رواية حمل بالتراضي بقلم رانيا ابو خديجه

ااااااااه … رجلي وجعتنييييييي قوووووي .

قولت كدة بألم وانا بنحني ابص على رجلي اللي فعلا اللمتني بسبب طريقتة في مشيتنا .

close

_ حقك عليا أسف …. وريني كدة مالها .

X

قعد على ركبتة عشان يشوفهالي

_ متخااافيش هي بس عشان لسه في الاول بعد ما فكيتي الرباط.. لكن مفيهاش حاجه اهي .

_ وايدي كمان وجعتني على فكرة … انت كنت بتعصرها في ايدك .

قام وقف وبصلي شويه وفاجأة ابتسم ومسك ايدي وباسها

_ حقك عليا… أنا أسف بس مش عارف ايه اللي ضايقني لما لقيت الناس بتبصلك كدة ..

_ انت مش عارف.. وانا كمان مش عارفه.. اوووف .

لقيتة بصلي شويه كمان وبعدين ضحك ضحكتة الحلوة دي .

_ بتضحك على ايه دلوقتي ؟!!!

_ ما انتي لو جيتي مكاني وشوفتي شكلك لما بتبقي مقموصة كدة بتبقي عامله ازاي هتضحكي .

ابتسمت انا كمان غصب عني …

_ طب ايه هنفضل واقفين كدة .

خبط عالباب خبطتين واستنينا لحد ما سمعنا صوت بنت بتقول

_ ميييييين !!!

لقيتة ابتسم فاجأة أول ما سمع صوتها

_ انا احمد يا مريومة .. افتحي.

_ اااااحمممد..

فتحت الباب بنت جميلة تشبة احمد كتير قوي … لقيتها حضنته وهو كمان حضنها جامد قوي .. بجد يا بختهم ببعض

احمد … وحشتني قوووي … اخيرا افتكرتنا وجيت .

رد احمدوهو حاضنها هو كمان

_ والله وانتي يا مريومة.. عاملة اي يا حبيبتي.

_ الحمد لله كويسه … وهتجووززز

قالتها بدلع لقيت احمد كشر بهزار وقالها وهو بيخبطها بإيده على دماغها

_ خليكي كدة فكريني وعاندي فيا كل ما تشوفيني لحد ما الغي الجوازة دي خااالص

ضحكت وبصتلي … ايه ده اخيرااا شفتني واخدت بالها مني

_ احم … اومال مين الاستاذة يا احمد.

_ هي امي ما قالتلكوش ولا ايه… دي سيرين مرااتي .

برقت وهي بتبصلي

_ هي دي مراتك اللي امي بتقول عليها ؟!!!!

فضلت تبصلي شويه وبعدين قربت وحضنتني و بقت تبوسني من خدودي …

_ اهلا بيكي … نورتي البلد

_ شكرا.. ربنا يخليكي.

قربت من اخوها وقالتلة حاجة في السر بس انا سمعتها

_ هي دي مراتك…. يا خربيتك دخلت بيها البلد دي ازاي ؟!!

ليه هو انا مخdرات… كان نفسي اسألها ؟!!!

_ لية …. مالها ؟!!!

_ شبة الممثلين اللي بيطلعوا في التليفزيون … وحلوة قوي .

بجد انا حلوة كدة… ربنا يخليكي انتي واخوكي بتدوني ثقة في نفسي.

طيب عن اذنك يا سيرين.. هروح اقول لماما وريم انكوا جيتوا.

سبتنا فعلا و طلعت سلم جري واضح ان بيتهم من دورين زي باقي البيوت إللي هنا تقريبا

_ احمد … هي مامتك لسة زعلانة من جوازنا… يعني ممكن تزعل ان انا جيت معاك .

_ امي ست طيبة يا سيرين ومبتشلش في قلبها كتير .. هي بس زعلت اني عملت كده من وراها .

………………………………………

_ يا أماااا .. يا أمااا … الحقيييي .

_ اية يا بت في ايه مالك مسروعة كدة .

_ احمد جة تحت ومعاااه مرااااتة .

_ ……… هي جت معاه ؟

_ ايوا … موجودين تحت .

_ طب امسكي حطي بقيت الاكل دة للفراخ ومتنسيش تحطولهم ميا واني نازلالهم .

_ حاضر يا أما.

_ بت يا مريم .. مريم .

_رييم …. انتي هنا بتعملي ايه … انزلي شوفي يا اختي مرات اخوكي .

_ امك يا اختي مدبساني معاها في اكل البط … المهم قوليلي مرات اخوكي عاملة ازاي .. حلوة يا مريم ؟

يالهووي يا بت يا ريم حلوة حلاوة .. شبة الممثلة الحلوة دي اللي بتطلع مع محمد رمضان في المسلسل.

_ايه دة بجد … شبة مين… روجينا … اللي بتقول يا عمرررري ؟؟

_ روجينا مين انتي كمان … التانية دي الحلويايه أبصر اسمها ايه … مش فاكرة…

_ لأ استني مش مهم البط دلوقتي.. انا نازلة معاكي أشوفها .

………………………..

_ حمدالله على السلامه يا احمد يا ابني.

قرب احمد منها وباس ايديها .

_ الله يسلمك يا ست الكل… عاملة ايه يا حبيبتي.

مردتش علية فضلت بس تبصلي وكأنها زعلانة مني انا .. اتوترت من بصتها قومت بصيت لاحمد باستنجاد … قرب مني واخدني من ايدي

_ مش هتسلمي على سيرين.. مراتي .

_ مين المفروض يسلم على مين يا ابن بطني .. يا متعلم ياللي بتفهم .

_ عندك حق يا ست الكل.. قربي يا سيرين سلمي على امي .

بصتله وانا فعلا كنت خايفة منها ماهي بتبصلي بصات تخوف والله!!!

_ أهلا.. ازي حضرتك يا طنط ؟!

_ طنط !!! مسسم .

_ هي مالها عملت كدة لية .. هو انا شتمتها !!!

احمد قرب مني وهمسلي في ودني .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top