Author name: asmaa

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء العاشر

الحما _ سيبك من محمود دلوقتي هو انتي هنا ازاي ندي _ابدا اتكلمت مع ماما وعرفت ان انا لا يمكن اسيب اشرف مش معقوله اسيبه في الحاله اللي هو فيها دي الحما _ طول عمرك يا حبيبتي بنت اصول حقك عليا لو كنت جيت عليكي في يوم من الايام يا ندى ندي $ مش وقته […]

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء العاشر Read More »

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء التاسع

سميره _ هو انا قولتلك خد منه فلوس انا بقولك البيت ده يكون باسمك عشان نضمن حقنا وحق ابني اللي جاي محمود _سميره انت اكيد بتهزري معقوله انتي حامل خلاص قررتي ان احنا نخلف سميره _ حبيبي هو انا اقدر ارفضلك اي طلب بس انا عايزه اضمن حقيقي ابني اللي هاجي محمود _ اكيد طبعا

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء التاسع Read More »

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء الثامن

الام _ حد قالك ان انا مديهالك بنتي عشان اشتغل خدامه فبعد تشتغل عشان تصرف على ابنك وبس وانا دخلت قولت ندي _ ايه ده في ايه مالك يا ماما صوتك عالي ليه كده الام _ انا جايه هنا عشان مش هسيبك في البيت ده لحظه واحده تاني امشي قدامي ندي _ امشي ازاي بس

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء الثامن Read More »

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء السابع

حماتي _معلش يا سميره كنت عايزه محمود دقيقه واحده هو صاحي ولا نايم محمود _ تعالي يا ماما خير انا قاعد هنا هو في حاجه ولا ايه حماتي _ خدي حبيبي الروشته دي هات لاخوك الدوا احسن خلاص ده خلص محمود _ بصراحه يا ماما كده بقى انا زهقت هو هيفضل في السرير ولا ايه

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء السابع Read More »

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء السادس

رواية ” سلفتي بتغير مني ” كاملة جميع الفصول بقلم هويدا زغلول موقع أيام نيوز سميره _ هو انت لسه واقف تتكلم ما تروح تجيب دكتور اكيد اشرف تعبان مش كده ندي _ مش عايزه منكم حاجه انا طلبت دكتور اتفضلوا اخرجوا برا يلا وبعدها خرجتهم وحماتي طلعت مع الدكتور وكانت قاعده في الصاله وخرجت

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء السادس Read More »

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء الخامس

الام _ ناوي تعمل ايه يا اشرف انا بصراحه خايفه اسيب بنتي في البيت ده اشرف _ انت عارفه ظروفي يا حماتي طيب اصبري عليا شويه بس وانا هجيب شقه بره البيت والله ونعيش فيها انا وهي الام _ شكلي ايه قدام قرايبي والناس كلهم اللي سبتهم في الفرح ومشيت اشرف _ حقك عليا يا

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء الخامس Read More »

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء الرابع

كريمه _ بقولك ايه فكري معايا دلوقتي هنجيب ميك اب ارتست منين سيبك من الكلام ده هي قالت هترجع العربون ندي _ بصراحه كان شغلها كويس جدا وكنت حباه طيب انا هتصرف ازاي دلوقتي كريمه _ يا بنتي شوشو صاحبتي كويسه جدا طيب شوفي الميك اب بتاعها يمكن يعجبك ندي _ اه يبقى انت اللي

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء الرابع Read More »

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء الثالث

اشرف _ وانا بدات اتخنق قوي من اني عمال اوضح فيها اني مش بحب ندى زي ما انت ما مفهماني الحما _ والله يا حبيبي انا عامله كل ده علشان خاطرك انت انت عارف ان هي بتغير من اي حد لو عرفت ان انت بتحب خطيبتك ما تعرفش هي ممكن تعمل معاها ايه اشرف _

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء الثالث Read More »

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء الثانى

اشرف _ والله ورايا شغل كتير على العموم يا حبيبتي تتعوض بس ماما بتقولك عايزين القايمه عشان نغيرها ندي _ وتغيرها ليه يعني مش فاهمه اشرف _ المفروض ان العفش اتغير والجديد ارخص من القديم ف سميره قالت القايمه لازم تتغير ندي _ سميره برضه ولقيت كريمه اختي ضحكت وقالت كريمه _ اشربي يا من

رواية ” سلفتي بتغير مني ” الجزء الثانى Read More »

رواية ” سلفتي بتغير مني ” كاملة

حماتي _ جرا اي ياختي مالك فيه اي مانتي عارفه ان اخو جوزك كان مسافر ورجع يوم فرحك وبعدين بدل ما تطلعي لعريسك واقفه تحاسبيني كده ندي _ هو علشان رجع يوم فرحي يروح عامل عيد جوازه يوم فرحي يا حماتي حرام عليكم. والله وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا ندي مخطوبه وفي يوم

رواية ” سلفتي بتغير مني ” كاملة Read More »

حكاية بسمله الجزء الثالث عشر والاخير

استيقظت بسملة من نومها مفزوعة و تصرخ: لا لا سمر سيبيني انا حامل دلف عامر ووالدته بسرعة لغرفتها عامر بلهفة وخوف: بسملة حببتي مالك بسملة كانت بتتنفس بسرعة وا يدها على رقبتها تتحسسها الام: شوية على نفسك يا بنتي، مالك يا قلب امك بسملة بدأت بالبكاء عامر: طب اهدي شوية، كدا غلط ع البيبي بسملة

حكاية بسمله الجزء الثالث عشر والاخير Read More »

حكاية بسمله الجزء الثانى عشر

انا مoت بابا كان بسببي هو م١ت بسببي يا بسملة، انا توبت يا بسملة عن كل حاجة وعايزاكي تسامحيني وقولي لمازن يسامحني وحمزة وماما وعامر وكمان تامر سلفك، قوليهم يسامحوني انا عارفة اني هموت بعد كام ساعة علشان كدة بنتي امانة برقبتك يا بسملة خودي بالك منها سامحوني كلكم ، وادعواي ربنا يغفرلي سلام هنا

حكاية بسمله الجزء الثانى عشر Read More »

حكاية بسمله الجزء الحادى عشر

حمزة: بس انا مش ضيف انا جوزك بسملة بسرعة: وانا مش عايزاك، وعايزة تطلقني بأسرع وقت حمزة بهدوء: بسملة انا مش جاي اتعارك معاكي جتلك النهاردة علشان افهمك كل الي حصل من البداية، انا بس عايزك تعرفي الحقيقة ووقتها انتي تقدري تاخدي القرار الي يناسبك بسملة بدهشة: حقيقة ايه ؟ حمزة: كل حاجة من البداية

حكاية بسمله الجزء الحادى عشر Read More »

حكاية بسمله الجزء العاشر

الام بخوف مصطنع: ده في عريس كويس اوي متقدم لها واهلها موافقين ويمكن هي توافق مازن بغصة: طيب يماما ربنا يهنيها الام: يا ابني ما تبقاش قاسي على نفسك وعليها، روح اخطبها يا ابني روح ليها السويد اقنعها ترجع تاني واتجوزها مازن: ماما انا مش عايز اتكلم بالموضوع ده، احنا لسا عندنا عزا يعني ما

حكاية بسمله الجزء العاشر Read More »

حكاية بسمله الجزء التاسع

و ما فيش اي اخبار عن حمزة وسمر لانه قطع اتصاله بعماد من شهرين و تقى سافرت من شهر الى السويد عشان تاخذ ورثها الي سابه جوزها وكمان قررت تشتغل هناك اما مازن فقرر ان ينسى بسملة وسمر وتقى ويركز على نفسه في بيت اهل بسملة كانت جالسة بجانب والدها على السرير تعطيه الدواء فهو

حكاية بسمله الجزء التاسع Read More »

حكاية بسمله الجزء الثامن

مازن بحزن: سدقيني كان نفسي تكوني من نصيبي، لكن ان ما كنتيش ليا اكيد هتكوني زي اختي مر اسبوع ولم يتغير شيء سوى ان والد بسملة عاد الى المنزل بعد استقرار حالته الصحية كانت بسملة تمشي بالشارع مازن: بسملة ازيك بسملة: ايه ده مازن، انا كويسة، انت بتعمل ايه هنا ؟ مازن بسرحان : كنت

حكاية بسمله الجزء الثامن Read More »

حكاية بسمله الجزء السابع

عامر: بسملة حببتي ده قضاء ربنا وسدقيني هو ما يستاهلكيش، اقولك انا هجوزك سيد سيده بسملة: انا مش عايزة حاجة من الدنيا دي غير انه ابني يكون بخير وانت وبابا وماما معايا انا كدة هكون كويسة عامر بصد@مة: ايه ده انتي حامل بسملة: اه عامر بفرحة: وليه تزعلي نفسك. وانتي هيكون عندك نونة عن قريب

حكاية بسمله الجزء السابع Read More »

حكاية بسمله الجزء السادس

حمزة بتوتر: كنت بكلم تيتة نيرمين، عايزاني ازورها بسملة بابتسامة وعفوية: الله ، طب خدني معاك والله وحشتني اوي حمزة: ها، لا مش هينفع لازم تفضلي مع ماما عشان تساعديها بسملة: حاضر، مش هتنام ؟ حمزة: لا نامي انتي انا عندي شغل بسملة بابتسامة: حاضر حمزة نظر الى اثرها وسرح الا ان صوت الهاتف قاطعه

حكاية بسمله الجزء السادس Read More »

حكاية بسمله الجزء الخامس

قالت: سمر قومي اجهزي لازم نروح ولم تكمل كلامها وشهقت وقالت بصريخ يلهوي الحقونيبييي بنتي بتموت* جاء عامر بسرعة وتبعه والده انصدم من منظر سمر كانت مرمية على الارض تضع يدها على بطنها وتنزف من الاسفل سمر بتعب شديد: ماما انا تعبانة عامر بخوف: انا كلمت الاسعاف شوية وجاين بعد دقائق كانت سمر في المشفى

حكاية بسمله الجزء الخامس Read More »

حكاية بسمله الجزء الرابع

و بسملة تجلس بجانب حمزة اتى عامر وجلس بينهم وقال: بص يا جدع انت اختي دي روحي فيها، اياك تفكر تزعلها، وما تبصش ليها كتير عشان بغير حمزة: يا عم دي في حكم مراتي ايه ما بصلهاش دي و كاد ان ينهي كلامه الا انه انصدم عندما رأى سمر تدلف وتحمل صينية بيدها بسملة نظرت

حكاية بسمله الجزء الرابع Read More »

حكاية بسمله الجزء الثالث

عامر: انتي احن بنت شوفتها بحياتي، انا متأكد انه ربنا هيعوضك بسملة وهي تسند رأسها على كتفه: آمين يا رب عامر: قومي يابت اجهزي جايلك عريس بسملة: قصدك عتريس عامر: بقولك ايه البسي حاجة حلوة بينك وكدا عايزك تبيضي وشي بسملة: اتلم واطلع برا يلا عامر: بس ما تزوقيش بعد وقت اتى العريس واهله و

حكاية بسمله الجزء الثالث Read More »

حكاية بسمله الجزء الثانى

في مكان بعيد شوية عن البيت سمر: احنا هنقضي الليلة هنا ؟ الشاب: آه وقرب منها سمر: بس ده مكان عام الشاب:ما تقلقيش مافيش حد هنا، خدي اضربي دي ومد ليها سيجارة سمر: انت قديم اوي ولسا هتكمل سمعت بسملة: سمر بتعملي ايه سمر بعصبية: بسملة انتي براقبيني يا زبالة بسملة بصد@مة لما شافت الشاب:

حكاية بسمله الجزء الثانى Read More »

حكاية بسمله

عامر بعصبية: اهلا بالهانم الي راجعة بنص الليل، ما كنتي تستني الفجر يأذن سمر بملل: بقولك ايه يا عامر سيبك مني، طول ما بابا عايش ما تدخلش فيا عامر بصوت عالي: لا انا هكسر دماغك دي جيه يضربها سمع صوت والده الاب: في ايه يا عامر ليه بترفع صوتك ع اختك عامر باحترام: يا بابا

حكاية بسمله Read More »

رواية ” اختي الحرباية ” الجزء الرابع عشر والاخير

رواية ” اختي الحرب0اية ” كاملة جميع الفصول بقلم هويدا زغلول موقع أيام نيوز في الفيلا دي ساعه واحده وبعدها مشي من قدامها وفي القسم الظابط _كنتي عندها بتعملي ايه بالظبط اميره _ دي اختي وانا كنت رايحه اتكلم معاها لان كان في مشاهده ما بيني وما بينهم وانا كنت خايفه ان هي تعمل ليا

رواية ” اختي الحرباية ” الجزء الرابع عشر والاخير Read More »

Scroll to Top