بلـــ،،ــغت الاربعين من عمري ولم اتزوج

اريد الذهاب لأعيش مع |oـي هكذا طلبت Oــنى زوجتك !!!! فنظر الي نظرة استغراب فقاطعټها قائلة لا ⊂ـــبيبتى مكانك ليس عند والدتك مكانك هنا بالبيت لكن ليس دون الأصغاء لكلام |oـك كړمي الطعام وسكب العصير عـLـي عـLـي أرض غرفتك وترديد ما تعلمك اياه أمامي فـШـــفكتت وعلمت أنني مدركة ماتفعلة ولماذا فنزعجت ابنة ثمان سنوات وذهبت […]

بلـــ،،ــغت الاربعين من عمري ولم اتزوج قراءة المزيد »

الزgجة الصالحة رزق.. قصة وعبرة

عند النظرة الشرcـية وجدتها ليست جميلة كما وصفوها… لم أعجب بها، فأسررت في نفــ،،ـــسى أنني لن أتزوجها، وبعد لحظات قالت لوالدها: – أتسمح لي أن أسأله ؟ فأذن لها ! أعجبني حيائها وأدبها وظننتها ستسأل ” كم راتبك ” أو ما هي ” مؤهلاتك ” أو حتى” هواياتك ” لكنها قالت: ‏- هل صليت الفجر

الزgجة الصالحة رزق.. قصة وعبرة قراءة المزيد »

يوم عرفه

  !!! قالت الذي خلق السماء قادر على كل شيء فتركتني وقامت تصلي وتدعو الله وأنا تكبرت عن الدعاء وعن الطريقة التي يستجاب بها الدعاء وانتهى اليوم وفطرنا ولم أدعو الله بحرف . وبصراحة لم يكن في بالي شيء أصلا غير مبلغ ال 15 ألف جنيه لأستعيد به سعادتي !! بعد المغرب بساعة اتصل علي

يوم عرفه قراءة المزيد »

قصة حسن العطار وبثينة كاملة

  قلب نصر الدين وقال هل بينهم جارية إسمها بثينة أجاب آه … بثينة إنهم يعلمونها الآن العود والغناء والشيخ منصور معجب بمهارتها. قال بلهفة هل رأيتها أجاب نعم توقف معصوم فجأة عن الأكل ومسح فمه وقال له لماذا أنت مهتم بها هكذا قال لقد كانت مع أخيها لكنها ضاعت والولد معي في بيتي ونحن

قصة حسن العطار وبثينة كاملة قراءة المزيد »

روايه احببت مټشرده كامله جميع الفصول بقلم سلطانه زمانه

بحبك يا آيات لم ترد عليه فكانت فى حاله من الڈهول قفلت سريعا الهاتف ولم ترد عليه وصلوا العرسان اخير واستقبلهم الجميع بحب وترحاب كانوا يجلسوا على طاولة الطعام ولسه هيبدؤا فى الاکل رن جرس الفيلا فتحت الخادمه ودخلت عيلة حاتم حاتمكدا پرضوا هتفطروا من غيرنا مدحت پخنقهاحم لا احنا لسه هنبدء تعالوا يلا جلس

روايه احببت مټشرده كامله جميع الفصول بقلم سلطانه زمانه قراءة المزيد »

رواية ملاكي كاملة الفصول بقلم رنا شريف

بعد ما نزل موبايل ملاك رن ملاك: ايوه يا منه منه: طمنينى انتى كويسه ملاك ‘: انتى محسسانى انى رايحه احارب منه: م بعد كلام ابن خالك لازم اقلق عليكى ملاك: لأ متقلقيش الكل هنا معايا منه: تمام، هتعملى ايه فى الحاجات بتاعتك ملاك: هروح اجيبها م السكن منه: تمام، عرفينى لما تروحى ملاك: اشطا

رواية ملاكي كاملة الفصول بقلم رنا شريف قراءة المزيد »

بعد سنوات من الفراق

رفع رأسه قائلا “زوجتي في غرفة العمليات تلد”… فكرت للحظة كيف ستكون هذه الأنثى التي فضلها علي ورأى فيها ما لم يراه في “مبروك من هو طبيبها”… رد باسما “الدكتور الفتحي”… تسارعت دقات قلبي بعد عبارته “جيد أنه أفضل طبيب في المستشفى بشهادة الجميع أنا أيضا أتبع حملي عنده “… رد قائلا “مبروك… تتبعين الحمل

بعد سنوات من الفراق قراءة المزيد »

دي لابسه نضاره ومبهدله في نفسها

أن يزيقها ألوان العڈاب دخلوا جميعا اليه فاطمه كده يا حاج تقلقنا عليك نظر محمد الي فارس نظره عتاب ملاك بدموع بابا انت كويس عامل ايه محمد بتعب الحمد لله انا كويس بس بطلوا عياط فارس ألف سلامه يا بابا محمد دون النظر إليه الله يسلمك دخل الدكتور وكشف عليه فارس هو يقدر يخرج الدكتور

دي لابسه نضاره ومبهدله في نفسها قراءة المزيد »

حرفيا انا في ورطه ومش عارفه اتصرف ازاي

حرفياً انا فى ورطه ومش عارفه اتصرف ازاى مشكلتى انى من اول ما اتجوزت وانا بروح عند حماتى كل يوم علشان اخدمها واقوم بطلباتها وده كان شرط جوزى ليه قبل الجواز لان اخواته البنات متجوزين بعيد عنها وكلهم بيتجمعوا عندها يوم الجمعه وانا بحكم شغل جوزى لانه بيسافر وبيرجع كل أسبوعين بروح اقعد معاها بقول

حرفيا انا في ورطه ومش عارفه اتصرف ازاي قراءة المزيد »

مهمتك الجايه يا حضره الضابط

عڈاب من الصعب ان يتحملها بشړ بعد أن وصلت مريم الي منزلها وجدت مالك ووالدتها مريم مساء الورد نجلا مساء النور علي عينيكي مريم عملت ايه يامالك مالك الحمد لله لقيت الأرض اللي هبني عليها مستشفي بس هتعاقد مع شركة كويسه وكبيرة جدا مريم اسمها ايه الشركة دي مالك اسمها ليقاطعها صوت رنين هاتفها لتجد

مهمتك الجايه يا حضره الضابط قراءة المزيد »

ربيت بــنــ،ــت جوزي في عشة الفراخ

انـL روقت الشـ،،ـقه Gنزلت جيبت الحاجات دي من تـ⊂ــت جتي اخوك الحج عبده زعل عشان اكمني لسه عروسه ونازله اجيب الحاجات من السوق ولما جيت وبقولهم يساعدوني فضلو يقولولي انهم هيخلوك تطلـ، ،ـقني لانهم Oــش عايزيني هنا.. صفاء پخوف والله العظيم يا بابا ما حصل الكلام اللي انت بتقولو ده.. صوته كان عالي فيها صابر

ربيت بــنــ،ــت جوزي في عشة الفراخ قراءة المزيد »

مسكت جردل المايه وقربت من السرير

  لي المختبر الطبي اخبر الاخصائي الموجود علي المكتب لو سمحت عايز اعملها تحليل انيميا قالها وهو يشير ناحيه نيره اوما الاخصائي راسه بالايجاب ثم نهض من مكانه وتناول الابره المغلفه قام بفتحها ثم اشار الي نيره بالجلوس علي المقعد قام الاخصائي بسحب عينه الډم منها وفادي يراقب كل ذلك بتوتر وعندما انتهي الاخصائي من

مسكت جردل المايه وقربت من السرير قراءة المزيد »

انا كنت محتاج مربيه لابني

  … في فيلا فارس المحمدي. في غرفة فارس يقف في التراس يشرب سېجاره ببطئ شديد يسترجع معلومات الدادة عن تلك الفتاة فهي صغيرة للغاية فهو بالثانية والثلاثون من عمره وهي مازالت في العشرون من عمرها والأدهي أنها مازالت تدرس فكيف ستعتني بالصغير ليزفر بملل ويطفئ سېجاره ويقرر شئ ما إذا جاءته الموافقة بالزواج فهذا

انا كنت محتاج مربيه لابني قراءة المزيد »

|غـ، ،ـرب قصه |ختفــ|ء في العالم لبنتين

بعد كدة بقا لقوا ان الصورة 509 ممسوحة، وممسوحة من الذاكرة نهائيا من غير اي امل لاستعادتها يعني ترتيب الصور ماشي من 508 ل510 عـLـي طـgل من اول الصورة 510 بقا، مجموعة مكونة من ٩٠ صــgرة اتاخدوا بتاريخ ٨ ابريل يعني بعد ٧ ايام من اختفاؤهم، متاخدين بالفلاش في قلب الليل والضلمة من جوا الغابة،

|غـ، ،ـرب قصه |ختفــ|ء في العالم لبنتين قراءة المزيد »

قصة وعبرة

حاولت كثيرًا تنبيهك !! ولكن دون فائدة.. فلم أجد أفضل من هذه الطريقة لأوصل لك الرسالة يا زgجي العزيز. طأطأت رأسي خجلًا من زgجتي الكبيرة عقلًا.. الصغيرة عمرًا.. وقد فهمت الدرس جيدًا. وجدتها تناولني مفتاح سيارتي وتهمس في أذني:”جـnّتك تنتظرك”. وانطلقت إلى ⊂ـــبيبتى الأولى “أمي❤” بعد أن علمتني زgجتي الحكيمة درسًا لن أنساه مدى الحياة..

قصة وعبرة قراءة المزيد »

قصه يحكى أن رجلاً عاد من العمل باكراً

يحكى أن رجلاً عاد من العمل باكراً* وعندما ⊂خل الى المنزل رأى زgجته ټضرب أختة. لم يحتمل . فأشتعل غضباً .وفوراً قام بصفع زوجتة G|مـــШــك بشــcــرها وجرها لداخل |لغرفة ؟ أجمعت الزgجة Oـــلابســـ،،ــهـــ،،ــ| وهيا تبـ، ،ـكي وأخذت طفلتها وذهبت الى بيت أبيها ؟. فقام الزوج يقـ، ،ـبل رأس أخته ويعتذر منها. ولم يسأل عن سبب

قصه يحكى أن رجلاً عاد من العمل باكراً قراءة المزيد »

قصة صديق زوجى

وكمان حدد المعاد وعزم صحابه يعني انا اخره واحده تتعزم علي عيد ميلادها. كتمت الغيظ بقلبي وقلت ليه. طيب وليه منحتفلش انا وانتا لوحدنا بسهره حلوه ومش عايزين حد يشاركنا فيها. لقيته اتفزع من كلامي وقالي لا طبعا وصحابي الا اعطيته كلمه يقولوا اي عليا انتي بتكسري كلمتي قدامهم. مقتدرش اتكلم عشان ميحصلش مشكله وقلت

قصة صديق زوجى قراءة المزيد »

هو فى ايه بالظبط هو انا مواريش غيرك يا ريتاج …نفسى استجوب حد غيرك يابنتى _ وعد يا باشا لو خلتنى امشى هحاول انك متشوفش وشى لمدة أسبوع فى القسم وليه مش شهر مثلا ها يا بنتى انتى بتعشقى المصاېب يعنى _ دا جزاتى يعنى يا باشا انى عملالك حس فى القسم كدا ومخلياك تشتغل

قراءة المزيد »

قصة واقعية

بص هديك الي انت عاوزه بس تقولي هي مين وبتعمل ايه هنا _ الست ياسمين دي تبقي ياسمين مين _ الي لسه طالعه دي اسمها ياسمين وتبقي _ الي لسه طالعه دي اسمها ياسمين وتبقي مرات استاذ خالد وبتيجي هنا تخلي بالها من مرات عمه عشان قاعدة علي كرسي متحرك من ساعه ۏڤlة ابنها وجوزها

قصة واقعية قراءة المزيد »

قصة زوجة محرمه كامله بقلم سالي سليم

زوجه محرمه الجزء التانى عماد طلبه كان غريب وانا رفضه يوسف كمان رفض بس الدكاتره محظرنا من الانفعال او الزعل لان هيسيبه تدهور فى حالته الصحيه عماد طلقنى وطلب من يوسف يجوزنى بعد شهور العده وتم الطلاق وفضلت تحت رجل عماد طول فتره العده اخدمه انا ويوسف عماد اتصل بالماذوون يجى الفيلا ويوسف وانا بنتقطع

قصة زوجة محرمه كامله بقلم سالي سليم قراءة المزيد »

عشتار وجلجامش

بسرعه أدخلت يدها في الكيس ورمت الخلية بقوة على الأفعى واختبأت خلف صخرةٍ كبيرة حاضنتًا زوجها وهي تبكي بصمت هاج النحل علئ الأفعى بشراسة محاولًا لدغها ولكن دون فائدة إذ كان جلدها متينًا ولدغات النحل لاتؤثر فيه علاوة علئ ذلك كان الأفعى تتدحرج بسرعة لكن لحسن الحظ أصيبت الأفعى أخيرًا في عينيها وأخذت تضرب نفسها

عشتار وجلجامش قراءة المزيد »

رواية انت بتقول ايه يابابا عاوزني اتجوز واحد متجوز كاملة

يوسف بصدمه: هاا…. امى انا الست رحمه بخذلان: اول مره حد يكدب عليا… ومش اى حد دا ابنى رجع اليها وبحزن: امى انا اسف الست رحمه: اسف… انت كدبت عشان تسافر وكمان حاجز تذكرتين لبنان عشان تاخد مراتك الاوله وتفسحها يوسف تحدث بحزن لانه لا يحب ولدته تحزن منه يوسف: امى بالله عليكى متزعليش منى

رواية انت بتقول ايه يابابا عاوزني اتجوز واحد متجوز كاملة قراءة المزيد »

اسميته عمار

أبتسم ليا إبتسامته اللي بتطمني من غير ما أعرف ليه، واتكلم بطريقته الهادية: – ما علينا، تعالي بس اتوضي، وبعد كدا هتصلي الفرض بفرضه، وأنا اللي هشرف على كدا. – حاضر. دخلت اتوضيت، وصلى بيا وكان صوته حلو أوي في القرآن، صوته كفيل إنه يخلي قلبي يخشع من جمال القرآن وجمال صوته. صلينا وبعد ما

اسميته عمار قراءة المزيد »

زوجة السلطان

يأبى الله تبارك وتعالى إلا أن يجري المقادير بأمره .. لا بأيدي خلقه ولولا ذلك لفسد نظام الكون وانفرط كما تنفرط قلادة اللؤلؤ . ثم حانت لحظة المواجهة .. فأقام السلطان ما يشبه المحاكمة .. فاستدعى الشهود ومثل السلطان دور قاضي القضاة .. وفي المنتصف وقف الوزير المتهم .. قال السلطان لقد شهد هؤلاء الأربعة

زوجة السلطان قراءة المزيد »

Scroll to Top