عشق الزين ”❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية عشق الزين

 

يوسف بعصبية: يااااه مش بس شبه عمتك في الشكل …انتي شببها في كل حاجة ..من تلاتين سنة اتفرجت على صورها وهيا في حضن زين الجارحي ودلوقتي بتفرج على صورك وانتي في حضن ابن زين الجارحي ..زمااان كسبني علشان كنت قليل…بس دلوقتث انا قوي وهاقدر اخدك منه …الصبر يا ميراا ..الصبر .

close

 

 

في بيت الجارحي .

( زين دخل على ليليان لقاها واقفة في الشباك سرحانة باصة للنيل وبس ..لدرجة انها محستش بزين …زين قرب منها بهدوء وحضنها من ضهرها ).
زين: حبيبتي سرحانة في ايه ؟.
ليليان بهدوء: فث الدنيا ..وفي الزمن .
زين لفها له: في ايه يا ليليان .

 

 

ليليان بابتسامة هادية: مفيش يا حبيبي …انت دلوقتي تعبان ..خد شاور وهاحضرلك الاكل .
زين بحدة: مش عاوز زفت .
ليليان مسكت وشه: حبيبث اهدى …انت بقالك يومين منمتش .
زين: انا تعبان علشان انتي زعلانة مني..مش مرتاح مش عارف اتنفس كويس .

 

ليليان: ليه يا زين ..انا مش زعلانة منك ..بالعكس فرحانة علشان انت عرفت تطلع اللي جواك من ناحيتي .
زين اتعصب من كلامها: ليليان …الكلام اللي قولته كله غلط .
ليليان عيونها اتملت بالدموع وبصوت مبحوح: ليه يا زين هو ..زين الرجال بيقول كلام غلط …ولا زين الرجال بيقول كلام مش حاسه .

 

زين: ليليان انا…

( قطع كلام زين خبط على الباب ).
زين بعصبية: مين ؟.
ليان: انا يا بابي ..ممكن ادخل .
زين: ادخلي .
( ليان دخلت وبصت على امها لقتها عيونها مليانة دموع ومنعاها تنزل وزين ملامح وشه متبشرش بالخير ).

 

زين بحدة: في ايه يا ليان..انتي داخله تتأملينا .
ليان: احم …اسفة …طنط سارة تحت وعاوزة تقابل ماما .
ليليان بهمس: سارة !.
في بيت الجارحي .

 

زين باقتضاب: خير يا مدام سارة .
( سارة بصتله بإحراج وسكتت هيا كانت فاكرة انه لسه في المستشفى مع مراد ..بس ظنها خاب ولقته قدامها ..ليليان واحشتها وكانت نفسها تشوفها وتسمع صوتها وتتكلم معاها محرومة منها سنين ) .

 

زين بحدة: خير !..
سارة ارتبكت من طريقته: احم …كنت جاية لليليان كنت فاكرها لوحدها .
زين: اممم ..اقدر اعرف بردوا جاية لمراتي ليه ؟.
سارة انفعلت من طريقته: بشمهندس زين انا مقدرة الصدمة اللي انت فيها بس بردوا مينفعش تكلمني كدة .

 

 

زين بغضب: انتي بتهزري ..انتي عاوزنا نتعامل مع صدمتك ازاي …فهميني ..واحدة ميتة بقالها سنين ..صاحبى يوميا بيتعذب بسببك …يوميا مهموم زعلان…يوميا رايح عند قبر المفروض انه قبرك …يوميا بيبكي عليكي ..حياته ادمرت بسببك وفي الاخر طلعتي عايشة وبتاكلي وبتفرحي وبتربي بنتك…والتاني حابس نفسه في ذكريات …انتي ايييييييييه جبررررررروووت …ايه القسوووة دي يا شيخه ..حرام عليكي .. حرام … عاقبيه شهر اتنين تلاتة اقولك عاقبيه سنة سنتين مش سنين حرررررام ..ليه عمل ايه لكل دة …جاية تظهري والمفروض اننا ناخدك بالاحضان …لا انا اللي بقولك ابعدي عننا …مش عاوزينك .

 

ليليان بهدوء: زين لو سمحت اهدى ..على فكرة ياسارة انتي اتسرعتي في حكمك و..
زين قطع كلامها بصوت جهوري: ليلياااااااان …خلاص ولا كلمة تتقال بعد اللي انا قولته ..صاحبتك على عيني وعلى راسي قابليها برا البيت دا …لكن البيت دا بيتي وانا مش هاسمحلها تفضل فيه ثانية .
(ودي كانت تاني غلطة زين غلطها وكسرت ليليان ..بصتله وسكتت بس بصتله بكسرة ..سارة مستحملتش ومشيت وعرفت انها خطوة غلط …هي لازم ترجع لحياتها في لندن تاني …احسن ليها وللكل ).

 

 

( سارة روحت مضايقة من كلام زين ليها …وسكوت ليليان قهرها ..بس هاتعمل ايه ما ليها حق تزعل هي كمان صاحبة عمرها كدبت عليها وفهمتهم انها ميتة وجت فاجأة ظهرت عاوزها تتعامل معاها ازاي …سارة لمحت ادهم واقف ساند على عربيته قدام بيت مهاب … راحت عندة ).
سارة بهدوء: ازيك يا ادهم.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top