قصة فرحة عمري كامله بقلم كوكي سامح

عادل.. تمام علشان متكلمهاش تانى هى مش كويسه من الأساس عموما اللى تحرضك على اذيه الناس وبتفتكر بكده ان حقك هيجى لأ والف لأ هى كده بضرك
مها.. انت متعرفش حصلى ايه
عادل.. انتى بتعيطى امسحى دموعك يا انسه مها مفيش حاجه تستاهل عموما انا هطلع المطار وربنا معاكى
.. وفعلا عادل دور العربيه وطلع على المطار وابتدت مها تحكى لعادل كل اللى حصلها ومنظرها قدام الناس وان من وقتها بتتعاير من أهلها ومفيش اى عريس أتقدم ليها وكانت منهاره بجد
تليفون عادل رن ورد وهو ملهوف وقال حاضر انا جاى بسرعه
مها.. خير يا عادل فى حاجه
عادل.. انا اسف يا انسه مها بابا تعبان ومضطر انزلك هنا
مها.. هنا فييين ؟ ده احنا دخلنا فى الصحرواى
عادل.. بقولك بابا تعبان انتى ايه مش بتحسى رددت وقالت لا والله مش قصدى بس بلاش تنزلنى هنا انا هاجى معاك وبعدين توصلنى رد وقالها تمام وغير طريقه وراح لحد البيت واول ما دخل البيت مها طلعت معاه وشافت عيلته كلها حزينه وكان باباه تعبان اوى والدكتور كان عنده ولما الدكتور خرج قال انه لازم إسعاف فورًا

رد عادل وقال حاضر ومسك تليفونه وفضل يتصل بالأسعاف وكانت مشغوله وفجأه قلب الاب وقف وم١ت وعادل وامه واخواته البنات بقوا يصوتوا وكل ده ومها واقفه ومستغربه وبتعيط زيهم وفجأه دخلت ست جميله وصغيره واول لما عادل شافها قالها يلا من هنا يا خرابه البيوت ابويا م١ت خلاص روحى بقى باللى فى بطنك شوفى مين ابوه والست دى فضلت واقفه متسمره مكانها ومها عرفت كده من كلام عادل انها مرات ابوه ومها وقفت جمبها وسألتها وقالت بصوت واطى هو حضرتك تقربى ليهم رددت وقالت انا مرات ابوهم رددت مها وقالت معقول ده انتى تقريبا من سنى واذا كان عادل شكله فى التلاتين يعنى ابوه اكيد راجل كبير
رددت وقالت ايوه كبير واوى كمان انا ظلمت نفسى لما اتجوزتوا كنت بفتكر نفسى هعيش سعيده علشان كان لسه خارج عالمعاش ومعاه قرشين وعمل قرض من البنك ع بيته وخد ٣٠٠ الف جنيه بس لما عشت معاه صدقينى مكنتش مرتاحه ولما الفلوس اتصرفت لقيت نفسى خسرانه من كل الجوانب حياتى ادمرت مع راجل عجوز حتى العلاقه مكانش قد كده عمرى ما ارتحت معاه وغير مشاكل ولاده لحد ما حصلت كارثه من كتر احساسى انى معاه مش ست ولا حاسه بأنوثتى عرفت شاب كان جارنا فالمصيف وللأسف الشيطان
صورلى ان هو ده اللى هرتاح معاه وفعلا كان بابا عادل ينام وانا كنت بروح للشاب الشقه بتعته اللى مأجرها وغلطت معاه كنت بحس انى بشبع رغبتى الجنسيه معاه وبعد ما المصيف خلص بقيت اقابله وكمان كان بيجى الشقه عندى والجيران كانوا بيشوفوا عندى وسيرتى بقت على كل لسان انا

اتفضحت بمعنى الكلمه مفيش فضيحه تهز الست غير فى شرفها انا فعلا غلطانه واهلى بعدوا عنى وانا بعدت عنه وتوبت لربنا وبعد كده حملت من بابا عادل ولما عرف انى حامل فرح اوى بس بعد ايه! ومها رددت وقالت ليه حصل ايه؟
هقولك فى يوم كنت قاعده وجوزى قاعد وصاحب البيت نزل هو كان مسافر بس لما رجع وبعد شهور من موضوعى عرف كل حاجه وطلب من جوزى نسيب الشقه علشان سمعه البيت اتوسخت وقالوا على كل حاجه طب وقع من ساعتها وم١ت كمان وسابنى لاولاده اللى مش عاوزين يعترفوا بأخوهم بس انا والله حامل منه رددت مها وقالت فعلا مفيش فضيحه تهز الست غير شرفها وانا كان مجنى عليه واتظلمت ومش هقول غير حسبى الله ونعم الوكيل فيك يا تامر انت ومامتك
ومها راحت وقفت جمب عادل وقالت البقاء لله شد حيلك عموما انا همشى الوقت اتأخر رد وقالها

والدموع فى عينه اوعى تعملى اللى فى دماغك هتتعبى يا انسه صدقينى انا خايف عليكى رددت وقالت انا فوض فيهم اللى ما يغفل ولا ينام وعادل بصلها اوى وخد تليفونها وهى مشيت وعرفت ان قضى اخف من قضى وحطت نفسها مكان مرات ابو عادل ونزلت من البيت وابتدت تحمد ربنا انه بعد عنها شيطانها وكانت هتقع فى مصايب وتليفونها رن وكان بابا تامر ورددت وقالت الرقم غلط وعملت بلوك وكمان عملت بلوك لإسراء
وروحت بيتها ودخلت اوضه نومها وفضلت تفكر فى اللى حصلها وكانت هتقع فى غلط كبير وبعد مرور اسبوعين عادل كلمها فون وابتدوا يتكلموا مع بعض ونشأ بينهم قصه حب شريفه محترمه وبعد ما عدى على وفاه ابوه وقت أتقدم وخطب مها وربنا عوضها باللى يستاهلها واتجوزت وبعد جوازها بسنه خلفت تؤام ولد وبنت زى القمر وفى يوم عادل نزل شغله وهى خدت ولادها ونزلت تشترى شويه حاجات
يتبع….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top