رواية آسر الحياة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية اسر الحياه

­ ­ ­ ­ ­

ف الجامعة :-
دلفت اية وحياة الي الجامعة ليقابلوا ندي علي بوابة الجامعة وبعدوان تبادلوا السلامات تسائلت ندي عن سبب ذهاب حياة البارحة بتلك الطريقة فأخبرتها حياة انها شعرت ببعض المرض فقررت الذهاب الي المنزل حتي تستريح فبالطبع هي لم تخبر ندي عن انها هاربة من منزل اهلها او كل تلك التفاصيل لذلك اخبرتها بهذا السبب فأجابتها ندي قائلة بحنان :- ياحبيبتي طب ودلوقتي كويسة الحمدالله ؟

close

 

حياة بابتسامة خفيفة :- ايوة الحمدالله احسن بكتير .
اية متدخلة في الحوار بمرح :- بصوا بقا انا فكرت ف ايه .
انتبهوا لها ليسمعوها وهي تقول :- احنا بعد ماتخلص جامعة وبما اننا النهاردة معندناش محاضرات كتير ف ايه رأيكم نروح احنا التلاتة مع بعض علي بيتنا ونقعد سوا وانا عاملة امبارح صنف حلويات جديد تحفة جبت طريقته من ع النت ولازم تدوقوه .
حياة بابتسامة جميلة وموافقة :- فكرة حلوة اوي انا موافقة طبعاً ثم التفتت الي ندي وهي تتسألها :- وانتي ايه رأيك ياندي ؟

 

ندي بمرح :- والله يااوختشي انا معنديش مانع طالما فيها اكل انا مبقولش لا .
ضحكوا جميعاً ثم ذهبوا ليحضروا محاضراتهم علي اتفاق بالذهاب الي منزل اية بعد انتهاء اليوم الدراسي ……
************************************************
في النادي وفي ملعب التنس بالتحديد تقف چيرمين تلك الجميلة الشقراء وهي ترتدي ملابس التنس المكونة من چيبة قصيرة وتيشرت حمالات رفيعة من اللون الابيض وهي تلاعب فتاة اخري وكانت هناك عيون تراقبها بحب واهتمام وشغف وبعد ان

 

انتهت من اللعب ذهبت لتحضر اغراضها وتغير ملابسها في غرفة تغيير الملابس في تلك اللحظة اتي رامي باتجاهها وهو يقول بحب :- صباح الخير ياچيرمين .. عاملة ايه ؟
چيرمين بابتسامة باردة :- صباح النور يارامي i’m fine
رامي بابتسامة :- چيرمين ايه رأيك نفطر مع بعض دلوقتي !
چيرمين بالامبالاة :- سوري يارامي مش هينفع .

 

رامي بحزن :- ليه بس كدة ؟
چيرمين ببرود :- مستعجلة ومليش مزاج النهاردة .
ثم اخذت اغراضها وتركته يقف وحيداً ينظر لها بحزن وهي ترحل من امامه بخطوات واثقة وباردة واثناء سيرها كانت تتصفح هاتفها ولم تري هذا الحائط البشري الذي اصطدمت به ليقع هاتفها ارضاً وكانت علي وشك السقوط ولكنه امسكها من ذراعيها ليسندها قبل ان تقع ارضاً رفعت رأسها ونظرت له وجدت رجل وسيم ذات شعر اسود قصير به بعض الخصل البيضاء

 

ولكنها تزيده جاذبية نظرت له بتكبر وهي تقول :- مش تبص قدامك يااستاذ .
ترك ذراعيها ببطء متعمد وهو ينظر لها بنظرات باردة :- حضرتك اللي المفروض تاخدي بالك لانك كنتي ماشية مركزة ف الفون .
چيرمين بغيظ :- قصدك اني عامية يعني ومش مركزة .
الشخص بهدوء :- العفو ياانسة انا مقدرش اقول كدة بس دة اللي حصل وحضرتك المفروض تعتذري .
چيرمين باندهاش :- نعم ! اعتذر ! انت مش عارف انا مين ؟
الشخص ببرود :- ميخصنيش حضرتك مين اللي اعرفه ان اللي بيغلط بيعتذر ولا حضرتك شايفة ايه ؟

 

استشاطت چيرمين غضباً من طريقة هذا الشخص المستفز فقالت بعصبية :- انت شخص مستفز وكمان قليل الذوق .
ثم رحلت من امامه بخطوات غاضبة وهي تسب وتلعن في هذا الشخص البارد كيف له ان يعاملها بتلك الطريقة هي چيرمين جميلة النادي التي تفتن كل الرجال بجمالها يعاملها بتلك الطريقة بينما هو نظر لها وهي ترحل من امامه غاضبة ثم ابتسم ابتسامة واسعة تحمل كل معاني البرود والخبث ورحل خارج النادي ….
************************************************

 

في ادارة امن الدولة :-
دلف آسر الي جاسم في مكتبه ليجده شارد ف اللاشئ تسائل آسر عن سبب شروده خمن اسر ان من الممكن ان تكون حياة قد اخبرت جاسم بما حدث ولكنه تراجع عن هذا التفكير فاذا كانت قد اخبرته فلن تكون تلك ردة فعل جاسم كان سيأتي ويعاتبه وقد تصبح مشكلة بينهم فجاسم رجل غيور علي اهل بيته كثيراً شعر اسر ببعض الندم لانه من الممكن ان افعاله مع حياة تسبب مشكلة بينه وبين جاسم ولكنه تراجع عن هذا التفكير سريعاً واستمع الي كلام شيطانه فهو يريد حياة وهذل كل

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top