رواية آسر الحياة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية اسر الحياه

­ ­ ­ ­ ­

ثم هزها بين يديه قائلاً بصوت جهوري :- انطقي مين غيرك يعرف كل دة وقالك عليه .
چيرمين بحقد دفين :- اسر هو اللي قالي علي حقيقتك وقالي ابلغك ان لعبتكم بتخلص خلاص وموتك قريب وعلي ايديه .
صدح بالاجواء صوت ضحكة شيطانية نابعة من هذا الشيطان الماثل امامها وهتف قائلاً بشر :- عارفة اسر دة بقاله كام سنة مش عارف يوصلي واراهنك انه مستعد يدفع عمره كله مقابل مكاني ودة اللي انا هعمله انا هاخد عمره كله .

close

 

ارتشعت چيرمين بين يديه وهب تري هذا الوجه منه كيف لم تنتبه له من قبل ولكن غرورها وتكبرها كانا يمنعان عنها رؤية الحقائق من حولها نظرت له بكره وهتف قائلة :- مش هتقدر تقربله ياعابدين .
ثم حاولت ان تبتعد عنه وهي تقول :- ابعد عني سيبني عاوزة امشي .
عابدين بخبث :- تمشي فين ياحلوة هو دخول الحمام زي خروجة ولا ايه .
ارتعبت چيرمين من نبرته ولكنها لم تظهر له فهتفت بثبات مصطنع :- ابعد كدة انت فاكرني هخاف ولا ايه انا هطلع يعني هطلع .

نظر لها بغموض ثم ابتعد عنها عدة خطوات للخلف فظلت تفرك ذراعيها مكان قبضته العنيفة فصدح صوته الجهوري وهو يهتف :- عدنااان .. عدنااااان .
وبعد مرور عدة دقائق ظهر المدعو عدنان ومعه ثلاث رجال اشداء بث مظهرهم الرعب في قلب چيرمين فهتف عابدين بغموض :- خلي رجالتك ياخدوها علي المكان بتاعنا .
عدنان بخبث :- اوامرك ياعابدين .

 

اقترب منها احدي الرجاا فصرخت برعب :- ابعد عني انت مجنون انا هطلع بقولك يعني هطلع .
ضحك عابدين وعدنان بقوة فاقترب منها الرجل واعاق حركتها وحملها بسهولة ثم انسحب هو والرجال وهي معهم تنفيذاً لاوامر عابدين فهتف عدنان بتساؤل :- ناوي تعمل ايه دلوقتي ؟

 

عابدين بحقد :- لازم امشي من هنا الاول لانه عرف اني ف مصر وبقا متأكد من كدة كمان ومش بعيد يكون قدر يوصل لمكاني عشان كدة لازم امشي لاني معرفش هو بيفكر ف ايه دلوقتي .
عدنان بجدية :- تمام هجهزلك المكان التاني واصلاً معاد العملية قرب وقربت تسيب مصر .

 

اومئ له عابدين بشرود وكاد ان يتحرك مبتعداً ولكنه توقف وهتف قائلاً بغموض :- مش هوصيك علي چيرمين .
عدنان بضحكة خبيثة :- دي ف عيوني .
رحل عابدين وهو يدرك ان النهاية اوشكت علي الاقتراب ولكنها بالتأكيد ليست نهايته …..
******************************************

 

وبأحدي المناطق الصحراوية القريبة من البلد نجد عدد لابأس به من الرجال وقد ظهروا من قبل فهذه هي العصابة التي تتاجر بتلك السموم البيضاء بأنحاء الصعيد يقف زعيم العصابة الاولي امام زعيم العصابة الثانية بينما يقوم رجالهم بنقل الصناديق المحملة بالاموال والبضاعة المطلوبة وقبل ان يوشك رجالهم علي الانتهاء من عملية النقل صدح صوت طلق ناري بالهواء وهتاف جهوري :- سلموا نفسكم احنا محاصرين المكان .

 

تفاجئ الطرفان بما يحدث واشهروا اسلحتهم وبدأت عمليه تبادل اطلاق النيران وبعد مرور وقت ليس بطويل سقط اطراف العصابات واحداً تلو الاخر وقد تم قتل زعيم العصابة الاولي بطلق ناري من قبل قوات الشرطة وبعد ان توقف اطلاق النار اقترب احدي رجال الامن لمعاينة الجثث والقتلي فاقترب من زعيم العصابة الاولي وكشف عن وجهه ثم قام بتفتيشه للبحث عن هويته وبعد ان اخرجها هتف قائلاً :- عبدالله جبران .

 

وبعد مرور ساعة من الزمن توقف عدد من افراد الامن امام منزل عائلة الحاج جبران فتحت الخادمة الباب وشهقت برعب من وجودهم فهتف احدي افراد الامن قائلاً بتساؤل :- الحاج جبران موجود ؟
الخادمة بتوتر :- ايوة موچود .

 

هتف الظابط قائلاً :- روحي ناديه .
اتي الحاج جبران في ذلك الوقت وهتف قائلاً بجدية :- خير ياحضرة الظابط ف ايه..
الظابط بجدية :- كنا عاوزين حضرتك ياحاج جبران عشان تستلم جثة ابنك .
جبران بصدمة وخوف :- ولدي مين !! كيف يعني !!

 

الظابط بجدية :- ابن حضرتك عبدالله جبران كان بيتاجر ف المخدرات والنهاردة اثناء الهجوم عليه هو ورجالته تم تبادل اطلاق النار بينا وبينهم واتقتل .
سليم بصدمة :- عبدالله اخوي تاچر مخدرات !!
القي الحاج جبران بجسده علي المقعد بجانبه وهو يقول بصدمة وحزن :- لله الامر من قبل ومن بعد .. اللهم اجرني ف

 

مصيبتي واخلف لي خيراً منها .
انتشر الخبر بالمنزل وبدأت النساء بالبكاء والعويل علي المفقود وبعد مرور عدة ساعات كان الخبر قد انتشر بالبلد وقد عرف الجميع الامر …….
******************************************
في منزل الحاج علوان :-
كان علي بغرفته لايستطيع ان يفيق من صدمته بما حدث لحياة كيف حدث لها كل هذا وبالاصح كيف واجهت وحدها كل هذا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top