رواية روح جحيمي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

روح جحيمي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قالت ايلين – اصل بصراحه امرك غريب يا يحي باين انك بتحبو بعض وخصوصا من غيرتك الزايده عليها .. انتو اتعرفتو على بعض أزاى
قالتها بحماس وهى تصغى أما يحي سكت بص لروح قال
– اعرفها من زمان .. بس مكنتش اعرف ان قلبى هيحبها بالشكل ده
كان بيتكلم وهو بيبص لروح وكأنه يوجه كلامه لها قال

close

– مكنتش الظروف احسن حاجه الى جمعتنا بس المهم انها بقت على أسمى
بدأت روح تضايق وخايفه ليقول حاجه بس كان باين على يحي أنه واعى .. قربها منه بيقول
– روح يحي ابراهيم الفاخرى .. مش اى واحده والسلام إلى تعمل فيحي الفاخرى كده وتلغبطه بالشكل ده

 

بصلهم وكمل بابتسامه مصطنعه – بس هى قدرت .. علمتنى ازاى احس .. وأحب .. شكرا ليكى يا حبيبتى
انهى جملته وهو بيمسك أيدها وباسها اندهشت وتدفقت الدماء لوجنتها بخجل يصلها يحي ودق قلبها ليه
ابتسمت ايلين قالت – بقا روح تعمل فيك كده يا يحي

 

قال جايكوب – My friend, you have fallen into the trap of love that you did not believe in يا صديقى لقد وقعت بفخ الحب الذى لم تكن تؤمن به
قالت ايلين -He was always making fun of us and here he is today لطالما كان يسخر منا وها لقد أتى اليوم

 

قال يحي -I am now making fun of myself أننى الآن اسخر من نفسي
حست روح بالحزن وهى شيفا نبرته الخائبه وكأنه يعتابها أنها السبب فى وجعه
بصتله وهو ماسك الكاس وهيشرب مسكت أيده استغرب وبصلها قالت
– كفايه كده

 

خدت منه الكاس وحطته بعدين مسكت أيده وحطتها بين كفيها بصلها كانت تتطلب منه التوقف تنهد واطعها كعادته
انتهى جلستهم وهم ايلين وجايكوب بالمغادره
قالت ايلين – بما انكم جايين تقضو مع بعض وقت لطيف .. اى رأيكم فى امسيه جميل لينا .. نتعشي فى مطعم مثلا

 

قال جايكوب – معنديش مشاكل أما نشوف رأى يحي
لقت روح يحي وهو يشتد دراعه على وسطها بيقربها منه وبيقول
– اى رأيك يا حبيبتى
اتوترت وهى بتبصله بعدين بصتلهم وقالت بحب مصطنع

 

– مفيش مشاكل نغير جو
ابتسمو بعدين ودعوتهم وأنهم هيتواصلو عشان يحددو يوما ومشيو
بعد يحي عن روح ومشي وسابها وهى استغربت
دخلت الاوضه قالت

 

– كان لازم تشرب معاهم
– فى حاجه
– فى انى قولتلك قبل كده متشربش انت مش لوحدك
– وانا مش سكران وفى وعى متقلقيش يعنى مش هقربلك

 

كمل بسخريه – مش ده إلى يفرق معاكى بردو
كان هيقع بس قعد على السرير وكان دايخ قالت روح بسخرية
– مش سكران !!.. انت مش عارفه تسند طولك

 

– د..دايخ شويه
بصتله من ملامحه الشاحبه إلى ازاى ملحظتهاش قربت منه قالت
– مالك .. حاسس ب ايه
– مفيش نامى

 

بصت له باستغراب حطت أيدها على جبهته لتنصدم وتقول
– انت مولع مفيش ازاى
– هبقا كويس مجرد سخونيه متشغليش بالك

 

 

– السخونيه دى خطر لما بازيد عن حدها
افتكرت امبارح لما لقته سخن وتجاهل الأمر بس لى زادت انهارده بصت للبسه كان خفيف غير أن لما دخل الحمام واتغرق بسببها . بس هى كمان اتغرقت ممكن عشان هو كان مصاب بحمه من البدايه ومن ثم شرب الخمر الذى زاد الأمر تعقيدا ومرضا
مال برأسه عليها وهو يدف نوجهه فى عنقها اتصدمت قالت بارتباك

– يحي
– شش سبينى كده شويه
اتوترت بس من نبرته المنهكه جعلتها تطاوغه ولا تبعده عنها بس ضربات قلبها كانت بتزيد
– هروح اجيب حاجه تقلل السخونيه دى

 

– قولتلك أنا كويس
– مش هتأخر بس مينفعش اسيبك كده .. مدد عقبال ماجى
مشيت وسابته وجابت دوا كوبايه ميا لما دخلت لقته نام
قربت منه وهى شيفاه يغط فى النوم وكأنه متعب كثيرا حطت أيدها على جبهته والحراره لسا موجوده بصت لدوا ومش عارفه هتديهوله ازاى بس مش عايزه

 

تصحيه وتسيبه ينام
جابت طبق فيه ميا بارده وقعدت على حافه السرير جنبه وعملتله كمدات
فتحت له التيشيرت قليلا ليستقبل صدره هواء برحب

 

كانت بتمشي على وشه ورقبته بتسحب حرارته قدر الإمكان
جت تغير الميا عشان دفيت وهو لسا .. وعادت بأخرى جت تقف عشان تجيب حاجه مسك يحي أيدها بيمنعها من الابتعاد عنه

 

قبضته وهو ماسك أيدها غريبه .. فهى تتدرس تلك الخاصيه انقباض اليد هو أن المرء لا يشعر بالأمان
رجعت قعدت جنبه وحطت أيدها فوق أيده بحنان
مكنتش عارفه هى حزينه عليه ولا مجرد شفقه مشاعر انسانيه
قعدت معاه وقت طويل بتعمله الكمادات دون أن تمل وايدها التانيه يمسك بها يحي لدرجه انها نامت على نفسها وهى ملقيا برأسها على السرير وقاعده على

 

الأرض
بس فى الفجر كده حست بحركه من أيده اتعدلت وبصتله لقته متعرق ويعقد حاجباه وملامحه تضيق وعروقه بارزه وكأنه يصارع وحشا
قلقت عليه وهى شيفا تعبيراته أنه فعلت شايف كابوس قررت تفوقه منه قالت
– يحي

 

قربت أيدها منه وقفت وهى بتمسعه بيقول حاجه
– لا .. سيبنى .. معلمتش حاجه .. متضربنيش ارجوك
اتفجأت ورجعت أيدها وكأنها عايزه تسمع إلى بيقوله
– ارحمنى بلاش ضرب .. ارجوك هسمع كلامك بس سيبنى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top