رواية روح جحيمي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

روح جحيمي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

بعدين مسك الفائزه إلى قدامه ورماه جامد فتكسرت المرايا واختفت الصوره
أما يحي فكان صدره بيطلع وينزل بياخد انفاسه وبيفتكر صورته التى لا تفارق مخيلته
– يحي بيه ..انت كويس
سمع الصوت ده من على الباب
راح فتح الباب بصوله من هيئته مشي منغير ما يتكلم

close

 

نزل تحت قابل روح فى وشه وقف بصلها بحنق وبعدين كمل
خرج من القصر ركب عربيته ومشي وهو سايق بسرعه
وكأنه بيبعد على القصر الى بيجمعه بيها كان غضبان منها لأنها السبب فى إلى هو فيه .. كم شعور الندم يؤلم .. كم مؤلم أن يشعر المرء .. لكن أليس هذا ما تمناه أن يشعر كيقيه سائر البشر .. اللعنه يشعر !! هل تحركت مشاعره التى دفنها منذ زمن

 

طلعت روح وقفت عند جناح يحي إلى كان مفتوح لقت إحدى الخدم بيشيل الازاز بصت على المرايه المتكسره مهتمش ومشيت
كان احمد فى الشركه فى غرفه الاجتماعات قاعد مع ثلاث رجال اجنبين قال
– I am very sorry for the delay. I will call him again, a professor who will definitely not come أنا اسفه على التأخير هتصل بيه تانى اتساذ يحي اكيد

 

ميقصدش
اومأو له بتفهم وقف بعيد واتصل بيه بس مردش رن عليه تانى لقاه قفل التلفون
– لا يحي مس المره دى طالما مش هيجى أكدت عليا الصبح لى .. يخربيت برودك يا اخى منا الى بيبقى شكلى وحش فى الى اخر
فى الليل كانت روح فى اوضتها بتذاكر حست بالعطش
كانت روح بتشرب سمعت صوت

 

خرجت من المطبخ لقيت احمد داخل بيحي وسانده لانه مكنش قادر يمشي
فى المره دى سخرت من نفسها لأن المشهد ده عادى عليها قبل كده بس كانت زعلانه وهى بتشوفه وبتدعيله يفوق والهدايا .. دلوقتى هى بتتمنى يفضل فى الضياع العمر كده .. افتكرت جمله إن الله تعالى إذا غضب على عبدٍ مِن عباده تركهُ لنفسه فهي كفيلةٌ أن تُهلِكه … هل ممكن ان القصاص قد بدأ

 

كانت بتسأل لى مفكرتش تنتقم منه .. واتضح أنه هو شخصيا بينتقم من نفسه بأفعاله
كان احمد قدام اوضه يحي بس الباب كان مقفول مد ايده عشان يفتح بس يحي كان هيقع فسنده
– متفوق كده يا يحي أنا حاسس انى شايلك

 

– اى شايلك دى هونا صحبتك
– بقيت اشك والله
بص احمد وقعت عيناه على روح إلى كانت واقفه لقتها بتمشي بعدم اهتمام
– روح

 

وقف من ندائه بصتله قال
– ينفع تيجى لحظه من فضلك
بصتله بإستغراب بعدين اتنهدت وراحت بتردد
– نعم

 

– افتحى الباب معلش
بعد عشان تفتحله فتحته فبصلها بمعنى تكمل فزقت الباب
دخل احمد وهو سانده قعده على السرير
– شكرا يا روح تقدرى تمشي

 

بصتله روح وكأنها بتستمع وهى شيفا يحي فى هذه الحاله المزريه
سمعت صوت ضحكات وكان هو صاحبها بعد احمد عنه
قال أحمد – يحي مالك

 

– ابعد
وقف وهو بيتلعث فى السير ورجله مش قادره تشيله
استغربت روح لقيته بيقف قدامها واثار الثمل باينه عليه
– روح

 

قالها بضحك وكأنه بيشتهجا اسمها وقف احمد وقرب منه عشان عارصحبه ومعملهاش حاجه
قال أحمد – يحي انت مش فى وعيك امشي يا روح
قال يحي – ابعد انت

 

بص لروح إلى كانت واقفه بثبات وهى بصاله بقرف قرب منها وقف قدامها مباشره
– بشرب عشان اهرب منك فبتيجى صورتك قدامى .. بسأل نفسي أنا رجعتك لى وعايزك معايا ولحد دلوقتى مش لاقى الجواب … بس انهارده ودلوقتى اقدر اقولك حاجه واحده … انك خلتينى احس وده إنجاز بحد ذاته أنا عاوز اكافئك عليه .. أنا حاسس دلوقتى بالضيق ومخنوق وانا شايفك .. احساس زى الندم

 

كانت روح بصاله بحنق وعينها متجمع فيها الدموع وأحمد مش فاهم اى حاجه من إلى بيقولها
قرب يحي منها بسكر وهو بيقول
– أنا اسف يا روح

يتبع….

 

– أنا اسف يا روح
قرب منها بسكر وهو مش فى وعيه بس احمد مسكه وبعده عنها قال بغضب وحده
– متفوق بقا .. اخرجى يا روح من هنا
بصت روح ليحي وهو سكرات نظرات شماته حنق بحنق ودموع متجمعه بعدين التفت ومشيت

 

أما احمد كان مستغرب
خلى يحي ينام وهو بيفتكر الكلام الى قاله لروح وتكرار اسمها بيدل أنه هو إلى بيكلمها
بس استغرب من كل كده حاجه مهمه .. اى إلى بين روح ويحي عشان يتكلم معاها وعلاقته الكلام ده اى برجوعها ونادم على أى

 

فى اليوم التالى صحى يحي من نومه ودماغه مصدعه قعد ومسك راسه
نزل لتحت وهو حاط أيده فى جيبه بنطاله قابل روح وكانت طالعه لاوضه زينب
بصتله شويه وهو كمان بعدين كملت طريقها منغير متعيره اهتمام فأكمل سيره هو الآخر

 

ومكنش فاكر رجع امبارح ازاى بس عارف أنه احمد إلى جابه
كانت روح قاعد مع زينب بتديها الدوا سمعت صوت لقتها كوثر
– روح انتى هنا
– اه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top