رواية آسر الحياة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية اسر الحياه

­ ­ ­ ­ ­

حياته لقد ضحت بالكثير لاجله وافنت عمرها من اجله ولم تتزوج بعد ابيه رحمه الله بالرغم من سنها الصغير حين ذاك ولم ينسي ردة فعلها حينما علمت عن رغبته في الزواج وايضاً فرحتها برؤية حياة واهلها فحقاً قد اعجبت بحياة كثيراً ابتسم لها بحب واقترب منها وقبلها من رأسها وهو يقول بحنان :- الله يبارك فيكي ياست الكل هاا مبسوطة كدة .
رجاء بحنان وهي مدمعة العين :- طبعا مبسوطة ربنا رزقك بزوجة صالحة وبنت ناس واهلها شكلهم ناس طيبين ومحترمين

close

 

وكفاية اني شايفة الفرحة واللمعة دي ف عيونك دلوقتي .
اسر باستغراب :- فرحة ولمعة ف عيوني انا !
رجاء وهي تربت بيدها علي وجهه قائلة بحنان :- ايوة عينك بتلمع اللمعة دي مش بشوفها ف عينك غير لما بتكون فرحان من قلبك ودي حاجة محصلتش ليك من زمان انت حبيتها يااسر .

 

نظر لها اسر بصدمة وتوتر وهو لايستوعب تلك الجملة هل حقاً احبها هل يريدها للابد هو حقاً مشوش الفكر حالياً ولا يستطيع التفكير الان نظر الي والدته قائلاً بتوتر جاهد ف اخفائه :- هاا اها اكيد بحبها طبعاً امال متجوزها ليه يعني .
فرحت رجاء كثيراً من اجل اعتراف ولدها وقد ظنت انه حقيقة حيث انه لم يخبرها باي شئ عن حياة او هروبها او اياً من تلك التفاصيل فقد اتفق مع اهل حياة بالكتمان علي هذا الامر وهم لم يعترضوا بالطبع فهذا لصالحهم ….

 

رجاء بابتسامة مشرقة :- يلا ياحبيبي انزل اقف جمب اهل حياة ورحب معاهم بالضيوف .
ابتسم لها اسر ابتسامة واسعة ثم اصطحبها الي الخارج وبعد ان وصل الي اخر الدرج ذهبت والدته باتجاه مجلس السيدات بينما كاد هو ان يتجه الي مجلس الرجال بالخارج حتي استمع الي صوت ينادي عليه نظر باتجاه الصوت وجد شاب يرتدي

 

جلباب رمادي اللون طويل الي حد ما ذو ملامح صلبة قاسية فذهب باتجاهه قائلاً :- بتنادي عليا انا ؟
الشخص :- ايوة انت ياحظابط .
اسر ياستغراب :- خير كنت عاوز حاجة !
الشخص :- اني چاي ابلغك حاچة مهمة تهمك .
اسر بتوجس :- حاجة ايه دي قول .

 

الشخص بغل :- اني عبدالله اللي كنت هتچوز المحروسة مرتك يعني كنت هبجا مكانك دلوك وانت مكنتش هتبجا موچود اهني واصل .
صدم اسر قليلاً بسبب وقاحته ولكنه تذكر ان حياة هربت منه ليلة زفافهم فاستنتج ان هذا الشخص يحمل الحقد والضغينة تجاههم الان لذلك تعمد ان يتحلي بالبرود وهو يقول :- مممم خير عاوز ايه يعني ؟

 

عبدالله بخبث :- مسألتش نفسك ايه السبب الاساسي اللي خلاها تهروب .
صمت اسر ولم يجيب ولكنه ظل ينظر له بتوجش فهتف عبدالله بلؤم :- فكرك حكاية التعليم ديه صح اياك بس عشان انت شكلك راچل ابن حلال مش هسيبك علي عماك اكديه .

 

اسر بصرامة :- قصدك ايه بالظبط وضح كلامك .
عبدالله بابتسامة خبيثة :- جصدي ان اني وحياة يووو متواخذنيش جصدي الست مرتك كنا بنحب بعضينا ومتفجين ع الچواز بس اللي حوصل ان قبل الفرح بيومين واحدة بنت حرام لعبت ف دماغها وفهمتها اني في بيناتنا حاچة وانت خابر بجا الحريم لما بيزنوا في دماغ بعض وصدجتها طبعا وراحت جالت ل علي انها مش رايدة الچوازة ديه وعاوزة تتعلم وطبعاً علي غلبان

 

ومهيفهمش ف لواع الحريم ديه صدجها وهربها منينا اني عارف انك ممكن متصدجنيش بس فكر فيها اكديه هتلاجي اني مش هستفيد حاچة لما اتبلي علي واحدة من بلدي وكمان كانت هتبجا مرتي ف يوم م الايام هي خلاص راحت لحالها وهتبجا بعد شوي ف عصمة راچل تاني اني عز عليا اسيبك اكديه علي عماك ثم صمت لبرهة حتي يتمعن في تعابير وجهه ليري تأثير حديثه عليه وبالفعل وجد انه قد نجح فاستأذن قائلاً بيراءة مصطنعة :- استأذن اني بجا ومبروك ع الچوازة ياحضرة الظابط .

 

رحل وترك خلفه بركان يثور ويشتعل علي وشك الانفجار في وجه اياً كان شعر ان الارض تميد به والذكريات تهاجمه ياالهي ماذا يحدث هل سيتكرر ما حدث بالماضي هل الزمان يعيد نفسه تلك المرة لن يتحمل حقاً استعاد هدؤه بعض الشئ حتس يستطيع التعامل مع الامر وقد اقسم داخله انه لن يخدع ثانية ….
************************************************

 

في احدي الملاهي الليلية كانت چيرمين ترقص بين يدي المدعوا راشد وهي ترتدي فستاه اسود قصير للغاية عاري الظهر والذراعين انتهت چيرمين من رقصتها مع راشد وذهبوا ليجلسوا علي البار الخاص بالمشروبات ..
راشد بخبث :- بس ايه دة ياچيچي مكنتش اعرف ان رقصك حلو اوي كدة .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top