رواية روح جحيمي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

روح جحيمي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

– ممكن تكون معدتش من هنا اصلا
– ازاى؟
– فى طريق مباشر غير ده عشان زى منتا فاهم اللجن وكده
– فين الطريق ده
– هتلاقيه فى وشك على ايدك الشمال

close

 

 

اومأ له يحي ومشي سريعا وذهب لطريق وهو ينظر من النافذه يتمنى ان يراها وفى منتصف الطريق توقف بسيارته دفعه واحده حين رأى شيئا
فتح باب ونزل واتقدم وجد وشاح ملقى على الارض انحنى والتقطه ولما بص فيه تذكر روح فكان هذا الوشاح حول عنقها اسرع وركب سيارته وانطلق بها حين علم انه على الطريق الصحيح

 

– ارجوكى ياروح استنينى أنا جايلك
كان يمسك وشاحها بقبضته وهو مشتاق لها وقلبه ينبض خوفا عليها
حتى ظهر على الطريق الجانبى له شاطئ لا يعلم شيئا ما اراده ان ينظر نحوه وبالفعل غير مساره وتوجه هناك لكن الصدمه كانت حين اقترب وراها عند البحر انحرف عن طريقه وهو ينطلق بسيارته إليها وانصدم حين وجدها تلقى نفسها فى عمق البحر
– رووووح
B
لو كان يحي قد تأخر عنها لكانت روح فارقت الحياه بالفعل

 

قعد عماد وهو مصدوم والخوف يتملكه وعينه مدمعه على بنته
– روح
مكنش مصدق الى بنته حاولت تعمله بص ليحي قال بحنق

 

– انت .. ايوه انت السبب لو كنت خسرت بنتى ما كنت هرحمك وهخليك تحصلها
لم يكن يظهر على يحي سوى الصمت قال على – أهدى يا خالى مننساش أنه هو إلى رجعها
– بعد اى أنا بنتى اتحرمت من الامومه بسببه

 

لم يعلق يحي بصوله لصمته اكمل عماد – رجع بعد أما زيف موته .. مكملتش تمثليتك لي .. استفدت اى باختفائك ده
كان منفعل بصله يحي تلك المره وقال بصوت مبحوح – انا مقدر خوفك عليها بس انا فيا إلى مكفينى بالله عليك سيبنى فى حالى
بحه صوته كانت تشير إلى حزنه وكأنه يمنع نفسه من البكاء

 

– اسيبك مكفكش إلى حصلها من وراك وال كان لسا هيحصلها
تنهد وهو يقول – انتو مش فاهمين حاجه بتحطو اللوم عليا وانا مقصدتش كل ده يحصل
قالت كوثر – متفهمنا يا يحي احنا مبنحملكش مسؤوليه الى حصل انت اكتر واحد بتحب روح وخوفت عليها اكتر مننا بس لى تبعد المده دى

 

صمت يحي كان عماد لسا هيتكلم سمعو صوت من الأوضاع علمو أن روح افاقت
دخلو بص عماد على ابنته وهى تستعيد وعيها قرب منها بحزن وحضنها

 

– روح .. انتى كويسه يا حبيبتى
لم ترد لكن حزنت من خوف والدها يبدو أنه عرف
– كده توقعى قلبى عليكى لى تعملى كده عايزه تسبينى

 

– أنا اسفه
– أنا إلى آسف متزعليش منى عشان سيبتك هناك ومشيت، المهم انك كويسه
صمتت قليلا ثم قالت – بابا

 

 

– نعم
– عايزه امشي من هنا
تفاجأ الحنيع من طلبها لكن عماد لم يتردد وقال
– حاضر يلا

 

تدخل يحي وهو يقول – يلا أى وتمشي على فين ده بيتها
– معدتش بيتى
بصلها بحزن من إلى بتقوله سندها عماد وقف يحي أمامه ببرود وقال
– روح مش هتخرج من هنا
بصله عماد بشده وقال – جرا اى يا يحي انت هتمنعنى اخد بنتى ولا ايه

 

– بنتك إلى هى مراتى وليا حق عليها وانها متسبش بيت جوزها

بص يحي لروح قرب منها قال – روح معقول مش عايزه تشوفينى .. بعد أما رجعتلك عايزه تبعدى عنى

 

مكنتش بصاله وعينها مدمعه فهى لسا مش مصظقه أنه عايش أنها سعيده وحزينه فى نفس الوقت بما فعله واختفائه التى ضر بها كثيرا طائشته وتهوره بالجازاه بها

– روح قولى انتى عايزه تمشي
لا تزال فى صمتها بصولهم وقال – معقول تفكرونى اختفيت عشان اظهرلكو انى ميت وارجع ولا كآن حاجه حصلت .. أنا مختل عشان اعمل كده .. طب وهستفاد اى

 

 

 

مسك أيدها بصلها فى عيناها وقال – وحياتك عندى ما كان فى ايدى أنا عمرى ما اعمل فيكى كده
كبحت دموعها وهى تتفادى النظر إليه
– طول الفتره دى مختفتش من فراغ أنا كنت فعلا غايب … نا كنت بموت وفى اى لحظه خبر موتى كان هيبقا مؤكد للكل مش ليكو بس
بصوله بشده واستغراب شديد وهما مش مستوعبين إلى بيقوله صمت قليلا وهو يخفض عيناها ويقول

 

– أنا متعافتش بالكامل اصلا
بصوله بصدمه ليجدوه يكمل
– أنا لسا مريض

يتبع….

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top