رواية بنت المنياوي كامله

فاروق: هي معاها حد

الممرضه : ايوه كلهم واقفين بره

close

فاروق : طيب ممكن تليفونك

X

الممرضه : اتفضل

فاروق اتصل بباباه بسرعه

فاروق : الوو ايوه يابابا

فاروق حكي لباباه علي كل اللي حصل

فاروق : انا مستنيك يابابا بسرعه لازم نديهم درس بعمرهم

بقلمي مآآهي آآحمد

الممرضه اخدت الفون وطلعت بره

الممرضه : المريض اللي جاي مع حضراتكم فاق وبقي كويس الحمدلله

نورسين : ( بتوتر ) امشي بسرعه ياهشام ..

هشام : طيب وانتي .. انا كده كده ههرب واسيبهم بس علي الاقل لما احس ان الموضوع اتنسي عم حجازي عنده حق اول ما اعرف اسيبهم هتصل بيك علي طول ما تقلقش عليا انت بس يلا مافيش وقت عشان خاطرى

ام هشام: يلا يابني حـrام عليك

عم حجازي بقي بيشد في دراع هشام لحد ما هشام بقي مشي معاهم بالعافيه وركبوا القطر وسافروا

نورسين دخلت لفاروق

فاروق : هما فين هربتيهم طبعا

نورسين : فاروق لم الدور خلاص كل حاجه خلصت

فاروق : خلصت قصدك ابتدت وحياتك ما هسيبه لا هو ولا اخوه العيل اللي عنده ١٤ سنه انا يضربني انا يبقي عايز يقتلني انا فاروق المنياوي اتبهدل علي اخر الزمن من شويه عيال صيع زي دي

المنياوي دخل : ( بخضه وخوف علي فاروق ) انت كويس

فاروق : الحمدلله يابابا

المنياوي : ( مسك نورسين من شعرها وشد راسها لورا ) انتي .. تعملي فيا انا كده يانورسين وهشام الكلب ده هو وابوه انا هعرف اخليهم يقولوا ان الله حق ازاي نورسين : خلاص يابابا كل حاجه خلصت سيبهم لحالهم

حـrام عليك

المنياوي : انا برضوا اللي حـrام عليا انا هوريكي

المنياوي اخد نورسين وحبسها في اوضتها وبقي موقف علي الاوضه بتاعتها بودي جارد ومكانش بيدخلها اكل ولا شرب

لحد ما تقولهم علي مكان هشام هو وعيلته

بقلمي مآآهي آآحمد

بقلمي مآآهي آآحمد

فاروق في ال night club

صاحب فاروق: اي ياعم مالك بقالك اسبوع من ساعه ما طلعت من المستشفي وانت دماغك في حته تانيه خالص

فاروق : همووووت والاقي العيال دي انا عيل لسه بيغير البامبرز بتاعه يعلم عليا بالشكل ده عمرها ماحصلت والواد التاني اللي مالووش لازمه

صاحب فاروق: اللي اسمه هشام

فاروق: ايوه هو

صاحب فاروق: طول عمرك بتكره الواد ده انت

فاروق: وهفضل اكرهه طول عمرى فاكر نفسه هيبقي حاجه وديني لا اموته بأيديا دوول وقبل ما اموته هحسره علي اخوه عشان يبطل يحط عينه علي اسياده ( في البلد )

هذا ماحدث في قصة بنت المنياوي

هشام : بقالنا اسبوع مانعرفش حاجه عن نورسين انا خايف عليها اوي ياابويا

عم حجازي: مهما عملوا دي بنتهم مش هيأذوها

هشام : ايوه بس انا معرفش عنها حاجه وفونها مقفول طول الوقت

عم حجازي: اسمع يابني انا عايزك تنسى نورسين نهائي انت فاهم احنا ما صدقنا تعدي الحكايه دي علي خير المنياوي: فين خط التليفون بتاعك

نورسين : معرفش

المنياوي : انا بقولك هاتي خط التليفون بتاعك حالا

نورسين : مش معايا انا رميته

المنياوي : اه يابنت ال …

المنياوي بقي يضرب نورسين بالاقلام لحد ما شفايفها جابت دـm

فاروق : والله ما هسيبك الا وانت ميت يابن حجازي البواب 😈

المنياوي: اسمع انا هعرف الرقم ده فين بالظبط بس مش عايزك تعمل اي حاجه الا لما ترجعلي الاول انت فاهم

فاروق : ضحك ضحكه سخريه اللي هو ههه وسكت

المنياوي : انت بتستقل بكلامي يافاروق

فاروق : خلاص يابابا خلاص مش هعمل حاجه الا لما ارجعلك الاول

بقلمي مآآهي آآحمد

———————————

ماما هشام: مالك ياهشام يابني قلقان ومش قاعد علي بعضك ليه

هشام : مش عارف يا امي نورسين اخيرا تليفونها اتفتح واول ما جاتلي رساله انه اتفتح اتصلت علي طول فضلت اقول الوو مكانتش بترد

ماما هشام: وده معناه ايه انا مش فاهمه حاجه

هشام : خايف يكون المنياوي هو اللي فتح عليا مش هي

ماما هشام: ممكن يابني تكون كانت ناويه ترد عليك بس حد دخل عليها ولا حاجه راحت قفلت السكه علي طول

هشام : ممكن برضوا مش عارف بس برضوا مش مطمن

ماما هشام: ادخل اتوضا وصلي ركعتين وسيب همومك علي ربنا وان شاء الله خير

ام محمد : يا امو هشااااام فينك ياحبيبتي

ام هشام : اتفضلي يا ام محمد انا هنا اهوه

ام محمد : ازيك ياهشام عامل اي ياخويا

هشام: الحمدلله ازيك انتي

ام محمد : نحمد ربنا يابني هشام : انا هدخل عشان اصلي يا امي

ام هشام : تعالي يا ام محمد مالك وشك مخطوف كده ليه

ام محمد : محمد ابني تعبان ومش معايا حتي اروح بي المستشفي ولا اجيبله الدوا انتي عارفه الحال

ام هشام: بس كده خدي دوول وابقي طمنيني عليه

ام محمد: تسلميلي يا ام هشام ماتحرمش منك ابدا

ام هشام: ولا منك ياغاليه

ياسين طلع من اوضته بعد ام محمد ما مشيت

ياسين : انتي عملتي اي يا امي احنا لاقيين ناكل لما تديها الفلوس اللي معانا

ام هشام: ربك هو اللي بيرزق انت مش فاهم حاجه

هشام: يا امي ياسين عنده حق

ام هشام: يابني الست ابنها تعبان وجت لحد عتبه باب بيتنا اوعي ياهشام يابني طول ما انا حيه ولا حتي وانا ميته وام محمد جت قصدت باب بيتك تكسفها دي وصيتي ليكي يابني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top