رواية آسر الحياة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية اسر الحياه

­ ­ ­ ­ ­

خجلت حياة من تلميحه واشاحت بنظراتها بعيداً عنه بينما هو لاحظ هذا الاحمرار الذي طغي علي وجهها فأدرك انه اخجلها فهتف قائلاً بأصرار :- ها كنتي بتعملي ايه بقا !
نظرت له حياة بخجل وتوتر وهتفت قائلة :- مكنتش بعمل حاجة قولتلك .
اسر وهو يعتدل ف جلسته وهتف بخبث :- يعني مش هتقولي كنتي بتعملي ايه برضه طب ايه رأيك تقولي براحة وبمزاجك

close

 

احسن وانتي عارفة الباقي بقا .
نظرت له حياة بقلق وهي لاتعلم ماذا يقصد فوجدته يقترب منها بنظرة خبث تعلمها جيداً فهتفت قائلة بسرعة :- خلاص خلاص هقول اهوو .
اسر :- هاا كنتي بتعملي ايه !

 

حياة بتوتر :- كنت بعملك كمادات مياة ساقعة عشان حرارتك كانت عالية وبعد ماخلصت كنت بشوف حرارتك نزلت ولا لا عشان كدة كنت حاطة ايدي عليك .
اسر باستغراب :- كل دة حصل وانا مش حاسس بحاجة !
حياة بهدوء :- ايوة انا فضلت اصحي فيك بس انت مكنتش حاسس بحاجة خالص .

 

اسر بخبث :- ممممم وانتي عملتي كمادات ليا وانا نايم وفضلتي صاحية جمبي .
حياة بخجل وتوتر :- اة عادي يعني امال اسيبك تموت ولا ايه .
اسر بذهول :- اموت !! الملافظ سعد ياحجة .
حياة وهي تحاول ان تداري خجلها :- امال اقولك ايه ماكلنا هنموت هو حد فينا هيفضل فيها يعني .
اسر بتأفف وضيق :- ششششششش اسكتي خالص ياحياة ماتجيبي شوية تراب وتدفنيني تحتيهم احسن ياختي .

 

حياة بابتسامة باردة :- لا بعد الشر عليك طبعاً .
اسر بخبث :- خايفة عليا ولا ايه !
حياة بنفس ابتسامتها :- لا خايفة ع الشقة تتوسخ م التراب اكيد .
اسر بغيظ :- قومي ياحياة من هنا مش طايق اشوف وشك .

 

ضحكت حياة ضحكة طفولية جذابة وجميلة جعلته يبتسم هو الاخر ويشرد ف ملامحها وهو يقول :- ايه اللي نيمك برة كدة !
حياة بهدوء :- مش عارفة انا شغلت التليفزيون وكنت زهقانة من القاعدة لوحدي وبعدها محستش بحاجة غير لما صحيت ولاقيت نفسي هنا .. انت اللي شيلتني وجيبتني هنا صح !
اسر بابتسامة بسيطة :- ايوة انا اكيد يعني مش بتمشي وانتي نايمة ولا جبت راجل تاني يشيلك .

 

ابتسمت له حياة بخجل ووجه احمر كحبات الفراولة بينما هتف اسر قائلاً بهدوء :- متشكر علي الكمادات وعلي قعدتك جمبي الوقت دة كله .
حياة بابتسامة جميلة :- متقولش كدة مفيش شكر بينا .

 

ابتسم لها اسر ابتسامة واسعة وشعر انه يتناسي العالم بجوارها تمني حقاً ان تدوم بينهم تلك اللحظات الهادئة ولكن ماباليد حيلة ماذا يفعل ياالله بينما هتفت حياة قائلة :- انت مكلتش قبل ماتنام !
اسر بنفي :- لا مكلتش جيت من برة خدت دش ونمت علي طول .
حياة بهدوء :- انا عملت اكل النهاردة معرفش هيعجبك ولا لا .

 

اسر بهدوء :- اكيد هيعجبني وبعدين انتي مكلتيش ولا ايه !
حياة بنفي :- لا انا مش بعرف اكل لوحدي ومكنتش اعرف انت جاي امتي .
اسر بجدية :- انا مليش مواعيد في شغلي ابقي كلي انتي ولو انا جيت بدري ناكل سوا .
حياة بابتسامة :- طيب ماشي انا هقوم احضر اكل بقا عشان ناكل .

 

نهضت حياة وخرجت من الغرفة لكي تعد لهم الطعام بينما اسر ظل يتابع ظلها حتي اختفت من امامه وهو يتذكر مرحها ومزاحها معه وهو يتذكر ابتسامتها له لماذا يجب ان تكون خائنة ماذنبه هو حتي يقع دائماً بطريقه الخائنات ماذا فعل بحياته حتي يتألم هكذا ويري هذا العذاب متي ستهدأ حياته متي ستصبح حياة طبيعية كباقي البشر تنهد تنهيدة طويلة تنم علي مابصدره من ضيق وخنقة وهو مازال يفكر ف حياته في تلك الاثناء دلفت حياة الي الغرفة وهي تقول :- اسر انا جهزت الاكل يلا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top