عشق الزين ”❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية عشق الزين

ادهم اتفاجئ انها لسه فاكراه: الحمد لله …هو حضرتك فاكرني .
سارة بابتسامه: طبعا فاكرك … ملامحك متغيرتش لسه شبه بابك وكمان صورك على السوشل ميديا .
ادهم باندفاع: هو انتي ليه عملتي كدا .

سارة اتنهدت: عملت ايه في ايه ؟!.

close

 

 

ادهم: ليه ظلمتي مراد مع انه ميستهلش منك كدا …ليه بعدتي عننا ..ليه كسرتينا كلنا ..من وقت خبر موتكوا واحنا مش عارفين نفرح فرحة كاملة.
سارة: انت كنت صغير ومش فاهم حاجة .
ادهم: لا فاهم وعارف والحقيقة انك ظلمتي مراد وظلمتي نفسك قبليه.
سارة حبت تغير الموضوع: امممم …وانت جاي هنا ليه بقى !.
ادهم: مش عارف …ابقي سلميلي على كاميليا ..سلام.

 

 

في بيت الجارحي .

مراد: يوووووووووة يا ميرا ..انتي مبتزهقيش.
ميرا بعند: لا يا مراد مبزهقش …وانا ليا حق اعرف سبب رفضك ..مع اني شايفة انك مالكش حق انك ترفض من الاساس .
مراد رفع حاجبه: نعم يا حلووة ! ماليش حق ليه ان شاء الله .
ميرا: لان جوازنا على الورق وبس .

 

مراد شدها ناحيته بعنف: واقسم بالله اخليه حقيقي ودلوقتي …انتي اليوم اللي شلتي فيه اسم مراد الجارحي بقيتي كلك على بعضك ملكي .
ميرا: انا مش ملك حد …وبطل غرور .
مراد: انا كدا مزاجي كدا …وانتي ملكي وعدي الليله دي على خير علشان انا على اخري منك .
( ميرا سكتت وبصتله بغيظ واقسمت انها لازم تشتغل …هيا مش عارفه ليه بتحب تعانده ).

 

 

في بيت مهاب .

( سارة رايحة جاية في الاوضة ثايرة مش طايقة حد …كلام زين وجعها اوي ..ومش قادرة تحدد وجعها عليها هيا ولا وجعها على مراد..وليه كل الناس شايفاه مظلوم وهيا لوحدها شايفاه مذنب …هو ممكن يكون فعلا مظلوم ! …لا لا لا …نفضت كل الافكار دي من دماغها )..
سارة في سرها: اكيد هما بيقولوا كدا علشان شافوه اتعذب مش اكتر ..اكيد .

 

كاميليا دخلت على سارة فاجأة: مامي …انتي بتكلمي نفسك .
سارة بعصبية: عاوزة ايه ؟!.
كاميليا: كنت عاوزة اعرف كنتي فين ؟!.
سارة بضيق: كنت في مشوار .
كاميليا: اممممم .

 

 

سارة: من حق ..ادهم بيسلم عليكي .
كاميليا بارتباك: اد .ادهم مين ؟.
سارة: ادهم الجارحي يا كاميليا ومينفعش بعد كدا تتجاهليه .
كاميليا وشها جاب مية لون: اوك ..انا هاروح انام .

 

سارة: استني قبل ما تمشي كنت عاوزكي في موضوع .
كاميليا: موضوع ايه .
سارة: كاميليا …انتي محتاجة تقعدي هنا قد ايه ؟!.
كاميليا: اقعد هنا ايه مش فاهمة .
سارة: قصدي هانسافر امتى لندن .
كاميليا: نسافر ليه يا مامي .

 

 

سارة: علشان مكانا هناك …احنا خلاص اسسنا حياتنا هناك في لندن .
كاميليا: لا …في بابا …بابا هو مكانا وحياتنا وهدفنا اللي مفروض نعافر علشانه .
سارة بعصبية: تعافري انتي …مش اناا …انا خلاص اكتفيت يا كاميليا .
كاميليا بدموع: طب وانا …خلينا هنا علشان خاطري متحرمنيش من الجو دا .

 

سارة: انا خلاص قررت وهاحجز تذاكر في اقرب وقت عاوزة تيجي اوك مش عاوزة براحتك …تصبحي على خير.
كاميليا بحزن: وانتي من اهله .

صباحا في بيت الجارحي .

 

زين بضيق: ليليان ابوس ايدك ..انا بحايلك كتير …خلاص بقى .
( ليليان ساكته وبتلبس هدومها ).
زين: طيب قوليلي حضرتك رايحة فين ؟.
( ليليان مردتش ولكنها شاورلته على ورقة على الترببزة ).

 

زين بعصبية وبصوت عالي: والله على اخر الزمن …هاتكلم مع مراتى بالورق …في ايه يا ليليان .
( زين قال جملته الاخيرة بزعيق ..وليليان انتفضت من مكانها ..حبست دموعها بالعافية وعطتله ضهرها ).
ليليان بصوت كله حزن: رايحة اقابل سارة .
زين: والله ! …مش دي صاحبتك اللى اوهمتك انها ماتت ..رايحة تقابليها عادي كدا .
ليليان بصوت مبحوح: محتاجلها.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top