رواية لحظة ضعف الجزء الثاني

عاد ابن عمي بعد عشر سنوات سمعت زوgة عمي تزغرد كنت في بيتي اعد الطعام لزوgي خرجت علي صوت الزاغريد فسالت فقالوا لي انه عاد قلبي اتقبض من رجوعه وعملت انه سوف يتسبب لي مشاكل دخلت بيتي وقفلت بابي واكملت اعداد الطعام لزوgي ولكني يدور براسي عدة احمتالات واسال بين نفسي ماذا سيفعل اتي زوgي […]

رواية لحظة ضعف الجزء الثاني Read More »

رواية لحظة ضعف الجزء الثالث

عليك يااخي قولت له وانا متعصبه علي اخري نارفي قلبي من رجوعه واللي زاد من ناري اني شوفت الدmموع في عيون زوgي بسبب كلامه الجارح قولتله هو انت ماتعرفش ربنا اتقي الله فيا ياأخي وكفايه اللي عملته فيا قال لي بكل برود لا ما اعرفش بصي النهاردا بعد ساعه تقابليني خلف البيت الكبير والا هقلب

رواية لحظة ضعف الجزء الثالث Read More »

رواية لحظة ضعف الجزء الرابع الاخير

ذهبت اليه لا ضع حدا واترجيته ان يتركني بحالي اعيش بسلام مع زوgي ولكنه رغم اني ركعت تحت رجله اتوسل اليه لم يتأثر في لحظة ركوعي اتي زوgي وحb يفضحني قدام زوgي ولكن قاله انه عارف كل حاجه واتشد الحديث بينهم وانا وسط شجارهم اجلس مثل الغائبه عن الوعي قدmماي لا تستطيع حملي اريد ان

رواية لحظة ضعف الجزء الرابع الاخير Read More »

محادثة مسربة.. الجزء الاول

الوكيل الاخباري – تناقل رواد مواقع التواصل الاجتماعي ما قالوا انه محادثة بين الطالبة نيرة أشرف وزميلتها ، وتبيّن من خلال النقاش الوارد في المحادثة مدى خوف ورعب الضحية من الشاب إثر تهديده لها قبيل حادثة مقـ.ـتلها. ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

محادثة مسربة.. الجزء الاول Read More »

آخر رسالة على موبايل «طالبة المنصورة» تصدم أسرتها.. لن تصدق ماذا وجدوا

أذاعت قناة ام بي سي مصر، الساعات الماضية، تقرير مسجل، للقاء مع أسرة الطالبة نيرة أشرف، ض.حية حا..دث المنصورة، التي لق.يت مصر.عها على يد زميلها أمام الجامعة. ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

آخر رسالة على موبايل «طالبة المنصورة» تصدم أسرتها.. لن تصدق ماذا وجدوا Read More »

قصة حقيقية وعبرة لمن يعتبر الجزء الاول

قصة حقيقية وعبرة لمن يعتبر نقل لي أحد المعلمين هذه القصة بتفاصيلها.. المكان : مدرسة ابتدائية الزمان : 1997 الصف : الأول الابتدائي ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قصة حقيقية وعبرة لمن يعتبر الجزء الاول Read More »

قصة حقيقية وعبرة لمن يعتبر الجزء الثاني

أن يقول لك طفل : أحbك . فهذا شرف كبير لا زيف فيه يعادل عندي مديح المدير ودرجة الأداء الوظيفي بامتياز وتقدير المشرف التربوي . مشيت في داخل أحد أروقة المدرسة ؛ فرحاً .. يخالط فرحي الذهول !! سبحان الله .. وإذا مدير المدرسة في وجهي .. وبعفوية سألته : أين ملفات طلاب الصف الأول

قصة حقيقية وعبرة لمن يعتبر الجزء الثاني Read More »

قصة حقيقية وعبرة لمن يعتبر الجزء الاخير

بت أؤمن أن التربية قيمة ورسالة عظيمة لاحقاً .. بدأت أعزز طفلي الصغير بالملامسة والسلام ومسح الرأس . في الاصطفاف الصباحي .. اعتدت أن اتفقدهم واحد تلو الأخر . وبعد الموقف .. اعتدت أن أقف بقرب هذا الطفل . وأتابعه في اليوم الدراسي كاملاً ؛ وفي جميع المواد أتفقده . ­ ­ ­ ­ ­

قصة حقيقية وعبرة لمن يعتبر الجزء الاخير Read More »

قصة بحب ابن عمي كامله

قصة بحb ابن عمي كامله بحb ابن عمي و هوه مش واخد بالو منى خالص.. بحbو .. بعشقوا .. بدعى ربنا ليل نهار انو يكون من نصيبى ? انا لما عندى 19 سنه النهاردة اول يوم ليا فى الكلية .. كليه الطب .. بقيت دكتورة خلاص اخيرا حلمى اتحقق بفضل ربنا ثم مجهودات استاذى احمد

قصة بحب ابن عمي كامله Read More »

قصة بحب ابن عمي الجزء الثاني

قصة بحb ابن عمي الجزء الثاني خلصت المحاضرة و الكل مشي ندانى قالى : لما رايحه فين قلت مrوحه قالى لا استنينى عشان نمشي سوا ..قلت اوك استنيتو فى كافيتريا لحد مخلص و جانى قالى : يالا يالما عملك مفاجأة قولتو : ايه هيه قالى :لا متكونش مفاجأة ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قصة بحب ابن عمي الجزء الثاني Read More »

قصة احب ابن عمي الجزء الرابع الاخير

اول مشوفتك قلت سبحان الله على ده جمال و قلت لنفسي هيه دى 7بيبتى.. كان عندى ساعتها 10 سنين ? و كبرتى يا لما و كبرت طمحاتى و حلمت اكون دكتور و بقيت بتوفيق من الله .. قولت اكمل اشغل نفسي واعمل ماجستير ودكتوراه لحد ما البنت الصغيرة تكبر و كبرتى يا صغيرتى .. و

قصة احب ابن عمي الجزء الرابع الاخير Read More »

وقعت في حب الخادمة الجديدة … الجزء الاول …

انتي الخدامه الجديده مي.. خدامه في عينك عمr.. بتقولي حاجه يابت (عمr شاب عسليه وفرفوش بس عصبي وقت الجد بس قمور جدا جدا وحنين عنده ٢٦ سنه شغال في شركات باباه الله يرحمه قاعد مع مامته وخالته وبنت خالته) (مي بنت طيبه جداا واموره اوي شبه الملايكه كده وبريئه خالص ومحجبه وكانت في اخر سنه

وقعت في حب الخادمة الجديدة … الجزء الاول … Read More »

وقعت في حب الخادمة الجديدة … الجزء الثاني ..

(بارت ٢)? عمr: مrات ابوكي كانت بتdربك مي بتسرع : ها لا مافيش حاجه انا خلصت وطلعت جري عمr بسرحان: يترا حكايتك ايه وبتخافي اوي ليه كده ومالها مrات ابوكي دي كمان وراح الشركه مي: اااااه قد ايه اليوم كان متعب اوي عمr رجع من الشركه ودخل اوضته وافتكر الي حصل الصبح وابتسم عليها وعلي

وقعت في حب الخادمة الجديدة … الجزء الثاني .. Read More »

وقعت في حب الخادمة الجديدة … الجزء الثالث

بعد شهر من الاحداث وتعلق مي بعمr عمr: مي اعمليلي قهوتي علشان نازل دلوقتي الشغل مي: حاضر ياعمr هتقعد انهارده في الجنينه معايا زي كل مrه ولا مش هتبقا فاضي عمr: انا اتعودت اني اقعد معاكي ندردش ازاي اقطع العاده دي يابت انتي مي: بت فعينك ياشيخ في المطبخ.. سلمي: عمr فين يابت انتي مي

وقعت في حب الخادمة الجديدة … الجزء الثالث Read More »

وقعت في حب الخادمة الجديدة … الجزء الرابع

عمr: ماما خالتو عايزه افتحكو في موضوع كده هيفرحكو مي بتسرع: موضوع ايه ياعمr انا اتحمست سلمي بتدخل: وانتي ايه دخلك معلش عمr: سلمي انتي ازاي تكلميها كده سلمي: وانت مالك محموق كده ليه فاطمه: اقعدي يامي كلي معانا وبلمrه نعرف الموضوع كلنا وانتي ياسلمي اسكتي عيب كده سلمي ببرود: اوك فاطمه: قول يلا يا

وقعت في حب الخادمة الجديدة … الجزء الرابع Read More »

وقعت في حب الخادمة الجديدة … الجزء الخامس

عمr: طبعا طبعا انتي هتقوليلي باماره عاااااا حرامي حرامي ‏ مي ههههه ده كان حته موقف اه صحيح ماانت خوفت من الصرصار ومتكلمتش ? عمr: ماعلينا عمr: طب وانتي مش عندك حد خالص عمه خاله عم خال اي حاجه مي: لا عندي عمتي في اسكندريه ههه كنت فاكره اني كنت بروح ليها ده انا حته

وقعت في حب الخادمة الجديدة … الجزء الخامس Read More »

كانت البداية بسبسة من البلكونة ( أحببت ظبوطة ) … الجزء الاول …

مليكه وهي واقفه في البلكونه عماله تبسبس: بس بس بس انت ياظبوطه يقمr الظابط تميم: ايوه بتناديني انا مليكه: ايوه انت ياظبوطه ياقمr هو انت بتعمل ايه تحت البيت الظابط: بخلي بالي من غسيل الشارع مليكه: بجد طب في بنطلون احمr في اسود كده مش لاقيه متعرفش راح فين تميم: انتي هبله ياماما مليكه: طب

كانت البداية بسبسة من البلكونة ( أحببت ظبوطة ) … الجزء الاول … Read More »

كانت البداية بسبسة من البلكونة ( أحببت ظبوطة ) … الجزء الثاني

(احbبت ظبوطه بارت ٢)?? مليكه وهي واقفه بتقزقز لب: اده يخيبك انت رجعت تاني هههه ده انا قولت مش هشوف وشك تاني يابنتي انتي شدوكي من لسانك وبعدين بطلي ترمي خراا علي شعري مليكه: نينينيني تميم قدري الاسود اني واقف تحت بيت عيله مجنونه اعمل اي بس (نتعرف علي مليكه مجنونه الشارع صغننه فنفسها بس

كانت البداية بسبسة من البلكونة ( أحببت ظبوطة ) … الجزء الثاني Read More »

كانت البداية بسبسة من البلكونة ( أحببت ظبوطة ) … الجزء الثالث

مليكه: ماتيجي نقعد شويه في البلكونه رجب: تعالي في البلكونه مليكه: ههههه بص ياخالي قاعد ازاي ههههه اخلهولك يقوم يقف دلوقتي رجب: اسكتي يابت هو علشان معملش ليكي حاجه يبقا تعذبيه بمقالبك دي مليكه وهي بتولع الصاروخ استني بس استني ورمت الصاروخ بووووووم تميم وهو مفزوع من الخضه وبص لقاها مليكه بعصبيه ياشيخه الاهي تتخضي

كانت البداية بسبسة من البلكونة ( أحببت ظبوطة ) … الجزء الثالث Read More »

كانت البداية بسبسة من البلكونة ( أحببت ظبوطة ) … الجزء الرابع

مليكه: في الصيداليه مليكه: انت تميم: يالهوي عليا وعلي سنيني امي داعيه عليا مليكه: عايز اي انت جاي ترزل عليا زي مابرزل عليك في شغلك تميم: يابنتي هو انا كنت اتكلمت انا جاي اخد حbايه صداع بسببك علشان اكيد هيبقا في حوار انهارده فا ابقا عامل حسابي يعني تميم بعد ماخد الحbايه وخرج في باله:

كانت البداية بسبسة من البلكونة ( أحببت ظبوطة ) … الجزء الرابع Read More »

كانت البداية بسبسة من البلكونة ( أحببت ظبوطة ) … الجزء الخامس

رجب: مش كان اخر يوم امبارح مليكه بحزن اهه افتكرت رجب: مالك يا7بيبتي مليكه: مافيش حاجه ياخالو خش ارتاح انت وانا داخله اناm في اوضه مليكه بعيااط: معقول مشيت معقول اتعودت عليك بلسرعه دي مش عارفه هشوفك ازاي تاني في الصيداليه ومليكه كانت سرحانه في تميم وانه وحشها اويي تميم: اذيك يادكتوره عايز برشامه صداع

كانت البداية بسبسة من البلكونة ( أحببت ظبوطة ) … الجزء الخامس Read More »

قصة الأم التي قـ.ـتلت ابنها وحفرت صحن دارها ودفنت الجثة الجزء الاول

قصة الأم التي قتلت ابنها وحفرت صحن دارها ودفنت الجثة في الدار بعد أن مزقتها بالسكين هي وابنتها. .. قاعة المحكمة مليئة بجمهور الحاضرين على غير العادة .وفي قفص الاتهام سيدة في الخمسين من عمrها. على وجهها قهر الدنيا. وبجوارها سيدة في الثلاثين من عمrها. وكل جمهور القاعة ضد السيدتين. فإن السيدة قد قتلت ابنها

قصة الأم التي قـ.ـتلت ابنها وحفرت صحن دارها ودفنت الجثة الجزء الاول Read More »