رواية روح جحيمي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

روح جحيمي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

– الكلام ده مش هيحصل هى موافقه على كل حاجه من الأول وبعدين مقولتلكوش اتجوزو العمر كله ده هما ست شهور اى مش قادر تخلصوهم وكل واحد يروح لحاله بعد كده ولا تعرف بعض من تانى

close

 

– مدام هننفصل كده كده يبقا مبدهاش
– والوصيه
– حضرتك عارفه انها متفرقش معايا واذا كنت مكمل فدا عشانك

 

– بس هى تفرق معايا يا يحي وكمل عشان زى ما انت بتقول
– بس روح ..
– يا دى روح وسنينها .. انت حبيتها ولا اى ؟
سكت ومردش عليها فخشيت كوثر أن يوافقها فهى لا تريده أن يقع فى حبها ايا كان السبب قرب منه وقالت

 

 

– يحي الجوازه عباره عن صفقه وهى عارفه كده ، مش عارفه اى سبب انك تخيرها للطلاق وعارف أنها هتختاره
كان عاوز يقولها أن كان نفسه ظنه يخيب لكن توقع هذا
– مكنش لازم تقولها كده وياريت تقولها أن مفيش طلاق أصله مش لعب عيال هى وافقت يبقا تمم كل حاجه زى ما الإتفاق

 

– مقدرش يا أمى ، هى مش عارفه تعيش معايا ولا قادره تتقبلنى أن كان برا الاوضه أو جوه .. بشوف خوفها منى وعدم راحتها ده هو إلى مضايقنى وكأنى أصابها ، وانا مغصبش واحده تعيش معايا وهى مش عيزانى بالشكل ده
– وانا مش موافقه على طلاقكم دلوقتى يا يحي

 

قالتها بحزن تعلن قرارها له الذى لا يستطيع أن يعترضه
جلس يحي وهو حائرا لا يعلم ماذا يفعل فمع حديث والدته تشوشت أفكاره جميعها ويبدو أنه لن يطيع روح لكنه اعطاها كلمه لا يستطيع التراجع عنها .. ولا يستطيع أيضا أن يحزن والدته منه لأى سبب كان
فى منتصف اليوم كان قاعد تحت فى غرفه المعيشه راجع ضهره لورا وحاطط زراعه عند عينه بأرق

 

– يحي
سمع ذلك الصوت وكانت روح الواقفه أمامه تنظر له ابعد زراعه نظر لها فهل تسأله لماذا تأخرو فى المغادره قال
– نعم يا روح

 

 

– أنا غيرت رأي
يصلها بإستغراب اتعدل فى جلسته وقال
– الى هو إيه
– الطلاق

 

اتفجأ جدا قال – يعنى اى مش عايزه تطلقى
سكتت شويه بعدين نفيت برأسها بمعنى لا استغرب على قد ما فرح قال
– غيرتيه ليه فى حد ق..
قاطعتها وهى بتقول – لا أنا إلى غيرته من نفسي منغير ما اى حد يتكلم معايا .. كل الحكايه انا قعدت افكر ولقيت .. انى اتسرعت شويه ومينفعش يجي بقرار زى

 

بعدم اما كنت موافقه على كل حاجه من الأول .. هكمل وكل حاجه هتنتهى زى أما المفروض يحصل
فهم كلامها وحس بالخيبه فهل ظن أنها غيرته من أجله قال
– تمام
سابته ومشيت بجمودها إلى اعتار وجهها بعدما أما لفت
أما يحي كان مستغرب لأنها خدت ايام تفكر غيرت رايها بين سعات مكنتش مهتم على قد ما فكر أن والدته ده إلى عيزاه والهم انزاح من على صدره

 

 

عند كوثر كانت قاعده وملامح الصدمه باينه على وشها
– هى فعلا هتساعدني ولا دى خطه منها .. أنا اه جوزتها يحي بس متخيلتش أن روح تفكر كده ايا كان لسبب كرهها فأنا شوفتها من النوع الى بتحترم العلاقات وتقدرها بمعنى صح يعنى كرها ليحي هيقل وتحترمه كونه جوزها بس فجأتنى … بس ازاى بردو عرفت بحاجه عن أحمد
F

 

كانت كوثر قاعده شارده سمعت خطوات واثقه بتدخل
– شكلك مضايقه
انتبهت لوجودها وإلى هى روح قالت
– انتى

 

– اه انا الى بوظت كل الى كان فى دماغك ومخططاله
– بتقولى اى !!
– طلاقى من يحي مش ده الى مضايقك بردو

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top