رواية آسر الحياة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية اسر الحياه

­ ­ ­ ­ ­

شئ وفي الواقع كان جاسم شارد في شئ اخر بعيد كل البعد عن تفكير اسر افاق من شروده علي صوت اسر وهو يقول له بصوت عالي :- انت يابني سرحان ف ايه كل دة ؟
جاسم بانتباه بعد ان افاق من شروده :- ها ! اسر انت هنا من امتي ؟
اسر بسخرية :- انا هنا من بدري انت اللي مش هنا ياصاحبي .
جاسم بمزاح ليتهرب من الموضوع :- المهم انت عامل ايه ؟

close

 

اسر بنبرة عادية :- الحمدالله وانت ايه اخبارك ؟
جاسم :- الحمدالله .. عندنا اجتماع النهاردة في الادارة .
اسر بجدية :- ايوة عرفت ولازم نكون هناك كمان ساعتين تقريبا .
جاسم بجدية :- ايوة .. تقريبا في اخبار جديدة عن عابدين .

 

آسر بحنق :- ايوة الموضوع اكيد يخصه كدة كدة انا متابع تفاصيل الموضوع بالكامل وان شاءالله المرادي يوقع ف ايدي .
جاسم بتمني :- ان شاءالله .
اسر وهو ينهض :- طب يلا بينا بقا عشان نلحق .
جاسم بتعجب :- نلحق ايه يابني اقعد لسة بدري .
اسر :- انت عارف اني مش بحب اتأخر علي مواعيدي يلا ومتنساش ان لسة قدامنا زحمة شوارع القاهرة .

 

جاسم علي مضض وهو ينهض :- يلا ياخوية يلا الحمدالله ان النهاردة مش ورانا غير الاجتماع دة .
خرجوا من المبني واستقلوا سيارة اسر وصلوا الي مركز القيادة الخاصة باجتماعاتهم الهامة وجدوا اللواء زكريا في انتظارهم القوا التحية العسكرية ثم دلفوا الي مكتب اللواء زكريا حيث ان الاجتماع بين ثلاثتهم فقط وبعد ان جلسوا بدأ اللواء زكريا الحديث قائلاً بجدية :- ها ياشباب ايه اخرة الاخبار اللي وصلتولها ؟
آسر بجدية شديدة :- عابدين ف مصر يافندم ودة اللي وصلنالو من خلال تحرياتنا مع فريق المفرقعات وفرق البحث الجنائي .

 

اللواء زكريا باستفهام :- وازاي اتأكدوا من المعلومات دي ؟
جاسم بجدية وتوضيح :- تحرياتنا مع فريق المفرقعات يافندم وصلتنا ان المتفجرات المستخدمة في العملية الاخيرة مش بتستخدم غير ف المافيا الروسي والمافيا الامريكي وبما ان المافيا الروسية ملهاش اي انشطة ف مصر وان من خلال تحرياتنا القديمة اللي عملناها علي عابدين واللي بتثبت ان عابدين شغال مع المافيا الامريكية دة بيأكدلنا ان عابدين ف مصر غير طبعا

 

التحريات اللي عملناها مع فرق امن المطار وفرق البحث الجنائي .
اللواء زكريا بتساؤل :- ووصلتوا لايه من خلال تحرياتكم مع فرق امن المطارات ؟
آسر بجدية :- الشهر اللي فات كله وصل حوالي 1000 زائر من الولايات المتحدة وجاري عمل تحريات عنهم واسباب زيارتهم لمصر وطبعاً دة ف سرية تامة دة غير باقي تحرياتنا عشان نتأكد انه معملش ترانزيت علي اي بلد تانية عشان يشتتنا

 

ومنقدرش نمسكه .
اللواء زكريا باعجاب :- هايل ياشباب واضح ان انتم المرادي مقفلينها عليه من كل ناحية اتمني مجهودنا ميضيعش المرة دي ونمسكه .
اسر بجدية وتصميم :- ان شاءالله يافندم هنمسكه اتطمن .

 

اللواء زكريا :- ان شاءالله .. ثم اكمل كلامه بعملية قائلاً :- كل اسبوع ان شاءالله هيبقا في اجتماع زي دة هنا عشان نتابع سير القضية وتقدموا تقارير باللي بيحصل بالظبط .
اسر وجاسم بجدية :- تمام يافندم .
اللواء زكريا :- تمام يارجالة تقدروا تتفضلوا .

 

نهض كلاً من آسر وجاسم وادوا التحية العسكرية ثم ترجلوا خارج المكان واستقلوا السيارة ف طريقهم للعودة فتحدث اسر قائلاً :- النهاردة كدة خلاص مفيش حاجة تاني .
جاسم ببعض التعب :- لا الحمدالله الساعة 4 كفاية كدة .

 

اسر وهو يلاحظ التعب عليه :- مالك يابني ف ايه ؟
جاسم بهدوء :- مش عارف دماغي مصدعة جداً .
اسر باستفهام :- ليه انت منمتش امبارح ولا ايه ؟.
جاسم :- لا بصراحة كنت بفكر في حاجة شغلاني شوية ومجاليش نوم .

 

اسر بتساؤل :- حاجة ايه دي اللي مخليتكش تنام ؟
جاسم :- متاخدش ف بالك المهم خلينا نوصل ع الادارة عشان اخد عربيتي وارواح انام .
اسر برفض :- مفيش مرواح تعالي نروح ع اي كافيه ونتكلم بقالنا كتير مقعدناش مع بعض ثم اكمل كلامه بمرح :- يلا ياعم وانا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top