رواية زوجتي من القاصرات

سنها صغير بس فاهمه الحياه اكتر منه لا وبتتكلم بكل ثقه
قامت البنت من علي الارض وهى بتتأ”وه وقالت
مازن حبيبي شوفت الخنذ”يره دى عملت معايا ايه دى دى دى ضر”بتنى اوى شوفت شعرى شعري اللي صارفه عليه أد كدا بقي عامل ازاى بقي زى الزعافه ولا الميك اب اللي اخدت فيه ساعتين علي مااتظبط بقي بش”ع اوى
كل كلامها دا ولا كإن مازن سمعه خالص

طب معلش يا ميريام ارجعي بيتك دلوقتي
ما دا بيتى
ميريام لو سمحتي احنا قولنا هطل”ق ورد وبعدين نتزوج اكتر من كدا مااسمحش ليكى ان انتى تيجى علي شقتى وتتكلمى مع مراتي بالطريقه دى
مراتك
ايوه ياميريام ولحد مااطل”قها هي مراتي ولو سمحتى امشي بقي دلوقتي عشان انا تعبا”ن وعايز ارتاح شويه

طب وحقي مش هتاخده منها
ميريام يا حبيبتى ارجعي بيتك وانا هدخل اربي”ها من اول وجديد ها ارتاحتي
مش هرتاح غير وانت بتر”بيها قدام عيونى
ميريااام خلاص بقي امشي دلوقتي
ماشي يامازن اعمل حسابك ان هاجى تانى بس اقسم بالله. لو جيت. وما لقيتك
خدت . حقي منها .وعملت فيها نفس .اللي عملته فيا لهيكون اللي بينا منتهى
وسابته ومشيت
مازن اخد نفس طويل طويل اوى كمان ودخل وقفل الباب وقعد علي الأريكة شويه وبعدين خبط علي ورد
لكن ما رديتش خالص خبط كتير ومفيش اى رد
حاول يفتح الباب لقاه مقفول فكر للحظه ممكن .تكون عملت في . نفسها حاجه مستحيل جمبي

وك”سر الباب ودخل لقي الشباك مفتوح جري يبص منه لقي العربيه اللي كانت واقفه تحت العماره وكان بيفكر هي لمين مشيت
مش معقول يكونوا رجعوا واخدوها منى تانى لا لا مش هسمح بكدا لا ورد لاااااا اكيد اعمامها هر”بوا من السج”ن وجم ياخدوها

ووووورررررررد ولف عشان يجرى و يلحقهم قبل مايعملوا. فيها حاجه

مازن بيبص من الشباك لقي العربيه اللي كانت واقفه تحت العماره مشيت فكر للحظه ان دول اعمام ورد وهر”بوا من السجن وخ”طفو”ها
لا مستحيل هسيبك تضيعى منى ابدا ولف عشان يجرى ويلحقها لقاها واقفه وراه تلقائيا كدا حض”نها انتى كويسه ياورد انتى فيكى حاجه قلقتيني عليكى اوى
لكن استوعب الموقف لما لقاها واقفه ثابته مش بتتحرك
انا اسف مش قصدى بس دا يمكن من قلقي عليكي بس

ورد هزيت رأسها بعادى وقالت مفيش حاجه حصلت

هتعملي ايه دلوقتي
هصلي طب لما تخلصي انا عايز اتكلم معاكي شويه
هخلص صلاه وهاجي

وبدءت صلاتها عادى وبعد ما انتهت راحت عند مازن تشوفه كان عايز ايه

اقعدي يا ورد
حاضر
انا كنت عايز اتكلم معاكي شويه
اتفضل
بصي يا ورد انا مش وح”ش اوى زى ماانتى فهمتى كدا
لكن بيقاطعه كلمه كاالخن”جر من ورد
انا مافهمتش غير ان انت هتتزوجها بعد مانتط”لق

ايييه
دا الحقيقه يامازن بيه او ياميزو هانم

وقبل ماتمشي بيوقفها
انتى سمعتى كل كلامنا ايوه
طب ورأيك ايه يامدام تحبي اروح ليها واطل”قك
عادى يعنى ايه عادى
يعنى عادى
لو اتزوجتها وطل”قتنى مش هيفرق
عارف ليه
عشان انا جيت علي الدنيا دى بالغل”ط واتعودت ان كل الناس تسيبني لوحدي

الدنيا استكترت عليا ازور بابا في قبره يبقي مش هتستكتر ان أفضل معاك واعيش زى الناس
اد ايه
كلامها جر”حه ومن قلبها

اتنهد وقام وطلع برا الاوضه
وغمض عيونه بأل”م
صعب جدا الموقف دا

فضل قاعد شويه وبيفتكر كلام ورد

وهنا بيرفع فونه ليه وبيتتصل علي ميريام
وبيقول ليها ان هما مش هينفعوا لبعض وقفل عادى

لكن بعدها بيتفاجئ لما بيلاقيها رايحه بيته للمره الثانيه

كدا يا مازن اهون عليك ماتكلمنيش ولا تسأل فيا

معلش يا ميريام مشغول الفتره دي اوى
وهو دا يمنعك تسأل عني

لا طبعا بس انا
انت مشغول بالطفله اللي اهلك ضحكوا عليك وزوجوها ليك
مش مشغول بحد تانى بس عارف يامازن

هستنى اليوم اللي ترجع ندمان وتيجى تبو”س ايدي عشان نرجع تانى
وساعتها لازم ارفضك عشان انت ماتستا”هلش تتحب

د”م مازن بيتح”رق وبيضر”ب ميريام بالقلم وبيز”قها وبيخرجها برا ويقفل الباب واول مابيلف بيلاقي ورد واقفه بتثفق ليه وتقول برافوا ياميزو
برافوا
فضل يبص ليها شويه وبعدها دخل اوضته ورزع الباب جامد اوي

كسره هو انا هدفع فيه حاجه
ودخلت اوضتها ورزعت الباب خى كمان

بعد وقت مش كتير موبايل مازن بيتتصل والمتصل من اهل بلده

بيفتح وبيرد وبيكون الاسبيكر مفتوح ف ورد بتسمعه

الحق يا مازن اعمام مراتك هر”بوا من الس”جـn وحر”قوا بيتكم باللي فيه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top