رواية روح جحيمي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

روح جحيمي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

– الو يا مدام
– إلى حصل
– كلو زى أما حضرتك طلبتى مشينا وراقها لحد اما خدت الاوراق بعدين خدناها منها
– كويس

close

 

– بس فى مشكله
– اى هى
– البت .. ماتت منغير قصد بس ايدنا كانت تقيله عليها شويه
– جت من عند ربنا .. كنت هقولكو ادفنوها مطرح مانتو موجودين لانى مش عيزاها.. اتخلصو منها بطريقتكم المهم الورق يجيلى

 

ابتسم الرجل بشر قال – حاضر يا مدام فى خمس دقايق هيكون فى ايدك
انهى مكالمته بعدين بصلهم وقال
– اتخلصو منها بحيث محدش يلاحظ ريحتها لما تظهر أو يلقولها أثر

 

اومأو برؤسهم بالطاعه فمشي هو وواحد واتنين بقو عشان يتصرفو فى روح
– تيجى نرميها فى اى ترعه قريبه من هنا
– انت غبى بيقولك محدش يلقلها اثر

 

– هنعمل فيها طيب نحرقها
سكتو وكأنهم بيفكرو بصو ليها بعدين بصو حولهم والمكان إلى موجودين فين وازاى تاهت الفكره دى عنهم
شالو روح وقربوها ناحيه القبر وحطوها فيه بعدين مسك كل منهم جرافه وأخذوا يردمون فوق جريمتهم وبيخبو القبر على قد ما يقدرو
– هروح أخفى الدم ده

 

– ماشي وانا هكمل
راح ومشى وراح قطرات الدم وهو بيدهسها بحذائه بيخلطها بالتراب
وبعدين رجع ساعد رفيقه بالردم
– بس كفايه كده انت حطيت حاجتها فين

 

– ادفنت معاها متخفش .. يلا
اوما له بعدين رموز المجرفه وبصو وراهم ومشيو
ابتسمت كوثر بأنتصار وهى بتنتش الورق من ايد الراجل

 

– اخيرا
كانو واقفين بيبصولها بخزف لجشعها وازاى هى معندهاش قلب وجبروتها
– هتاخدو فوق فلوسكم حلاوه إلى عملتز الأيام إلى فاتت ومشيكو وراها
ابتسمو بسعاده أما كوثر فقد كان قلبها مرتاح وسعيده كانت كالذئب المتوحش الذى حصل على غنيمه ستشبعه لقرن دون اللجوء لأخرى
فتحت روح عينيها بتعب شديد وضعف كانت حاسه بضيق وكأن مفيش اكسجين والمكان ظلمه حالكه اتحركت بس معرفتش بسبب أن المكان ضيق

 

– أنا فين
رفعت أيدها ولمست سطح خشبى فضربته بتبتعده بس متحركش خطوه واحده بل نزل تراب على وشها خلاها تكح
اتصدمت هل هى فى قبر
– انتو .. افتحوا يا مجرمين يا قتله دفنتونى بالحيا

 

ضربت بقبضتها الضعيفه الخشب لعلها تسطيع دفعه بس مكنش بيتحرك غير أن تراب بينزل على وشها بيخنقها
كانت بتعرق وجرحها بيوجعها سالت دموع من عينها وضربت الباب
– حرام عليكو .. افتحوا .. مفيش حد هنا يساعدنى

 

عيطت ونسحت بحزن
– يااارب
حركت رجليها عشان تركل الباب وتفتحه فهل كتب عليها أن تموت حيه .. تموت ولا احد يعرف عنها شيئا .. تموت كأنما لم تكن منسيه فى الأرض وفى السماء
– لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ، يااااارب أنت إلى وحدك سامعنى انفذنى .. هو ده مصيرى فى الاخر بعد ده كله انى اموت هنا .. خلتنى عايشه لى من الأول لى بيحصل كده اى الى بتحاسبنى .. استغر الله العظيم

 

دفعت روح برجليها بقوه اكبر رغم ضعف ساقيها ودموعها بتنزل وصدرها بيعلو ويهبط من قله الأكسجين إلى على وشك النفاذ لا محاله .. بل لم يعد هناك ما تتنفسه
كحت لما تراب نزل على وشها بس حست بحاجه من تحت

 

حركت رجليها وفعلا كان فى حاجه حاولت تتحرك على قد ما تقدر
– يارب
كانت بتعافر عشان توصل وبتمد دراعها عشان تشوف اى ده

 

لحد أما مسكتها فعلا وكانت شنطتها فعلا إلى عرفتها لما تحسستها
فتحتها علطول وهى بتدعى من الرعب إلى هى فيه يخلص ويكون كابوس
مسكت التلفون وخرجته
اتنهدت بتعب وفتحته علطول وأدت الكشاف

 

وتسرب لقلبها الفزع من رؤيه التابوت إلى هى فيه .. انها تعيش شعور الميت لحظه بلحظه فقط ينقصها ملكين السؤال
قفلت الكشاف لأن الضلمه كانت أفضل من الى هى شيفاه فتحت التلفون واتوجهت للمكالمات وقع التلفون
مدت أيدها بضعف عشان توصله لحد اما مسكته فقامت بلأتصال بأحداهم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top