قصه زوجيه بعد مرور خمسة عشره عامآ من الزواج والصبر والثبات الجزء الأخير

جاء زميل لي بالعمل لخطبتي ولم يسبق له الزواج من قبل رغم أن عمrه 40عاما تعجبت كثيرا وجلست معه في بيت أخي للرؤية الشرعية .. قال بكل وضوح وصراحة وإنكسار أنه لم يتزوg لأن لديه مشكلة بالإنجاب ولكنه يود الزواج من إنسانة على خلق ففكري وأخبريني بردك وأياً كان الرد أرجو ع إخبار أحدا بموضوع

قصه زوجيه بعد مرور خمسة عشره عامآ من الزواج والصبر والثبات الجزء الأخير Read More »

قصه زوجيه بعد مرور خمسة عشره عامآ من الزواج والصبر والثبات الجزء الأول

بعد مrور خمسة عشرة عاماً من الزواج،والصبر ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قصه زوجيه بعد مرور خمسة عشره عامآ من الزواج والصبر والثبات الجزء الأول Read More »

رواية حب بعد الزواج الفصل السادس والاخير

انا : اتفضلي.. اسراء : في واحد زميلي فتح صيدليه وانا عاوزا انزل شغل فبقترح لو انزل اشتغل فيها شويا.. هو اقترح عليا يعني.. . انا : صاحbك؟! اسراء : لاء زميلي هو خريج صيدله واخو صاحbتي وهي كمان خريجه صيدله. انا بقبت بزهق من القاعده بجد.. ممكن يا ادهم؟! وحيات مامتك عندك. .. انا

رواية حب بعد الزواج الفصل السادس والاخير Read More »

رواية حب بعد الزواج الفصل الخامس

ماما : وليه متقولش ان مجرد سبب وانها قسمتك ونصيبك!! لعلمك ربنا بيحbك علشان كدا خلاها نصيبك وبالوقت هتلاقيها شبهك اكتر واكتر ربنا بيقول وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ وفجاه لقينا الباب بخبط قومت افتح لقيت مrات ابوها …

رواية حب بعد الزواج الفصل الخامس Read More »

رواية حب بعد الزواج الفصل الرابع

اول موصلت.. لقيت اسراء صاحيه وماما قاعده جنبها وبتاكلها.. اسراء : عامل ايه ي7بيبي؟! ماما قالتلي انك منمتش امبارح طول الليل؟! وحشتني.. انا تنحت. وسكتت شويا وبعدين جاي اتملم تهتهت وقولتلها انا… انا… الحمدلله.. انتي ايه اخبارك.. ماما : بتقولك وحش*تني يا ادهم مترد علي مrاتك.. انا بتهتهه :ارد!! حاضر يماما… وانتي كمان وح*شتيني اووي

رواية حب بعد الزواج الفصل الرابع Read More »

رواية حب بعد الزواج الفصل الثالث

اخو حسام : ازاي سيبتها لحد متوصل للمrحله ديه دي محتاجه نقل د *م من كتر ما هيا مبتاكلش.. وكمان درجه حرارتها عاليه جدا. احنا مش لاقيين كمان فصيله د*مها يا ادهم.. لازم تتصرف بسرعه.. فصيله د*مي حتي مكانتش زى فصيله دmمها… فضلت اتصل بصحابي لدرجه اني نزلت صحيتهم وجيبتهم من بيوتهم فى نص الليل.

رواية حب بعد الزواج الفصل الثالث Read More »

رواية حب بعد الزواج الفصل الثانى

عاوز غدا من عيوني لأتنين تقول قبل متمشي.. اه.. وتجيب بكره معاك وانت جاي خضار وباقي الحاجه هبقا اكتبهالك في ورقه.. وتسيب هنا فلوس علشان بتاع الكهربا جه امبارح وانا مش هصرف علي بيتك من معايا. وراحت قيلالي.. يالا في رعايهاللهوراحت داخله وقافله باب الاوضه… انا كنت واقف مستعجب وبdرب كف علي كف.. صحيت الصبح

رواية حب بعد الزواج الفصل الثانى Read More »

رواية حب بعد الزواج الفصل الأول

جايبالى عروسه منتقبه يماما!! اه يا 7بيبي… انا؟! انا يماما وفي سري دا انا عمrي معرفت واحده منتقبه ولا توقعت اني هعرف.. مالهم الي لابسين بناطيل وحاطين ميكب ومزز دول.. مش تجيبلي واحده قمr! ماما :بقولك ايه يا ادهم يا ابني.. البنت دي لو لفيت الارض كلها مش هتلاقي زيها انا : يا ماما.. يا

رواية حب بعد الزواج الفصل الأول Read More »

قصة دار العيلة. الجزء التاسع

اتفجت من الصد. مه لقيت اخوها جاي مع رشاد وكمان بيسأل عليها بكل بجاحه بصتله كده وقربت منه وقولتله بكل قوه اختك بتاعت اسحار وكانت ساحره لحماتي واكيد سحرتلك يارشاد علشان تتجوz ها، وتخرب بيتي اخو سماح.. انت اجننتي ياسحر انتي بتقولي ايه ماتسكت مrاتك ياعم رشاد رشاد بعصبيه وهو يجذبني من يدي هو الغل

قصة دار العيلة. الجزء التاسع Read More »

قصة دار العيلة. الجزء الثامن

يعني انتي السبب في كل دا يعني انتي الا بتنكشي ورايا ياسحر ?دا كان كلام سماح ضرتي ليا وهي رافعه الس*كينه عليا وكمان حماتي وراها بتقولي انتي وقعتي ولا الهوا الا رماكي في ايه مش فاهمه قولتلها بكل قوتي امتى هتقتلني ياسماح ولا ايه سماح بضحكه عاليه غريبه ايوه هقتلك وندفنك ولا من شاف ولا

قصة دار العيلة. الجزء الثامن Read More »

قصة دار العيلة. الجزء السابع

وصلت المقابر سماح وطبعا سحر وراها بس سحر كانت واقفه على مسافه بعيده جدا علشان تلاحظ الا بيحصل بس انصدmمت من الاشافته لاقت سماح بتفحر في الأرض بتاعت تربه وتدفن حاجه كبت عليها مياه وقفلت تأني التربه قلبها ميت ومشيت حري على الدار بس سحر مش رجعت وراها دا راحت مكان ماحفرت وخبت وراحت نكشت

قصة دار العيلة. الجزء السابع Read More »

قصة دار العيلة. الجزء السادس

سحر وقفت الاكانت ماشبه في البيت البنت الاشبها بالظبط اول ماشفتها كأنها وقفه قدام مrايا بقت مش مصدقه نفسها بدأت تجمع قواتها علشان تعرف مين دي وبدأت تتحس على وشها وجسمها بس هي مش ادتها فرصه زقتها وفي ثواني اختفت وقعت سحر على الأرض ولما فاقت وفتحت عينها م؛ لقت البنت لقت حماتها بس بتفوق

قصة دار العيلة. الجزء السادس Read More »

قصة دار العيلة. الجزء الخامس

#دار العيله محستش بنفسي غير وانا نايmه في اوضه ضلمه وبحاول افوق وافتكر ايه حصل بالظبط مش فاكره حاجه لقيت رشاد دخل عليا وانا نايmه في السrير رشاد.. مبروك ياسحر اندهشت من كلامه مبروك مبروك على ايه لقيت حماتي هي كمان داخله عليا وبتقولي انتي حامل حامل انا حامل ازي دا انا مجوzتش ابنك غير

قصة دار العيلة. الجزء الخامس Read More »

قصة دار العيلة. الجزء الرابع

#دار العيله حماتي كانت بتجري في الدار من جوه وجلبيتها عباره عن د*م بصيت عليها بخوف في ايه ياحماتي ام رشاد.. اسكتي وام*سحي الد*. م دا بسرعه الا نقط على الأرض يلا اهل سماح جاين وفعلا لسه حماتي مخلصتش كلامها لقيت الباب بيخبط جيت جمب الباب وانا مش فاهمه حاجه ايه الاببحصل مين انا سالم

قصة دار العيلة. الجزء الرابع Read More »

قصة دار العيلة. الجزء الثالث

دار العيله قومت أجري من شكل المياه كنت خايفه ووقفت من بعيد الاحظ الاهيحصل حسيت اني عميت لثواني مبقتش شايفه حاجه سمعت صوت باب الأوضه ببتفتح يالهوي رشاد هيdربني دلوقتي علشان مش جهزت اللبس ولا المياه ولو حكيت على إلا أنا شفته هيdربني برضو انا ادخل اولع على مياه تانيه بسرعه قبل مايجي دخلت المطبخ

قصة دار العيلة. الجزء الثالث Read More »

قصة دار العيلة. الجزء الثانى

الصريخ كان مالي الدار كانت بتستغبث من حاجه وشكل المياه غريب َكل شويه بيسود اكتر مبقتش عارفه اعمل ايه سمعت صوت حماتي بتنادي عليا انتي بانيله جريت عليها وانا خايفه وماشيه ابص ورايا نعم حماتي ام رشاد.. ادخل هاتي كبايه مياه بسكر بسرعه يا ش الفقر انتي كانت ضرتي بتتنطط من الو*جع محدش عارف مالها

قصة دار العيلة. الجزء الثانى Read More »

قصة دار العيلة. الجزء الاول

ماتقومي يابت النهارده الصباحيه بتاعت جوzك من مكانك تسخني المياه علشان جوzك ومrاته يتسبحوا علشان الصباحيه هو انتي هتقعدي كده زي البيت الواقف سحر بدmموع.. هو انا كمان الا هسخن ليهم المياه ام رشاد… ايوه انتي يامشكوكه انتي على رجلك نكش الحنه ولا ايه قومي يااختي قمت من مكاني وانا الدmموع ماليه عينيه مش عارفه

قصة دار العيلة. الجزء الاول Read More »

قصة أرملةٌ قبل الزفاف.الجزء الرابع

– ابني مش ميت.. روحه عايشة وسطنا، ومعانا حتى دلوقتي.. ابني متجوz بنتك ! قالتها وطلعت الصورة نفسها وبدأت تبص فيها بابتسامة عريضة وتشاورلي.. قربت أشوفها لاقيت العجب.. كانت نفس الصورة بس الأغرب إن ابنها مش لوحده.. كنت أنا معاه . صحيح إني كنت مrعوبة لدرجة إن رجليا ماكانتش شايلاني، لكني تظاهرت بعكس ده، وقربت

قصة أرملةٌ قبل الزفاف.الجزء الرابع Read More »

قصة أرملةٌ قبل الزفاف.الجزء الثالث

حياتي بقت أشبه بجحيم، وكذلك أهلي معايا، وبيتنا بقى مكان مخيف جداً لأبعد الحدود.. فاكرة كويس تاني يوم لينا في الشقة الجديدة لما الجرس رن ووالدي خرج عشان يلاقي ورقة مكتوب فيها نفس الجملة اللى قالتها الست الغريبة أول مrة، وكررها من بعدها ابنها كل ليلة كان موجود فيها . لما الموضوع زاد عن الحد

قصة أرملةٌ قبل الزفاف.الجزء الثالث Read More »

قصة أرملةٌ قبل الزفاف.الجزء الثانى

قالها واختفى كأنه ماكانش موجود من الأساس، وسابني بحاول أستوعب اللي حصل لدقايق.. بعدها جريت على والدي أقوله اللي حصل.. أنا متأكدة إني قفلت باب البلكونة قبل ما أناm، ولما والدي جه معايا يشوف اللي حصل اتفاجئ إنه مقفول فعلاً ووقتها كلامي اتفسر على إنه مجرد تهيؤات.. خاصةً وإننا ساكنين في الدور الخامس ومن المستحيل

قصة أرملةٌ قبل الزفاف.الجزء الثانى Read More »

قصة أرملةٌ قبل الزفاف.الجزء الأول

بيقولوا الجمال نعمة.. لكنه بالنسبالي كان أكبر لعنة ممكن تصيب إنسان . اسمى نور.. بعتبر نفسي من الناس اللى ليهم نصيب من اسمهم، عندى ٢٣ سنة، ساكنة فى الجيزة، وجميلة للدرجة اللى خلت العرسان تجري ورايا من وأنا في إعدادي تقريباً ويحاولوا يكسبوا ود والدي . ممكن كلامي يتفسر على إنه غرور رغم إني أبعد

قصة أرملةٌ قبل الزفاف.الجزء الأول Read More »

قصة حقيقية

هذه القصة حدثت بالفعل فى مصر م عرضها فى التليفزيون المصرى سيدة تو*فى زوgها وهى فى الشهور الأولى من ال وكانت لديها منه ابنة فى الرابعة تقريبا من عمrها وعنا اقتربت الولادة شعرت السيدة بأنها قد يا ملك المو*ت أثناء هذه الولادة فطلبت من أخيها أن يراعى بنتها والمولود الجديد فى حالة وفا*تها ويبدو أنها

قصة حقيقية Read More »

جارتي المطلقه استدرجت زوجي للخيانه الجزء الثاني والاخير

منذ يومين احسست بالكسل الشديد والخمول من قله الحركه فقررت ان ازور صديقتي وهى قريبه مني وسمح لى زوgي ان اذهب واجلس معها كانوع من انواع الترفيه وتغيير الجو وعند رجوعي من عند صديقتي وذهبت الى منزلى قررت ان لا استخدmم المصعد وان اذهب الى شقتي عن طريق السلم لانى لم اتحرك كثيرا وليتني ما

جارتي المطلقه استدرجت زوجي للخيانه الجزء الثاني والاخير Read More »

Scroll to Top