رواية بنت المنياوي كامله

ياسين : ياماما ده تلاقي ابنها ولا تعبان ولا حاجه وبتضحك عليكي

ام هشام: عارفه بس هي بتعمل كده ليه ما عايزه تأكل عيالها

close

انا قولتلك ياهشام يابني وخلاص وصيتي تعمل بيها

X

هشام : حاضر يا امي

بقلمي مآآهي آآحمد

فاروق : ها عملت اي في الرقم اللي ادتهولك يامازن

مازن ( صاحب فاروق ) : عرفتلك مكانه طبعا وبيتكلم منين بالظبط وكل حاجه

فاروق: ومستني ايه بقالي يومين مديك الرقم مكلمتنيش ليه اول ما وصلت للعنوان

مازن : عشان انت مادتنيش حقي انت ماتعرفش انا دفعت كام في العنوان ده ياحبيبي عشان اجيبهولك

فاروق : انت طول عمرك كده

( فاروق طلع الفلوس من جيبه وفتح ابد مازن صحبه وحطها في ايديه )

فاروق : اتفضل اديني العنوان بقي

مازن : ماتزعلش مني ياصحبي الحق .. حق

العنوان اهوه في الارياف بلد صغيره ومحدش يعرف عنها حاجه

فاروق : انت متأكد ان العنوان اللي مكتوب في الورقه ده هو مكان الشريحه

مازن : عيب عليك انت بتكلم تلميذ ولا ايه 😏

بقلمي مآآهي آآحمد

( فاروق اخد العنوان وطلع علي الفيلا ودخل علي نورسين اوضتها)

فاروق : ليكي عندي مفاجأه يانورسين تحفه هتعجبك اوي

نورسين : امشي اطلع بره يافاروق

فاروق: من غير ما تعرفي المفاجأه اللي انا محضرهالك

نورسين : مش عايز اعرف حاجه

فاروق: براحتك انا كنت عايز اعرفك بس مش اكتر بس طالما مش عايزه تعرفي يبقي خلااااص

( وهو بيفتح الباب عشان يطلع)

فاروق: بس بصراحه ذوقك يقرف يوم ما تحبي .. تحبي واحد عايش في قريه ال *** بين البهايم والزرايب يع بصراحه مقرفه

نورسين : ( بتوتر ) انت .. انت .. بتقول ايه

(فاروق قفل الباب ورجع يكلم نورسين وقرب منها وشدها من شعرها )فاروق: يعني ياروح ماما .. يابنت الناس الاكابر يامحترمه عرفت اجيب عنوان حبيب القلب بتاعك وهبعت البودي جارظ يجيبه من تحت الجاموسه اللي نايم جنبها ووقتها هاخد حقي منه هو واخوه العيل اللي ضربني انا وكان عليز يقتلني وهقتلهم قدام عنيكي وبكره تشوفي يانورسين انا مانساش حقي أبدا انتي فاهمه 😡

( فاروق رمى نورسين علي السرير ونورسين جريت علي فاروق ومسكته من رجله )

نورسين : ابوس ايدك سيبهم في حالهم يافاروق هو مكانش قصده وعهدالله ما كان قصده سيبهم وانا هعملك اللي انت عايزه

بقلمي مآآهي آآحمد

فاروق: هتعملي اللي انا عايزه يانورسين

نورسين : ورب العزه اللي انت عايزه بس ابوس ايدك سيبهم في حالهم بلاش تأذيهم

فاروق : موافق بس بشرط

نورسين : شرط ايه

فاروق : كتب كتابك علي هيثم يبقي الخميس اللي جاي قولتي ايه نورسين : انت بتقول ايه

فاروق : اللي سمعتيه ومافيش وقت حتي انك تفكرى تديني ردك دلوقتي حالا وإلا انتي عارفه ايه اللي هيحصل

نورسين : _____________

فاروق : يبقي انتي اللي اختارتي يابنت المنياوي

فاروق : ( بصوت عالي وزعيق ) عزت يا عزززززت

عزت : ايوه يافاروق بيه

فاروق: حضر العربيات والبودي جارد بسرعه هانروح مشوار صغير كده لحد القريه وراجعين علي طول

فاروق لسه هيمشي

نورسين جريت عليه

نورسين : انا موافقه .. انا موافقه يافاروق اني اتجوز هيثم

فاروق : ده اخر كلام عندك

نورسين : ( بعياط ) ايوه اخر كلام

فاروق طلع تليفونه واداه لنورسين

فاروق: خدي كلمي هيثم وقوليلوا ان انتي مستعجله اوي علي الفرح وياريت يكون الخميس اللي جاي

نورسين : ايوه بس ..

فاروق ( بزعيق ) : من غير بس

نورسين : ( اتنفضت من مكانها )

نورسين : م.. موافقه .. اتصل بي

نورسين كلمت هيثم وقالتله علي اللي فاروق عايزه بالظبط

هيثم فرح جدا وقفل الفون مع نورسين

فاروق : قالك ايه

نورسين : ( وهي بتمسح دموعها ) قال .. قال .. انه موافق وجاي كمان شويه عشان نتكلم سوا

فاروق: طيب روحي ظبطي خلقتك دي واغسلي وشك والبسي طقم كويس عشان لما ييجي مايهربش منك علي الاقل

بقلمي مآآهي آآحمد

(فاروق ساب نورسين ومشي وقفل عليها يالمفتاح من بره )

المنياوي : ( بينادي علي فاروق )

المنياوي : يافارووق.. فاااااروق عملت ايه

فاروق: عيب عليك كل اللي انت عايزه حصل

المنياوي: يعني خلاص وافقت ان الجواز يبقي الخميس اللي جاي

فاروق : طبعا وافقت عشان خايفه علي حبيب القلب بتاعها المنياوي: حلو اوووي

اناعايزك تعرف الكل ان نورسين بنت المنياوي بيه فرحها يوم الخميس اللي جاي علي هيثم نزل علي الفيس والانستا وخد الاكونت بتاعها ونزل عليه الكلام ده عايز الكل يعرف انت فاهم

فاروق : فاهم طبعا بس هنعمل اي مع هشام واخوه ياسين

المنياوي: نخلص من جوازه اختك الاول وبعد كده مش هسيبهم

فاروق : وليه نستني لحد ما اختي تتجوز لما ممكن نجيبهم من دلوقتي ونعلمهم الادب

المنياوي : انا قولت بعد فرح اختك يعني بعد فرح اختك انت فاهم ولا لاء

( المنياوي ساب فاروق ومشي )

فاروق : هي بقت كده ماشي انا هتصرف

فاروق نزل بوستات علي الاكونت بتاعه وعلي الانستا وعند نورسين اخته وعرف الكل ان فرحها الخميس اللي جاي هشام وهو بيبص علي الفيس بيبص لقى ان نورسين هتتجوز هيثم

هشام كان قاعد وساند علي الحيطه وماسك الفون اول ما شاف الخبر زي ما يكون قلبه اتخلع من مكانه ومبقاش مصدق

ماما هشام: مالك يابني وشك اصفر كده ليه ؟

هشام : نورسين .. نورسين هتتجوز يا امي

ماما هشام: اكيد يابني اهلها جبروها علي كده

هشام : وانا مش هسيبها تعمل حاجه زي كده غصب عنها

ماما هشام: يعني هتعمل اي يابني احنا مش. قد الناس دي حـrام عليك تتعب قلبي انا مش ناقصه

هشام : مهما قولتي يا امي انا سيبتها مره ومش هسيبها المره دي

ماما هشام: استني يابني .. استني يابني حـrام عليك مش كده

(هشام ساب مامته وسافر علي مصر )

وراح وقف بعيد وبقي يراقب باب الفيلا كل ما يتفتح ويشوف مين اللي طالع واللي داخل والبودي جاردات في كل حته فضل واقف طول النهار يوم وعدى التاني وبرضوا نورسين ماطلعتش وهو مش عارف يدخل خالص من كتر البودي جاردات

المنياوي : اعملي حسابك انك هاتنزلي النهارده عشان تختاري فستان الفرح وتشتريه

نورسين : مش فارقه كتيير اي حاجه

المنياوي : هو اي اللي اي حاجه في عروسه ماتختارش فستان فرحها

نورسين : ( بصت لباباها كده ) غريبه مش معني الفستان اللي عايزني اختاره مع ان العريس نفسه انا مخترتهووش

المنياوي: انتي لسه صغيره ومش عارفه مصلحتك

نورسين : وطبعا انت اللي عارفهه

المنياوي: طبعا انتي عايزاني اسيبك تتجوزي ابن الخدام بتاعنا ده ماحفظش علي ثقتي لي اديته بنتي وهو خاني وعض الايد اللي اتمدتله

نورسين : ابن البواب ده من غيره كنت زمانك ميت دلوقتي مش عايش ابنك اللي من صلبك استخبي وجري وهو اللي وقف مكانك وحماك بروحه نسيت ولا افكرك يابابا

المنياوي: لا ما نسيتش .. بس برضوا عمرى ما هنسي انه البواب مهما عمل .. ويلا حضري نفسك العربيه مستنياكي واعملي حسابك وحطي دايما قدامك اني سايبه عايش بس هو واهله عشان انتي وافقتي علي الجوازه اي حركه منك اعرفي اني مش هرحمه لا هو ولا اهله وانتي عرفاني كويس

بقلمي مآآهي آآحمد

نورسين : طبعا عارفاك نورسين لبست ونزلت ركبت العربيه والسواق بقي يسوق بيها ومعاها بودي جارد هشام قام بسرعه اول ما شافها طالعه من باب الفيلا ووقف تاكسي ومشي وراها لحد ما وصلت للاتيليه ولسه هيجرى عليها بيبص لقى معاها بودي جارد

اتخبي بسرعه لحد ما دخلت ودخل وراها

بقلمي مآآهي آآحمد

صاحبه الاتيليه : عروستنا المنتظره الف مبروك ياعروسه ☺️

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top