رواية حكاية حور

فى الوقت ده الباب خبط تاني افتكره مازن بس للأسف طلع سليم
حور شافته واتجننت وقالت بصر”اخ: انت جاااااي هنا ليبيه تاني اطلع بره مش عايزه أشوف وشك
سليم بحزن وتوتر: ح حور افهميني بس أنا
قاطعته كريمه بجمود: اطلع بر”ره بنتي فى الحاله دي بسببك ولو مخرجتش من هنا انا ال هقفلك
حور بصراخ: انت مبتفهمش بقولك اطلع برر”ره انا بكر”هك ياسليم بكررر”هك
مازن دخل على صوتهم وكان باين عليه الخوف والقلق وشاف سليم واقف
حور بدموع: خرجوا بره يامازن أرجوك
مازن بعص”بيه: أخرج ياسليم من هنا مش وقتك
سليم بغ”ضب: وانت بتعمل ايه هنا معاها
مازن بغ”ضب: انت مالك انت مش طلقتها أخرج بره حياتها بقا
وزقه بره الأوضه
سليم بغ”ضب: انت كده بتخسر صاحب عمرك عشانها
مازن بحزن: واخسر الدنيا برضوا عشانها اطلع بره ياسليم ومتجيش هنا تاني
سليم بسخريه: ليه بتحبها ياحنين !!؟
مازن ببرود: شئ ميخصكش اطلع بر”رره واعتبر صداقتنا من النهارده انتهت
سليم بصله بغضب وسابه ومشي
مازن بحب: مستعد أخسر العالم كله لأجل اشوف ضحكتك ياحورى
ودخل يشوف الدكتور عشان يطمن على حالتها
المجهول: رجعله أخته
المجهول الأخر: ازاى بالسهولة دي !!؟
المجهول بخبث: كفايه عليه ال حصل هو لسه عقا”به بعدين كل ال عايزه دلوقتي هي رو”ح محمد أخو حور
المجهول الأخر: الظروف تهدا شويه وهاخدلك رو”حه بنفسي متقلقش
المجهول: تمام

الدكتور طمن مازن على حور بس طبعا قاله لازم الاهتمام بصحتها وأكلها مازن خدها هي وكريمه وراحوا على شقته ال قال عليها ودخلتها الأوضه ترتاح
حور بتعب: ماما ممكن تنادى لمازن معلش
كريمه: حاضر يابنتي
وخرجت ندتله وهو اتحمحم بحرج ودخل
حور بحزن: انا عارفه أن كنت قليلة الذوق معاك فى المستشفى وانت متستاهلش منى كده أنا أسفه
مازن بابتسامه: مفيش أسف ولا حاجه انا مقدر حالتك والله ارتاحي بقا انتي دلوقتي عشان اعصابك متوتره عن أذنكم انا همشي دلوقتي رقمي مع حضرتك يا أمي لو احتاجتم اي حاجه كلمونى بس وانا مش متأخر
كريمه: تسلم يابنى من كل شر
مازن اداهم مفتاح يقفلوا على نفسهم وكمان طلب ليهم حراسه خاصه وراح بيته
وليد بغ”ضب: وانت سيبته ياخدها عادي كده انا مش مخ”لف را”جل
محمد بغيظ: خوفت على نفسي ده كان هيحبسنى اضيع مستقبلى فى واحده خا”طيه زي دي
وليد بغضب: يبقا مازن لازم يم”وت لأن هو العق”به
سليم دخل شقته وكان جواه بركان من الغيظ والغضب وشاف أخر شخص ممكن يتوقعه
سليم بصدم#مه: انتى !!!!!؟
ياترى مين المجهول ده وسليم شاف مين وايه رأيكم فى شخصية مازن ؟؟
شكرا على التفاعل ياعسليات البارت الخامس
سليم دخل شقته وكان جواه بركان من الغيظ والغضب وشاف أخر شخص ممكن يتوقعه
سليم بصدم#مه: انتي !!!؟
ملك جريت عليه وحضنته: وحشتني ياسليم عامل ايه
سليم ضمها بحب: وحشتيني ياحبيبتي انتي كويسه فيكي حاجه
ملك: مالك ياسليم انا كنت عند صحبتى وبعتلك ماسدج أن هبات عندها
سليم بصدم#مه: نعم !!
ملك بدهشه: ايه ياسليم لاء انا داخله انام مش قادره اشرح تصبح على خير
سليم بصلها بصدم#مه ودخل الأوضه وطلع تلفونه وطلب رقم

سليم بعصبيه: انت كنت بتضحك عليا دى كلها كانت تمثيليه
المجهول بخبث: وانت يهمك ايه غير أن تكون أختك معاك مسمعش منك اي كلام تاني
قفل فى وشه وسليم كان هيتجنن يعني كل ال حصل كان خد”عه حور ضا”عت منه بس لاء هو مش هيسيبها ابدا
بعد مرور أسبوع
مازن كان دايما جمب حور وهي ابتدت تتحسن نسبيا بس منسيتش ال حصل
مازن بابتسامه: عامله ايه النهارده
حور: الحمد لله والله بقيت أحسن
مازن تلفونه رن برقم سليم اتضايق بس رد عليه وكلمه
مازن بضيق: نعم
سليم: مازن عايز اشوفك ضرورى
مازن: ليه ؟
سليم: هتعرف لما تيجي هنتقابل فى…..
مازن: تمام
قفل معاه وأستأذن من حور وراح لسليم

مازن: ايه ال حصل
سليم بندم: مازن انا عايزك تساعدني أن أرجع لحور
مازن بسخريه: ياااه على العشم ده كله دي مش طايقه تشوفك
سليم: مازن أنا كل ال عملته غصب عني افهمني
مازن بغضب: غصب عنك مفيش اي حاجه تخليك تتهم مراتك فى شر”فها اي كان ايه السبب انت دمر”تها يابنى فاهم يعني ايه دمر”تها
سليم: انا هحكيلك ال حصل
وقص عليه ماحدث
سليم: أنا بحب حور يامازن
مازن: بص ياسليم انا مقدرش اساعدك أن حور ترجعلك بس اقدر اعرف مين المجهول ال عمل ده كله
سليم: تمام وانا هتصرف مع حور انا بحبها هحاول معاها بكل الطرق
مازن اتضايق بس حاول يبان طبيعي
مازن: عايز الرقم ال بيكلمك منه الشخص ده
سليم: هي ارقام كتير بس خدهم وحاول تشوفهم
مازن: تمام
محمد كان نازل من البيت وفجأه اتض”رب عليه نا”ر وو”قع على الأرض والناس جريت عليه
الشخص: تمام كله خلص زمانه دلوقتي فى خبر كان
مازن: ألو ياسليم
سليم: ها يامازن عرفت حاجه
مازن بتوتر: أنا عرفت مين ورا كل ال بيحصل
سليم بلهفه: مين ؟؟
مازن: ملك أختك
سليم بصدم#مه وعدم استيعاب: ملك !!!!!؟
يتبع….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top