رواية روح جحيمي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

روح جحيمي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قالت روح بصدمه وحنق
– انت عايزه يردلى القلم
كان يحي واقف بثبات مسك أيدها بصتله بصدمه وقفها قدام عاصم فلتت أيدها بغضب بس بصت لعاصم إلى كان مصدوم زيها بس فرحان
قال يحي – يلا

close

 

بصله روح ودموعها متجحره
قال عاصم – خلاص يا استاذ يحي أنا مسامح مرضاش أمد ايدى على بنت
– لا وانت الصادق ياروح امك ده القلم ده ليك
واول ما خلص يحي جملته ضربه بالقلم على وشه بكل قوته فترنح عاصم من قوته وبوقع اتعور

 

شهق الجميع بصدمه من صوت القلم إلى خده عاصم قرب منه يحي قال
– وانا بقبل أمد ايدى على مره زيك
بص لروح بحده قال – تعالى خدى حقك
كانت ساكته مصدومه باصه لعاصم الى ليعدل نفسه وماسك وشه وبيبصلها

 

– ما سمعتيش
قالها بحده بس هى مردتش قال
– اخدهولك أنا
وقرب من عاصم ولكمه بكل قوته وقعه الأرض
– القلم إلى اديتهولك ده عادى أما تخده من بنت دى كبيره فحقك … تعرف لو كنت خدته منها وسكت منغير ما شيطانك يوزك ويخليك تتكلم عنها كنت خففت

 

عليك شويه من الى هعمله فيك
مسكه من لبسه بقوه ووقفه قال
– بقا بتمسك أيدها يبن الك*لب وبتجر ناعم فاكرها شبه الشمال إلى تعرفهم

 

ابتسم عاصم بضعف وبقه بينزل
– وانت متحمأ لها كده لى هى تخصك
وما أن أنهى جملته حتى اكال عليه يحي بلكمه اقوى من الأخرى
بقه نزف وضربه بقوه بعدين مسك تلفونه

 

– تعالو
قفل التلفون وجره من هدومه
طلع الحراس بتوع يحي رما عاصم من أيده بقرف ليهم
قال يحي – خدوه وعايز كل الى فى الشركه يشوفوه وهو بيتجر زى الكلب

 

بصوله وفهمو قصده مسكو عاصم ومشيو
لف يحي وبص لموظفينه قال

 

– الرؤيه وضحت تقدرو تمشو
اومأو له بخوف ومشيو على الميتنج وهما خايفين
بص يحي لروح قال

 

– مترديش أو تردى على حد تانى .. ياريت إلى حصل ميتكررش
مردتش عليه مشي وسابها وهى فى سكوتها بصاله ببرود وهى بتفتكر إلى حصل ومش مهتميه بيه
كانت روح الشركه قاعده على المكتب بتعمل شغل قالها يحي عليه عقبال ما يخلص الميتنج

 

كانت نهال واقفه مع بنت قريبين منها
قالت نهال – مش لايق الحجاب إلى هى لبساه عليها تفتكرى استاذ يحي غير نوعه المرادى ونزل للمستوى ده
– مش بعيد التغير حلو بردو
– بس مش لأنحطاط ..بتهين نفسها باللبس ده والله ما المفروض تلبس حاجه شبها مش محتشمه وعامله فيها شريفه

 

– صعبان عليا عاصم إلى اضرب بالقلم منها عشان مسك أيدها وهو ميعرفش إلى فيها
– ده غير تهزيق مستر يحي والضرب إلى خده منه والله اعلم من نبرته لحراسه أنه لسا هيكمل عليه بعدين
– ملناش دعوه ليحصل فينا نفس إلى حصله
كانت روح سامعه كل الكلام الى بيتقال عليها وعارفه أنهم قاصدين يسمعوها بس ازاى عارفين عنها الكلام ده دمعت عينهم وقفت وراحتلهم بصت لنهله قالت

 

– أنا شريفه غصب عنك انتى وهيا ولو عايزين تقولو حاجه قولها فى وشى متبقيش بجحه وجبانه مش قد الكلام متقلهوش
ابتسمت نهله قالت بقرف
– مش بيقولو إلى على راسه بطحه بيحسس عليها

 

قربت من روح وهمست لها
– زى أما انتى فهمتى مغزى كلامى لانه حقيقه وأثر فى نفسيتك اوى
سكتت روح ومردتش من الحزن إلى احتل قلبها

 

مشيت نهله وهى بصاله بسخرية
كان يحي قاعد فى مكتبه بيشتغل فتح الباب وكانت روح
– انا مسمحتلكيش تدخلى

 

– اى مليش حق ولا انت بس الى تقدر تدخل على اى حد بالطريقه إلى انت عايزها
وقف ببرود من طريقتها قال
– انتى بتتكلمى معايا أنا كده
– والله انا مش شايفه غيرك هنا … ولا اى … يا استاذ يحي ابراهيم الفاخرى … رجل الأعمال إلى الناس جاهله عن حقيقته المقرفه

 

مسك دراعها بقوه وسحبها لى فأصدمت بجسده قال بحده
– انتى واخده بالك من كلامك
عينها دمعت وبعدته عنها بقوه وصرخت

 

– اه وعاارفه كويس اوى أنا بقول … ولا انا مليش حق اتكلم زيكو .. مليش حق أخرج إلى جوايا إلى معرفش هفضل كتماه لحد امتا .. ولا أنا استغل واتهان واتكسر واموت فى اليوم ميت مره
بصتله وقالت – واغتصب … واسكت .. إلى بيحصلى مش شويه وبعد ده كله بتقولى انتى واخده بالك من كلامك .. ولو مخدتش بالى منه هتعمل اى ازيد من الى انت عملته .. هيحصلى اى اكتر من إلى أنا فيه دلوقتى
كان يحي ساكت باصصلها بصمت من دموعها إلى كانت بتنزل على وشها وهى بتتكلم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top