رواية آسر الحياة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية اسر الحياه

­ ­ ­ ­ ­

تنهد اسر بتثاقل وهو يعلم ان ماسيتفوه به الان صعب عليه للغاية ولا يتمني ان يرويه علي مسامع احد بينما حياة بداخلها احساس يخبرها ان تستمع له وتعرف مالذي حدث له واحساس اخر يتمني ان يختفي اسر بصوته بوجعه ومعاناته بعيداً عنها فهي لاتطيق وجوده بجانبها ولكنها اضطرت مرغمة ان تنصت الي حديثه فهي لاتجد بها القوة علي الحركة بتلك اللحظة اردف اسر بصوت مقهور حزين :- من 3 سنين اتعينت بنت جديدة عندنا في الادارة في الاعمال المكتبية كانت لسة متخرجة جديد

close

 

واول مرة تشتغل كانت جميلة جداً جداً اول مادخلت الادارة كل اللي ف المكان كان عينهم عليها وكتير منهم حاولو يكلموها وهي كانت بترفض وانا عمري ماكان ليا اي علاقة مع اي بنت قبل كدة بس اول ماعيني وقعت عليها انبهرت بيها وبجمالها وبعدها زادت في نظري اوي لما كانت بترفض اي كلام مع واحد برة الشغل كنت واخد بالي من كل دة بس مش مبين ليها مكنش ليا خبرة في الكلام مع البنات ومكنتش عارف افاتحها ازاي وخايف تصدني وترفضني زي غيري لحد مافي يوم جاسم

 

شجعني وقالي لو بتحبها خد خطوة واتقدم وفعلاً عملت كدة وروحت لوالدها الشغل وطلبت ايديها منه وبعدها بكام يوم بلغني بموافقتها فرحت جداً وكنت طاير من السعادة كل احلامي بتتحقق وان البنت اللي قلبي دقلها بقت من نصيبي روحت انا وامي وخطبناها مع ان اني مكنتش مرتاحة للموضوع من الاول وانا اللي اقنعتها واتخطبنا انا وهايدي وقضينا فترة خطوبة كانت من احسن ايام حياتي كنت بعاملها علي انها بنتي مش حبيبتي وخطيبتي اي حاجة ممكن تحلم بيها اي بنت كنت بجيبهالها

 

وفسح وخروجات وسهر وهدايا لحد مامسكت قضية كبيرة لمجرم دولي بيعمل عمليات ارهابية في مصر والوزارة كلفتني انا وجاسم بالقضية في سرية تامة لان عابدين كان ليه عيون كتير عندنا في الادارة وطبعاً حفاظاً علي سرية العملية ومن خوفي عليها خبيت عنها تفاصيل القضية والمعلومات اللي كانت بتجيلي بس هي من قبل القضية بفترة كانت متغيرة كانت بتتهرب من مكالماتي ومبقناش نخرج زي الاول علي طول تعبانة ومرهقة وبقا ليها مشاوير غريبة كدة ولما اسألها تتحجج بأ حجة دة

 

غير اسئلتها اللي بتتسأل عن شغلي واحياناً كنت بضعف واقولها علي معلومات في القضية لما كانت بتتحجج انها خايفة وعايزة تطمن عليا كنت بحبها اوي ياحياة اوي وكنت مستعد اعمل عشانها اي حاجة بس هي مقدرتش كل دة .. صمت لثواني وهو يري كل ماحدث منذ سنوات يمر بمخيلته كشريط سينمائي وهتف قائلاً بوجع :- مقدرتش كل دة وخانتني ياحياة خانتني ….
<>

قبل العملية بيوم واحد :-
اتت معلومات لاسر من مصادره الخاصة بوصول شحنة السلاح الجديدة عن طريق البر بأحدي المناطق الصحراوية وصدرت

 

الاوامر من القادة المسئولين عن العملية بضرورة الاقتحام اثناء التسليم ليتم القبض عليهم بالجرم المشهود لذلك ذهب لمقابلة هايدي ولكنه لم يخبرها بأي معلومة عن تلك العملية غداً وبالفعل باليوم التالي استعد اسر وجاسم لعملية الاقتحام

 

وصل القوات الامنية الي مكان الحدث وتفرقت القوة واخدوا وضع الاستعداد للهجوم وبعد مايقارب النصف ساعة اقتربت سيارتان وتوقفا امام بعضهما البعض وترجل من كل سيارة عدداً من الرجال وبدأت عملية التسليم كان اسر يراقب الوضع من علي بعد وهو ينتظر تلك اللحظة حتي يقتحم تحدث بالجهاز اللاسلكي قائلاً بخفوت جاد :- فرقة ” ب ” تستعد للاقتحام .

 

جاسم علي الطرف الاخر بجدية :- علم وجاري تنفيذ الامر .
اسر بتركيز :- 3 ، 2 ، 1 هجوم .
وبأقل من ثانية صدح صوت اطلاق النيران بالمكان واقتحم اسر وجاسم بقواتهم ومحاصرة هؤلاء الاشخاص وتم القبض عليهم بالجرم المشهود ومصادرة تلك الشحنة ولكن تفاجئ اسر وجاسم بعدم وجود عابدين معهم ولكن اسر كان يعد حساب تلك الخطوة فقد قام بتسجيل مكالمات ومقابلات لعابدين وهؤلاء التجار بصوته للاتفاق علي تلك الشحنة اذاً فالقضية تتلبسه وتلك

 

الادلة كفيلة لادانته انطلق اسر وجاسم الي مكان عابدين للقبض عليه قبل وصول الخبر له ويهرب اقتحم اسر المنزل علي عابدين وكان في مقدمة القوة ويسير بسرعة وحماس حتي يقبض علي عابدين وتنتهي تلك القضية ظل يقتحم عدداً من الغرف وكان جاسم وباقي القوة الامنية سيطروا علي رجال عابدين بالاسفل تبقي غرفة واحدة وقام بفتحها وهو شاهر سلاحه هاتفاً بصرامة :- عابدين مكانك .

 

شعر اسر بالصدمة وهو يري عابدين بالفراش عاري الجسد مع فتاة عارية الجسد ايضاً في وضع مزدري ولكن ماصعقه وشعر انه تلقي صدمة عمره للتو وكأن احدهم قام بغرز سكين حاد للغاية في منتصف صدره هو ان تلك الفتاة لم تكن سوي ” هايدي ” خطيبته وحبيبته اول حب بحياته كيف هذا لابد انه حلم بل كابوس نعم كابوس وسيفيق منه الان ماذا .. ماذا تفعل هايدي هنا ماالذي يحدث بحق السماء ياليته يفيق الان فالحلم اصبح مزعج ويشعر بجدران الغرفة تنطبق علي انفاسه وهو لا يتحمل

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top