رواية روح جحيمي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

روح جحيمي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

– واياك تتدخل فى حياتى تانى او تتواصل معاهم انا قطعت علاقتى بيهم يبقا متربطنيش بحد ولا تقول لحد حاجه عنى مش محتاج يمثل انه بيهتم بيا ويطمن عليا
– يمثل عشان بيسأل عن بنته .. دى حقيقه ومش هتغيريها انتى بنتهم .. هتسيبك امك فى الحاله دى وهى كل شويه تسأله عنك
– حاله اي
– عمال افهمك وانتى مش راضيه تفهمى .. حالتها وحشه العمليه أثرت عليها وبسبب حزنها حصلها ضعف فى قلبها .. ياروح افهم والدتك محتجاكى هى اصلا مش عايزه غيرك روحيلها
متنكرش أنها حزنت وحست بالخوف بس لبست قناع الجمود وقالت
– تمام ربنا يشفيها
– ده إلى ربنا قدرك عليه
مشيت وسابته وهو بيفتكر كلامها القاسي خلف قلبها
حائر ماذا يفعل فلقد قطع وعدا أن يجعلها تراها
فى الصباح خرجت روح من البيت نزلت شافت ايمن واقف عند ذات العربيه وبينتظرها
فتحلها الباب استغربت هل مزال يعمل عند يحي هل أحضره من أجلها
نفضت أفكارها فهو كان سائقه فهى مدهوشه حقا أن كان كل هذا ثروه يحي الخاصه وأنه صنع نفسه بنفسه دون اللجوء لأى من ثروه والده وماله

close

فى الجامعه كانت فى محاضرتها تجلس بجانب نسرين طرق الباب اتفتح دخل حازم
– بعد اذنك يا دكتور ممكن احضر محضرتك
بصله الدكتور لكن لا يمكنه الرفض دخل حازم وكانت روح فكراه
لقيته بيبصلها وبيتقدم منهم وقعد جنبها اتصدمت وكل زمايلها بصولها بضيق
– عامله اى .. روح مش كده
استغربت جدا وقالت بلا مبلاه
– ممكن تعقد فى مكان تانى
بصلها بشده من إلى قالته لقى شبان ييضحكو ساخرين عليه بصلهم بحده فى سكتو ، بص لروح وقال
– لا
كانت مضايقه جدا ومرتبكه سمعت صوت الدكتور يحثهم على أن يركزون معه
حست نرمين بضيقها وأنها بتقرب منها عشان تبعد عنه
لحد ما المحاضره انتهت
جمعت روح اغراضها عشان تقوم لقته بيمسك أيدها
– راحه فين
فلتت أيدها على الفور وهى بتقول
– انت اتجننت ولا اى
بص حازم حوليه بحرج وقال بحده
– صوتك يوطى عشان متندميش
بصتله بضيق لقت الكل بيسكتو بصت لقت على بيدخل

– هو احنا عندنا سيكشن انهارده
قالتها نرمين بتساؤل وروح مكنتش تعرف اتنهدت بضيق فهل ستظل هكذا كثيرا
بصلها على وهو بيحط دفتره وبص لحازم من وجوده
لكنه يعلم نفوذه بص لروح وتذكرها لف وهو بيمسك القلم وكتب العنوان بلأنجليزى لكن وقف فجأه تنهد
راح واتقدم منهم قال
– دكتوره روح
بصتله من ذكر اسمها والكل بصولها فكيف عرفها وهذه اول مره يدخل فيها
– نعم
– اتفضلى اعقدى قدام
بصتله وكأنه عرف تضايقها وانقذها
امتغض وجه حازم بضيق خدت روح حاجتها
أشار على لها بالجلوس ومكنش فيه شباب
وقعدت وهى مستريحه بص على عليها ثم نظر إلى حازم ببرود ومشي رجع عشان يبدأ
خلص الوقت وبدأ الجميع فى المغادره وقف على روح قبل أما تخرج
بصتله هى ونرمين باستغراب
– هو فى حاجه
مردش عليها وهى استغربت من وقفتهم
بص على لحازم وهو بيخرج وبيبصله

– تقدرى تمشي
بصوله روح بشده ونرمين اندهشت فهل اوقفهم لغير سبب
– حضرتك وقفتنى عشان تقولى امشي
حط دفتره وقال
– كنتى عيزانى اقولك حاجه تانيه ولا اى
بصتله بحنق من الى قاله بضيق
– لا تانيه ولا أوله أنا مسمحلكش تتكلم معايا كده
مشيت بصتلها نرمين وهى بتبص لعلى وتبعتها
تنهد على لانه ضايقها ومش عارف ليه قال كده هى مش شبه البنات إلى هنا وإلى بيكلموه وفعلا هو إلى وقفها
رجعت روح من الجامعه ولما دخلت الشقه اتصدمت
وهى شايفاه واحده مع يحي بتحضنه
بعدها عنه بس لما شافها ولاحظ وجودها اتصدم قال
– روح

يتبع….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top