعه
واول ما هشام دخل
فاروق: اخيرا شرفت ياهشام بيه وراح ضربه حته بونيه في بطنه جابته الارض
هشام : اااااه

close

فاروق : انت لسه شوفت حاجه ده انا هوريك
فاروق فضل يضرب في هشام هو والبودي جارد لحد ما كل حته في جسمه بقت تجيب د,م
صاحب هشام قلق عليه بيبص لقي نورسين في اوضتها ونازله
صاحب هشام: ( في نفسه ) مش دي البت اللي جت مع هشام قبل كده الشقه .. ايوه هي
صاحب هشام جرى بسرعه عشان يحكيلها عن اللي حصل
صاحب هشام: انتي فكراني
نورسين : انت مين ودخلت هنا ازاي
صاحب هشام: انا دخلت هنا علي اني جرسون بنظم معاهم الفرح وانا صاحب هشام اللي جيتي معاه قبل الشقه بتاعتي اللي في الحاره
نورسين : هشام😳
صاحب هشام: ايوه هما دخلوه المخزن هو واخوه ومن وقتها وانا معرفش عنهم حاجه
نورسين :جريت بسرعه علي المخزن اللي هشام فيه
وصاحب هشام بلغ البوليس
نورسين : فاروق انت بتعمل اي يافاروق
فاروق : مسكها من شعرها
فاروق : انتي اللي بتعملي اي هنا ومين قالك اني هنا
نورسين : سيبهم ياهشام .. سيبهم عشان خاطر ربنا
فاروق : كويس انك جيتي برضوا عشان ادي لياسين باشا هديته قدامك زي ما ادهاني قدامك
هشام : اعمل فيا اللي انت عايزه بلاش هو
فاروق: ضحك ضحكه سخريه وجاب طوبه وضرب ياسين علي دمااغه بكل عزمه
هشااااام : يااااااااسين
ياسين وقتها ساح في دمه وهشام فك نفسه بسرعه وجري عليه وعمال يفوق فيع وينادي عليه بس خلاص كان راح فيها ومقدرش يتحمل الضربه
والبوليس جه لقي هشام ماسك اخوه وماسك الطوبه ومابيتكلمش
الفرح اتقلب لميتم وعم حجازي ومامته جم ومكانش معاهم حتي حق محامي
وفاروق بقي يتهم هشام في قت.ل اخوه وانه كان بيحجز مابينهم وبقي كلمه فاروق قدام كلمه هشام
والشهود جم
القاضي نادي علي الشاهد الاول
القاضي : قول والله العظيم اقول الحق
صاحب هشام: والله العظيم اقول الحق
القاضي : ايه اللي حصل بالظبط
صاحب هشام: اللي حصل ان هشام كان بيتخانق مع اخوه ياسين وكان فاروق بيه بيحجز ما بينهم عشان كان بيحبهم ومتربي معاهم بس هشام من غضبه علي اخوه جاب الطوبه وض@ربوه بيها بس هو مكانش قصده دي كانت خناقه ما بينهم
هشام ‘: كدب والله العظيم كدب
القاضي : اسكت انت

نادي علي الشاهد التاني
القاضي : قولي والله العظيم اقول الحق
نورسين : والله العظيم اقول الحق
القاضي : شوفتي اي في ليله الواقعه
نورسين : شوفت ياسين وهو كان عايز يموت هشام راح هشام مسكه وضربوا بالطوبه دفاع عن النفس
هشام : حتي انتي يانورسين
القاضي حكما المحكمه حضوريا علي المتهم هشام حجازي في القضيه رقم ٧٨٦ بال….
: بنت المنياوي💞
( الجزء العاشر )
بقلمي مآآهي آآحمد

القاضي : حكمت المحكمه حضوريا علي المتهم هشام حجازي في القضيه رقم ٧٨٦ بالسجن خمس سنوات مع الشغل والنفاذ رفعت الجلسه
بقلمي مآآهي آآحمد
ام هشام: ( بصر@يخ وعياط ) لا حراااام عليكم ابني مايموتش اخوه ابدا حسبي الله ونعم الوكيل فيكم ياك”فره منكم لله
هشام : خللي بالك من امي يا ابويا .. خللي بالك منها ماتسيبهاش ابدا
نورسين : بقت واقفه من بعيد بتبص لهشام ودموعها نازله منها ما بتتكلمش ولا كلمه
(فاروق جه جنب نورسين بصوت واطي قلها في ودنها )
فاروق: اي .. هنفضل واقفين الوقفه دي كتير قدامي علي البيت
( وبقي يزق نورسين قدامه بأيديه )
نورسين روحت البيت ودخلت علي اوضتها ودخل وراها المنياوي وفاروق
المنياوي : انتي السبب في اللي حصل ده كله انتي السبب في مoت الواد ده مافيش غيرك
نورسين : ( مكانتش بتتكلم زي ما تكون مابقاش عندها الرغ@به في الكلام خلاص اصل هتتكلم تقول اي بعد ما هشام اتحبس )
فاروق: اي مابتنطقيش ليه .. اخرسيتي خلاص
نورسين
فاروق: اسمعي يابت انتي انا اتحملت دلعك كتير بس بعد كده هعرف اربيكي من اول وجديد انتي امك ماربتكيش بس انا بقي هعرف اربيكي كويس
فاروق لسه هيمد ايده علي نورسين راح المنياوي مسك ايده
المنياوي: انت بتعمل اي انت اتجننت هتض@ربها قدامي
فاروق: يابابا دي عايزه تتربي
المنياوي: اسمعني كويس طول ما انا عايش اوعي اشوفك تقرب من اختك مره تانيه كفايه كده احنا طلعنا من المشكله دي بالعافيه مش عايزين مشاكل تاني كفايه كده
الخدام : فاروق بيه في حد عايزك تحت
فاروق: مقالش مين
الخدام: لا يافاروق بيه مقالش
المنياوي : انزل شوف مين عايزك تحت

يتبببببببببببببببببببببع

(فاروق نزل لقاه صاحب هشام )
فاروق: انت اي اللي جابك هنا ياغبي دلوقتي وجاي بعد المحكمه علي طول
صاحب هشام: والله انت اللي اضطرتني اعمل كده مع ان في الاول انت اللي كنت بتكلمني كل دقيقه عشان اشهد زور في المحكمه
فاروق: وعايز اي يازفت دلوقتي
صاحب هشام : بقيت حقي ال ٥ مليون
المنياوي نزل : بقيت فلوسك هتوصلك بكره علي حسابك في البنك
صاحب هشام : منياوي بيه أنااااا ..
المنياوي : ( بنظره احتقار ) قولنا خلاص فلوسك هتتحول علي حسابك اللي حولنالك عليه قبل كده خلصنا
صاحب هشام: ماشي يامنياوي بيه مش عايزين مني حاجه تاني
فاروق: امشي بقي ومش عايزين نشوف خلقتك هنا تاني
صاحب هشام: والله طالما فلوسي في جيبي مش هتشوفوا خلقتي مره تانيه ماتقلقوش
(صاحب هشام مشي )
فاروق: انت بجد هتدفعله بقيت فلوسه
المنياوي: لازم
فاروق: وليه لازم ما نخلص عليه ونخلص
المنياوي: احنا خلاص بقينا قتالين قتله ولا ايه يافاروق
اسمع كلامي كويس مش عايز الموضوع ده يتفتح مره تانيه لولا استعجالك وتهورك كانت زمان اختك متجوزه وسافرت مع جوزها دلوقتي ومكانش حصل كل ده مع اني نبهت عليك الف مره ماتعملش حاجه من غير ما تقولي
فاروق: وانا اي اللي عرفني ان الواد كان هيم@وت انا كل اللي كنت عايزه ان زي ما ضر@بني علي دماغه اردهاله وقدامهم كلهم هو اللي خفيف وماتحملش
المنياوي : ( بغض.ب ) عشان عيل مايكملش ال ١٤ سنه انت عارف يعني اي عيل
فاروق: خلاص اللي حصل حصل

(في البلد )
ماما هشام : ( بعياط وهي بتضرب علي رجليها بأيديها ) يعني اي .. يعني خلاص ولادي الاتنين ضاعوا الصغير م١ت والكبير اتسجن هانروح فين وهنعمل اي
عم حجازي: ( بقهر وحزن )العمل عمل ربنا يا ام هشام والغلابه اللي زينا يقدروا يعملوا اي قوليلي انطقي منها لله نورسين لو كانت نطقت بالحق مكانش كل ده حصل حسبي الله ونعم الوكيل فيها
بقلمي مآآهي آآحمد
ام هشام من صدمتها ان ولادها الاتنين راحوا منها في غمضه عين مابقيتش قادره تقف علي رجليها
عم حجازي : ( بخضه وخو.ف ) مالك يا ام هشام في ايه
ام هشام مابقيتش بتنطق ولا بتتكلم كلمه واحده ووقعت في الارض
عم حجازي: استر يارب قومي .. قومي معايا يا ام هشام

(بس للاسف مكانتش قادره تقوم معاه ولا حتي تتحرك من مكانها )
ام محمد جت بالصدفه والباب كان مفتوح
ام محمد : ( بخضه اول ما شافت ام هشام مش قادره تقوم من مكانها)
ام محمد : مالك يا ام هشام فيكي اي ياحبيبتي
چعم حجازي : دي ما بتنطقش انا مش عارف جرالها ايه مره واحده
ام محمد : شيل معايا ياحجازي شيل
عم حجازي شال ام هشام وراح بيها المستشفي
واول ما الدكتور جه وكشف عليها
الدكتور : دي ميته ياحج البقاء لله
عم حجازي ماقدرش يتحمل الصدم#مه ووقع في الارض
ام محمد : يانهار اسود يانهار اسود الراجل وقع في الارض حد يمسكه معايا
بقلمي مآآهي آآحمد
للاسف حتي عم حجازي اتشل كل حاجه من حواليه اتهدت
ومبقاش حد معاه بقي في البيت لوحده شاف ايام عذاب وحتي ام محمد مابقيتش تروحله للاسف عشان تطمن عليه كان وحيد والحقد والغل ملي قلبه من ناحيه نورسين واهلها لانهم هما السبب في كل اللي حصلهم
( في السجن )
عدت الايام واخيرا صاحب هشام راحله السجن عشان يزوروا
هشام : انت 😳😳
عمر صاحب هشام : ايوه انا ياهشام
هشام : انت بتعمل ايه هنا بعد ما شاهدت زور عليا ودخلتني السجن
عمر : اسمعني ياهشام كويس انا مكانش في ايدي حاجه اعملها غير كده فاروق وابوه ايديهم طايله وخصوصا ان نورسين هتشهد ضدك وهددوني بولاد اختي لو مكنتش عملت كده كانوا هيروحوا فيها وانت شوفت اخوك اهوه راح فيها
هشام : يعني ايه
عمر : يعني مكانش قدامي حل غير اني اعمل كده ولو كنت شاهدت ضد فاروق كنت تاني يوم هتلاقيني ميت وانت كده كده مش هتطلع براءه عشان نورسين شهدت ضدك انت لا معاك محامي كويس يدافع عنك ولا اي حاجه وغير كده كمان انا شهدت انك عملت كده دفاع عن النفس ونورسين كمان يعني كلها كام سنه وتخرج منها لكن لو كنت خرجت دلوقتي وانت شحات وفاروق هو اللي دخل السجن كنت برضوا هتموت وانت عارف الناس دي عشان تقف قصادهم لازم تبقي قدهم
هشام : وطبعا اخدت التمن
عمر : طبعا اخدته واخدت تمن حلو اوي يخليك لما تطلع من هنا تبقي مليونير ونقف علي رجلينا ونجيب حقنا من اللي ظلمك لكن احنا دلوقتي غلابه هنداس تحت الرجلين ياصحبي
بقلمي مآآهي آآحمد
هشام : انت حقير انا ماشفتش صاحب حقير وقذر زيك
عمر : حقير ومعايا خمسه مليون جنيه احسن ما اكون حقير وشحات حط نفسك مكاني ياهشام انا عملت كده عشاني وعشانك ياصحبي
هشام : انت عملت كده عشان نفسك وبس انت شوفت مصلحتك وبس انت عارف انا اي اللي بيحصل معايا هنا
عمر : ولو كنت بره وحتي لو شهادتي هتنقذك المنياوي مكانش هيسيبك ولا هيسيب اهلك ياصحبي فكر كويس انا عملت كده ليه

هشام : اوعي تفكر تيجي هنا تاني انت فاهم
هشام ساب عمر ومشي
عمر ( في نفسه ) : غبي 😡
عمر راح الارياف عند عم حجازي
عمر بيبص لقى عم حجازي قاعد في الارض وبيسحف برجليه وأيديه عشان يفتح الباب
عمر : عم حجازي سلامتك .. سلامتك ياعم حجازي تعالي معايا
عم حجازي بقي يمسك في عمر لحد ما عمر عرف يقعده علي الكرسي
عمر : اي اللي جرى ياعم حجازي
عم حجازي: انت بتعمل اي هنا خربتها وجاي تقعد علي تلها
عمر : انا جاي احكيلك انا عملت كده ليه ياعم حجازي انا لو قليل الاصل او مش كويس كنت زماني ماجيتش عندك هنا ولا عرفتك مكاني وكنت زماني اخدت الفلوس اللي معايا وهربت بره بس انا مش قليل الاصل ابدا
عمر ابتدي يحكي لعم حجازي علي كل اللي حصل وانه عمل كده عشان كان خايف علي عيال اخته وخايق علي نفسه وان كلهم غلابه وهيداس عليهم لو كان قال غير اللي هما عايزينه
عم حجازي: عندك حق يابني
عمر : انا حكيت كل حاجه لهشام بس هو مارضاش يسمعني ياعم حجازي
عم حجازي: انا عايز اشوفه يابني وحشني اوي بقالي شهور معرفش عنه حاجه
عمر : انا هخدك عنده ياعم حجازي بس في الاول لازم اجيبلك كرسي متحرك ماينفعش تبقي كده وخصوصا بعد اللي حصلك

يتبببببببببببببببببببببع

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top