رواية صغيرتي المتمردة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

صفوان بجدية : انت مالك عاد ب غفران
عصام : ازاى مالي دي بنت خالتي و انا كان لي حق أعرف
صفوان : و أنا جدها و خالها كان عنده خبر و بعدين هى اتجوزت إبن عمها عشان متطلعش برا عيلتنا
عصام : بقى كدا يا صفوان بيه

close

 

صفوان : أظن كدا الكلام خلص و مفيش عندي كلام تاني
عصام : طايب تمام بس اعرف اني مش هسكت
( عصام إبن خالة غفران كان مسافر برا بيحبها و دا اللي مخلي في عد”اوة بينه و بين غيث و جواز غيث و غفران كان مفاجأة بالنسبة ليه هنعرف هيعمل معاهم أي هل هيسكت ولا هيظهر كعقبة جديدة في حياتهم ؟! )
************************

 

زياد بمكر : وحشتيني اوي يا روحي
هند : و أنت كمان بس انا زعلانة منك
زياد : ليه بس
هند : دا انت حتى مش كلمتني في الحفلة و كمان شوف نظراتك كانت عاملة إزاي ل غفران

 

زياد : غفران مين الفلاحة دي
هند : زياد مسمحش ليك تقول عليها كدا
زياد بعصبية مصطنعة : م انتي بتقولي حاجات انا عمري م اتخيلها كل اللي كان في بالي اني مستغرب جواز اخوكي فجأة كدا ثم أردف بخبث انتي عارفة اني بحبك بس انتي دايما بتنكري دا سلام يا هند

 

هند بزعل : زياد خلاص عشان خاطري انا آسفة انا مكنتش أقصد أزعلك والله بس كنت غيرانة عليك
زياد : أنا بحبك و انتي عمرك م قدرتي حتى دا
هند : والله بحبك يااااااا……
مصطفى : هند ..

 

هند بصد”مة و الفون بيقع منهاااا و ……….

هند : والله بحبك يااااا….
مصطفى : هند ..

 

هند بصد”مة و الفون بيقع منها : مصطفى ؟!
مصطفى بشك من فعلتها : في أي يا هند بتكلمي مين و لسه هينزل ياخد الفون
هند بسرعة وهي بتاخده : هااا هكون بكلم مين يعني كنت بكلم جدو بس انت خضتني مش أكتر
مصطفى : اه تمام صحيح كنت بقولك احنا خلصنا شغل لسه بس الورق تاليا هتدخله ل غيث يشوفه و هياخد غفران و يمشي تيجي أعزمك على فنجان قهوة

 

هند بتهرب : معلشي يا مصطفى مش فاضية انهاردة مرة تانية
مصطفى بزعل من طريقتها و تهربها منه الدائم : تمام يا هند سلام و تركها و مشي
هند بإرتياح : أوووف الحمد لله انه مشي
*************************

 

تاليا و هي بتدخل مكتب غيث
تاليا : اتفضل يا غيث دا ورق المناقصة
غيث بجدية و بدون حتى م ينظر ليها : تمام سبيه على المكتب و إمشي
تاليا بمسكنة : غيث عشان خاطري عاوزة أتكلم معاك بلاش الوش دا
غيث ببرود : مش فاضي دلوقتي و غفران مستنية برا عشان نمشي سوى ف انتي شايفة مفيش وقت للكلام

 

تاليا بحزن و تمثيل متقن : غيث عشان خاطري نتكلم بلاش نفضل كدا انت عارف اني بحبك
غيث و هو بيسيب اللي في إيده و بينظر إليها بسخرية : عاوزة إي يا تاليا
تاليا : انا عارفة انك لسه زعلان مني يا غيث بس و الله غصب عني من حبي ليك خفت تاخدك مني و أنا شيفاك ملهوف عليها

 

و كأنك بتحبها
غيث و هو بيفكر هل فعلا تصرفاته دي يتقال عليها حب مش عارف اي سبب الغيرة و الخوف الزيادة عليها
تاليا : غيث روحت فين انا بكلمك رد عليا
غيث وهو بيفوق من شردوه ثم أكمل بخبث : تاليا إنتي عارفة اني مش بحب غفران ولا عمري هحبها انا كنت مضطر أتجوزها لكن هي لا تعني لي شئ في حياتي

 

تاليا بفرحه : يعني بجد مش بتحبها يا غيث و لسة بتحبني
غيث : تاليا أنا فعلا مش بحبها لكن حرم غيث الشناوي لازم الكل يحترمها عشان مكانتي الاجتماعية و كدا أنتي فاهمة
تاليا بخبث : طبعا فاهمة يا حبيبي طايب و خطوبتنا هنعملها اي
غيث و هو بيتوه في الموضوع : نخلص بس المناقصة دي و لما أبوكي ينزل نشوف الموضوع دا

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top